MOTOR, VENTILÁTORY: kdy mají spínat ventilátory?
- bodyvlk
- Závodník
- Příspěvky: 514
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: východní čechy
Re: MOTOR, VENTILÁTORY: kdy mají spínat ventilátory?
No vidíte a mě se točí oba, pokud nastartuju klimu. Když neběží klima netočí se ani ventilátory. Jestli se točí na 1 nebo druhý stupeň nevím, ještě jsem to nezažil. Ale je pravda, že když jsem loni vyjel na chatu Dvoračky, tak se i po vypnutí motoru ventilátory točily ještě cca 5 min, ale nevím na kterou rychlost.
-
- Jezdec
- Příspěvky: 274
- Registrován: 30.09.2009 23:07
- Bydliště: " HRADUBICE " konec D11
Re: MOTOR, VENTILÁTORY: kdy mají spínat ventilátory?
tak jsem to zase zkoušel a taky se točí oba dva,když jede klima nebo i po přehřátí motoru.Po vypnutí klíčku to zase taky ještě nějakou dobu točí.Zatím na to kašlu,hlavně že se točí.Ale kdyby někdo věděl jakej odpor má dávat čidlo na chladiči,nebo jak vlastně funguje ta spínací krabička nad chladičem určitě by to pomohlo.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 11
- Registrován: 08.05.2008 20:36
Re: MOTOR, VENTILÁTORY: kdy mají spínat ventilátory?
Zdravím pánove, potřeboval bych radu a to .... klima mi jela rok a půl v pohodě, a před 3 dny se mi urval řemen co pohání klimu ,altik atd. no vyměnili jsme ho a začala klima blbnout. jel jsem teda dofoukat chladíci směs a mechanik si všimnul že je nějak velký tlak v klima trubkách. Pak jsme zjistili že když zapnu klimu tak by měly naběhnout i ventilatory chlazení ale ty byly mrtvé. Další krok byl vag, ten napsal vadné tlakové čidlo. koupil jsem ho.... výměnil a nic . znovu na vag a ten už žádnou chybu nenašel . abych to shrnul --- tlak v klimě ok, tlakové čidlo nové,pojistky ok, když klimu zapnu klimakompresor sepne začne jakoby chladit ale vzápěti ( protože nejdou ventilatory při napojení natvrdo točí ) klima vypne, chvili nejede a zase zapne a vypne a tak dokola . Kdyby s tim měl někdo zkušenost podělte se diky
-
- Profík
- Příspěvky: 988
- Registrován: 11.10.2008 21:52
- Bydliště: Žilina
Re: MOTOR, VENTILÁTORY: kdy mají spínat ventilátory?
Dobry den, prosim o radu. Galaxy I. 1999 1.9TDI 81kW AFN mechanicka klima, nehavarovane, nebastlene auto.
Po zapnuti klimy sa rozbehne iba jeden predny ventilator. Klima je novo naplnena (preplachnuta, novy susic aj expanzny ventil) a chladi (trochu slabsie zrejme kvoli tomu stojacemu jednemu ventilatoru).
Uz bolo skontrolovane:
- vsetky mozne poistky vsade mozne (ale mozno su este niekde nejake o ktorych nevieme),
- oba ventilatory idu, jeden je dvojrychlostny, druhy trojrychlostny - oba funguju na vsetky rychlostne stupne,
- RJ dochladzovania bola otvorena, ako nova, obsahuje 5 relatok, vsetky vyskusane, kazde zopne prislusnu rychlost prislusneho ventilatora.
Otazky:
1) Co mame este podozrievat? Zrejme aj snimac tlaku v klime - da sa nejako premerat?
2) Nemate niekto elektricku schemu mechanickej klimy na Galaxy I. 1999 AFN?
3) Co dava riadiacej jednotke dochladzovania "povely" na spustenie prislusnych rychlosti oboch ventilatorov? Inymi slovami, odkial prichadzaju kable na vstup RJ dochladzovania?
Nemoze byt problem v tom, ze bud snimac tlaku klimy, alebo RJ dochladzovania su na aute namontovane nespravne diely? Neviete niekto spravne cisla dielov na toto auto?
Po zapnuti klimy sa rozbehne iba jeden predny ventilator. Klima je novo naplnena (preplachnuta, novy susic aj expanzny ventil) a chladi (trochu slabsie zrejme kvoli tomu stojacemu jednemu ventilatoru).
Uz bolo skontrolovane:
- vsetky mozne poistky vsade mozne (ale mozno su este niekde nejake o ktorych nevieme),
- oba ventilatory idu, jeden je dvojrychlostny, druhy trojrychlostny - oba funguju na vsetky rychlostne stupne,
- RJ dochladzovania bola otvorena, ako nova, obsahuje 5 relatok, vsetky vyskusane, kazde zopne prislusnu rychlost prislusneho ventilatora.
Otazky:
1) Co mame este podozrievat? Zrejme aj snimac tlaku v klime - da sa nejako premerat?
2) Nemate niekto elektricku schemu mechanickej klimy na Galaxy I. 1999 AFN?
3) Co dava riadiacej jednotke dochladzovania "povely" na spustenie prislusnych rychlosti oboch ventilatorov? Inymi slovami, odkial prichadzaju kable na vstup RJ dochladzovania?
Nemoze byt problem v tom, ze bud snimac tlaku klimy, alebo RJ dochladzovania su na aute namontovane nespravne diely? Neviete niekto spravne cisla dielov na toto auto?
-
- Profík
- Příspěvky: 988
- Registrován: 11.10.2008 21:52
- Bydliště: Žilina
Re: MOTOR, VENTILÁTORY: kdy mají spínat ventilátory?
Takze (Pilotek) odpovedam sam sebe:
Do samotnych ventilatorov idu len po dva kable, z RJ dochladzovania su pre kazdy ventilator 4 silove nozove kontakty - z toho vyplyva, ze medzi RJ dochladzovania (je v nej 5ks rele) a samotnymi ventilatormi je "nieco", co sa stara o prepinanie vykonovych stupnov - zrejme predradne odpory. Cosi sme nasli v motorovom priestore vpredu dolu pri lavom (v smere jazdy) nosniku.
Este napisem, ked to vyriesime (zatial nie je cas).
Do samotnych ventilatorov idu len po dva kable, z RJ dochladzovania su pre kazdy ventilator 4 silove nozove kontakty - z toho vyplyva, ze medzi RJ dochladzovania (je v nej 5ks rele) a samotnymi ventilatormi je "nieco", co sa stara o prepinanie vykonovych stupnov - zrejme predradne odpory. Cosi sme nasli v motorovom priestore vpredu dolu pri lavom (v smere jazdy) nosniku.
Este napisem, ked to vyriesime (zatial nie je cas).
- majatrabi
- Jezdec
- Příspěvky: 473
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTOR, VENTILÁTORY: kdy mají spínat ventilátory?
Tak co vyřešil jsi to?
Alhambra 1,9 TDi-PD 85kW AUY 2001
Jen létání je krásnější...
Jen létání je krásnější...
-
- Profík
- Příspěvky: 988
- Registrován: 11.10.2008 21:52
- Bydliště: Žilina
Re: MOTOR, VENTILÁTORY: kdy mají spínat ventilátory?
Este sa kolega k tomu nedostal. Urcite sem napisem, ked to vyriesime.
Edit:
Tak bolo to v tych odporoch. Kolega kupil nove a ventilatory idu po zapnuti klimy oba a klima chladi "ako za mlada".
Cislo dielu tych dvoch rezistorov na kovovom nosici: 7M0 959 506 A, v nemcine sa diel vola Vorwiderst (celym slovom zrejme Vorwiderstand).
Cize ked niekomu na starsej generacii VW nejde niektory z prednych ventilatorov, nech ho najprv vyskusa pripojenim jeho dvoch privodnych kablov priamo na baterku. Ked sa rozbehnu, chyba je v predradnych odporoch, alebo v RJ dochladzovania (cierna krabicka s relatkami).
Edit:
Tak bolo to v tych odporoch. Kolega kupil nove a ventilatory idu po zapnuti klimy oba a klima chladi "ako za mlada".
Cislo dielu tych dvoch rezistorov na kovovom nosici: 7M0 959 506 A, v nemcine sa diel vola Vorwiderst (celym slovom zrejme Vorwiderstand).
Cize ked niekomu na starsej generacii VW nejde niektory z prednych ventilatorov, nech ho najprv vyskusa pripojenim jeho dvoch privodnych kablov priamo na baterku. Ked sa rozbehnu, chyba je v predradnych odporoch, alebo v RJ dochladzovania (cierna krabicka s relatkami).
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 319
- Registrován: 29.09.2007 12:33
- Bydliště: jablonec nad nisou
Re: MOTOR, VENTILÁTORY: kdy mají spínat ventilátory?
Ahoj te mám problém když nastartuju tak mi sepne levej větrák a běží i když vypnu motor a vyndám klíč musím odpojit baterku ale pak jakmyle zapnu klíček tak zase běží do té doby než odpojím baterku skoušel jsem odpojit tu jednotku coje v motoru a nic.. teplotní čidlo odpojeno taky nic...relátka prohozený taky nic... prosím pomooooooooc
Sharan tdi afn 81kw
-
- Profík
- Příspěvky: 988
- Registrován: 11.10.2008 21:52
- Bydliště: Žilina
Re: MOTOR, VENTILÁTORY: kdy mají spínat ventilátory?
Ake mas presne auto? Mas RJ dochladzovania (cierna krabicka cca 10x3x4cm s dvoma velkymi ovalnymi konektormi s hrubymi kablami)?
Na Golfe IV nam raz robilo presne to iste. Najprv sme nasli ohorene kable pred RJ dochladzovania. Kolega poopravoval a chvilku bol pokoj.
Potom sa chyba vratila - nasli sme obhoreny plosak vovnutri RJ dochladzovania. Vymenili sme ju za novu - a po case sa chyba opat vratila!
Nakoniec bol problem v poskodenych (narezana izolacia) kabloch, ked predchadzajuci majitel daval domontovat do auta Climatronic. Kable boli poskodene v tom plastovom vedeni (taky "hranaty banan") z motora do interieru. Cas urobil svoje, kable zacali skratovat a vsetky tie dalsie poskodenia (obhorene kable a RJ dochladzovania) boli asi iba nasledkom neustaleho chodu ventilatorov.
Na Golfe IV nam raz robilo presne to iste. Najprv sme nasli ohorene kable pred RJ dochladzovania. Kolega poopravoval a chvilku bol pokoj.
Potom sa chyba vratila - nasli sme obhoreny plosak vovnutri RJ dochladzovania. Vymenili sme ju za novu - a po case sa chyba opat vratila!
Nakoniec bol problem v poskodenych (narezana izolacia) kabloch, ked predchadzajuci majitel daval domontovat do auta Climatronic. Kable boli poskodene v tom plastovom vedeni (taky "hranaty banan") z motora do interieru. Cas urobil svoje, kable zacali skratovat a vsetky tie dalsie poskodenia (obhorene kable a RJ dochladzovania) boli asi iba nasledkom neustaleho chodu ventilatorov.
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 319
- Registrován: 29.09.2007 12:33
- Bydliště: jablonec nad nisou
Re: MOTOR, VENTILÁTORY: kdy mají spínat ventilátory?
Mám sharana 1.9tdi 81kw rok 98 mám nad baterkou tu černou krabičku 2velký oválný kabali a jeden malej kabel se 4pinama ale když to vše povytahám tak ten větrák furt běží uš jsem stoho cvok
Sharan tdi afn 81kw
- Briannn
- Řidič
- Příspěvky: 90
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: MOTOR, VENTILÁTORY: kdy mají spínat ventilátory?
Máš s největší pravděpodobností vadnou jednotku řízení větráků - součást řízení klimatizace.
Jednotka je na obrázku v kroužku .
Jednotka je na obrázku v kroužku .
Ford Galaxy 2.0 85kW 1997 prodáno
Ford Galaxy 2.8 VR6 150kW tiptronic 2001 prodáno
Ford Fiesta 1.25 16V Zetec 55kW 1999
Ford S-max 2.0 TDci 96kW automat 2007
Ford Galaxy 2.8 VR6 150kW tiptronic 2001 prodáno
Ford Fiesta 1.25 16V Zetec 55kW 1999
Ford S-max 2.0 TDci 96kW automat 2007
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 319
- Registrován: 29.09.2007 12:33
- Bydliště: jablonec nad nisou
Re: MOTOR, VENTILÁTORY: kdy mají spínat ventilátory?
Ale je divné že když ji odpojím tak větrák běží furt dál což by neměl ne?Briannn píše:Máš s největší pravděpodobností vadnou jednotku řízení větráků - součást řízení klimatizace.
Jednotka je na obrázku v kroužku .
Sharan tdi afn 81kw
- Briannn
- Řidič
- Příspěvky: 90
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: MOTOR, VENTILÁTORY: kdy mají spínat ventilátory?
No tak to by neměl.
Ford Galaxy 2.0 85kW 1997 prodáno
Ford Galaxy 2.8 VR6 150kW tiptronic 2001 prodáno
Ford Fiesta 1.25 16V Zetec 55kW 1999
Ford S-max 2.0 TDci 96kW automat 2007
Ford Galaxy 2.8 VR6 150kW tiptronic 2001 prodáno
Ford Fiesta 1.25 16V Zetec 55kW 1999
Ford S-max 2.0 TDci 96kW automat 2007
-
- Nový člen
- Příspěvky: 30
- Registrován: 23.01.2011 23:28
Re: MOTOR, VENTILÁTORY: kdy mají spínat ventilátory?
Ahojte.
ja mam taky problem , ze po zapnuti zapalovania stale bezi predny vetrak/mam len jeden/.
Je to Vw sharan tdi -96kw model 2004
Niekedy ide, niekedy nie, sam sa spina ako chce.
Ci mam klimu na econ, auto, nema to vplyv.
Hladal som jednotku vetrakov, co popisujete , ze by mala byt pod servom, vedla baterky....., nenasiel som tam nic./vid foto/
Co som odsledoval podla konektora co ide na ventilator, idu ako keby kable do vnutra kabiny.
Na vetrak mi ide 4 pinovy konektor/2 hrube kable a dva tenke/
Predpokladam ze bude asi blbnut rj vetrakov, ale kde ju najst?
Este doplnim, ze mi nejde klima je praskla trubka, tak neviem ci to ma stym suvislost.
Vdaka za info
ja mam taky problem , ze po zapnuti zapalovania stale bezi predny vetrak/mam len jeden/.
Je to Vw sharan tdi -96kw model 2004
Niekedy ide, niekedy nie, sam sa spina ako chce.
Ci mam klimu na econ, auto, nema to vplyv.
Hladal som jednotku vetrakov, co popisujete , ze by mala byt pod servom, vedla baterky....., nenasiel som tam nic./vid foto/
Co som odsledoval podla konektora co ide na ventilator, idu ako keby kable do vnutra kabiny.
Na vetrak mi ide 4 pinovy konektor/2 hrube kable a dva tenke/
Predpokladam ze bude asi blbnut rj vetrakov, ale kde ju najst?
Este doplnim, ze mi nejde klima je praskla trubka, tak neviem ci to ma stym suvislost.
Vdaka za info
- majatrabi
- Jezdec
- Příspěvky: 473
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTOR, VENTILÁTORY: kdy mají spínat ventilátory?
Nafoť to znovu i s baterkou.
Ale řekl bych, že na te první fotografii je to ta věc, které je "přehnutá" přes světlo. Co doni vedou dva černé a a červené kabely.
Ale řekl bych, že na te první fotografii je to ta věc, které je "přehnutá" přes světlo. Co doni vedou dva černé a a červené kabely.
Alhambra 1,9 TDi-PD 85kW AUY 2001
Jen létání je krásnější...
Jen létání je krásnější...