MOTOR: ohřáté TDi špatně startuje - dlouho točí

1995 - 20..

Moderátoři: M@rty74, michall

Odpovědět
Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: MOTOR: ohřáté TDi špatně startuje - dlouho točí

Příspěvek od Marek77 »

To je snad něco trochu jiného, ne?

vsochy
Řidič
Řidič
Příspěvky: 52
Registrován: 15.06.2009 17:53

Re: MOTOR: ohřáté TDi špatně startuje - dlouho točí

Příspěvek od vsochy »

Já jsem prozatím špatné starty úspěšně vyřešil přetěsněním tandemového/podtlakového čerpadla (viz diskuze zde http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=50&t=70026)...
SEAT Alhambra II 1.9 TDI 85kW (AUY)

Uživatelský avatar
jardahes
Řidič
Řidič
Příspěvky: 194
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Holýšov - Plzeňský kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR: ohřáté TDi špatně startuje - dlouho točí

Příspěvek od jardahes »

u mne teplé starty vyřešeny novou baterkou, původní z rokem výroby 2002 Varta 95 Ah se mezi svátky rozloučila, jak auto stálo, nic neudržela, když žena jezdila do práce každý den 25 km tam i zpět bylo to ok. jako laik si myslím, že má velký vliv jak ten startér za to vezme, teď se to roztočí ani se nastačí pořádně převalit a běží, myslím teplé starty. najeto poctivých 252 000 km
Jarda

seatista
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 13
Registrován: 07.01.2008 12:15
Bydliště: Chrudimsko/Medlešice

Re: MOTOR: ohřáté TDi špatně startuje - dlouho točí

Příspěvek od seatista »

zde přikladam par fotek me realizace přidání relé pro start s odporem a jeho montáží pro inspiraci ostatním to třeba trochu pomůže
:lol:
Přílohy
detail umisteni v motorovem prostoru.jpg
detail 2umisteni v motorovem prostoru.jpg
umisteni v motorovem prostoru.jpg
kabelaz.jpg
pripojeni civky rele.jpg

seatista
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 13
Registrován: 07.01.2008 12:15
Bydliště: Chrudimsko/Medlešice

Re: MOTOR: ohřáté TDi špatně startuje - dlouho točí

Příspěvek od seatista »

zde přikladam par fotek me realizace přidání relé pro start s odporem a jeho montáží pro inspiraci ostatním to třeba trochu pomůže
:lol:
Přílohy
pouzite rele.jpg
umisteni odporu(600 ohmu) v rele.jpg
umisteni odporu(1200 ohmu) v rele vysledek.jpg

Uživatelský avatar
haasteren
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 37
Registrován: 03.05.2008 15:40
Bydliště: Slavkov u Brna
Kontaktovat uživatele:

MOTOR: ohřáté TDi špatně startuje - dlouho točí

Příspěvek od haasteren »

Mam touran pd u me pomohlo pridani startovaci davky paliva . Za studena na brnk za tepla motal treba 6-10 sec. Ted i pri 90C chytne na brnk. Driv to neslo az po aktual. software konecne klid...

Uživatelský avatar
coto.je
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 449
Registrován: 12.03.2008 20:15
Bydliště: Jih

Re: MOTOR: ohřáté TDi špatně startuje - dlouho točí

Příspěvek od coto.je »

Taky jedna zkušenost
Na BTB motoru, nechtěl startovat za tepla, po vyjetí natankovaného paliva a dalšm natankování vše zase funguje jak má...
Možné příčiny-špatná nálada auta,špatná nafta nebo tam natankoval benzín :mrgreen:

octan
Řidič
Řidič
Příspěvky: 66
Registrován: 13.05.2009 16:41
Bydliště: Zlín

Re: MOTOR: ohřáté TDi špatně startuje - dlouho točí

Příspěvek od octan »

Tak abych to tedy celé uzavřel.... tedy mám namysly problém s teplým startem u mého auta. Po půl roce můžu konstatovat že jsem blbec...... že jsem si ten soft nepřehrál hned.... mohlo mi to ušetřit spoustu stresu a trápení. Takže po přehrátí softu nevím co je to "problémový teplý start". Třeba tady někomu tenhle můj případ pomůže v rozhodování.

Uživatelský avatar
smolda
Člen klubu
Příspěvky: 3494
Registrován: 21.11.2010 16:42
Bydliště: Berounsko, D5 Exit 28

Re: MOTOR: ohřáté TDi špatně startuje - dlouho točí

Příspěvek od smolda »

Tak jsem se taky maličko pral s dlouhými starty u mojeho Galoše. Zajel jsem ke kamarádovi do jeho zámečnické dílny, vyškubnul a rozebral startér. Ouha, na ložiskách byla zemědělská vůle jako hrom. Rozebral jsem startér, kamaráda ožebračil o kus bronzu a vytočil jsem si nový ložiska, respektive pouzdra. Když už byla kotva startéru venku, srovnal jsem komutátor a pak zase všechno složil dohromady. Od místního mechoše jsem koupil za 150,- nový uhlíky. Výsledek? Je po problému a stálo mě to 150,- za uhlíky a cca 3 hodiny času i s občasnou cigaretou (překáží-li ti kouření při práci, přestaň pracovat). Pravda, kamaráda to stálo ještě kousek bronze. Jenže pro ty kdo nemají možnost jako já vlézt ke kamarádovi do vybavené dílny a všechno si moct udělat sám je to i tak otázka peněz a spolehnout se na někoho jiného.
Malá Veškrnová :roll:
Don't worry, be happy

Uživatelský avatar
SkejT
Řidič
Řidič
Příspěvky: 140
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: pod Pradědem

Re: MOTOR: ohřáté TDi špatně startuje - dlouho točí

Příspěvek od SkejT »

haasteren píše:Mam touran pd u me pomohlo pridani startovaci davky paliva . Za studena na brnk za tepla motal treba 6-10 sec. Ted i pri 90C chytne na brnk. Driv to neslo az po aktual. software konecne klid...
Kdyz uz je nastavena startovaci davka paliva na maximu,tak se postupuje jak?
Chip motoru?
ratte opa

Uživatelský avatar
smolda
Člen klubu
Příspěvky: 3494
Registrován: 21.11.2010 16:42
Bydliště: Berounsko, D5 Exit 28

Re: MOTOR: ohřáté TDi špatně startuje - dlouho točí

Příspěvek od smolda »

Bejt tebou, tak bych ještě zkusil to co jsi vynechal - startér, zkontrolovat kostření, baterku a takovej ten milion různých drobností který kdybys udělal předtím, nemusel by ses teď pídit co teď se startováním. Jestli se to startování zase posunulo zpátky tam kde bylo, nepomůže ti úprava mapy, hledej závadu na autě. Taky záleží na tom kde tankuješ - zkusit změnit dodavatele a nebo přidávat přísady. Například Shell se chlubí že přísady přidávají do nafty automaticky, ale pravda to nebude. Když bude úplně nejhůř tak vymontovat a vyčistit vstřiky. Někde tady na fóru je návod i s videem jak se to dá udělat přímo na autě bez nutnosti demontáže vstřiků. Jsi si jistý že ti nepadá nafta na čerpadle? Taky bych mrknul na časování - VAGem. Je toho ještě spousta co můžeš udělat než začneš upravovat soft.
Malá Veškrnová :roll:
Don't worry, be happy

Uživatelský avatar
SkejT
Řidič
Řidič
Příspěvky: 140
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: pod Pradědem

Re: MOTOR: ohřáté TDi špatně startuje - dlouho točí

Příspěvek od SkejT »

4 smolda:
tolik moznosti 8O , a potom jak ma clovek najit toho zakopanyho psa.Takze CHIP az jako posledni moznost? Resim to na Toledu TDI 77kw r.2006 tak to zkusim vylucovaci metodou jak jsi popsal. Ten starter by bylo dobre projit dusledne. Baterka je nova.
Nafta OMV.
Kostra,vstriky dle meho nazoru na to nema vliv,tak by problem pretrvaval pri kazdem startovani a ne pouze pokud je teplota 90°C.
Dle me uz jen ty mapy
ratte opa

Uživatelský avatar
marasoba
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 402
Registrován: 17.02.2008 21:16
Bydliště: okr. Benešov

Re: MOTOR: ohřáté TDi špatně startuje - dlouho točí

Příspěvek od marasoba »

Tak já bych se ted na mapy vys... a skusil to podle smoldy - repasovat startér. A to už z toho prostého důvodu, že mi to taky kdysi pomohlo :lol:
VW Sharan 1,9TDI 81kW AFN, r.v.1997, bílý, začíná hlodat zub času, sviňa - tak už dohlodal.
VW Sharan 1,9TDI 85kW BVK r.v.2008, tmavě modrý, zub taky hlodá 😁

Uživatelský avatar
smolda
Člen klubu
Příspěvky: 3494
Registrován: 21.11.2010 16:42
Bydliště: Berounsko, D5 Exit 28

Re: MOTOR: ohřáté TDi špatně startuje - dlouho točí

Příspěvek od smolda »

Vůbec nic se ti nestane, když při repasi startéru poutahuješ i kabely od baterky (opačný konce než jsou na baterce).
V jakým stavu máš vstřiky zjistíš na VAGu, čili taky žádná velká složitost.
Nafta by teoreticky měla být v pořádku.
No a ten soft si opravdu schovej na konec - když vwšechno selže.
Malá Veškrnová :roll:
Don't worry, be happy

mecsoun
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1308
Registrován: 05.08.2010 20:02
Bydliště: Sokolov

Re: MOTOR: ohřáté TDi špatně startuje - dlouho točí

Příspěvek od mecsoun »

Teď koukám co tady řešíte za problém a přitom to je v podstatě vždy vinou baterie a startéru... a nejsnažší způsob je prostě úprava softu jednotky. Nejlevnější je tedy přídavné oblbovací relé, který v podstatě udělá tu samou práci jako úprava softu. Nějaký bludy o KO čerpadle, startovací dávce a podobných věcech? To snad ne. Je to prostě tím, že startovací mapa pro manuální převodovku má požadavek na teplý motor minimálně 200 otáček. Když je tedy trochu horší baterka a startér a není schopný hned roztočit motor na požadované otáčky tak prostě jednotka nedá pokyn čerpadlu na vstříknutí nafty a to může být sebelíp nastavený počátek vstřiku a klidně nové čerpadlo. V případě, že auto není vybavené tempomatem pomůže klidně jen změna kódování jednotky motoru na automatickou převodovku.
10 z 10 lidí vyřeší svůj problém po použití tlačítka "HLEDAT". Jestli jej nemůžete najít, tak pak už nepomůže nic ;)

Odpovědět

Zpět na „SAG - Sharan Alhambra Galaxy“