Hlavne pre jednotkarov. Problem prestavby je trocha zlozitejsi ale nie nerealizovatelny a ma rozne aspekty.pistahufnagl píše:jj je to tak jak říkáš, pod druhýma dveřma vlevo - za řidičem - je přídavné topení, které pomáhá ohřát rychleji motor. Jsou ale některé vozy, které mají navíc baterii pod sedadlem spolujezdce a ovládání u stropního světla nad zpětným vnitřním zrcátkem a těm toto zařízení slouží i jako bufík, to znamená že může běžet bez nastartovaného motoru. Snad jsem to napsal dobře, aspoň tak to chápu já.
1. Bufik. II ky maku 5KW bufik (vacsinou D5W) ktoremu zohriatie auta pri vonkajsej teplote cca 5 stupnov trva asi 20 minut. Pri nizssich teplotech sa tento cas zvacsuje. I ky ak maju bufik len ako prihrev tak maju D3W - tzn vykon len 3KW (co pri nizkych vonkajsich teplotach je dost malo). Ak maju nazavisle kurenie z fabriky tak maju D4W - tzn vykon 4 kW. Pri prestavbe I ky na nezavisle kurenie ak je to mozne a da sa zohnat D5W za dobre peniaze doporucujem vymenit aj bufik.
2. Pridavne elektricke cerpadlo. Oproti II kam jednotky (samozrejme ak nemaju nezavisle kurenie z fabriky) nemaju elektricke vodne cerpadlo a je nutne ho domontovat.
3. Manualna klima - pri odstaveni auta by bolo pridavne kurenie efektivne traba nechat regulator teploty vzduchu na max v cervenej pozicii a spinac ventilatora nechat na 2 ke. Vacsiu rychlost by som nedaval lebo bude nadmerne opotrebovavana bateria. Ofuky nasmerovat na okna. Potom uz len treba premostit cez rele poistku ventilatora kurenia a priviest na nu nezavisly privod od baterie.
4. Digitalna klima - klimatonik ma specialy rezim pre nezavisle kurenie a v ktorom primarne fuka hlavne na okna aby sa rozmrazovali. Staci pre jeno nastartovanie doviest na nho 2 signaly a bezi. Viacmenej v tomto specialnom rezime bezi na plny vykon a nereguluje teplotu. Preto by som doporucil domontaz prepinaca ktory prepinal privadzany signal medzi HE vstupom a D vstupom. Pomocou tohoto prepinaca by bolo mozne dodatocne volit rezim rychleho rozmrazovania bez regulacie teploty alebo bezny rezim regulacie teploty. Samozrejme presne ako pri manualnej klime aj pri klimatoniku treba premostit poistku vetilatora kurenia vlastnym napajanim.
5. Alarm. Je vhodne pocas prace pridavneho kurenia odstavit ultrazvukove snimace alarmu nakolko pri praci nezavisleho kurenia dchadza k spusteniu alarmu. Ak je tam fabricky alarm cez centlanu elektorniku tak ta je na tento ucel original vybavena signalom a staci na nu priviest jeden kabel s +12V signalom.
6. metody prestavy a ovladania .
- najjednoduchsia a za male peniaze je na spinac bez dialkoveho ovladania.
- dalsia varianta je cez spinacie hodiny bez dialkoveho ovladania (bud original sada alebo da sa aj vymysiet vlasty system).
- sada s radiovym dialkovym ovladanim (napriklad TP5) ktora umoznuje dialkove spustenie aj dialkove casove programovanie. Jej nevyhoda oproti GSM sade je obmedzeny radiovy dosah ale na druhu stranu netreba mat na tento ucel SIM kartu a platit nejaky kredit alebo pausal.
- posledna moznost je GSM sada ktora ma dosah vsade tam kde je GSM signal a umoznue dialkovy start a aj diakove casove programovanie. K sade je nutne mat aktivnu SIM kartu,
7. Pouzitie v garazi - jednoznance nepouzivat v uzavretych priestoroch - ryziko otravy kyslicnikom uholnatym.
8. Pridavna bateraia pod sedackou - ano voziodla z fabriky vybavene nezavislym kurenim mali prdavnu bateriu pod sedackou ale nie je nevyhnutna. Ak je vozidlo vybavene aspon 75 - 85 Ah bateriou a ta je v dobrej kondicii tak pouzivanie kurenia v case asi 20 - 60 min by neohrozi bezproblemovy start vozidla. Pri vymene akumulatora z dovodu jeho opotrebovania by som som uz zakupil vasci (da sa tam bez problemov dat do 100 Ah) a tym by bol problem potreby druhej baterie v podstate eliminovany. Dodatocna montaz druhej baterie v pripade extremnych narokov je tiez mozna ale je to technicky narocnejsie. Este si treba uvedomit ze po pouziti nezavisleho kurenia je vhodne aby nasledovala rovnako dlha jazda (kuril som 20 min tak aspon 20 minut jazdit) aby sa bateria stihala dobyjat. Ak sa kuri 30 min potom sa 10 min jazdi potm sa zas kuri 30 mi tak potom by uz jazda mala byt aspon 50 min. Ale je mozna aj takato kombinacia.