Stránka 6 z 10

Re: MOTOR, VENTILÁTORY: kdy mají spínat ventilátory?

Napsal: 02.08.2009 12:26
od ifos.cz
Jozifku, moc dekuji za rady - teprve dnes mi pri ruznem proklemovavani dosla jedna pro Tebe jiste uplne samozrejma malickost - ja blbec vcera nemel zapnute zapalovani :( Holt jsem absolutni amater :(

Takze kdyz na F18 propojim pin 2 s pin 1 rozjede se vetrak bez ohledu na stav klicku, ale kdyz zapnu klicek, tak po propojeni pinu 2 a 3 se rozjede vetrak jinou rychlosti a pokud propojim vsechny tri piny najednou, rozjede se (asi zase jinou rychlosti).

Z toho tudiz (i ja amater) soudim, ze je nejspis opravdu vadne cidlo F18, prestoze je fungl nove :(

Jeste jednou moc diky - varit to cidlo asi ani nebudeme a rovnou ho vyreklamujeme.

Re: MOTOR, VENTILÁTORY: kdy mají spínat ventilátory?

Napsal: 09.08.2009 19:54
od ifos.cz
Takze cidlo vymeneno za dalsi a vetrak to uz spousti, sice pozdeji nez to uplne puvodni (ted to spousti mezi pulkou a tou dalsi ryskou, to puvodni spoustelo uz kousek za polovinou), dokonce mam subjektivni pocit, ze klima chladi nejak vic, ale to muze byt zatim fakt jen pocit.
Ale presto se mi po delsi jizde po vypnuti klicku na delsi dobu (ted to byla dokonce cca hodina) a po novem nastartovani rozblika ta cervena kontrolka u teplomeru (prestoze teplomer byl v tu chvili jen na druhe carce), tak nevim co s tim jeste muze byt :-(
Marek77 rikal, ze by to mohlo treba byt i zasvinene cidlo mnozstvi vody v nadobce, ale nikde jsem tam nenasel zadne draty (ale nerozdelaval jsem to, na to to bylo moc horke), ale nechapu proc by to delalo jen nekdy a pokud to udela, tak zasadne jen pri velkem zahrati motoru ...

Re: MOTOR, VENTILÁTORY: kdy mají spínat ventilátory?

Napsal: 10.08.2009 18:09
od abeljozef
Vo vyrovnavacej nadrzke je snimac hldiny G32. Vacsinou ho tvoria 2 elektrody ktore ked su namocene v chladiacej kvapaline tak uzatvaraju elektricky obvod.

Re: MOTOR, VENTILÁTORY: kdy mají spínat ventilátory?

Napsal: 08.05.2010 10:14
od Auto1
Potřebuji rychloradu prosím.
Natočím studený motor s vyplou klimou a sepne ventilátor a jede dvě hodiny v kuse,takže netuším,čím to je,klima na econ.

Odpojil jsem přívod proudu k vrtuli ale řešení nebyl čas hledat,stalo se to včera večer.

Takže co mám dělat?
Odpojit na chladiči čidlo teploty,a když to vypne,je to čidlem?
VAG mám jak na potvoru sakra notebook v servisu/reinstall...
Takže kdo mi poradí,napadá někoho něco?
Jaké to je relé,že bych ho možná našel v jiném autě,nebo jakým pravidlem se řídit a jak postupovat,abych vyloučil relé (pro teplou vodu),čidlo či obojí,co to může být jiného? Třeba vadná klima řídící jednotka,nebo relé klimy,nebo co já vím?
Odpoledne se na to podívám,tak teď zjišťuji info.
Jinak klima display žádné errory nehlásí,display nebliká,jeví se to ok.
Větrák běží stále,ať je zapalování vyplé,zaplé na první nebo druhé pozici.Jeví se mi to jako chyba čidla vody v chladiči,která hlásí horkou vodu,mylně.
A odhaduji,že běží na nejvyšší rychlost,pomalu se to tedy netočí...

Re: MOTOR, VENTILÁTORY: kdy mají spínat ventilátory?

Napsal: 09.05.2010 22:39
od Captain
Ahoj
Mam akovej problém. Byl sem na oprave klimy, a mehanik mi po opravě sdělil, že mi jde jen jeden ventilátor na chladiči. Tak sem to zevrubně prolezl. Po připojení na + a - větrák běží. V moudré knize pro SAG psali, odpojit konektor z chladiče a proklemovat Jeden ventilátor se rozběhl, ten co je ok. Na druhé proklemování jen cvakalo relé pod baterkou(asi má spouštět ten druhej větrák). Z toho co jsem se tady dočetl, by to mohlo bejt to zalité v zelené hmotě, nějaký odpor. Jak to prosím zjistit a odstranit. Mám rv 2001-66Kw. Díky za rady 8)

Re: MOTOR, VENTILÁTORY: kdy mají spínat ventilátory?

Napsal: 13.06.2010 11:53
od Auto1
Tak jsem se díval do VAGu a píše sporadická chyba tlakového spínače klimy.
Klima jede,ale dakrát jsem viděl blika display klimatronicu a to bylo asi proto,že blbne to čidlo.
Klima jede OK,chladiče taky OK,až na to,že VE SMĚRU JÍZDY pravý větrák když sepne,tak už nevypne NIKDY,jede pořád.
Vyměněno čidlo vody na chladiči a stále závada trvá.

Jak se dostanu k tlakovému čidlu klimy? Myslím,že vytáhnutím vzduchového filtru ani světla to nepůjde,musí se tedy sundat přední plastová chladičová stěna?

Může to být relé 430,když VAG píše tlak. čidlo klimy?

Re: MOTOR, VENTILÁTORY: kdy mají spínat ventilátory?

Napsal: 13.06.2010 17:29
od ajo
tak to by zaujimalo aj mňa, mam ten isty problem, ako piše Auto1.
Zajtra asi pojdem k mechanikovi, som zvedavý, čo zisti.

Re: MOTOR, VENTILÁTORY: kdy mají spínat ventilátory?

Napsal: 13.06.2010 17:34
od Auto1
Tlak. čidlo klimy SAGII:
monty123 píše:AHoj chlapi, tak mi nikdo neporadil, tak jsem ten tlakáč našel sám. Je parádně přístupný po odebrání plastu, pod kterým je tažné oko.
více zde
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=50&t=104728" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: MOTOR, VENTILÁTORY: kdy mají spínat ventilátory?

Napsal: 19.06.2010 23:01
od Ploučnice
Ahoj,
mám Š2004ku. Po sepnutí klíčku za chvíli natočí ventilátor sahary, zřejmě na max. otáčky a točí a točí...
Po odpojení konektoru jsou na přívodu 2 tlusté a 2 tenké dráty. Po přivedení napájení na tlusté dráty a po připojení pluska na tenký drát začne ventilátor nabíhat, jako když byl připojen na konektoru. Je to tím, že je uvnitř elektroniky motorku Bosh 1_137-328_163 zkrat nebo co? Není mi jasné, jak je u tohohle systému ovládána 3 stupňovost rychlostí ventilátoru sahary. Jeden motorek, jedna vrtule 42 cm.
Je tedy porucha v motorku a elektronice motorku a je nutno jej vyměnit, nebo je to někde jinde?

Situaci komplikuje to, že před rokem byla naplněna ušlá klima, poté znovu ušla, byla zavařena hliníková trubka, poté porucha kompresoru, vyměněn za nový, mezitím jsem klimu moc nepouštěl a nyní je klima ušlá, takže je tam asi díra, zatím nebyla asi žádná diagnostika s UV lampou.
Prosím o typ na test, kerý mi určí, kde je problém.
Děkuji.

Re: MOTOR, VENTILÁTORY: kdy mají spínat ventilátory?

Napsal: 24.06.2010 16:19
od majatrabi
No ja mám ten samý ventilátor. Sice starší model.
Jak se zde psalo mockrát 1.stupeň se roztočí hned po sepnutí klimatizace. když není seplá klima tak až po zahřatí motoru na 90stupňů. 2.stupeň klima+nad 90stupňů. 3stupeň klima+110stupňů.
1 a 2 stupeň kde přes odpor. Ty ja mám přímo na motorku ventilátoru překryty hlinikovým plechem. 3 stupeň jde přímo.
Na obrazku jdou vidět plechové odpory. To mám ja.

Jinak si přečti návod co psal jozífek.

Re: MOTOR, VENTILÁTORY: kdy mají spínat ventilátory?

Napsal: 25.06.2010 17:49
od Ploučnice
Podívám se na Jozífka.
Zatím píšu, že jsme motor sahary připojili na jiného Šarika a tam maká normálně.
Dostali jsme podezření na zalomený žlutý ovládací kabel motoru sahary (viz přikládám PDFku schéma) mezi pinem 11 řídící 1ky a motorku sahary, protože sespojil obvod při proklemování. Navíc je u pinu 11 tenčí než u motorku M6, kde se napojuje na pin 3. Ve svazku pak oba konce někde mizí místo toho, aby se spojili.
Kam mizí???

Re: MOTOR, VENTILÁTORY: kdy mají spínat ventilátory?

Napsal: 25.06.2010 17:59
od Ploučnice
Koukal jsem Májo na Jozífka, myslím že tam popisuje Tvůj model s 4 tlustejma drátama k motorku Sahary. U mýho modelu od r. 2004 jsou tlustý dráty jen 2 a 2 tenký, z toho jeden nevíme kam jde a jak pracuje. Může být někde zalomen, vést do něčeho, kde je porucha (pojistka...). Nevím co by udělalo, kdyby jsme proklemovali pin 11 rovnou s pinem 3, nebo na pin 3 privedli nějaké napětí....

4.7.2010 SAGAR z Litomyšle na to přišel !
Byl defekt v isolaci žlutého tenkého drátku cca 20 cm. od ventilátoru, tam se dostala sůl a ta zničila měď drátku natolik, že se při nalezení místa vysypal jako prach.
Škoda, že SAGAR nejprve uvolnil všechny elektrický krky v pravé části motoru, aby nakonec uvolnil těch posledních 20 cm od ventilátoru. Byla to děsná práce. Ale zato nemusím zatím nakupovat ani nové čidlo, ani řídící jednotku, ani ventilátor sahary.
Drátek byl opětně spojen a nyní již sahara točí dle plánu a při zapnutí klíčku mlčí a čeká až se něco přehřeje, nebo zapne (Klima). Ta ale zlobí a opětovně se vypouští, jediný únik mám za kondenzátorem vlevo pod čepičkou ventilku. Takže uvidíme...

Takhle vypadá motorek Sahary u SII ky 2004.:
26062010780.jpg
26062010778.jpg
26062010777.jpg
Takhle vypadá opravenej přívodní kabel k Sahaře po sletování žlutého drátku.:
26062010765.jpg
26062010769.jpg

Re: MOTOR, VENTILÁTORY: kdy mají spínat ventilátory?

Napsal: 01.07.2010 14:29
od Lolik
Ahoj chtěl bych poradit zda nevíte kdy se má spínat první a druhá sahara na chladiči?

I při těchto vedrech mám při normální jízdě vodu v normálu mírně pod 1/2 rozashu pokud zapřihnu přívěs s koněma(2t) tak mě teplota občas leze mírně za 1/2 a spíná levý ventilátor pokud ho tedy nezapnu už dříve s klimatizací v režimu Auto.
Při větším zápřahu do kopce voda vyleze skoro do 3/4 stupnice (olej na 120°C) a pořád jede jen ten levý na pohodu! Ten pravý se sepne jenom když v tom parnu nechám otevřené dveře tak si Climatronic přidá na ofuku v kabině a sepne si několikrát na pár vteřin i ten pravý ventilátor než vychladí vnitřek i se studeným motorem. Jinak se mě letos snad ani nebýt klimy občas neroztočil.
Neměl by spínat při vyšší teplotě vody na motoře i ten pravý nebo nebo i ten levý na vyší stupeň??? Mám tam na chladiči asi 2st. teplotní čidlo vedou k němu 3 dráty.
Dotaz:
1.Bude stačit když chod ventilátorů odzkouším místo čidla klemou???
2.Co vše by mělo foukat na chladič a kolik otáček při: zaplé klimě nebo 1st. a 2st. od sahary.
3.Při jaké teplotě(poloze) na budíku vody se vám spíná druhý ventilátor na 2st. sahary??? Dá se to ověřit jinak než to auto přehřát?
Nerad bych ho uvařil...


Mám tam na chladiči 2 ventilátory, každy s dvou-vodičovým přívodem od nějaké spínací jednotky u baterky a pod ní vidím ještě 2ks zelených odporů s odbočkou ale nevím zda patří k těmto ventilátorům na saharu.

Předem všem děkuji za vaše poznatky a zkušenosti u svých Mega SAG autíček 8)

Re: MOTOR, VENTILÁTORY: kdy mají spínat ventilátory?

Napsal: 07.07.2010 15:33
od Julinaa
tak máme stejnou saharu,stejný dráty i ty odpory,ale mě to chodí jinak než tobě a taky nejspíš špatně.Mě sepnou oba ventilátory když motor trošku přehřeju nebo sepnou oba když zapnu klimu.
Ještě jsem vypozoroval,že když nechám ohřát motor tak,aby sepnuly ventilátory a v ten moment vupnu motor,tak ventilátory taky vypnou-otočím klíčkem a rozjedou se,Tohle mi ale dřív nedělalo.

Re: MOTOR, VENTILÁTORY: kdy mají spínat ventilátory?

Napsal: 08.07.2010 14:05
od Lolik
Tak jsem to místo toho čidla zkoušel klemnout. Klíček by na saharu neměl mít vliv.U mě bylo auto pouze odemčené a otevřené dveře.
Při 1st. mě jede levý ventilátor
Při 2st. jednou oba dva ventilátory.
Ale za jízdy nevím jestli spíná a kdy by měl spínat??? Asi si udělám nějakou LED signalizaci do kabiny. Jezdím často s přívěsem s koněma a nerad bych někde zbytečně vyvřel.

Klima spíná až po nastartování opět levý a když nestíhá tak občas roztočí i ten pravý.Tak že jdou také oba.Tak jak jsem psal v předchozím přispěvku.
Ja to u sebe vydím na výměnu čidla teploty na chladiči.

Julinaa :arrow:
U tebe bych viděl asi problém v té spínací jednotce u baterky a ještě bych zkontroloval všechny pojistky. A změřil bych co tam leze z těch tenkých drátů které to ovládají. Já když kupoval auto tak to vypadalo že vše funguje a 4 z nich byly spálené...
Ty odpory zatím nevím proč tam jsou... Asi kvůli pomalejšímu rozběhu a jako ochrana proti přetížení ventilátorů? Ten levý se mě roztáčí pomaleji než ten pravý. Nejsem si jist k čemu tam vůbec jsou???