MOTOR, VENTILÁTORY: kdy mají spínat ventilátory?

1995 - 20..

Moderátoři: M@rty74, michall

Odpovědět
Uživatelský avatar
ifos.cz
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1355
Registrován: 19.04.2008 07:17
Bydliště: Isergebirge, Sudeten

Re: MOTOR, VENTILÁTORY: kdy mají spínat ventilátory?

Příspěvek od ifos.cz »

Vypada to, ze ano
IMAGE_663.jpg
PS: Musim ted jet pro rodinu, takze zde budu zas az vecer :-(
Obrázek Alhambra 2.0i SXE . Sport eXtra Edition Obrázek
Benzínový motor ADY - 85 kW ( 115 vraníků ) December 1996
_________________

Uživatelský avatar
abeljozef
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3915
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Trnava

Re: MOTOR, VENTILÁTORY: kdy mají spínat ventilátory?

Příspěvek od abeljozef »

Na tak ide sa na to:

Ten ventilator co tam mas je 3 stupnovy.

V principe je jeho regulacia zabezpecena 2 mi rezistormy (R1 a R2) ktore su jeho sucastou Tieto rezistory su zapojene v serii a kazdy vyvod je vyvedeny na svorku. Vetrak teda ma 4 pinovu svorku. na pine 1 (hnedy kabel je zem). Cize je v zo svorky 2 je napajany R1 z ktoreho to pokracuje na svorku 3 a rezisto R2 a nasledne na svorku 4 a motor. Cize ak:
- napajas pin 1 a 2 prud tecie do motora cez oba rezistory (R1 a R2)a tym padom ide na 1. najnizsi stupen.
- napajas pin 1 a 3 prud tecie do motora len zec rezistor R2 a tym padom ide na 2. stupen
- napajas pin 1 a 4 prud tecie do motora priamo a tym padom vetrak ide na 3. najvyssi stupen.

ten vetrak je ovladany:

Riadiacou jednotkou J293 ktora by sa mala nachadzat pri baterii.
Dvojstupnovym termospinacom F18 (ten co ma na sebe 3 kable) ktory z casti (1. stupnom) obchadza jednotku J293
Termospinacom F165 (ktory je v jednom puzdre zluceny z F163 a meria teplotu chladiacej kvapaliny motora) dava signal jednotke J293.
Dalej do vetrania este z obvodov klimy zasahuje F129.


RJ J293 je pripojena k vsetkym 3 stupnom vetrania.

Klima po zapnuti kompresora da RJ J293 signal ma zapnutuie I. stupna. (to ti funguje)
Dalej ak F129 na vysokotlakej strabne klimatizacneho okruhu namera vacsi tlak ako 16 bar da RJ J293 pokyn na zapnutie II. stupna.
Dalej ak F165 nameria teplotu chladiacej kvapaliny 112 stupnov celzia da signal na zapnutie III. stupna. Vypne pri 108 stupnoch celzia.

no teraz k F18 a jeho obchadzanu RJ J293.

F18 je dvojity termospinac (ma v sebe 2 spinace a kazdy zpina pri inej teplote) na chaldici chladiacej klapaliny motora. Na F18 su z vonka 3 piny. Pin 2 je napajanie oboch spinacov +12V (cerveny vodic 4mm) napajany z poistky S19 (30A).

Pin1 je vystup z 1. spinaca (spinac 1. stupna zapina pri 92 - 97 stupnoch vypina pri 84 - 91 stupnoch). Tu je to obchoadzanie lebo nejde do RJ J293 ale rovno na svorku 2 vetraka.
PIN3 je vystup z 2. psinaca (spinac 2. stupna zapina pri 99 - 105 stupnocha vypina pri 91 - 98 stupnoch). Tento vask nejde na motor vetraka ale na J293.

Cize chladenie klimou je predpoklad ze by malo bezat spravne. Prvy stupen sa ako hovoris po zapnuti klimy zapne. Je este moznost vykratit F129 a iniciovat druhy stupen a nasledne vykratit F165 a iniciovat 3. stupen. Takto si overis ze riadenie chladenia obvodmi klimy je OK.

Kedze 1. a 2. stupen je priamo (1. stupen) a nepriamo (2.stupen) ovladany F18 a ta je napajana poistkou S19 (30A) treba zmerat voci zemi je je na F18 pin2 +12V. Ak neni treba riesit jeho samotne napajanie a poistku S19. Ak by na pine napajanie bolo treba vykratit pin 1 a 2 a tym sa dostane napajanie na pin2 vetraka a vetrak sa musi rozbehnut. Potom by to indikovalo na zavadu F18 a treba zmerat jeho zopinacie teploty. Tak isto vykratenim pinu 2,1 a 3 na F18 sa musi zapnut vetrak na druhy stupen to uz iniciuje RJ J293. Ak nie zas treba zmerat zopinacie teploty 2. termospinaca v F18 a zaroven preverit J293.

V RJ J293 sa nachadzaju 2 poistky S104 (30A) a S94 (50A). Tieto treba preverit. Kazdopadne tieto poistky by nemali mat vplyv na funkcnost 1. stupona chladenia nakolko ten J293 obchadza.

Uživatelský avatar
ifos.cz
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1355
Registrován: 19.04.2008 07:17
Bydliště: Isergebirge, Sudeten

Re: MOTOR, VENTILÁTORY: kdy mají spínat ventilátory?

Příspěvek od ifos.cz »

Tak to je plne vycerpavajici odpoved - DIKY MOC!!!
Obrázek Alhambra 2.0i SXE . Sport eXtra Edition Obrázek
Benzínový motor ADY - 85 kW ( 115 vraníků ) December 1996
_________________

Uživatelský avatar
ifos.cz
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1355
Registrován: 19.04.2008 07:17
Bydliště: Isergebirge, Sudeten

Re: MOTOR, VENTILÁTORY: kdy mají spínat ventilátory?

Příspěvek od ifos.cz »

Tak jsme na to dnes koukali a jsem z toho docela zmateny :-( Tohle je na me prilis vysoka odbornost.

Tu ridici jednotku jsme u baterky nasli - ALE - ma tam pojistky tri a to 5A, 20A a 50A. Vedou do ni dva konektory - jeden se slabejma dratkama je asi ridici a druhej se ctyrma silnejma dratama vede evidentne k vetraku. Kdyz na tom druhem konektoru propojim pin 30 (vedouci primo od plusu baterie) postupne s ostatnimi tremi piny, tak se vetrak opravdu toci a pravdepodobne ruznou rychlosti. Vubec ovsem netusim jak proverit funkcnost te RJ :-(
Take jsme nikde nenasli ty predradne odpory - vypada to, ze draty vedou z konektoru primo do vetraku.

Nejspis se budu muset obratit na elektrikare, tohle je zda se nad me sily :-(
Obrázek Alhambra 2.0i SXE . Sport eXtra Edition Obrázek
Benzínový motor ADY - 85 kW ( 115 vraníků ) December 1996
_________________

Uživatelský avatar
abeljozef
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3915
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Trnava

Re: MOTOR, VENTILÁTORY: kdy mají spínat ventilátory?

Příspěvek od abeljozef »

Tie predradne odpory su sucastou vetraka .


Ako daleko to mas na slovensko :roll:

skusal si premostit na tom termospinaci pin 1 a 2 ?

Je na tom pine 2 +12V ?

Uživatelský avatar
ifos.cz
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1355
Registrován: 19.04.2008 07:17
Bydliště: Isergebirge, Sudeten

Re: MOTOR, VENTILÁTORY: kdy mají spínat ventilátory?

Příspěvek od ifos.cz »

Jsem ze severu Cech, takze na Slovensko to mam bohuzel fakt hodne daleko :-(

Na ten termospinac se chystam az o vikendu, neni tam zrovna idealni pristup :-( , ale promerim to.
Obrázek Alhambra 2.0i SXE . Sport eXtra Edition Obrázek
Benzínový motor ADY - 85 kW ( 115 vraníků ) December 1996
_________________

Uživatelský avatar
abeljozef
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3915
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Trnava

Re: MOTOR, VENTILÁTORY: kdy mají spínat ventilátory?

Příspěvek od abeljozef »

kazdopadne s nim by som zacal.

Uživatelský avatar
ifos.cz
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1355
Registrován: 19.04.2008 07:17
Bydliště: Isergebirge, Sudeten

Re: MOTOR, VENTILÁTORY: kdy mají spínat ventilátory?

Příspěvek od ifos.cz »

abeljozef píše:Cize chladenie klimou je predpoklad ze by malo bezat spravne. Prvy stupen sa ako hovoris po zapnuti klimy zapne. Je este moznost vykratit F129 a iniciovat druhy stupen a nasledne vykratit F165 a iniciovat 3. stupen. Takto si overis ze riadenie chladenia obvodmi klimy je OK.
Vubec netusim kde najit ten termospinac F165 a F129 :(
abeljozef píše:Kedze 1. a 2. stupen je priamo (1. stupen) a nepriamo (2.stupen) ovladany F18 a ta je napajana poistkou S19 (30A) treba zmerat voci zemi je je na F18 pin2 +12V. Ak neni treba riesit jeho samotne napajanie a poistku S19. Ak by na pine napajanie bolo treba vykratit pin 1 a 2 a tym sa dostane napajanie na pin2 vetraka a vetrak sa musi rozbehnut. Potom by to indikovalo na zavadu F18 a treba zmerat jeho zopinacie teploty. Tak isto vykratenim pinu 2,1 a 3 na F18 sa musi zapnut vetrak na druhy stupen to uz iniciuje RJ J293. Ak nie zas treba zmerat zopinacie teploty 2. termospinaca v F18 a zaroven preverit J293.
Tak jsem meril:

- Na konektoru do F18 je na pinu 2 (resp. na jednom z pinu, predpokladam, ze je to tudiz pin 2) 12V
- Pokud jsem propojil (na odpojenem konektoru F18) pin 2 a pin 1, vetrak se roztocil
- Pokud jsem propojil (na odpojenem konektoru F18) piny 2, 1 a 3 dohromady, vetrak se tocil porad stejne (tzn. porad asi jen na ten prvni stupen)

Nevim jak mam proverit J293 - vypada to, ze je to napevno zalita krabice :-(

Uz jsem si zprovoznil plotynkovej varic a asi budeme muset varit F18, ale je mi divne, ze by se to chovalo stejne i po jeho vymene za novy :( ... ale mozne je asi vsechno ...
Obrázek Alhambra 2.0i SXE . Sport eXtra Edition Obrázek
Benzínový motor ADY - 85 kW ( 115 vraníků ) December 1996
_________________

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: MOTOR, VENTILÁTORY: kdy mají spínat ventilátory?

Příspěvek od Marek77 »

Koukám, Ivoši, Ty se navztekáš, co? :wink:

Přeju Ti mnoho zdaru, protože elektrické závady bývají nejproblémovější a blbě se hledají. Jožko Abel Ti tady napsal snad vše, co se k tomu napsat dá, snad se to setká s úspěchem.

Uživatelský avatar
abeljozef
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3915
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Trnava

Re: MOTOR, VENTILÁTORY: kdy mají spínat ventilátory?

Příspěvek od abeljozef »

Prosim pockaj do vecera mam tu teraz otvorene widleho auto a chcem co najviac vyuzit denne svetlo. Ak na tom prave teraz robys aj ty a pomoze ti to hned tak si dam pauzu.

Uživatelský avatar
ifos.cz
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1355
Registrován: 19.04.2008 07:17
Bydliště: Isergebirge, Sudeten

Re: MOTOR, VENTILÁTORY: kdy mají spínat ventilátory?

Příspěvek od ifos.cz »

Ne, ne, nic neprerusuj, samozrejme to staci vecer - uz jsem to zavrel, kdyz jsi nereagoval na SMS, predpokladal jsem, ze nemas cas. Diky.
Obrázek Alhambra 2.0i SXE . Sport eXtra Edition Obrázek
Benzínový motor ADY - 85 kW ( 115 vraníků ) December 1996
_________________

Uživatelský avatar
abeljozef
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3915
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Trnava

Re: MOTOR, VENTILÁTORY: kdy mají spínat ventilátory?

Příspěvek od abeljozef »

No skvele az teraz som si vsimol ze mam SMS. :oops: Na buduce kludne zavolaj ak budem moct tak poradim.

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: MOTOR, VENTILÁTORY: kdy mají spínat ventilátory?

Příspěvek od Marek77 »

Ty jsi stejně zlatej kluk, Jožinku..... :wink:

Uživatelský avatar
ifos.cz
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1355
Registrován: 19.04.2008 07:17
Bydliště: Isergebirge, Sudeten

Re: MOTOR, VENTILÁTORY: kdy mají spínat ventilátory?

Příspěvek od ifos.cz »

abeljozef: V pohode, nepovazoval jsem to za az tak dulezite, jinak bych asi o tu pomoc volal rovnou. Dekuji za nabidku :) Ted uz vas nebudu zdrzovat od prace, vecer mrknu co mi pripadne (jako absolutnimu nedoukovi pres elektro) dal poradis a rano muzu pokracovat.
Jen me trosku stve, ze mi odjel johnny.fox na 14 dni na dovolenou - pujcil bych si od nej tu J293 (predpokladam, ze bude i na Sharanu o stejne motorizaci a temer stejnem roce vyroby) a bylo by asi zase o neco jasneji ...
Obrázek Alhambra 2.0i SXE . Sport eXtra Edition Obrázek
Benzínový motor ADY - 85 kW ( 115 vraníků ) December 1996
_________________

Uživatelský avatar
abeljozef
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3915
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Trnava

Re: MOTOR, VENTILÁTORY: kdy mají spínat ventilátory?

Příspěvek od abeljozef »

Takze ak si prepojil na F18 pin 1 a 2 a roztocil sa vetrak je mozne predpokaldat ze prvy stupen je po stranke elektrockej cesty OK. Otazka zinie preco sa ten vetrak nezapne sa, na 1. stupen. Lebo pises ze ked nezapnes klimu tak sa vetrak neroztoci vobec. To by uz jednoznacne ukazovalo na zavadu F18. Budes musiet odmerat spinacie teploty tej F18 ky ci zodpovedaju pozadovanym.

Dalej skus len prepojit pin 2 a 3ci sa zapne ten druhy stupen.

F165 (F163 a F165) su spolu ako jedno cidlo su niekde na vodnom okruhu. Spoznas ho podla toho ze ma 4 pinovy konektor a idu do nho 4 kable. F165 sa tyka PIN 1 a 2 (cierno/zlty na pine 1 a cierno/biely na pine 2)

F129 je na hlinikovej tubke na vysokotlakej strane (ta tenka trubka) a tiez do nho idu 4 kable. ten zatial nechajme bokom. Ak s nim budeme nieco riesit pred tym mi este napises ci mas klimatronik alebo mechanicku klimu.

na J293 su teda 2 konektory kazdy po 4 pinoch. Do jedneho idu tenke kable (riadiace signaly) do druheho idu hrube kable do vetraka.

Na tom signalovom kable prever ci je pin 3 (hnedy kabel) spravne uzemneny. Dalej na pin 2 (cerveno/cierny kabel) by pri poziadavke z F18 na druhy stupen (alebo po premosteni pinu 2 a 3) malo byt + 12V. Na pine 4 (cierno/biely kabel)ked privedies +12V simulujes zopnutie F165 cize poziadiavku na zpnutie 3. stupna.

Dalej prever ci je na tom hrubokablovom konektore pin4 (cerveny kabel) +12V. Ak je odpoj konektor a hrubym kablom pospupne prepoj tento pin s pinom 3 (1. stupen) potom 2 (2. stupen) potom 1 (3. stupen). Zaroven meraj napatie na pine 4 ci nedochadza k velkym ubytkom napatia.

P.S. F165 a F163 su termospinace a F129 je tlakovy spinac.

Odpovědět

Zpět na „SAG - Sharan Alhambra Galaxy“