zajo23 píše:Ja neviem, ako sa ten ventil presne volá, ale ak daš dolu plastovy kryt, tak ho je vidieť. Funguje tak, že pri vyonutí kľúčika sa presunie tiahlom klapka. Je to vidieť aj okom. Tak som vydedukoval, že to má spoločné niečo so zhasínaním.
evidentně nevíš o čem mluvíš."Chcípák" se dnes již několik desítek let u nafty nepoužívá.Dnes je čerpadlo, to vypneš a přestane dodávat naftu.Chcípák ucpe výstupní ventily z motoru a ten jednoduše udusí. Doporučuji nejprve nastudovat zákonitosti moderních motorů, třeba i zde na VW-clubu. Jinak jenom plácáš do vody.
čau
Myslím, že než začneš někoho napadat, měl by sis sám prostudovat ty zákonitosti. Nevím kdo tu plácá.
Chcípací klapka u VW je součástí EGR ventilu, proto k němu vedou dvě hadičky. Ta klapka je stále otevřená, při zhasínání motoru se zavře a pak zase otevře. Rozhodně ji mají všechny rotačky a PD motory. Na CR motorech nevím.
Tak tedy nevím, ale asi nečteš dobře. Za prvé nikoho nenapadám a za druhé ze Zajo zmiňuje o "Chcípáku" jakožto o zařízení, které "chcípne" motor. A to tedy EGR ventil nedělá.Pokud vím dobře, tak pouze přepíná vstup vzduchu do motoru na rekuperaci a přívod pouze čerstvého vzduchu.Možná se pletu a někdo mě opraví, ale takto to vidím já.Ani já nejsem bez omylu.
Chcípák to tedy není.
P.S. Samozřejmě, že ten ventil vypne, když vypneš napájení ovládacího selenoidu (vypneš zapalování), bylo by divné, kdyby nevypnul.Pak by bylo něco špatně.
Přečti si ještě jednou můj příspěvek. Nevím, kde vidíš zmínku o tom, že EGR chcípne motor. Pouze píšu, že je do něj chcípací klapka integrovaná. Zde je fotka EGR ventilu VW (pro tebe kompletu EGR ventilu a chcípací klapky). To vpředu je EGR, uzavírá odspodu přívod z výfuku a to vzadu je chcípací klapka, která při pootočení uzavírá přívod vzduchu ze sání. Samozřejmě, že se motor zastaví tím, že se přestane vsřikovat palivo, ale zkus to udělat s vypojenou chcípací klapkou, motor se zaklepe, že ti skoro vyběhne z auta. Vyzkoušel jsem i otočit tou klapkou ručně při nastartovaným motoru a krásně hladce zdechne. Zřejmě zabírají oba mechanismy současně pro klidnější zdechnutí.
Ja mel take problem s klepanim motoru po vypnuti. Taky jsem myslel ze je to EGR. Na konec to byla pompa vakum (tandemove cerpadlo). Bylo rozbite a proto EGR (uzavirani EGR ridi podtlak) spatnie se uzaviral pry vypinani motoru. Po oprave vsehno OK.
Chlapi som rád, že sme si ujasnili, že tam ten ventil je. A teraz či je možné, aby vydával tie zvuky o ktoré tu vlastne ide. Dobre ich počujem práve, keď v otáčkach vypnem kľúč.
To Pajas:
jasně díky za vysvětlenou pro nás všechny. Máš recht, ale asi bych to opravdu chcípákem nenazíval. Ovšem to se dostáváme od tématu tohohle vlákna, ne?Hluk při vypnutí motoru, je něco jiného.
Zpět k EGr. Pokud by tam klapka nebyla, nebo nepracovala dobře, tak to bude jako při vypínání starýho traktoru.Budou tam dozápaly a chípat no nebude naráz.Nakonec jsi si to ověřil sám, že?Navíc tím, že tam je rekuperace by to "žralo" svoje výpary.
Nějaký postřeh ohledně hluku při vyšlápnuté spojce,volnoběžka alternátoru?
Sorry, že se v tom ještě rýpu, ale nějak mi to nedalo. Problém asi je, že máme každý jinej motor.Já tam prostě EGR nemám (teď teda nevím jak to správně nazvat) , přikládám 3 obrázky a tam je vidět rozdíl.Jeden ANU tam má tu klapku, co o ní píšeš. Ale ostatní ne, tak jako můj. Mám Galaxy 2000 typ motoru AVG.
Ventil zpetného vedení zplodin. Máš ho očíslovaný č 1. a má ho aj tvoj motor. Teda podľa mňa. Má ho každý motor.
Ale to nieje ten čo som ja myslel. mne tam idú hadičky dve, a pri vypnutí kľúča sa privre. To už bolo popísané. Nechce sa mi to rozoberať len tak, chcel by som vedieť či to už niekto rozobral a či tam bol problém.
Přihodila se mi tato věc.Jedu a najednou smrad z plastů.Tak otevřu motor a napínací kladka byla fuč.Prostě se roztekla, resp. ji řemen ohřál natolik, že upadla.Zadřelo se totiž ložisko.Takže jsem ji tam dal novou, vyměnil řemen a ejhle!!!! Ticho.
Prostě asi házela, nebo nebyla v dobré kondici, čímž rozkmytávala řemen a proto ten zvuk.Při zátěži OK.
Cena?Kladka 800kč + řemen 650kč .Práce na hodinku na kanále.
To je ale ticho
No pokud odchází napínací kladka klínového řemenu, tak to spíš začne čím dál tím víc hvízdat a hlavně pří točení volantem a zapnutí klimy na plný výkon. Doprovází to onen gumový a plastový smrad a konči to rozpadnutím plastového kolečka napínáku. Cena dle typu motoru. Já mám bohužel ten problém, že se mi při odchodu klínového řemenu trošku více ohřál motor a zavařila voda. Byl to jen moment, co se rozsvítilo varovné světélko u teploty vody (dvě, tři vteřiny). Asi jak se zdá se nic nestalo, jenom to možná trošku odnesl olej, protože mi při akceleraci také něco klepe. Ale tak hřastivě, a s pravidelnými vynechávkami. To by asi ložisko nedělalo. Při vyšlápnutí spojky to zvolna přestane. Typoval bych taky asi ty zdvihátka ventilů (hydroštely). Já mám navíc v tahu lambdu (o tom vím a budu ji teď měnit. Asi je tam prý špatné vyhřívání. Možná je to tím, že je špatná směs, protože navíc, když je teplo, tak jsou otáčky OK a když mrzne tak občas klesají na 700. Píšu to tady proto, že jdu příští týden do servisu (lambdu a těleso termostatu si sám na VR6 odmítám měnit a kdo ji má tak ví proč). Takže se možná zorientujete v tom, co by ty Vaše zvuky mohly být. Zajímal by mne názor, jestli špatná směs díky lambdě může mít vliv na "hydroštely". Já si myslím, že ano. Samozřejmě na to má vliv i olej. Díky za všechny názory. mimayin
Zdravím všetkých fóristov. Po dlhom hľadaní som sa dopátral do myslím správnej diskusie ,ktorá sa tu preberala. Dnes z ničoho nič pri vyšliapnutí spojky väčšinou 2-3 prevod počujem ešte nejaké dotočenie niečoho také 2-3 sekundy taký plechovo tupý zvuk. Písali ste o volnobežke v alternátore . Vyriešil niekto tento problém. Som s toho na nervy
Díky moc za každý názor a radu.
Sharan 96kw 2004