Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 84 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: TOPENÍ: sada pro dovybavení přihřívače na nezavislé topení
PříspěvekNapsal: 21.10.2008 15:35 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

02.03.2008

Příspěvky:

2606

Bydliště:

Brno

Marek77
Jasně máš pravdu, to se potom budeme pohybovat v nějakých relativních číslech. Já chtěl jenom vědět na kolik to asi tak přijde. Jelikož první co mě napadlo bylo, že když to takhle budu zahřívat půl hodiny denně před barákem, tak, že to musí být pořádnej ranec. A ono je to v pohodě.
Já tam stejně nemám nainstalovaný ten příhřev, takže stejně lezu do studenýho auta, ale zajímalo mě to. :D

abeljozef
Ale u nás Jozefe tuho mrzne len málokedy. :D

_________________
Alhambra II 1,9 TDi 96KW 03

http://www.avjose.cz


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: TOPENI: DEFA - elektricky predohrev
PříspěvekNapsal: 29.10.2008 17:47 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

21.11.2007

Příspěvky:

3

Dobry den, mate niekto skusenosti s elektrickym predohrevom (URL: http://wup.defa.com/en/ ) pre VW Sharan II (zima 2004) PD 85kW. Sadu mam z rovnakeho motora v SuperB, kde ju nahradilo nezavisle kurenie, instalacia by nemala mat ziaden principialny problem, co ma zaujima su SKUSENOSTi,
?
KAM dat riadiacu jednotku
tak aby co najmenej komplikovala pozdejsie prace v motorovom priestore
&
?
KAM dat ventilator v kabine,
tak aby nezavadzal a pri behu nesposobil pripadny poziar/prehriatie a nepracoval v rezime "tepelnej kapsy", ked bude nasavat "vlastny" zohriaty vzduch, ale sucasne co najmenej zavadzal pocas jazdy.

Logicky mi vychadzaju dve miesta, oboje v priestore spolujazdca.
1.
Jedno na boku tunela prevodovky
(s tym, ze bude fukat bud vzduch mierne nahor okolo radiacej paky a paky rucnej brzdy, alebo naopak popod sedadlo spolujazdca (ale tam mi dost prekaza hasiaci vo volnom prudeni hasiaci pristroj a moze dojst k riziku, ze sa vzduch bude tocit dokola a vytopi iba "kapsu" medzi palubnou doskou a sedadlom spolujazdca). Hasiaci pristroj nechcem demontovat, vo vsetkych autach som mal dva, je to taka mala paranoja :-)

2.
Druhe pod sedadlom spolujazdca (tam kde byva v modeloch z nezavislym kurenim druha bateria) s tym, ze bude fukat dozadu do 2. a 3. radu (Sharyka som kupil kvoli 4 detom, najstarsie bude mat o par dni 4 roky, takze prioritou nemusi byt prave vodic a spolujazdec.
Pri takomto umiestneni nebude nic v kabine vidiet, ale mam opravnene obavy, ze pod sedadlom nebude mat ventilator dost "cerstveho" vzduchu a moze dojst k prehriatiu...

3.
za paku rucnej brzdy na umelohmotny kryt vystupov vzduchu pre 2. rad sedadiel, medzi prednymi sedadlami ale tam bude:
- vyzerat ako past na oko
- do nej kopat pasazier na strednom sedadle.
(samozrejme po stranke distribucie tepla je to najidealnejsia poloha)
umiestnovat to niekde dalej dozadu sa mi dvakrat nechce. znizilo by to variabilitu priestoru.


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: TOPENÍ: sada pro dovybavení přihřívače na nezavislé topení
PříspěvekNapsal: 31.10.2008 21:57 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

435

Bydliště:

sevwer čech Otvwice

Marek77 píše:
Jose1 píše:
Takže by se dalo klidně říct, že každodení komfort vyhřátého auta, ráno před odjezdem do práce, v zimních měsících, nás bude stát 20prac. dní x 0,4litru (to jako za půl hodiny provozu) = 8litrů/měs x 33Kč/l nafta = 264Kč měsíčně. U TDi.


Takhle bych to rozhodně nebral - tím, že bufík pracuje, sice spotřebuje nějaké to palivo, ale naopak motor v důsledku rychlejšího ohřátí na provozní teplotu má spotřebu nižší - takže nula od nuly.

Já jezdím s aktivovaným bufíkem celoročně (místo čidla vnější teploty mám kus drátu) a musím říct, že je to perfektní věc. Především proto, že motor se nejen v zimě, ale i v létě nesrovnatelně rychleji ohřeje (srovnatelně s benzinovými motory), ale taky proto, že jak známo bufíku víc škodí, když nefunguje než když denně maká.
Ta trocha nafty navíc rozhodně stojí za rychlejší prohřívání motoru, tudíž nižší spotřebu paliva a menší opotřebení motoru jako celku, menší chemickou degradaci oleje a jiné výhody.



souhlas s Markem...ve finále to vyjde na stejno...každopádně vyhřátý auto je lepší,než pocit,že jsem (relativně) ušetřil 0,8 litru nafty na topení :wink:

_________________
vw sharan I 1.9 TDI ( BEJČEK )


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: TOPENÍ: sada pro dovybavení přihřívače na nezavislé topení
PříspěvekNapsal: 31.10.2008 22:28 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Hodnost:

Moderátor

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

3915

Bydliště:

Trnava

Gespa toto by som osobne do mojho auta rozhodne nedaval. Kazdy dieslovy sharan ma bufik a radcej by som ho prerobil na nezavisle kurenie ako toto lebo:

- tato hracka musi katastrofalne vybijat bateriu lebo pri bufiku je zdroj tepla nafta zatial co tu elektrina
- silny tepelny zdroj priamo v interiery - to sa mi tiez moc nelubi
- v konecnom dosledku tebe je aj teplo ale motor startujes studeny, zatial co bufik ti vyhreje aj motor
- nezavisle kurenie ak mas climatronic sa zameriava aj na priamy ofuk celnych skiel aby sa na nich pripadny lad rozmrazil.

_________________
Diagnostika a opravy aut (aj mimo VW koncern), bufikov, inteligentne riadiace jednotky nezavysleho kurenia z vlastneho vyvoja, oprava a preprogramovavanie budikov (modifikaciou ich vlastneho sw nie nalievanim ineho sw na slepo) zmena podsvietena, Opravy MAXI a POLO DOTov a montaze vybav do SAG aj inych aut na urovni fabrickeho prevedia, Kompletny servis autoklimatizacii vratane vyplachov chladiaceho okruhu koly dekontaminacii pri dlhom otvoreni alebo po havarii kompresora. 0905/387337


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: TOPENÍ: DEFA - 230V~ nie 12V
PříspěvekNapsal: 04.11.2008 19:10 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

21.11.2007

Příspěvky:

3

defa beyi na 230V~ z externeho zdroja: cize stojite v studenej garazi, alebo v zahrade, pichnete sa do 230V~ a nastavite casovac, kedz chcete, aby Vam vyhrialo
1. chladiacu kvapalinu a teda aj blok motora
2. ak chcete (optional) tak aj kabinu.
3. riadiaci modul este dobija bateriu udryiavacim prudom...
Toto je riesenie pre "kutilov", ale v podstate rovnake systemy (akurat s "vytrhavacimi" zasuvkami) maju hasici a sanitaci, co jazdia v horach, aby "nerasovali" studeny motor.

cize ziaden negativny dopad na bateriu, skor naopak (ano, ked stojim "na ulici", potom bufik... ale takto si nedymim v zahrade, a mam teply motor uz ked tocim klucikom).


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: TOPENÍ: sada pro dovybavení přihřívače na nezavislé topení
PříspěvekNapsal: 17.11.2008 00:38 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

27.09.2008

Příspěvky:

44

Bydliště:

Cheb

Ja jsem pred dvema roky udelal prestavbu, d3 jsem vyndal na e-bay jsem koupil 5kw a je to super. Nejde o spotrebu ,ale ze motor ma delsi zivotnost. Nikdy auto bez nezavisleho topeni. Jelikoz tu prestavbu jsem si delal sam tak to byl trochu porod. Povedlo se plany na sharana 98 mam jeste nekde v compu.

_________________
T1 BULLI, 37 KW T4 2,5 TDI Sharan 1,9TDI 1998, Passat 3C 2.0 TDI Highline 2006


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: TOPENÍ: sada pro dovybavení přihřívače na nezavislé topení
PříspěvekNapsal: 22.11.2008 11:16 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

473

Bydliště:

Frýdek-Místek

Tak šup snima sem+popis cele přestavby.

_________________
Alhambra 1,9 TDi-PD 85kW AUY 2001
Jen létání je krásnější...Obrázek


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky  ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: TOPENÍ: sada pro dovybavení přihřívače na nezavislé topení
PříspěvekNapsal: 13.03.2009 15:38 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

31.01.2009

Příspěvky:

25

Zdarec,mám alhambru 2001,85kw a pod sedadlom spolujazdca som našiel bateriu, pomôže mi niekto, čo ešte treba,prípadne kto mi to predá, aby som mal nezávisle kúrenie?Žiadny ovládač som nikde nenašiel,mám climatronic.Dík za rady.Ak má niekto fotky sem s nimi budem vďačný


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: TOPENÍ: sada pro dovybavení přihřívače na nezavislé topení
PříspěvekNapsal: 13.03.2009 16:15 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Hodnost:

Moderátor

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

3915

Bydliště:

Trnava

Mas hore tie hodinky (nad spetnym zrkadlom v stropnom tapacire) ?

Je ta baterka este ziva a pouzitelna ? Ci ma este nejaku kapacitu.

_________________
Diagnostika a opravy aut (aj mimo VW koncern), bufikov, inteligentne riadiace jednotky nezavysleho kurenia z vlastneho vyvoja, oprava a preprogramovavanie budikov (modifikaciou ich vlastneho sw nie nalievanim ineho sw na slepo) zmena podsvietena, Opravy MAXI a POLO DOTov a montaze vybav do SAG aj inych aut na urovni fabrickeho prevedia, Kompletny servis autoklimatizacii vratane vyplachov chladiaceho okruhu koly dekontaminacii pri dlhom otvoreni alebo po havarii kompresora. 0905/387337


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: TOPENÍ: sada pro dovybavení přihřívače na nezavislé topení
PříspěvekNapsal: 13.03.2009 16:25 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

31.01.2009

Příspěvky:

25

abeljozef píše:
Mas hore tie hodinky (nad spetnym zrkadlom v stropnom tapacire) ?

Je ta baterka este ziva a pouzitelna ? Ci ma este nejaku kapacitu.


baterka je ako nová a hodinky nad zrkadlom nemám.Tak neviem


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: TOPENÍ: sada pro dovybavení přihřívače na nezavislé topení
PříspěvekNapsal: 13.03.2009 20:12 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

23.11.2008

Příspěvky:

65

Bydliště:

praha

tak to soudruzi někde udělali chybu nebo někdo sestavil auto s bouuračky a nedal tam vše.
Baterka pod sedačkou by měla být pouze v autech s nezávislým topením. Nevěřím že by při výrobě nešetřeli a dali baterku do auta kde není potřeba.

Jestli máš funkčního bufíka udělat z toho nezávilý topení jde a bez velkých komlikací jsem elektrikář takže aspon pro mne to byla zábava pro tebe plus ta baterka nebudeš při vytápění vybíjet baterku potřebnou pro nastartování motoru.

já osobně jsem to dotáhl až na mobila v autě na kterého si zavolám a auto mi zatopí ( všechny jiné čísla než mé vlastní telefon nepřijímá to abych se náhodou nedivil až přijdu k autu.)

Jeto super naše auta jsou super a lidi na tohle fóru jsou super :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: TOPENÍ: sada pro dovybavení přihřívače na nezavislé topení
PříspěvekNapsal: 13.03.2009 22:42 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Hodnost:

Moderátor

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

3915

Bydliště:

Trnava

majoli píše:
abeljozef píše:
Mas hore tie hodinky (nad spetnym zrkadlom v stropnom tapacire) ?

Je ta baterka este ziva a pouzitelna ? Ci ma este nejaku kapacitu.


baterka je ako nová a hodinky nad zrkadlom nemám.Tak neviem



hmm, divne .....


Takze dalsia vec, mas tam odlahcovacie rele pri tej baterii (malo by na nom byt napisane "100") a 40 A poistku ?

Mas manualnu klimu alebo klimatronik ?

Mas na klimatroniku (ak teda klimatronik) na cervenom konektore zapojeny pin c. 20 ?

Ako to chces ovladat ?

Len z auta spinacom ?
Dialkovo radiom ?
Dialkovo cez GSM ?

_________________
Diagnostika a opravy aut (aj mimo VW koncern), bufikov, inteligentne riadiace jednotky nezavysleho kurenia z vlastneho vyvoja, oprava a preprogramovavanie budikov (modifikaciou ich vlastneho sw nie nalievanim ineho sw na slepo) zmena podsvietena, Opravy MAXI a POLO DOTov a montaze vybav do SAG aj inych aut na urovni fabrickeho prevedia, Kompletny servis autoklimatizacii vratane vyplachov chladiaceho okruhu koly dekontaminacii pri dlhom otvoreni alebo po havarii kompresora. 0905/387337


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: TOPENÍ: sada pro dovybavení přihřívače na nezavislé topení
PříspěvekNapsal: 14.03.2009 01:06 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

15.01.2009

Příspěvky:

7

Bydliště:

Ostrava

nedavno jsem dodělal nezavislé, akorád mi chybí dalkové ovladání.
po konzultaci s kamaradem který dělá servis ebr.. topení mi říkal že ovladaní pomoci diod je dost riskantní, kvůli řj topení abych nemusel zhánět novou. nabidnil mi upravenou ovladací krabičku z jiného auta která byla za hubičku, všechno nové, akorád mi předělal konektory a už jsem montoval

_________________
VW Sharan 2001 1.9TDI 85kW


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: TOPENÍ: sada pro dovybavení přihřívače na nezavislé topení
PříspěvekNapsal: 14.03.2009 10:11 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

232

Bydliště:

Kostelec na Hané

Možná jsem to někde přehlídl, ale jde to topení nějak zapojit aby:
1)jdu do garáže pro auto nastartuju zapnu vypínačem topení topení jede
2) pokud ho nezapnu tak se zapne klasicky čidlem (než se vymotám z garáže chvilku to trvá, protože soused parkuje tak abych nemohl vyjet jako člověk)
3)dojedu přer dům přepnu vypínač aby topení jelo i při vypnutém zapalování
4) jdu pro děti naložím je nastartuju a jedu
jde mi hlavně o to aby to jelo i při vypnutém zapalování a aby to nestálo hromadu peněz (takže žádný dálkový start nechci -Krize je krize :(

_________________
Obrázek

_________________
Sharan II 1,9 TDI 85 Kw


Nahoru
 ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: TOPENÍ: sada pro dovybavení přihřívače na nezavislé topení
PříspěvekNapsal: 14.03.2009 10:54 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

04.04.2008

Příspěvky:

955

Bydliště:

u Turnova

Multicarm22
Ty diody jsou hlavně nebezpečný v tom , že mají úbytek napětí cca 0,8 -1V a když jich dáš při složitějčím zapojení víc za sebe tak ti bufík může vypínat , nebo nenaskočit, má v sobě totiž hlídání pro pokles napětí (10,5V) a hlásí chybu nízké napětí sítě

Budulman
Ano jde to

_________________
Výstavba a rekonstrukce interiérů, od stavebních prací po kompletní vybavení
www.neza-interiery.cz


Montáž, úpravy a repase topení Eberspächer, Webasto. Spuštění příhřevu jako nezávislé topení
603485666

_________________
SHARAN 1.9 TDI PD 215 PS, O1 1,9 TDI 190 PS, G3 Facelift 1.9 TDI 170 PS


Nahoru
  Profil
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 84 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Kalic86 a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  





Sháníte levné povinné ručení? - povinné ručení kalkulačka Vám pomůže.
Skvělé ceny a přístup najdete v autopůjčovně Automoc v centru Prahy.
E-regaly.cz - Dodáváme profesionální regály a regálové systémy, zajišťujeme dopravu a montáž. Policové regály skladem.

Powered by phpBB © 2007 phpBB Group