Tommate píše:baterka a startér ale neřeší hlavní problémy
Moje skusenosti su tiez take, ze riesi. Novy starter mi natrvalo pomohol na klasike TDI 81kW/110PS 1999 AFN aj na TDI PD 77kW kolegov Touran 2005. V oboch pripadoch mlade motory do 200 tis.km.
Mně zase pomohla výměna baterky. Po výměně baterky (za totálně vyšumělou sedmdesátčtyřku jsem pořídil velmi kvalitní stovku) mi nyní motor startuje nesrovnatelně lépe.
Takže baterka a startér jsou pro úspěšný start naftového motoru opravdu nesmírně důležité prvky. Motor, zejména teplý, potřebuje k úspěšnému startu co možná největší otáčky při startování, aby stlačovaný vzduch ve válci v okamžiku komprese měl co možná nejvyšší teplotu. Pokud je startér nebo akumulátor za zenitem, otáčky při startu jsou o poznání nižší a část tepla vzniklého při stlačování vzduchu se vyzáří do stěn motoru. Tím má nafta zhoršené podmínky pro vznícení a motor nechce naskočit.
Naposledy upravil(a) Marek77 dne 16.12.2011 10:40, celkem upraveno 1 x.
to je jasné, že všechno má vliv, a nemá smysl u starého auta všechny součástky hnát na ideální hodnoty, takže je nejpřirozenější vyměnit spotřební díly jako je baterka, zrepasovat startér a podobně, je to méně bolestné a jednodušší než výměna trysek a nové čerpadlo a cenově se to ani nedá srovnat, takže se reálně vyplatí udržovat baterku a startér a tím zlepšit starty, ovšem když je palivová soustava motoru v ideálních parametrech, musí naskočit teplý motor na skoro mrtvou baterku, která ještě převaluje, ale ideální parametry = nové auto, tak jasně, že o tom to není
no ja som mal tiez problemy zo startom este v zime sa to dalo ale ako sa oteplilo to bola hroza zvysil som startovaciu davku skusil som novu baterku dal som zanovny starter z pd a nic nepomohlo tak som si namontoval rele z odporom a je pokoj netvrdim ze je to idealne riesenie ale urcite najlacnejsie ale ked budem mat nejake zbytocne ecka tak si dam prepalit soft z nacipovanim
Bohuzel VW ma malinkou chybicku v ridicim sw jednotky /navic se to tahne napric koncernem doted/.Staci trosku slabsi baterie nebo starter co toci trosku min a pak to nechce chytnout teply.Reseni je bud opravit starter nebo coz je lepsi do budoucna, zvednout start davku primo v ridicim sw jednotky/nebavim se o login 12233 a zvednout hodnotu, nepomuze/.Pak to chyta na jednu otacku a je klid jednou pro vzdy.Reseni rele a odpor je mozne, ale pripadne mi to takovy divny.
Mně by se taky líbilo mít to v cajku bez nutnosti dodělávky relé, zvyšování nějakých startovacích dávek nebo kdovíco. Ale finančně si to nemůžu dovolit.
presne ako pise Merek77 aj ja by som si dal radsej prepalit soft ale zatial nie som ochotny zaplatit 80ecok len za to ze bude lepsie startovat ale beriem to ako docasne riesenie
jukinoo - Ty si zo Žiaru? Mám v Janovej Lehote veľkú rodinu, Žiarsko dobre poznám. Ale dlho som tam nebol, som sviňa lenivá...
Jinak k tématu - říkal jsem si, že kdybych se rozhodl pro úpravu softu a měl za to zaplatit, asi bych si nechal rovnou nalít soft jiný (výkonnější), aby se ty peníze vyplatily.
Několik lidí zde poukazovalo na čerpadlo.Tam je opravdu ten zakletý pes.Měl jsem tentýž problem.Asi při 180000 km to začalo, studený startoval celkem dobře, teplí špatně.Jednoho dne jsem zůstal stát uplně.Na štěstí u potoka, vzal jsem pár petek a čerpadlo schladil ,a jel jsem dál. Po několika chlazení jsem se dostal až domu.Důvod, když se čerpadlo ohřeje od motoru tak se material roztahne a vznikne mezi rotující hřídelí a tělem čerpadla tak veliká vůle,že nafta se vrací spátky. to znamená čerpadlo nevytvoří dostatečný tlak aby přetlačilo trysky. Proto se při startování můsí dlouho točit,aby se ten tlak výtvořil,Po namontování jiného čerpadla chytal na jedno otočení.Nové čerpadlo se nedá zaplatit repas stojí asi 25000.Montujete -li použíté tak si dejte pozor mohli by jste ten samí problém řeši zanedlouho znova.
Šťasnou cestu
jo s tím vzduchem jsem to poznal na vlastním autě, pár bublin v přívodu paliva (díky netěsnosti na hadicích), motor běžel úplně normálně, ale start katastrofa, jakmile bubliny zmizely, opět start na šup - dával jsem kvůli tomu průhlednou hadici před čerpadlo a mám ji tam do dnes, jedině tak se dá vzduch v naftě zjistit a kontrolovat - je to jedna z možností zhoršených startů, tak stojí za to se taky na to mrknout (ovšem podotýkám, že v tomto případě to startuje zle i za studena)
Tommate píše:dával jsem kvůli tomu průhlednou hadici před čerpadlo a mám ji tam do dnes
Originál hadice mezi filtrem a čerpadlem je průhledná. Pokud jsi ji tam neměl, pak ji musel někdo zaměnit za obyčejnou.
Důvodů, proč naftový motor může mít problémy se startem, je mnoho. Opotřebení čerpadla nebo nežádoucí vzduch v palivu jsou jen jedněmi z příčin problému.
Naposledy upravil(a) Marek77 dne 13.09.2013 14:10, celkem upraveno 1 x.
Ahoj,
mám trošku jiný problém (Alhambra, motor AUY 85kw)...
Teplý motor sice nastartuje na ťuknutí, ale prakticky hned (max do 1s) zase chcípne.
Studený start bez problému.
Když je motor ohřátý jen trochu tak nastartuje, ale první 2-3 sekundy kolísají volnoběžné otáčky 500-800ot/min, pak běží normálně.
Diagnostika žádnou chybu nepíše.
Taky sem si všiml, že u zahřátého motoru mi píše palubní počítač okamžitou spotřebu na volnoběh 1,2 - 1,3 l/hodinu. Dřív to bývalo 0,6 - 0,7.
Počítám, že startér to nebude. Nějaký nápad na co mrknout?
Kde zjistím ty hodnoty co dává čidlo teploty?