MOTOR: ohřáté TDi špatně startuje - dlouho točí
- Honza (sharan)
- Nový člen
- Příspěvky: 11
- Registrován: 24.04.2014 10:47
- Bydliště: Východní Čechy, Krávovehradecko
Re: MOTOR: ohřáté TDi špatně startuje - dlouho točí
Zdravím, vyskytl se mi takový problém se startem teplého motoru.
Když chci znovu nastartovat tak motor jakoby chytne a hned chcípne,
někdy to udělá 3x, ale už se mi stalo, že to udělá i 8x. Pomůže zvýšení dávky?
Nebo mám hledat problém jinde.
Díky
Když chci znovu nastartovat tak motor jakoby chytne a hned chcípne,
někdy to udělá 3x, ale už se mi stalo, že to udělá i 8x. Pomůže zvýšení dávky?
Nebo mám hledat problém jinde.
Díky
vw Sharan II cruise, 1.9 tdi PD 85 kw AUY, chip, r.v. 2002
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: MOTOR: ohřáté TDi špatně startuje - dlouho točí
To by mohl způsobovat i immobilizer. Tu a tam se to stane i na jiných vozech. Mohlo by pomoci znovu ho nakódovat.
- smolda
- Člen klubu
- Příspěvky: 3494
- Registrován: 21.11.2010 16:42
- Bydliště: Berounsko, D5 Exit 28
Re: MOTOR: ohřáté TDi špatně startuje - dlouho točí
A nebo máš málo nabytou baterku - při poklesu napětí ti immo vypadne a motor zdechne. Zkus jít cestou nejmenšího odporu - wokoukni baterku v jakým je stavu.
Malá Veškrnová
Don't worry, be happy
Don't worry, be happy
- sadler430
- Nový člen
- Příspěvky: 19
- Registrován: 09.01.2014 09:55
- Bydliště: Kladno
Re: MOTOR: ohřáté TDi špatně startuje - dlouho točí
Zdravíčko hoši. Tak jsem si to tu několikrát pročetl....pochytil spoustu důležitých i nepodstatných informací a výsledek je následující. Studené startuje ok. Po zahřátí cca 60-70°C už se mu nechce. Je to cca 5s, tak jako tu obecně uvádějí všichni....
Můj postup byl následující...začalo se od nejjednoduššího a nejlevnějšího řešení... Vyměnil jsem čidlo teploty chlad kapaliny - žlutý. Cena 140kč, značka Meyle.
Po výměně Alhambra jako nová...Motor se uklidnil, srovnal se chod na volnoběh, před tím, jako by se motor hádal...Teplé starty jako za studena...Pohodička super...Ovšem nevydrželo to ani den. Po příjezdu z chalupy téhož dne večer, už zas trochu houpal...další den už zas teplý nechtěl naskočit....
Odzkoušeno i čerpadlo, ovšem po polití žádná změna.... Baterka i startér ok.
Ještě budu zkoušet měnit teplotní snímač - hnědý.
Napadlo mě, zda to že po výměně žlutého čidla došlo zpět k návratu do starých kolejí nemůže být způsobeno nějakou závadou, kterou by třeba bylo ve VAGU potřeba odstranit nebo tak něco? případně zda to není dílem, levný nekvalitní? Ovšem zas Meyle je spolehlivý výrobce, tak nevím...
Nevěděl by jste někdo???
Můj postup byl následující...začalo se od nejjednoduššího a nejlevnějšího řešení... Vyměnil jsem čidlo teploty chlad kapaliny - žlutý. Cena 140kč, značka Meyle.
Po výměně Alhambra jako nová...Motor se uklidnil, srovnal se chod na volnoběh, před tím, jako by se motor hádal...Teplé starty jako za studena...Pohodička super...Ovšem nevydrželo to ani den. Po příjezdu z chalupy téhož dne večer, už zas trochu houpal...další den už zas teplý nechtěl naskočit....
Odzkoušeno i čerpadlo, ovšem po polití žádná změna.... Baterka i startér ok.
Ještě budu zkoušet měnit teplotní snímač - hnědý.
Napadlo mě, zda to že po výměně žlutého čidla došlo zpět k návratu do starých kolejí nemůže být způsobeno nějakou závadou, kterou by třeba bylo ve VAGU potřeba odstranit nebo tak něco? případně zda to není dílem, levný nekvalitní? Ovšem zas Meyle je spolehlivý výrobce, tak nevím...
Nevěděl by jste někdo???
VW Passat B5, r.v 99, 1.8i 20V 92kw, APT
Seat Alhambra I, r.v. 99 1.9 TDi 81Kw, AFN
VW Golf IV, r.v. 01, 1.9 TDi 66Kw, ALH
Seat Alhambra I, r.v. 99 1.9 TDi 81Kw, AFN
VW Golf IV, r.v. 01, 1.9 TDi 66Kw, ALH
- sadler430
- Nový člen
- Příspěvky: 19
- Registrován: 09.01.2014 09:55
- Bydliště: Kladno
Re: MOTOR: ohřáté TDi špatně startuje - dlouho točí
Koukám, že se tu odpovědi člověk jen tak nedočká:(
VW Passat B5, r.v 99, 1.8i 20V 92kw, APT
Seat Alhambra I, r.v. 99 1.9 TDi 81Kw, AFN
VW Golf IV, r.v. 01, 1.9 TDi 66Kw, ALH
Seat Alhambra I, r.v. 99 1.9 TDi 81Kw, AFN
VW Golf IV, r.v. 01, 1.9 TDi 66Kw, ALH
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: MOTOR: ohřáté TDi špatně startuje - dlouho točí
Dělají to pouze malé otáčky startéru při teplém startu. Mám KO baterku a navíc mám za to, že celou tu dobu, co ji mám, nebyla dobrá (podle mě jsem koupil nějakou čtvrtou jakost). Je to opravdu jen otáčkami. Mohu to doložit:
Já tento problém řeším už od samého počátku, co mám Galaxy. Mám startovací dávku na maximu (což pomohlo jen na několik měsíců) a ještě k tomu přepínací relé, které při startu oblbuje jednotku nižší teplotou motoru (zařazením rezistoru do série s čidlem teploty). A stejně to není ono. Sice to startuje o mnoho lépe než původně, ale určitě to není tak, jak bych si představoval.
Zkusil jsem proto jednu radu, co je zde na fóru. Překódoval jsem jednotku motoru, jako kdyby mělo auto automatickou převodovku. Tedy místo původního kódu jednotky 00002 jsem zadal 00001. Schválně jsem společně s tím vrátil startovací dávku paliva zpět na defaultní hodnotu a vyřadil i to oblbovací relé (prostě tak, jak je to z fabriky). Mohu všechny ujistit, že motor chytal doslova na drc. Ani jsem nečekal takovou změnu, ale skutečně to tak bylo.
Kdosi to tu kdysi vysvětloval. Zřejmě někdo, kdo o softu trochu ví. Tvrdil tu něco v tom smyslu, že jednotka pro manuální převodovku má pro teplý start nastavené jiné minimální otáčky, než jednotka pro automat. Jinak řečeno - podle jeho slov automatické převodovce stačí pro úspěšný teplý start nižší otáčky motoru (resp. startéru), než pro manuál. A pokud se jednotka překóduje, funguje to.
Problém je ovšem v případě, že máte tempomat (jako třeba já). Pokud totiž překódujete jednotku motoru pro automatickou převodovku, přestane vám tato snímat signál z čidla pedálu spojky (protože automat spojku nemá). To může při jízdě s tempomatem být život ohrožující. Proto jsem samozřejmě tento pokus s překódováním předem odpískal a po vyzkoušení jsem to vše vrátil tak, jak to bylo celé roky (tedy kód jednotky na 00002, zvýšení startovací dávky na maximum a opětovné oživení oblbovacího relé).
Ale opravdu to funguje a já, coby nevěřící Tomáš, jsem si to musel zkusit.
Já tento problém řeším už od samého počátku, co mám Galaxy. Mám startovací dávku na maximu (což pomohlo jen na několik měsíců) a ještě k tomu přepínací relé, které při startu oblbuje jednotku nižší teplotou motoru (zařazením rezistoru do série s čidlem teploty). A stejně to není ono. Sice to startuje o mnoho lépe než původně, ale určitě to není tak, jak bych si představoval.
Zkusil jsem proto jednu radu, co je zde na fóru. Překódoval jsem jednotku motoru, jako kdyby mělo auto automatickou převodovku. Tedy místo původního kódu jednotky 00002 jsem zadal 00001. Schválně jsem společně s tím vrátil startovací dávku paliva zpět na defaultní hodnotu a vyřadil i to oblbovací relé (prostě tak, jak je to z fabriky). Mohu všechny ujistit, že motor chytal doslova na drc. Ani jsem nečekal takovou změnu, ale skutečně to tak bylo.
Kdosi to tu kdysi vysvětloval. Zřejmě někdo, kdo o softu trochu ví. Tvrdil tu něco v tom smyslu, že jednotka pro manuální převodovku má pro teplý start nastavené jiné minimální otáčky, než jednotka pro automat. Jinak řečeno - podle jeho slov automatické převodovce stačí pro úspěšný teplý start nižší otáčky motoru (resp. startéru), než pro manuál. A pokud se jednotka překóduje, funguje to.
Problém je ovšem v případě, že máte tempomat (jako třeba já). Pokud totiž překódujete jednotku motoru pro automatickou převodovku, přestane vám tato snímat signál z čidla pedálu spojky (protože automat spojku nemá). To může při jízdě s tempomatem být život ohrožující. Proto jsem samozřejmě tento pokus s překódováním předem odpískal a po vyzkoušení jsem to vše vrátil tak, jak to bylo celé roky (tedy kód jednotky na 00002, zvýšení startovací dávky na maximum a opětovné oživení oblbovacího relé).
Ale opravdu to funguje a já, coby nevěřící Tomáš, jsem si to musel zkusit.
-
- Řidič
- Příspěvky: 100
- Registrován: 10.07.2013 21:48
- Bydliště: Teplice nad Metují
Re: MOTOR: ohřáté TDi špatně startuje - dlouho točí
max dávku jsem měl už předtím, nechal jsem repasovat startér. Chytá to o něco líp, ale pořád to není jako za studena. To snad stačí vopravdu půl vteřiny
Sharan I 98 1,9, trošku zanedbanej, ale náš
Sharan III 2013 2,0
Sharan III 2013 2,0
- vikino1
- Jezdec
- Příspěvky: 200
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: SK-TO
Re: MOTOR: ohřáté TDi špatně startuje - dlouho točí
Na tých ot. štartéra niečo bude, mne odišiel štarter Bosch. Zohnal som Valeo ale už tie štarty nie su čo bývali. Nie je to nič hrozné ale je to poznať.
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: MOTOR: ohřáté TDi špatně startuje - dlouho točí
Jestli jsem to z toho psaní (někde tady na fóru) pochopil správně, tak ty otáčky startéru jsou nutné k tomu, aby jednotka dala povel ke vstřikování nafty. Čili pokud to skutečně chápu správně, pak dokud teplý motor nemá otáčky, které jsou v jednotce nastavené jako minimální nutné ke startu, není vstřikováno palivo, a proto motor nemůže naskočit. Jakmile tuto hranici otáček motor překoná, jednotka dovolí dávkovat palivo a motor okamžitě naskočí.
No a protože vozy s automatickou převodovkou mají tuto hranici minimálních otáček nastavenu níže (bůhví, proč) než vozy s manuální převodovkou, je jasné, proč pomůže překódování jednotky na automat .
Ta úprava softu, o které se tu taky někde psalo, zřejmě spočívá v úpravě (snížení) hodnoty minimálních otáček pro teplý start. Podle mě to je práce tak na pět až deset minut, déle to trvat nemůže. Ale musí se vědět, co a jak. A protože to skoro nikdo neví, pak ti, co to vědí, si to nechají logicky pořádně zaplatit.
No a protože vozy s automatickou převodovkou mají tuto hranici minimálních otáček nastavenu níže (bůhví, proč) než vozy s manuální převodovkou, je jasné, proč pomůže překódování jednotky na automat .
Ta úprava softu, o které se tu taky někde psalo, zřejmě spočívá v úpravě (snížení) hodnoty minimálních otáček pro teplý start. Podle mě to je práce tak na pět až deset minut, déle to trvat nemůže. Ale musí se vědět, co a jak. A protože to skoro nikdo neví, pak ti, co to vědí, si to nechají logicky pořádně zaplatit.
- hiero
- Pilot
- Příspěvky: 805
- Registrován: 13.02.2009 15:18
- Bydliště: Štúrovo, Slovensko
Re: MOTOR: ohřáté TDi špatně startuje - dlouho točí
No marku na tých našich sagoch to na 5minut nieje z dôvodu spajkovania škoda...inak asi pred dvoma týždňami som aplikoval systém rele s odporom podľa tvojho príspevku a dokonca som sa pohral so štartovacou dávkou a ta nemusí byť na max. Inak na základe diskusie na dieselpower fóre kde sa pojednavalo o volnobeznej dávke a jej vplyve na cely režim chodu motora musím povedať že má vplyv aj pri štarte. Ked som hodnotu nastavil na 3.6 az 3.8 trošku to skakalo tak som mal problém naštartovať aj s max. štartovacou davkou. teraz mám volnobeznu dávku na 3.2 plus rele a ako som písal startovacia sa mohla znížiť....
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: MOTOR: ohřáté TDi špatně startuje - dlouho točí
Možné to je - každý motor je jiný.
Navíc: Volnoběžná dávka MÁ vliv i na start. Startovací dávka NEMÁ vliv na chod motoru. Čili pokud jsi upravil volnoběžnou dávku, klidně se mohly zlepšit starty. Pokud bys upravil startovací dávku, nemělo by to na volnoběh ani jiný chod žádný vliv.
Navíc: Volnoběžná dávka MÁ vliv i na start. Startovací dávka NEMÁ vliv na chod motoru. Čili pokud jsi upravil volnoběžnou dávku, klidně se mohly zlepšit starty. Pokud bys upravil startovací dávku, nemělo by to na volnoběh ani jiný chod žádný vliv.
- Janchi999
- Jezdec
- Příspěvky: 209
- Registrován: 29.06.2009 08:14
- Bydliště: SloVWakia
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTOR: ohřáté TDi špatně startuje - dlouho točí
Zdravim borci,
Tu je to krasne na obrazkoch ukazane, ako vyzera startovacia mapa http://www.ecupower.cz/index.php/ecu/26 ... u-za-tepla .
Tu je to krasne na obrazkoch ukazane, ako vyzera startovacia mapa http://www.ecupower.cz/index.php/ecu/26 ... u-za-tepla .
Volkswagen Sharan II, r.v.2002, 1.9 TDI PD, AUY, 85kw
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: MOTOR: ohřáté TDi špatně startuje - dlouho točí
Tak tohle je opravdu zajímavý link a díky za něj.....
Jenže bez odpovídajícího kabelu to nepůjde, navíc u SAG1 už vůbec ne, protože tam nejsou flashovací čipy.
Jenže bez odpovídajícího kabelu to nepůjde, navíc u SAG1 už vůbec ne, protože tam nejsou flashovací čipy.
- Janchi999
- Jezdec
- Příspěvky: 209
- Registrován: 29.06.2009 08:14
- Bydliště: SloVWakia
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTOR: ohřáté TDi špatně startuje - dlouho točí
To je jasne,ze upravu startovacej mapy si len tak KKL kablom nespravime .
Volkswagen Sharan II, r.v.2002, 1.9 TDI PD, AUY, 85kw
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: MOTOR: ohřáté TDi špatně startuje - dlouho točí
Ani HEX-CANem?