Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 135 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, VENTILÁTORY: kdy mají spínat ventilátory?
PříspěvekNapsal: 02.08.2009 12:26 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

19.04.2008

Příspěvky:

1355

Bydliště:

Isergebirge, Sudeten

Jozifku, moc dekuji za rady - teprve dnes mi pri ruznem proklemovavani dosla jedna pro Tebe jiste uplne samozrejma malickost - ja blbec vcera nemel zapnute zapalovani :( Holt jsem absolutni amater :(

Takze kdyz na F18 propojim pin 2 s pin 1 rozjede se vetrak bez ohledu na stav klicku, ale kdyz zapnu klicek, tak po propojeni pinu 2 a 3 se rozjede vetrak jinou rychlosti a pokud propojim vsechny tri piny najednou, rozjede se (asi zase jinou rychlosti).

Z toho tudiz (i ja amater) soudim, ze je nejspis opravdu vadne cidlo F18, prestoze je fungl nove :(

Jeste jednou moc diky - varit to cidlo asi ani nebudeme a rovnou ho vyreklamujeme.

_________________
Obrázek Alhambra 2.0i SXE . Sport eXtra Edition Obrázek
Benzínový motor ADY - 85 kW ( 115 vraníků ) December 1996
_________________


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, VENTILÁTORY: kdy mají spínat ventilátory?
PříspěvekNapsal: 09.08.2009 19:54 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

19.04.2008

Příspěvky:

1355

Bydliště:

Isergebirge, Sudeten

Takze cidlo vymeneno za dalsi a vetrak to uz spousti, sice pozdeji nez to uplne puvodni (ted to spousti mezi pulkou a tou dalsi ryskou, to puvodni spoustelo uz kousek za polovinou), dokonce mam subjektivni pocit, ze klima chladi nejak vic, ale to muze byt zatim fakt jen pocit.
Ale presto se mi po delsi jizde po vypnuti klicku na delsi dobu (ted to byla dokonce cca hodina) a po novem nastartovani rozblika ta cervena kontrolka u teplomeru (prestoze teplomer byl v tu chvili jen na druhe carce), tak nevim co s tim jeste muze byt :-(
Marek77 rikal, ze by to mohlo treba byt i zasvinene cidlo mnozstvi vody v nadobce, ale nikde jsem tam nenasel zadne draty (ale nerozdelaval jsem to, na to to bylo moc horke), ale nechapu proc by to delalo jen nekdy a pokud to udela, tak zasadne jen pri velkem zahrati motoru ...

_________________
Obrázek Alhambra 2.0i SXE . Sport eXtra Edition Obrázek
Benzínový motor ADY - 85 kW ( 115 vraníků ) December 1996
_________________


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, VENTILÁTORY: kdy mají spínat ventilátory?
PříspěvekNapsal: 10.08.2009 18:09 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Hodnost:

Moderátor

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

3914

Bydliště:

Trnava

Vo vyrovnavacej nadrzke je snimac hldiny G32. Vacsinou ho tvoria 2 elektrody ktore ked su namocene v chladiacej kvapaline tak uzatvaraju elektricky obvod.

_________________
Diagnostika a opravy aut (aj mimo VW koncern), bufikov, inteligentne riadiace jednotky nezavysleho kurenia z vlastneho vyvoja, oprava a preprogramovavanie budikov (modifikaciou ich vlastneho sw nie nalievanim ineho sw na slepo) zmena podsvietena, Opravy MAXI a POLO DOTov a montaze vybav do SAG aj inych aut na urovni fabrickeho prevedia, Kompletny servis autoklimatizacii vratane vyplachov chladiaceho okruhu koly dekontaminacii pri dlhom otvoreni alebo po havarii kompresora. 0905/387337


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, VENTILÁTORY: kdy mají spínat ventilátory?
PříspěvekNapsal: 08.05.2010 10:14 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

509

Bydliště:

Opava city

Potřebuji rychloradu prosím.
Natočím studený motor s vyplou klimou a sepne ventilátor a jede dvě hodiny v kuse,takže netuším,čím to je,klima na econ.

Odpojil jsem přívod proudu k vrtuli ale řešení nebyl čas hledat,stalo se to včera večer.

Takže co mám dělat?
Odpojit na chladiči čidlo teploty,a když to vypne,je to čidlem?
VAG mám jak na potvoru sakra notebook v servisu/reinstall...
Takže kdo mi poradí,napadá někoho něco?
Jaké to je relé,že bych ho možná našel v jiném autě,nebo jakým pravidlem se řídit a jak postupovat,abych vyloučil relé (pro teplou vodu),čidlo či obojí,co to může být jiného? Třeba vadná klima řídící jednotka,nebo relé klimy,nebo co já vím?
Odpoledne se na to podívám,tak teď zjišťuji info.
Jinak klima display žádné errory nehlásí,display nebliká,jeví se to ok.
Větrák běží stále,ať je zapalování vyplé,zaplé na první nebo druhé pozici.Jeví se mi to jako chyba čidla vody v chladiči,která hlásí horkou vodu,mylně.
A odhaduji,že běží na nejvyšší rychlost,pomalu se to tedy netočí...

_________________
IMPORT A PRODEJ AUT: http://www.1auto.tk

_________________
Import & prodej aut. Také nová auta levněji. Krásné druhé auto pro Vás za 79tis http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=52&t=220355


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, VENTILÁTORY: kdy mají spínat ventilátory?
PříspěvekNapsal: 09.05.2010 22:39 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

104

Bydliště:

u Davle

Ahoj
Mam akovej problém. Byl sem na oprave klimy, a mehanik mi po opravě sdělil, že mi jde jen jeden ventilátor na chladiči. Tak sem to zevrubně prolezl. Po připojení na + a - větrák běží. V moudré knize pro SAG psali, odpojit konektor z chladiče a proklemovat Jeden ventilátor se rozběhl, ten co je ok. Na druhé proklemování jen cvakalo relé pod baterkou(asi má spouštět ten druhej větrák). Z toho co jsem se tady dočetl, by to mohlo bejt to zalité v zelené hmotě, nějaký odpor. Jak to prosím zjistit a odstranit. Mám rv 2001-66Kw. Díky za rady 8)

_________________
VW SHARAN PD 85kw 4motion 2007, EGR-off


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, VENTILÁTORY: kdy mají spínat ventilátory?
PříspěvekNapsal: 13.06.2010 11:53 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

509

Bydliště:

Opava city

Tak jsem se díval do VAGu a píše sporadická chyba tlakového spínače klimy.
Klima jede,ale dakrát jsem viděl blika display klimatronicu a to bylo asi proto,že blbne to čidlo.
Klima jede OK,chladiče taky OK,až na to,že VE SMĚRU JÍZDY pravý větrák když sepne,tak už nevypne NIKDY,jede pořád.
Vyměněno čidlo vody na chladiči a stále závada trvá.

Jak se dostanu k tlakovému čidlu klimy? Myslím,že vytáhnutím vzduchového filtru ani světla to nepůjde,musí se tedy sundat přední plastová chladičová stěna?

Může to být relé 430,když VAG píše tlak. čidlo klimy?

_________________
IMPORT A PRODEJ AUT: http://www.1auto.tk

_________________
Import & prodej aut. Také nová auta levněji. Krásné druhé auto pro Vás za 79tis http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=52&t=220355


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, VENTILÁTORY: kdy mají spínat ventilátory?
PříspěvekNapsal: 13.06.2010 17:29 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

26.09.2007

Příspěvky:

220

Bydliště:

Prešov

tak to by zaujimalo aj mňa, mam ten isty problem, ako piše Auto1.
Zajtra asi pojdem k mechanikovi, som zvedavý, čo zisti.

_________________
Obrázek

_________________
Alhambra II 1,9 TDI 85 kw Sharan II 1,9 TDI 85 kw


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, VENTILÁTORY: kdy mají spínat ventilátory?
PříspěvekNapsal: 13.06.2010 17:34 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

509

Bydliště:

Opava city

Tlak. čidlo klimy SAGII:
monty123 píše:
AHoj chlapi, tak mi nikdo neporadil, tak jsem ten tlakáč našel sám. Je parádně přístupný po odebrání plastu, pod kterým je tažné oko.


více zde
viewtopic.php?f=50&t=104728

_________________
IMPORT A PRODEJ AUT: http://www.1auto.tk

_________________
Import & prodej aut. Také nová auta levněji. Krásné druhé auto pro Vás za 79tis http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=52&t=220355


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, VENTILÁTORY: kdy mají spínat ventilátory?
PříspěvekNapsal: 19.06.2010 23:01 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

22.12.2007

Příspěvky:

4

Ahoj,
mám Š2004ku. Po sepnutí klíčku za chvíli natočí ventilátor sahary, zřejmě na max. otáčky a točí a točí...
Po odpojení konektoru jsou na přívodu 2 tlusté a 2 tenké dráty. Po přivedení napájení na tlusté dráty a po připojení pluska na tenký drát začne ventilátor nabíhat, jako když byl připojen na konektoru. Je to tím, že je uvnitř elektroniky motorku Bosh 1_137-328_163 zkrat nebo co? Není mi jasné, jak je u tohohle systému ovládána 3 stupňovost rychlostí ventilátoru sahary. Jeden motorek, jedna vrtule 42 cm.
Je tedy porucha v motorku a elektronice motorku a je nutno jej vyměnit, nebo je to někde jinde?

Situaci komplikuje to, že před rokem byla naplněna ušlá klima, poté znovu ušla, byla zavařena hliníková trubka, poté porucha kompresoru, vyměněn za nový, mezitím jsem klimu moc nepouštěl a nyní je klima ušlá, takže je tam asi díra, zatím nebyla asi žádná diagnostika s UV lampou.
Prosím o typ na test, kerý mi určí, kde je problém.
Děkuji.


Přílohy:
P6180591.jpg
P6180591.jpg (274.92 KiB) Zobrazeno 3229 krát

P6180592.jpg
P6180592.jpg (243.5 KiB) Zobrazeno 3227 krát

Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, VENTILÁTORY: kdy mají spínat ventilátory?
PříspěvekNapsal: 24.06.2010 16:19 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

473

Bydliště:

Frýdek-Místek

No ja mám ten samý ventilátor. Sice starší model.
Jak se zde psalo mockrát 1.stupeň se roztočí hned po sepnutí klimatizace. když není seplá klima tak až po zahřatí motoru na 90stupňů. 2.stupeň klima+nad 90stupňů. 3stupeň klima+110stupňů.
1 a 2 stupeň kde přes odpor. Ty ja mám přímo na motorku ventilátoru překryty hlinikovým plechem. 3 stupeň jde přímo.
Na obrazku jdou vidět plechové odpory. To mám ja.

Jinak si přečti návod co psal jozífek.


Přílohy:
ventilator_odpory.jpg
ventilator_odpory.jpg (214.15 KiB) Zobrazeno 3229 krát


_________________
Alhambra 1,9 TDi-PD 85kW AUY 2001
Jen létání je krásnější...Obrázek
Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky  ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, VENTILÁTORY: kdy mají spínat ventilátory?
PříspěvekNapsal: 25.06.2010 17:49 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

22.12.2007

Příspěvky:

4

Podívám se na Jozífka.
Zatím píšu, že jsme motor sahary připojili na jiného Šarika a tam maká normálně.
Dostali jsme podezření na zalomený žlutý ovládací kabel motoru sahary (viz přikládám PDFku schéma) mezi pinem 11 řídící 1ky a motorku sahary, protože sespojil obvod při proklemování. Navíc je u pinu 11 tenčí než u motorku M6, kde se napojuje na pin 3. Ve svazku pak oba konce někde mizí místo toho, aby se spojili.
Kam mizí???


Přílohy:
Sharan el připojení Sahary.pdf [521.36 KiB]
165 krát


Naposledy upravil Ploučnice dne 25.06.2010 18:01, celkově upraveno 1
Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, VENTILÁTORY: kdy mají spínat ventilátory?
PříspěvekNapsal: 25.06.2010 17:59 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

22.12.2007

Příspěvky:

4

Koukal jsem Májo na Jozífka, myslím že tam popisuje Tvůj model s 4 tlustejma drátama k motorku Sahary. U mýho modelu od r. 2004 jsou tlustý dráty jen 2 a 2 tenký, z toho jeden nevíme kam jde a jak pracuje. Může být někde zalomen, vést do něčeho, kde je porucha (pojistka...). Nevím co by udělalo, kdyby jsme proklemovali pin 11 rovnou s pinem 3, nebo na pin 3 privedli nějaké napětí....

4.7.2010 SAGAR z Litomyšle na to přišel !
Byl defekt v isolaci žlutého tenkého drátku cca 20 cm. od ventilátoru, tam se dostala sůl a ta zničila měď drátku natolik, že se při nalezení místa vysypal jako prach.
Škoda, že SAGAR nejprve uvolnil všechny elektrický krky v pravé části motoru, aby nakonec uvolnil těch posledních 20 cm od ventilátoru. Byla to děsná práce. Ale zato nemusím zatím nakupovat ani nové čidlo, ani řídící jednotku, ani ventilátor sahary.
Drátek byl opětně spojen a nyní již sahara točí dle plánu a při zapnutí klíčku mlčí a čeká až se něco přehřeje, nebo zapne (Klima). Ta ale zlobí a opětovně se vypouští, jediný únik mám za kondenzátorem vlevo pod čepičkou ventilku. Takže uvidíme...

Takhle vypadá motorek Sahary u SII ky 2004.:
Příloha:
26062010780.jpg
26062010780.jpg (887.73 KiB) Zobrazeno 3226 krát


Příloha:
26062010778.jpg
26062010778.jpg (867.44 KiB) Zobrazeno 3227 krát


Příloha:
26062010777.jpg
26062010777.jpg (1006.27 KiB) Zobrazeno 3225 krát


Takhle vypadá opravenej přívodní kabel k Sahaře po sletování žlutého drátku.:

Příloha:
26062010765.jpg
26062010765.jpg (859.76 KiB) Zobrazeno 3229 krát


Příloha:
26062010769.jpg
26062010769.jpg (932.25 KiB) Zobrazeno 3226 krát



Naposledy upravil Ploučnice dne 13.07.2010 22:13, celkově upraveno 12

Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, VENTILÁTORY: kdy mají spínat ventilátory?
PříspěvekNapsal: 01.07.2010 14:29 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

02.12.2009

Příspěvky:

272

Bydliště:

Třebíč - Znojmo - Brno

Ahoj chtěl bych poradit zda nevíte kdy se má spínat první a druhá sahara na chladiči?

I při těchto vedrech mám při normální jízdě vodu v normálu mírně pod 1/2 rozashu pokud zapřihnu přívěs s koněma(2t) tak mě teplota občas leze mírně za 1/2 a spíná levý ventilátor pokud ho tedy nezapnu už dříve s klimatizací v režimu Auto.
Při větším zápřahu do kopce voda vyleze skoro do 3/4 stupnice (olej na 120°C) a pořád jede jen ten levý na pohodu! Ten pravý se sepne jenom když v tom parnu nechám otevřené dveře tak si Climatronic přidá na ofuku v kabině a sepne si několikrát na pár vteřin i ten pravý ventilátor než vychladí vnitřek i se studeným motorem. Jinak se mě letos snad ani nebýt klimy občas neroztočil.
Neměl by spínat při vyšší teplotě vody na motoře i ten pravý nebo nebo i ten levý na vyší stupeň??? Mám tam na chladiči asi 2st. teplotní čidlo vedou k němu 3 dráty.
Dotaz:
1.Bude stačit když chod ventilátorů odzkouším místo čidla klemou???
2.Co vše by mělo foukat na chladič a kolik otáček při: zaplé klimě nebo 1st. a 2st. od sahary.
3.Při jaké teplotě(poloze) na budíku vody se vám spíná druhý ventilátor na 2st. sahary??? Dá se to ověřit jinak než to auto přehřát?
Nerad bych ho uvařil...


Mám tam na chladiči 2 ventilátory, každy s dvou-vodičovým přívodem od nějaké spínací jednotky u baterky a pod ní vidím ještě 2ks zelených odporů s odbočkou ale nevím zda patří k těmto ventilátorům na saharu.

Předem všem děkuji za vaše poznatky a zkušenosti u svých Mega SAG autíček 8)

_________________
Moje autíííí - http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?p=1876442#p1876442
Prodám doklady od bržděného přívěsu O2 viewtopic.php?p=2363012#p2363012

_________________
Seat Alhambra I 1,9 TDi 81kW r.v.1999, Felicia 1,3MPi a 4 koně ve dvoře


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, VENTILÁTORY: kdy mají spínat ventilátory?
PříspěvekNapsal: 07.07.2010 15:33 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

30.09.2009

Příspěvky:

262

Bydliště:

" HRADUBICE " konec D11

tak máme stejnou saharu,stejný dráty i ty odpory,ale mě to chodí jinak než tobě a taky nejspíš špatně.Mě sepnou oba ventilátory když motor trošku přehřeju nebo sepnou oba když zapnu klimu.
Ještě jsem vypozoroval,že když nechám ohřát motor tak,aby sepnuly ventilátory a v ten moment vupnu motor,tak ventilátory taky vypnou-otočím klíčkem a rozjedou se,Tohle mi ale dřív nedělalo.

_________________
Galaxy Ghia 1.9 TDI 81kW+chip,AVG;r.v.2000;EGR off,Maf Off,5x el.okna,Climatronic,Tempomat,Blue LED interier,park senzory


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, VENTILÁTORY: kdy mají spínat ventilátory?
PříspěvekNapsal: 08.07.2010 14:05 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

02.12.2009

Příspěvky:

272

Bydliště:

Třebíč - Znojmo - Brno

Tak jsem to místo toho čidla zkoušel klemnout. Klíček by na saharu neměl mít vliv.U mě bylo auto pouze odemčené a otevřené dveře.
Při 1st. mě jede levý ventilátor
Při 2st. jednou oba dva ventilátory.
Ale za jízdy nevím jestli spíná a kdy by měl spínat??? Asi si udělám nějakou LED signalizaci do kabiny. Jezdím často s přívěsem s koněma a nerad bych někde zbytečně vyvřel.

Klima spíná až po nastartování opět levý a když nestíhá tak občas roztočí i ten pravý.Tak že jdou také oba.Tak jak jsem psal v předchozím přispěvku.
Ja to u sebe vydím na výměnu čidla teploty na chladiči.

Julinaa :arrow:
U tebe bych viděl asi problém v té spínací jednotce u baterky a ještě bych zkontroloval všechny pojistky. A změřil bych co tam leze z těch tenkých drátů které to ovládají. Já když kupoval auto tak to vypadalo že vše funguje a 4 z nich byly spálené...
Ty odpory zatím nevím proč tam jsou... Asi kvůli pomalejšímu rozběhu a jako ochrana proti přetížení ventilátorů? Ten levý se mě roztáčí pomaleji než ten pravý. Nejsem si jist k čemu tam vůbec jsou???

_________________
Moje autíííí - http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?p=1876442#p1876442
Prodám doklady od bržděného přívěsu O2 viewtopic.php?p=2363012#p2363012

_________________
Seat Alhambra I 1,9 TDi 81kW r.v.1999, Felicia 1,3MPi a 4 koně ve dvoře


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky   Profil
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 135 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  





Sháníte levné povinné ručení? - povinné ručení kalkulačka Vám pomůže.
Skvělé ceny a přístup najdete v autopůjčovně Automoc v centru Prahy.
E-regaly.cz - Dodáváme profesionální regály a regálové systémy, zajišťujeme dopravu a montáž. Policové regály skladem.

Powered by phpBB © 2007 phpBB Group