Stránka 9 z 10

Re: MOTOR, VENTILÁTORY: kdy mají spínat ventilátory?

Napsal: 15.08.2013 19:15
od bodyvlk
Začal bych termostatem, to znamená zkontrolovat, jestli po ohřátí motoru jde teplá voda ke chladiči. Pak bych pokračoval dále až k tomu těsnění pod hlavou. Ale spíše bych to viděl na zaseklý termostat.

Re: MOTOR, VENTILÁTORY: kdy mají spínat ventilátory?

Napsal: 15.08.2013 20:14
od filip.pistej
Když se mi motor začne vařit tak sepnu klimu na max a začne to topit a pak se roztočí oba ventilátory a teplota jde dolu... doufam že to bude tím termostatem...

Re: MOTOR, VENTILÁTORY: kdy mají spínat ventilátory?

Napsal: 16.08.2013 15:19
od smolda
S výměnou termostatu neváhej, může to skončit zkroucenou hlavou a následnou netěsností. V tom případě se ti to prodraží.

Re: MOTOR, VENTILÁTORY: kdy mají spínat ventilátory?

Napsal: 16.08.2013 15:59
od filip.pistej
Tak doufam že až tak daleko to nedojde... jel jsem do Itálie a po 200km se mi to začlo vařit... takže doufám že těch 1450km (cesta tam a zpět) tomu nepomohlo až k takovýhle operaci s hlavou...

Re: MOTOR, VENTILÁTORY: kdy mají spínat ventilátory?

Napsal: 16.08.2013 21:27
od bodyvlk
No právě, když začneš topit naplno, tak mají radiátory tak vysoký odběr tepla, že klesá teplota vody v chlazení. Ale do chladiče žádná teplá voda nejde. Proto mají naše auta bufíky, jinak by jsi to nevytopil. Podle mne termostat. Taky se mi zasekl.

Re: MOTOR, VENTILÁTORY: kdy mají spínat ventilátory?

Napsal: 17.08.2013 11:29
od filip.pistej
Taky se ti zasekl? A mel jsi stejny problemy jako ja? Me to vari cca tak po 20 km uz. Takze se poradne ani nikamm jet neda.

Re: MOTOR, VENTILÁTORY: kdy mají spínat ventilátory?

Napsal: 18.08.2013 19:55
od bodyvlk
Jo vařilo. A to dokonce i v zimě při jízdě do kopce lezla teplota hodně vysoko. A úplně nejhorší to bylo na Slovensku, když jsem přejížděl hory a teplota oleje byla 144°C a vody okolo 130°C. A to jsem musel začít topit naplno, venku 38°C ve stínu - motor ohřátý během 6 km. Naštěstí to pak při jízdě z kopce zchladlo a termostat se srovnal. Hned po návratu domů šel pryč. Od té doby mám pokoj.

Re: MOTOR, VENTILÁTORY: kdy mají spínat ventilátory?

Napsal: 18.08.2013 19:58
od filip.pistej
No my se taky v Itálii pěkně zapotili když jsme si topili... do servisu jsem objednanej na 27 tak snad už bude pak pokoj

Předřadný odpor pro sahary

Napsal: 04.08.2014 18:39
od Xonik81
Zdravím všechny přítomné,

chtěl by jsem se zeptat jestli nevíte kde by jsem našel předřadný odpor pro sahary na motoru AFN.
Měl jsem od koupě nějakou poničenou jednotku sahar, tak to dával elektrikář dohromady, ale nenašel předřadný odpor. Říkal že je možné že ho někdo předemnou vykuchal a nebo je někde schovaný. Tak jsem se chtěl zeptat kde by jsme měli hledat. Ještě by jsem upřesnil že nemyslím krabičku jednotku co je hned po otevření krytu motoru v pravo vidět.
Případně pokud by jste někdo znali číslo tohoto dílu a nebo to někdo měli na prodej, tak budu rád.
Mám verzi se 2mi saharami a údajně prý 3 rychlosti.

Předem díky všem.

Re: MOTOR, VENTILÁTORY: kdy mají spínat ventilátory?

Napsal: 02.01.2015 17:39
od pejrmi
Ahoj chlapi, prosmí o pomoc, mám VW golf 5 a při zapnutí klimy se mi roztočí pravý ventilátor (ten větší) na max otáčky, při režimu econ tohle nedělá. Již jsem zkoušel měnit celý ten větší ventilátor závada ustala, ale po 2dnech se to zase objevilo... čím to může být? Teplotní čidlo? Čidlo tlaku klimy? Nebo samotná klima? Nutno říct, že jsem chladivo do klimy nedával cca 2roky... Díky za rady

Re: MOTOR, VENTILÁTORY: kdy mají spínat ventilátory?

Napsal: 02.01.2015 20:59
od M@rty74
1. jsi s dotazem trošku mimo - tady je sekce SHARAN,ALHAMBRA,GALAXY
2. při zapnuté klimě se větrák točit musí, protože jinak by se nechladil chladič klimy
3. větráky mají vlastní řídící jednotku - http://www.aci.cz/sa-1j0919506k-ridici- ... 22391.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Nefunkční ventilátory na sahaře Sharan 85kW

Napsal: 13.07.2015 13:35
od PrivacyPCE
Zjistil jsem, že se mi přestaly točit oba ventilátory na sahaře. Jedná se Sharan 2001, 85KW, 1.9 TDi. Kód motoru je AUY.
šel jsem po kabelech a závadu jsem nenašel. Zkoušel jsem připojit 12V na oba ventilátory a oba jedou. Ten levý proti (před motorem, vpravo po směru jízdy) je BOSCH.
Měřil jsem napětí na posledním konektoru před větrákem a měřák ukazoval 0V, měřeno po trase cca 200 km, posledních 30 km převážně v zácpách. A právě tady jsem si všiml, že i u žhavého motoru se větráky netočejí.
Zkoušel jsem růžná fóra, ale tam se řeší pouze, že se někomu točí oba větráky nebo se spínají hned po zapnutí zapalování.

Na co bych se měl zaměřit? Pojistky v kabině pod volantem jsem proměřil, všechny OK.
Kabely od větráků vedou kamsi do krabičky před autobaterií. Tam je 5 velkých pojistek a 3 klasické - všechny OK.

Nemáte prosím někdo nápad, nebo radu na co bych se mohl zaměřit? Co kde proměřit, vyměnit :)

P.S. Ještě přidám informaci, že jsme zkoušel zapnout i klimu na AUTO i ECON a ani jeden z větráků se neroztočil. Klima není momentálně napuštěná a climatronic je off.

Re: Nefunkční ventilátory na sahaře Sharan 85kW

Napsal: 13.07.2015 14:29
od romank52
Co sa mi podarilo vycitat za schem, tak obidva ventilatory ovlada rele (skor by som to nazval riadiaca jednotka - ide do toho 6 dratov ) J26, umiestnene by malo byt pod tymi poistkami vedla akumulatora. Napajane je zo 40A poistky z tych vedla akumulatora. To rele je ovladane tepelnym spinacom F18 ( neviem kde je umiestneny). A este je do toho zapojene rele stupna 2 ventilatoru ( to je medzi relatkami pod volantom v pozicii 18) Toto rele je ovladane od tlakoveho snimaca klimatizacie F129. Takze si myslim, ze od teploty vody by sa ventilator mal zapinat cez snimac teploty a cez tu J26 a klima si zapina ventilator cez tlakovy spinac (ak mas prazdnu klimu, tak nespina) a tiez cez J26.

Re: MOTOR, VENTILÁTORY: kdy mají spínat ventilátory?

Napsal: 13.07.2015 16:21
od michall
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?p=1436428#p1436428" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: MOTOR, VENTILÁTORY: kdy mají spínat ventilátory?

Napsal: 04.01.2016 00:08
od hasekkk
Ahoj
Loni na podzim jsem koupil Sharana 1.9Tdi 96Kw motor ASZ r.v.2004 , je zde jeden ventilátor(sahara) pokud jsem dobře pochopil je dvourychlostní. Po zapnutí zapalování bez nastartování se mi do půl minuty rozběhne ventilátor na plný kule, když nastatuju studený motor a vypnu klimatronik tak také běží. Relátka mi v servisu řekly že jsou ok. a čidlo teploty také. Řekli mi že je to přímo v řídící jednotce ve ventilátoru že prý preventivně stále chladí.

Díky za rady :good: