MOTOR, ZVUKY: klepanie motora po nastartovani

1995 - 20..

Moderátoři: M@rty74, michall

Uživatelský avatar
lubos1947
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 210
Registrován: 23.12.2014 17:34
Bydliště: Vysočina

Re: MOTOR, ZVUKY: klepanie motora po nastartovani

Příspěvek od lubos1947 »

Já když jsem měnil rozvody tak značku na setrváku jsem vůbec nenašel a to jsem též odsrojil vše, pak jsem zjistil že v knize Jak na to a to na stránce 20 je popsané a i vyobrazené že je značka na řemenici ( na klice) proti značce na bloku. mám motor AFN. Jinak jak popisuje heiro tak to je správný postup. Akorát je potřeba jěště zkonrolovat případně vyměnit ozubené kolečko na klice za nové dát i nový šroub. ten se musí řádně dotáhnout tuším momentákem 90kilama a pak jěště + třičtvrtě otáčky.
marcelralis- je mi divné že by Ti to skočilo o jeden zub na čerpadle a to jěště jak tomu rozumím jak píšeš že obráceně proti otáčení. Já mám furt dojem že jsi měl volněji našponovaný řemen a že Ti to skočilo o jeden zub na klice bud při roztahování ale to jsi nejspíš nedělal nebo při pokusu o rychlejší rozjezd při kterém se udusil motor)- chcípl, pak by to též mohlo přeskočit. Nebo jsi to měl blbě nastavené od někoho kdo dělal před tím rozvody
Sharan 1998 TDi 81KW motor AFN , Seat cordoba 2003 SDi 50Kw........ Transportér 1991 T4 2,4 57KW-prodán

Uživatelský avatar
hiero
Pilot
Pilot
Příspěvky: 805
Registrován: 13.02.2009 15:18
Bydliště: Štúrovo, Slovensko

Re: MOTOR, ZVUKY: klepanie motora po nastartovani

Příspěvek od hiero »

no pisal som otom ako viem malo by sa to menit pri kazdej vymene rozvodov len nikto nema frezku na zarovnanie cela kluky kde to dosada lebo inak nove kolecko so skrutkou nema vyznam a mas pravdu 90 nm ale iba 90 stupnov.....no Ja na afnku znacku na remenici nemam

Uživatelský avatar
marcelralis
Řidič
Řidič
Příspěvky: 112
Registrován: 18.12.2009 18:00
Bydliště: Liberecko

Re: MOTOR, ZVUKY: klepanie motora po nastartovani

Příspěvek od marcelralis »

Kluci díky za rady, ale jak píšu, po udělání rozvodů jsem normálně cca 30 km jel. To nastavování pomocí pravítka na vačce znám a další věci, co píšete taky. Kolečko na klice mám nedávno nové, protože to staré bylo vymačkané, házela celá řemenice, tak mi to v servisu zafrézovali, dali nové kolo, šroub, dotáhli snad i 90 Nm a pootočili snad ještě na správnou pozici. Tohle všechno je popisované i v manuálu.
Kdybych to nějak blbě nastavil mechanicky, tak by to ani nešlo natočit nebo by to běželo všelijak, ale fakt to pak normálně šlapalo.
To původní přeskočení nevím čím bylo způsobeno, protože se rozjíždím opatrně, netůruju to apod. Rozvody mi předtím dělali v servisu, ale to už jsem na ně pár desítek tisíc kiláků nalítal, takže to je taky asi slepá ulička. Auto se nikde neroztahovalo a řemen nemůže být málo napnutý, protože napínací kladka má pružinu a nastavení napnutí je tudíž automatické.
Přiznám, že jsem už vše nedoladil na diagnostice, ale případné nedostatky by se pak už projevily např. ve zvýšené spotřebě nebo menším výkonu nebo tak něco, ale určitě by nenastaly problémy s mazáním motoru, to s tím nemá co dělat.
Nicméně v pátek ještě večer jsem ten motor zadřel natvrdo, takže až ho rozhodím, napíšu pár info, kvůli čemu se tak stalo.
To ucpané síto ve vaně by možná mohlo být jako jedna možnost, nevím. Až otevřu hlavu, případně zespoda vanu, budu chytřejší, ale ruku dám do ohně za to, že těma rozvodama to není.
Ještě mám litrovou Ducati s motorem Testastretta, kde si vše dělám sám, palice, rozvody (desmo), řemeny, kladky apod., napnutí řemenů se tam ladí na frekvenci přes oscil a není problém, že bych tedy nezvládnul něco tak jednoduchýho, jako rozvody s hrnkama na obyčejným dvouventilu na válec?
Stalo se to takhle, jedu po výpadovce stabilní rychlostí na pětku, držím konstantní polohu plynu, motor točí cca 2500 ot/min a najednou to začne cukat a bliká kontrolka mazání, tak asi tak, no.

Uživatelský avatar
marcelralis
Řidič
Řidič
Příspěvky: 112
Registrován: 18.12.2009 18:00
Bydliště: Liberecko

Re: MOTOR, ZVUKY: klepanie motora po nastartovani

Příspěvek od marcelralis »

Rozvody jsou v poho, zatím jsem odkryl jen víko hlavy a na 1.válci je v čudu hrnek a nevím co ještě pod ním. Vačka je jak měsíční krajina, zbylých 7 je OK.
Vačka
Vačka
Hydroštel
Hydroštel
Celek - druhý zleva
Celek - druhý zleva

Uživatelský avatar
hiero
Pilot
Pilot
Příspěvky: 805
Registrován: 13.02.2009 15:18
Bydliště: Štúrovo, Slovensko

Re: MOTOR, ZVUKY: klepanie motora po nastartovani

Příspěvek od hiero »

ako som pisal ked ti to blikalo tak tlak oleja. tdi ked nie je tlak tak rachot a potom ko.....nemazalo hlavu....ja mam na svojom dlhodobo problem s tlakom oleja...minule leto som si robil motor a nie je to ok.....takze zahajujem projekt a to zoskladanie poriadneho spodku...uz mam blok z golfu sdi, mam druhu kluku a sadu piestov z pd motora do 85 kw pasuju na rotackovu kluku.....a tlak neunika cez kluku co je najmensia pravdepodobnost ale najcastejsie cez ten vlozeny hriadel co pohana vakuovku a olej cerpadlo. totiz tento hriadel je tiez ulozeny v klznych puzdrach a zvykne vypadnut kompozit a tlak ide do certa....asi tak...preto som pisal kontrola kosa ked nie tak vlozeny hriadel....

Uživatelský avatar
marcelralis
Řidič
Řidič
Příspěvky: 112
Registrován: 18.12.2009 18:00
Bydliště: Liberecko

Re: MOTOR, ZVUKY: klepanie motora po nastartovani

Příspěvek od marcelralis »

Ty ses do toho pustil pořádně, nechceš nic ponechat náhodě :-)
Já teď nejdřív sundám hlavu, abych zjistil, co je uvnitř a pořádně to projedu i zespoda, ojnice, klika, čerpadlo atd.
Pokud to bude nějak vylágrovaný ve válci, tak asi seženu jiný motor. Myslíš, že kdyby byl nabouranej zezhora jen píst, že by to mohla odnést i klika nebo ojnice? Z motorky mám zkušenost, že ne, ale nevím. Tam si jednou při vysokých otáčkách podaly ruku ventily s pístem, hlava tedy byla totál, ale vyměnil se píst, a zase to bylo ready. Samozřejmě jsme tenkrát i zkontrolovali kliku a ojnici.

Uživatelský avatar
hiero
Pilot
Pilot
Příspěvky: 805
Registrován: 13.02.2009 15:18
Bydliště: Štúrovo, Slovensko

Re: MOTOR, ZVUKY: klepanie motora po nastartovani

Příspěvek od hiero »

to mas pravdu dal som sa do toho ako sa patri.....ked bude domlateny piest tak moze byt ohnuta aj ojnica to zistis ked odmeras presahy piestov odchylkomerom a porovnas.....inak skor zozenies piest s ojnicou ako samotny piest....kluka chytena nebude...ked to budes robit tak vymen tie puzdra vlozeneho hriadela mna vysli na 10 eciek tu mozes cerpat..http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... sc&start=0 aj tu http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... 45055aeca4

Odpovědět

Zpět na „SAG - Sharan Alhambra Galaxy“