Stránka 3 z 4

Re: MOTOR, ZVUKY: klepanie motora po nastartovani

Napsal: 11.07.2013 12:17
od Memphis-m6
Slavoš píše:Tak auto jsem měl poslední dobou taky trochu hlasitější,pak manželka jela s dětma na kontolu k doktorovi a špatně to začlo řadit.Pak jsem vyrazil do práce a konec,zarachotilo a chcíplo.Předpoklad byl setrvák,ale skutečnost horší, zlomená klikovka.Po sehnání druhé a sestavování motoru zjištěn prasklý blok motoru u šroubu,takže výměna motoru.Nechci strašit,ale nech si to pořádně prohlídnout.
Ahoj vím,že je to už dlouho,co se ti to stalo,ale mám asi podobný problém.Mě teda šlo řadit pořád pěkně.Motor hlučnější byl a včera v něm při akceleraci na 4ku do kopce zarachotilo a při vyšlápnutí spojky chcípl.Jak se ti ten motor projevoval před tím,než odešel?A na co si mam dát pozor při pokusu o opravu?Bez sundání vany nijak poznat nejde,že je přelomená klika?
Předem díky za odpověd.
Sharan 1,motor 1Z 66 kw

Re: MOTOR, ZVUKY: klepanie motora po nastartovani

Napsal: 02.02.2014 11:24
od Drag-001
Zdravím potřebuji poradit můj sharan je po výměně spojky komplet i setrvák a po nastartování mi začal nepravidelně střílet do sání je to VW sharan 2002 1.9 PD AUY mutor při tom škubne jak kdyby vynechal v tom tak dvakrát střelí do sání a pokračuje v chode arg ventil je funkční když přivřu tu mechanickou klapkou na turbu tak to přestane mechanici jsou zoufalí a já taky .Je divné že diesel střílí do sání to jsem ještě neviděl prosím o radu děkuji BOB

Re: MOTOR, ZVUKY: klepanie motora po nastartovani

Napsal: 02.02.2014 11:39
od vilik
A jseš si stoprocentně jist, že se jen měnila spojka a setrvák? Totiž tyhle dvě věci se střílením do sání opravdu nesouvisí. Spíše bych to viděl na posunutý rozvody. Pokud je to tak, je div, že se to ještě nepotkalo. :?

Re: MOTOR, ZVUKY: klepanie motora po nastartovani

Napsal: 02.02.2014 13:43
od hiero
to bolo prve co aj mna napadlo ako pisal vilik rozvody....asi sa sturali aj vtom....

Re: MOTOR, ZVUKY: klepanie motora po nastartovani

Napsal: 02.02.2014 20:12
od Drag-001
Mno, že prej jim to při vjíždění na dílnu chcíplo ve vratech, tak si myslím, že jim to skočilo na vačce, protože to střílí nepravidelně - asi to bude skočený o zub na vačce, je to souhra náhod, ale možný to je.
Je to muj nazor, ale chci znát i nazor někoho jinýho


Modedit: přečti si občas co napíšeš ....

Re: MOTOR, ZVUKY: klepanie motora po nastartovani

Napsal: 02.02.2014 20:36
od hiero
tak to skontroluj bud priamo pripravkami alebo diagnostikou vag motor, merane hodnoty, skupina 4 pole 4 ma byt co najviac pri nule....

Re: MOTOR, ZVUKY: klepanie motora po nastartovani

Napsal: 03.02.2014 17:39
od Drag-001
zdarec chlapy je to jasný tak se to projevilo sundáním hlavy ohlý ventil a prodrené dva hydroštely nechápu motor netočím olej jen ten co tam patri a taková odměna nemáte nekdo repas hlavu třeba výměnou dik Bob

Re: MOTOR, ZVUKY: klepanie motora po nastartovani

Napsal: 04.03.2015 20:38
od alidos
Vstřik,jede na 3...

Re: MOTOR, ZVUKY: klepanie motora po nastartovani

Napsal: 05.03.2015 09:05
od lubos1947
Drag-001 píše:zdarec chlapy je to jasný tak se to projevilo sundáním hlavy ohlý ventil a prodrené dva hydroštely nechápu motor netočím olej jen ten co tam patri a taková odměna nemáte nekdo repas hlavu třeba výměnou dik Bob
Jesli se Ti to potkalo tak budeš mít jěště pravděpodobně ohlou ojnici

Re: MOTOR, ZVUKY: klepanie motora po nastartovani

Napsal: 07.01.2017 19:37
od FRENKY_BN
Ahojte mal som podobny problem strielalo do sania SEAT Alhambra 85kw AUY , mierne chytena vacka , po vymene vacky a zdvihatiek sa to stisilo. Ale mam este jeden problem ktory bol aj predtym pri urcitych otackach cca 2000-2600 nieco rezonuje taky blby zvuk zda sa mi ze ide od spolujazdcovej strany ako by to bol silentblok motora vrchny ale na neutrale to nerobi. Mechanik mi povedal ze asi tam niekto vymenil dvojhmotu za jednohmotu a to sposobuje tu rezonaciu. Nezda sa mi to islo by to od prevodovky ale toto ide od spolujazdca. Vie niekto poradit ?

Re: MOTOR, ZVUKY: klepanie motora po nastartovani

Napsal: 12.02.2017 09:59
od Sharan_man
Ahoj, nedávno jsem koupil Sharana motor AFN 81kW r. 99. Motor má najeto 300tis. Je asi 15 tis. po rozvodech. Asi po týdnu se začal z motoru linout rachotivý, mechanický zvuk, je to z prostoru kolem vstřik. čerpadla.

Známý řekl, že by to mohlo dělat čerpadlo, jaké s tím máte zkušenosti? Jinak jezdí normálně, chod pravidelný, startuje blbě akorát v mrazech..

Re: MOTOR, ZVUKY: klepanie motora po nastartovani

Napsal: 03.03.2017 16:49
od marcelralis
Mám něco podobného. Při nastartování mi přeskočil rozvoďák o 1 zub na kole čerpadla a auto mělo malý výkon, ale domů cca 30 km jsme dojeli. Udělaly se rozvody (kladky, řemen) a auto jelo cca 30 kiláků normálně (občas to jakoby netáhlo, ale za chvíli se to vždycky sebralo, motor jel plynule). Najednou v motoru začlo cukat, při nižších otáčkách i bliká kontrolka mazání (přes 1500 ot/min. zhasne). Motor jde jakoby na 3 válce (?), ale při překročení cca 3000 ot/min jede normálně a nic neobvyklýho není slyšet. Jak se ale trochu zpomalí, zase to cuká jak prase, z motoru se ozývají nějaké rány, trochu to i šedě hulí a při menších točkách zase bliká ta kontrolka mazání. Přiznám se, že tam bylo málo oleje, musel jsem skoro litr dolít, ale nezničilo se něco tou jízdou se špatně načasovaným vstřikem, jak bylo pootočený to kolo podávacího čerpadla? Motor je AFN 1,9TDi r.v.1998. Auto mám 7 let a vždycky dobře sloužilo, ale poslední dobou se to nějak furt se..! Vloni u moře jsem myslel, že už domů nedojedeme, odešel ventil vratnýho okruhu dodávky paliva, zároveň to bájný relé 109 a ještě k tomu se utrhlo to rameno se silentblokem pod motorem. Ale abych neodbočoval, nevíte někdo proč bliká to mazání zároveň s tím cukáním za jízdy? Mohlo by to být také něco s těmi hrnky na ventilech?

Re: MOTOR, ZVUKY: klepanie motora po nastartovani

Napsal: 03.03.2017 18:55
od lubos1947
Jseš si jistej že Ti přeskočil rozvodák na kole čerpadla- pouze na něm???
Bral bych kdyby přeskočil na klice nebo na ventilech tam je daleko větší odpor než na čerpadle. V tomto případě jestli se trochu nepotkal.
Když jsi dolíval olej ten litr tak po nalití byla hladina na horní nebo na spodní rysce?

Re: MOTOR, ZVUKY: klepanie motora po nastartovani

Napsal: 03.03.2017 21:25
od marcelralis
S tím rozvoďákem jsem si jistej, vše jsem přeměřil i na tom původním řemenu a fakt to skočilo jen o zub na čerpadle a ještě k tomu proti otáčení.
Navíc jsem s tím pak po výměně normálně jel a vše fungovalo.
Kdyby se to potkalo pod hlavou, to by byl pěknej rachot, jednou se mi to stalo u závodního superbiku při přetočení motoru a to lítal i olej z výfuku přes díru v pístu a utžený ventily. :-D
Když jsem dolil olej, byl až po horní rysku :-)
Před chvílí jsem to měl napojený na VAGu a jediná chyba je tam v řídící jednotce motoru a to "hodnota předvstřiku mimo rozsah" nebo tak něco. To by mohlo vysvětlovat ten trhavý chod motoru do 3000 ot/min. Tak až budu mít čas, mrknu na to a poladím.
Ale nejde mi do hlavy to blikání kontrolky stavu oleje. :-(
Ještě mi poradil jeden borec, co dělá diesely, ať mrknu na rozvodový kolo, co je na vačce, prý je jen na kuželu, takže s ním jde otáčet a poměřit ho s polohou vačkovýho hřídele na měrkách, ale to se musí sundat víko hlavy, no uvidím.

Re: MOTOR, ZVUKY: klepanie motora po nastartovani

Napsal: 04.03.2017 08:11
od hiero
pokial mas afn motor ten nema kontrolu vysky hladiny. to blikanie sposobuje nizky tlak oleja....premeraj tlak popripade rovno zhod vanu a prekontroluj ci nie je upchate sacie sito. nizky tlak =rachot. za dalsie tie rozvody skontroluj tak ako sa ma neviem co si myslel ze si to skontroloval podla stareho remena. znacka na zotrvacniku musi byt v strede okienka na prevodovke tasko sa hlada ja odstrojim vsetko okolo akumulatora aby som tam videl vtedy musis vediet dat pravitko do vacky a zaaretovat cerpadlo ked nie tak zhodit remen a vsetko nastavit tak ako treba takze zotrvacnik tak ako som pisal koleso vacky zrazit z vacky aby sa dalo na vacke otacat vacku pravitkom zaaretovat cerpadlo zaaretovat nasadit remen vybrat aretacny kolik cerpadla a remen nasponovat. koleso vacky pomocou pripravku dotiahnut motor aspom 2 krat oretocit a zase skontrolovat polohu znaciek to je zitrvacnik pravitko vacky kolik cerpadla. motor zohriat a v zakl nastaveniach cez tdi graf skontrolovat pociatok vstreku popripade doladit. este na napada ako ti to blbne te to moze byt sposobene zmenou casovania lebo sa hybe kolecko na kluke...