NÁPLNĚ: výměna oleje, fotodokumentace
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: NÁPLNĚ: výměna oleje, fotodokumentace
Jedná se o kódový symbol pro olej LL. Nic jiného. Nic se neodečítá, nic se nikam nemění. Prostě čtyřka a hotovo.
Do kanálů 40 - 48 se vůbec nemá zasahovat. Mají zůstat nastavené od výrobce v závislosti na kódování ŘJ přístrojů.
LongLife interval se RESETuje v kanálu 02, kde svítí jednička. Ta se přepíše na nulu a to je VŠE. Do jiných kanálů se nic nepíše, jiné hodnoty se v jiných kanálech neupravují. Kdo se do toho namontuje, akorát si v tom udělá pořádný bordel a bude mít pořádné problémy.
Pevný interval (při kódování QG2) se u SAG může RESETovat tlačítky na přístrojích - je to jednodušší a netřeba k tomu VAG.
Do kanálů 40 - 48 se vůbec nemá zasahovat. Mají zůstat nastavené od výrobce v závislosti na kódování ŘJ přístrojů.
LongLife interval se RESETuje v kanálu 02, kde svítí jednička. Ta se přepíše na nulu a to je VŠE. Do jiných kanálů se nic nepíše, jiné hodnoty se v jiných kanálech neupravují. Kdo se do toho namontuje, akorát si v tom udělá pořádný bordel a bude mít pořádné problémy.
Pevný interval (při kódování QG2) se u SAG může RESETovat tlačítky na přístrojích - je to jednodušší a netřeba k tomu VAG.
- abeljozef
- Moderátor
- Příspěvky: 3915
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Trnava
Re: NÁPLNĚ: výměna oleje, fotodokumentace
Ja do nich zasahujem napr ked menim budiky alebo dodatocne resetujem servis po x km a dnoch ked ho servisak co menil olej neresetne - aj to sa stava .....
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: NÁPLNĚ: výměna oleje, fotodokumentace
Jj, vždyť i servisáci jsou přece "jen lidi" .
- bassorius
- Řidič
- Příspěvky: 109
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Velvary
- Kontaktovat uživatele:
Re: NÁPLNĚ: výměna oleje, fotodokumentace
ahoj,
nasazení olejového filtru co se týče, kterou stranou, je popsáno dostatečně, ale budiš, přidal jsem tam i ten popis TOP. Co se týká olejů, je zde umístěna kompletní dokumentace od profesora Černého, teď nevím ve které sekci, nechce se mi to hledat.
Nastavené pro Long Life oleje pomocí VAG v příručce chybí. Jozef napiš mi podprobný popis, ať to tam mohu přidat (jestli to není tajemství).
J.B.
nasazení olejového filtru co se týče, kterou stranou, je popsáno dostatečně, ale budiš, přidal jsem tam i ten popis TOP. Co se týká olejů, je zde umístěna kompletní dokumentace od profesora Černého, teď nevím ve které sekci, nechce se mi to hledat.
Nastavené pro Long Life oleje pomocí VAG v příručce chybí. Jozef napiš mi podprobný popis, ať to tam mohu přidat (jestli to není tajemství).
J.B.
S pozdravem
J.Bassorius
VW Sharan 1,9TDI 85kW AUY, model 2001
J.Bassorius
VW Sharan 1,9TDI 85kW AUY, model 2001
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: NÁPLNĚ: výměna oleje, fotodokumentace
To Bassorius:
Myslím, že tato příručka vůbec není špatná a zaslouží uznání, především za tu spoustu času, který u toho je třeba strávit sesbíráním materiálů a kompletací do finální podoby.
Mám osobně ovšem poněkud výhrady k první části článku, kde je psáno o značkových a neznačkových olejích a jejich kvalitě. To osobně považuju za tanec na velmi tenkém ledě a navíc jako malinkou mystifikaci. Mám totiž jiné zkušenosti a jiný názor - i levnější oleje méně známých značek mohou být (a často jsou) srovnatelné kvality jako oleje "značkové". Dokonce v některých případech se značkové oleje skrývají pod "NoName" názvem - například oleje Starline (prodávané v AutoKelly) jsou oleje Mogul, jen se jinak jmenují a jsou levnější. Podobně jsou na tom i oleje Global (prodávané v METEORu).
Taky si z Tvého pojednání těžko mohu vydedukovat, co je míněno pojmem "značkový olej" a co už podle toho "značkový olej" není. Jakým měřítkem to je posuzováno? Jaká kritéria "značkovosti" podle článku má olej splňovat, aby byl ještě "značkový" a kdy už značkový není? To není dobře podáno..........
Prostě se mi ta první stať tak nějak nelíbí - to nemyslím nijak zle, spíš tak soudím z pozice znalejšího spotřebitele. Byl bych moc rád, kdybys to ode mne přijal spíš jako dobře míněnou radu a vlastní názor, rozhodně to není míněno jako výtka (to v žádném případě nemám v úmyslu).
Myslím, že tato příručka vůbec není špatná a zaslouží uznání, především za tu spoustu času, který u toho je třeba strávit sesbíráním materiálů a kompletací do finální podoby.
Mám osobně ovšem poněkud výhrady k první části článku, kde je psáno o značkových a neznačkových olejích a jejich kvalitě. To osobně považuju za tanec na velmi tenkém ledě a navíc jako malinkou mystifikaci. Mám totiž jiné zkušenosti a jiný názor - i levnější oleje méně známých značek mohou být (a často jsou) srovnatelné kvality jako oleje "značkové". Dokonce v některých případech se značkové oleje skrývají pod "NoName" názvem - například oleje Starline (prodávané v AutoKelly) jsou oleje Mogul, jen se jinak jmenují a jsou levnější. Podobně jsou na tom i oleje Global (prodávané v METEORu).
Taky si z Tvého pojednání těžko mohu vydedukovat, co je míněno pojmem "značkový olej" a co už podle toho "značkový olej" není. Jakým měřítkem to je posuzováno? Jaká kritéria "značkovosti" podle článku má olej splňovat, aby byl ještě "značkový" a kdy už značkový není? To není dobře podáno..........
Prostě se mi ta první stať tak nějak nelíbí - to nemyslím nijak zle, spíš tak soudím z pozice znalejšího spotřebitele. Byl bych moc rád, kdybys to ode mne přijal spíš jako dobře míněnou radu a vlastní názor, rozhodně to není míněno jako výtka (to v žádném případě nemám v úmyslu).
Naposledy upravil(a) Marek77 dne 17.02.2010 10:44, celkem upraveno 2 x.
- Auto1
- Závodník
- Příspěvky: 509
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Opava city
- Kontaktovat uživatele:
Re: NÁPLNĚ: výměna oleje, fotodokumentace
Pro zasmání:
IMPORT A PRODEJ AUT: http://www.1auto.tk" onclick="window.open(this.href);return false;
- bassorius
- Řidič
- Příspěvky: 109
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Velvary
- Kontaktovat uživatele:
Re: NÁPLNĚ: výměna oleje, fotodokumentace
no to je skvělé, když seženu podrobější info, tak to dám do příručky. Kdo to pánové vyzkouší jako první?
To Marek77: značky těch olejů jsou tam jen jako ilustrace, pro představu lidem, který nikdy v životě, žádný olej neviděli. Když tak to trochu poupravím.
J.B.
To Marek77: značky těch olejů jsou tam jen jako ilustrace, pro představu lidem, který nikdy v životě, žádný olej neviděli. Když tak to trochu poupravím.
J.B.
S pozdravem
J.Bassorius
VW Sharan 1,9TDI 85kW AUY, model 2001
J.Bassorius
VW Sharan 1,9TDI 85kW AUY, model 2001
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: NÁPLNĚ: výměna oleje, fotodokumentace
Rozhodně to neber, že se snažím Ti nějak radit nebo poučovat, naopak si velmi vážím lidí, kteří ve svém volném čase dokážou vyrobit záslužnou a poučnou příručku. Tvou příručku na bufíky používám velmi často.
Osobně bych tu stať pojal spíš jen jako vymezení specifikací jednotlivých olejů a jejich použití v daných motorech. Značku oleje nechť každý použije, jak sám uzná za vhodné (to bych nechal na zodpovědnosti každého jedince).
Asi takto:
Pro zážehové motory SAG vyrobené koncernem VW, kde se vyměňuje olej po 15.000 km (kódování ŘJ přístrojů QG0 nebo QG2), je vhodné používat oleje specifikace VW 500.00, VW 501.01 nebo VW 502.00. Lze použít i oleje VW 504.00.
Pro zážehové motory SAG vyrobené koncernem VW, kde se vyměňuje olej v LongLife intervalu (kódování ŘJ přístrojů QG1), je vhodné používat pouze oleje specifikace VW 503.00* nebo VW 504.00. Jiné oleje pro LongLife interval používat nelze.
Univerzálně použitelným motorovým olejem pro všechny zážehové motory SAG bez rozdílu je olej specifikace VW 504.00.
Pro zážehové motory SAG vyrobené společností Ford Motor Company (motory 2,0 DOHC a 2,3/16V DOHC ve Fordu Galaxy) se používají pouze motorové oleje splňující specifikace společnosti Ford. Konkrétně se jedná o specifikace M2C-913A a M2C-913B. U motorů Ford Motor Company lze vyměňovat olej pouze v pevném intervalu 15.000 km - interval LongLife není dovolen a motory na takový způsob užívání nejsou přizpůsobené.
Pro vznětové motory SAG s rotačním čerpadlem (motory s kódy 1Z, AHU, AFN, AVG), kde se vyměňuje olej po 15.000 km (kódování ŘJ přístrojů QG0 nebo QG2), je vhodné používat oleje specifikace VW 505.00, VW 505.01 případně VW 507.00.
Pro vznětové motory SAG s technologií TDi/PD (Pumpe-Düse, motory s kódy ANU, AUY, ASZ, BTB, BRT), kde se vyměňuje olej po 15.000 km (kódování ŘJ přístrojů QG0 nebo QG2), je vhodné používat oleje specifikace VW 505.01, případně VW 507.00.
Pro vznětové motory SAG s rotačním čerpadlem, kde se vyměňuje olej v LongLife intervalu (kódování ŘJ přístrojů QG1), je vhodné používat pouze oleje specifikace VW 506.00*, VW 506.01* nebo novější VW 507.00. Jiné oleje pro LongLife interval používat nelze.
Pro vznětové motory SAG s technologií TDi/PD (Pumpe-Düse), kde se vyměňuje olej v LongLife intervalu (kódování ŘJ přístrojů QG1), je vhodné používat pouze oleje specifikace VW 506.01* nebo novější VW 507.00. Jiné oleje pro LongLife interval používat nelze.
Univerzálně použitelným motorovým olejem pro všechny vznětové motory SAG bez rozdílu je olej specifikace VW 507.00.
pozn.: * Motorové oleje specifikace VW 503.00, VW 506.00 a VW 506.01 se již nevyrábějí, jsou nahrazeny univerzální specifikací VW 504.00, resp. VW 507.00.
Možná by stálo za slovo zmínit se o viskozitách, tedy specifikaci SAE. Pokecat pár větami o tom, jak který olej teče zastudena a jak zatepla a jaká viskozita oleje je vhodná pro ten který způsob užívání vozidla.
Nic jiného si myslím nemá smysl pitvat - jsou určité věci, které jsou mezi uživateli zakořeněné jako fakta, ačkoli se prokazatelně jedná o mýty a nesmysly. Proto si myslím, že cokoli dalšího rozepisovat asi není nezbytně nutné.
Pokud se do daného motoru použije olej dle správné specifikace výrobce motoru, nikdy uživatel nemůže nic zkazit. Proto specifikovat něco dalšího (jako značku či název oleje, viskozitu nebo dokonce zabředat do debaty o více či méně kvalitních olejích) skutečně hraničí s tancem na dosti tenkém ledě.
Vytáhni si z toho do příručky, co sám uznáš za vhodné.
Osobně bych tu stať pojal spíš jen jako vymezení specifikací jednotlivých olejů a jejich použití v daných motorech. Značku oleje nechť každý použije, jak sám uzná za vhodné (to bych nechal na zodpovědnosti každého jedince).
Asi takto:
Pro zážehové motory SAG vyrobené koncernem VW, kde se vyměňuje olej po 15.000 km (kódování ŘJ přístrojů QG0 nebo QG2), je vhodné používat oleje specifikace VW 500.00, VW 501.01 nebo VW 502.00. Lze použít i oleje VW 504.00.
Pro zážehové motory SAG vyrobené koncernem VW, kde se vyměňuje olej v LongLife intervalu (kódování ŘJ přístrojů QG1), je vhodné používat pouze oleje specifikace VW 503.00* nebo VW 504.00. Jiné oleje pro LongLife interval používat nelze.
Univerzálně použitelným motorovým olejem pro všechny zážehové motory SAG bez rozdílu je olej specifikace VW 504.00.
Pro zážehové motory SAG vyrobené společností Ford Motor Company (motory 2,0 DOHC a 2,3/16V DOHC ve Fordu Galaxy) se používají pouze motorové oleje splňující specifikace společnosti Ford. Konkrétně se jedná o specifikace M2C-913A a M2C-913B. U motorů Ford Motor Company lze vyměňovat olej pouze v pevném intervalu 15.000 km - interval LongLife není dovolen a motory na takový způsob užívání nejsou přizpůsobené.
Pro vznětové motory SAG s rotačním čerpadlem (motory s kódy 1Z, AHU, AFN, AVG), kde se vyměňuje olej po 15.000 km (kódování ŘJ přístrojů QG0 nebo QG2), je vhodné používat oleje specifikace VW 505.00, VW 505.01 případně VW 507.00.
Pro vznětové motory SAG s technologií TDi/PD (Pumpe-Düse, motory s kódy ANU, AUY, ASZ, BTB, BRT), kde se vyměňuje olej po 15.000 km (kódování ŘJ přístrojů QG0 nebo QG2), je vhodné používat oleje specifikace VW 505.01, případně VW 507.00.
Pro vznětové motory SAG s rotačním čerpadlem, kde se vyměňuje olej v LongLife intervalu (kódování ŘJ přístrojů QG1), je vhodné používat pouze oleje specifikace VW 506.00*, VW 506.01* nebo novější VW 507.00. Jiné oleje pro LongLife interval používat nelze.
Pro vznětové motory SAG s technologií TDi/PD (Pumpe-Düse), kde se vyměňuje olej v LongLife intervalu (kódování ŘJ přístrojů QG1), je vhodné používat pouze oleje specifikace VW 506.01* nebo novější VW 507.00. Jiné oleje pro LongLife interval používat nelze.
Univerzálně použitelným motorovým olejem pro všechny vznětové motory SAG bez rozdílu je olej specifikace VW 507.00.
pozn.: * Motorové oleje specifikace VW 503.00, VW 506.00 a VW 506.01 se již nevyrábějí, jsou nahrazeny univerzální specifikací VW 504.00, resp. VW 507.00.
Možná by stálo za slovo zmínit se o viskozitách, tedy specifikaci SAE. Pokecat pár větami o tom, jak který olej teče zastudena a jak zatepla a jaká viskozita oleje je vhodná pro ten který způsob užívání vozidla.
Nic jiného si myslím nemá smysl pitvat - jsou určité věci, které jsou mezi uživateli zakořeněné jako fakta, ačkoli se prokazatelně jedná o mýty a nesmysly. Proto si myslím, že cokoli dalšího rozepisovat asi není nezbytně nutné.
Pokud se do daného motoru použije olej dle správné specifikace výrobce motoru, nikdy uživatel nemůže nic zkazit. Proto specifikovat něco dalšího (jako značku či název oleje, viskozitu nebo dokonce zabředat do debaty o více či méně kvalitních olejích) skutečně hraničí s tancem na dosti tenkém ledě.
Vytáhni si z toho do příručky, co sám uznáš za vhodné.
- Auto1
- Závodník
- Příspěvky: 509
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Opava city
- Kontaktovat uživatele:
Re: NÁPLNĚ: výměna oleje, fotodokumentace
Zajímavost: olej a hluk u dieselových motorů TDI (z roku 2003)
http://www.autorevue.cz/Autori/Zajimavo ... fault.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autorevue.cz/Autori/Zajimavo ... fault.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
IMPORT A PRODEJ AUT: http://www.1auto.tk" onclick="window.open(this.href);return false;
- bassorius
- Řidič
- Příspěvky: 109
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Velvary
- Kontaktovat uživatele:
Re: NÁPLNĚ: výměna oleje, fotodokumentace
tak jsem tam doplnil vaše připomínky a náměty. Když bude něco chybět tak se ozvěte.
- Přílohy
-
- VW SHARAN_vymena_oleje_v_2_1.pdf
- (903.73 KiB) Staženo 222 x
Naposledy upravil(a) bassorius dne 24.04.2011 10:08, celkem upraveno 1 x.
S pozdravem
J.Bassorius
VW Sharan 1,9TDI 85kW AUY, model 2001
J.Bassorius
VW Sharan 1,9TDI 85kW AUY, model 2001
- jbarman
- Jezdec
- Příspěvky: 325
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Ždánice u Kyjova
Re: NÁPLNĚ: výměna oleje, fotodokumentace
Dnes jsem si vyrobil zlepšovák na odsátí zbytku oleje ve filtrové šachtě. Použil jsem obyčejnou AC pumpu ze Š120. Hadičku jsem strčil do otvoru, který se objeví po vyndání filtru na dně šachty a vysál co šlo do pet - lahve. A šlo to velice dobře. Bylo toho něco přes deci.patper píše:...a jeste by jsi musel 'poradne' vytrit zbytek oleje,jinak si tam posles i to ,co je pred filtrem
-
- Řidič
- Příspěvky: 97
- Registrován: 30.12.2009 12:33
Re: NÁPLNĚ: výměna oleje, fotodokumentace
....nemáte někdo foto, kde je filtr u 2,8V6 150kw motor AYL, ať vím na co se mám připravit
díky
díky
- Petr FG
- Řidič
- Příspěvky: 147
- Registrován: 24.01.2009 20:14
- Bydliště: Klášterec nad Ohří
Re: NÁPLNĚ: výměna oleje, fotodokumentace
Tak jsem se taky dostal k výměně oleje a filtrů.
Olej jsem objednal tady: http://www.oleje-pema.cz/oleje-motorove ... 33509.html
K odsátí oleje jsem použil stříkačku s hadičkou, odsál jsem skoro tři stříkačky. A potom jsem dostal nápad, vypustit chladič oleje. Nápad to byl dobrý, oleje vyteklo docela dost i mně do rukávu, ale pak mi nešel zpátky vrátit chladič s tím šroubem. Chladič táhly hadice trochu bokem a já to tam nemoh dostat, na kanále by to šlo, ale já to dělám v garáži a ležím u toho na zemi.
Olej jsem objednal tady: http://www.oleje-pema.cz/oleje-motorove ... 33509.html
K odsátí oleje jsem použil stříkačku s hadičkou, odsál jsem skoro tři stříkačky. A potom jsem dostal nápad, vypustit chladič oleje. Nápad to byl dobrý, oleje vyteklo docela dost i mně do rukávu, ale pak mi nešel zpátky vrátit chladič s tím šroubem. Chladič táhly hadice trochu bokem a já to tam nemoh dostat, na kanále by to šlo, ale já to dělám v garáži a ležím u toho na zemi.
-
- Řidič
- Příspěvky: 97
- Registrován: 30.12.2009 12:33
Re: NÁPLNĚ: výměna oleje, fotodokumentace
nemůžu povolit kryt olejového filtru - 2,8V6, je to plast na klíč 36, ale zdá se mi to celkem slabý na to, abych za to vzal, ale má to na celým obvodu takový drážky, že by to šlo povolit za ty zářezy, ale na to musí být nějaký specielní klíč ---- nemáte někdo zdroj nebo odkaz, kde by se dal sehnat
díky moc
díky moc
- Auto1
- Závodník
- Příspěvky: 509
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Opava city
- Kontaktovat uživatele:
Re: NÁPLNĚ: výměna oleje, fotodokumentace
1) Nápis TOP nemají všechny filtry,a tím se řídit vždy nedá,vždy se dá řídit tvarem a rozměry vnitřního průměru filtru,filtr patří delší širší vnitřní částí dolů.
2) Horní víko oleje slouží pouze pro dolévání oleje během provozu auta,při výměně oleje olejový filtr ven,pak lejte pohodlně olej přímo do prostoru olejového filtru,až pak vložíte nový olejový filtr. Netřeba trychtýř a jde to rychleji.
2) Horní víko oleje slouží pouze pro dolévání oleje během provozu auta,při výměně oleje olejový filtr ven,pak lejte pohodlně olej přímo do prostoru olejového filtru,až pak vložíte nový olejový filtr. Netřeba trychtýř a jde to rychleji.
IMPORT A PRODEJ AUT: http://www.1auto.tk" onclick="window.open(this.href);return false;