sry na druhom notase mi nefunguje pismenko K myslel som aku davku mas teraz nastavenu o kolko si ju zvednulMaron píše:To ADMIZU:
Promin, ale nevím co je to "au davu máš nastavenu?"
MOTOR: ohřáté TDi špatně startuje - dlouho točí
-
- Nový člen
- Příspěvky: 6
- Registrován: 02.01.2013 22:26
- Bydliště: Brezno,Slovensko
Re: MOTOR: ohřáté TDi špatně startuje - dlouho točí
ALHAMBRA 1998 1,9tdi 81kw
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: MOTOR: ohřáté TDi špatně startuje - dlouho točí
Startovací dávka je defaultně nastavena kódem 32768. Zvýšit jde ve většině případů na 33268. Vlastně se to pozná snadno - jako nová dávka se napíše třeba kód 35000 a dávka se zvýší na dovolené maximum (jak jsem psal - většinou na 33268).
Druhá věc, pokud ani zvýšení startovací dávky paliva nepomáhá, je aplikace relé s rezistorem ke snímači teploty vody. Je to tu popsáno dost bohatě, nebudu to opakovat.
Další věc, která mnohdy pomáhá, je překódování jednotky motoru na kód pro automatickou převodovku. To ovšem nedělejte, máte-li vůz s tempomatem!!!
Druhá věc, pokud ani zvýšení startovací dávky paliva nepomáhá, je aplikace relé s rezistorem ke snímači teploty vody. Je to tu popsáno dost bohatě, nebudu to opakovat.
Další věc, která mnohdy pomáhá, je překódování jednotky motoru na kód pro automatickou převodovku. To ovšem nedělejte, máte-li vůz s tempomatem!!!
-
- Nový člen
- Příspěvky: 6
- Registrován: 02.01.2013 22:26
- Bydliště: Brezno,Slovensko
Re: MOTOR: ohřáté TDi špatně startuje - dlouho točí
Davka sa zvysuje po 200 a ty tam mas hned 1000.ci len preklep?
ALHAMBRA 1998 1,9tdi 81kw
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: MOTOR: ohřáté TDi špatně startuje - dlouho točí
Nemám nikde překlep. Defaultní nastavení startovací dávky paliva je 32768 a měnit ji lze oběma směry až o 500. Takže maximální dávka pro start může být: Default + 500 = 32768 + 500 = 33268. Co je na tom k nepochopení?
Já v případě problémů nastavuji vždy zcela automaticky maximum. Někdy se ovšem stane, že ani maximální zvýšení dávky paliva pro start nepomůže. Pak nastupuje relé s odporem - to zatím fungovalo naprosto vždycky.
Někdo se uchyluje k překódování jednotky motoru na kód pro automatickou převodovku - té totiž pro úspěšný teplý start stačí nižší otáčky a mnohdy to tento problém také vyřeší. U mne to ovšem tak řešit nejde, protože mám tempomat.
Já v případě problémů nastavuji vždy zcela automaticky maximum. Někdy se ovšem stane, že ani maximální zvýšení dávky paliva pro start nepomůže. Pak nastupuje relé s odporem - to zatím fungovalo naprosto vždycky.
Někdo se uchyluje k překódování jednotky motoru na kód pro automatickou převodovku - té totiž pro úspěšný teplý start stačí nižší otáčky a mnohdy to tento problém také vyřeší. U mne to ovšem tak řešit nejde, protože mám tempomat.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 6
- Registrován: 02.01.2013 22:26
- Bydliště: Brezno,Slovensko
Re: MOTOR: ohřáté TDi špatně startuje - dlouho točí
EDIT MODER: RESPEKTUJ PRAVIDLA KDY CITOVAT !!!
nemas odkaz niekde na to rele??? mne osobne pomohla davka zvacsit o 400 a mam naj.330tis.km ked som dal o 600viac bol start velmi ostry.
nemas odkaz niekde na to rele??? mne osobne pomohla davka zvacsit o 400 a mam naj.330tis.km ked som dal o 600viac bol start velmi ostry.
ALHAMBRA 1998 1,9tdi 81kw
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: MOTOR: ohřáté TDi špatně startuje - dlouho točí
Jak jsi mohl dát o 600 víc, když to jde maximálně o 500 ?
Schéma na přepínací relé je v tomto tématu - i s obrázkem.
Schéma na přepínací relé je v tomto tématu - i s obrázkem.
- martin.tt
- Nový člen
- Příspěvky: 4
- Registrován: 05.09.2013 20:24
- Bydliště: Trnava SR
Re: MOTOR: ohřáté TDi špatně startuje - dlouho točí
Iba poznatok, tiež som mal problém s teplím štartom, v druhom aute som mal pol ročnú baterku, na skúšku som ju prehodil a bezproblémov.
- rcmony
- Pilot
- Příspěvky: 792
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Hradec Králové
Re: MOTOR: ohřáté TDi špatně startuje - dlouho točí
To můžu jen potvrdit. Po výměně baterky jsem vrátil dávku zpět na default.
I LOVE TO FLY
- Rox100
- Řidič
- Příspěvky: 65
- Registrován: 27.09.2010 21:02
- Bydliště: Brandýs nad Labem
Re: MOTOR: ohřáté TDi špatně startuje - dlouho točí
Zdárec chlapi,
Tak jsem si z rodinných důvodů pořídil Galaxy. Motor 1,9 AFN r.v.1999. Přírůstek v rodině si vyžádal i změnu vozového parku. Nicméně moje první zkušenosti po cca 600km seznamování mě přivedly až sem, což značí že ne všechno je úplně OK. Mluvím o startech…
Studený start:
Motor naskočí tak na třetí převalení. Cca tři vteřiny má takový nepravidelný chod, jak kdyby chytl na dva válce a dva se přidaly. Pak už běží krásně plynule 900ot/min bez kolísání. Šel jsem tedy po žhavicích svíčkách. Výsledek 1 a 4 válec KO. Vyměnil jsem všechny 4ks za nové. Jenže žádná velká změna .
Níže popsaný test probíhal při venkovní teplotě -7 °C. Dle kontrolky žhavení, auto žhaví tak 4-5 vteřin, pak kontrolka zhasne, což se mě zdá při -7 °C dost málo.(vždy jsem měl benzín, nemůžu posoudit). Tak jsem odpojil čtyř-polovou svorkovnici čidla teploty chladicí kapaliny motoru. Auto pak žhavilo dle kontrolky 18 vteřin (simulace studeného motoru), následoval START , motor naskočil na první převalení a i za půlden vymrzlý měl okamžitě čistý běh. Tím se mi potvrdilo, že auto pravděpodobně nežhaví a nebo málo. Rozpojil jsem tedy dvou-polovou svorkovnici, kabelového svazku, žhavicích svíček. Připojil multimetr na kostru baterie a kladný pól na jeden z pinů svorkovnice napájení žhavicích svíček:
A) Čidlo teploty motoru bylo připojené. Sepnul jsem zapalování, kontrolka žhavení svítila 3 - 4 vteřiny,ale na multimetru nestihlo naběhnout nic, ani volt.
B) Čidlo teploty motoru odpojeno. Kontrolka žhavení svítila 18 vteřin a na svorkovnici žhavicích svíček naběhlo napětí baterie.
Evidentně tedy řídící jednotka motoru dostává chybnou informaci o teplotě motoru a nedá povel k dostatečně dlouhému žhavení. Nemám VAG takže nezbude než zkusit vyměnit čidlo teploty chladicí kapaliny jako pokus omyl.
Jen je mi divné že budíky teplotu motoru normálně ukazují a když na MFA dám ještě olej +- teplotu vody motoru kopíruje.A pokud se nemýlím, tak čidlo teploty chladicí kapaliny je společné jak pro budíky, tak ŘJ.
Teplý start:
Je přesně takový jaký tady popisujete. Motor točí ohřátý přibližně 5-7vteřin než chytne. Pak běží hned krásně, čistě. Baterie OK 100Ah/850A. Startér původní 253 000km, slušně zoxidovaný a evidentně ještě nesundaný.. Poslechem se mi nezdá že by točil pomalu a unaveně, ale nemám s čím srovnat jestli by mohl točit i rychleji.
Repas mu určitě neuškodí, bude muset počkat do jara.
I tak si myslím, že to může být tím čidlem teploty motoru. RJ pak dávkuje podle nesmyslného údaje.
Jinak Galaxy jezdí super a na trase 165km Brandýs – K. Vary se dá jet i svižně za 6,5l/100km, což mně přijde na velké auto dobré.
Tak jsem si z rodinných důvodů pořídil Galaxy. Motor 1,9 AFN r.v.1999. Přírůstek v rodině si vyžádal i změnu vozového parku. Nicméně moje první zkušenosti po cca 600km seznamování mě přivedly až sem, což značí že ne všechno je úplně OK. Mluvím o startech…
Studený start:
Motor naskočí tak na třetí převalení. Cca tři vteřiny má takový nepravidelný chod, jak kdyby chytl na dva válce a dva se přidaly. Pak už běží krásně plynule 900ot/min bez kolísání. Šel jsem tedy po žhavicích svíčkách. Výsledek 1 a 4 válec KO. Vyměnil jsem všechny 4ks za nové. Jenže žádná velká změna .
Níže popsaný test probíhal při venkovní teplotě -7 °C. Dle kontrolky žhavení, auto žhaví tak 4-5 vteřin, pak kontrolka zhasne, což se mě zdá při -7 °C dost málo.(vždy jsem měl benzín, nemůžu posoudit). Tak jsem odpojil čtyř-polovou svorkovnici čidla teploty chladicí kapaliny motoru. Auto pak žhavilo dle kontrolky 18 vteřin (simulace studeného motoru), následoval START , motor naskočil na první převalení a i za půlden vymrzlý měl okamžitě čistý běh. Tím se mi potvrdilo, že auto pravděpodobně nežhaví a nebo málo. Rozpojil jsem tedy dvou-polovou svorkovnici, kabelového svazku, žhavicích svíček. Připojil multimetr na kostru baterie a kladný pól na jeden z pinů svorkovnice napájení žhavicích svíček:
A) Čidlo teploty motoru bylo připojené. Sepnul jsem zapalování, kontrolka žhavení svítila 3 - 4 vteřiny,ale na multimetru nestihlo naběhnout nic, ani volt.
B) Čidlo teploty motoru odpojeno. Kontrolka žhavení svítila 18 vteřin a na svorkovnici žhavicích svíček naběhlo napětí baterie.
Evidentně tedy řídící jednotka motoru dostává chybnou informaci o teplotě motoru a nedá povel k dostatečně dlouhému žhavení. Nemám VAG takže nezbude než zkusit vyměnit čidlo teploty chladicí kapaliny jako pokus omyl.
Jen je mi divné že budíky teplotu motoru normálně ukazují a když na MFA dám ještě olej +- teplotu vody motoru kopíruje.A pokud se nemýlím, tak čidlo teploty chladicí kapaliny je společné jak pro budíky, tak ŘJ.
Teplý start:
Je přesně takový jaký tady popisujete. Motor točí ohřátý přibližně 5-7vteřin než chytne. Pak běží hned krásně, čistě. Baterie OK 100Ah/850A. Startér původní 253 000km, slušně zoxidovaný a evidentně ještě nesundaný.. Poslechem se mi nezdá že by točil pomalu a unaveně, ale nemám s čím srovnat jestli by mohl točit i rychleji.
Repas mu určitě neuškodí, bude muset počkat do jara.
I tak si myslím, že to může být tím čidlem teploty motoru. RJ pak dávkuje podle nesmyslného údaje.
Jinak Galaxy jezdí super a na trase 165km Brandýs – K. Vary se dá jet i svižně za 6,5l/100km, což mně přijde na velké auto dobré.
- jordeeman
- Jezdec
- Příspěvky: 222
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: MOTOR: ohřáté TDi špatně startuje - dlouho točí
tak cidlo neploty je dvojite ...pre budiky a pre RJ zvlast...aj ked je to vsetko v jednom . treba dat na VAG
a ci tak ci inak ...zarucene riesenie teplych startou je uprava mapy v RJ. a startne to aj s horsou baterkou aj so starterom starsim.
a ci tak ci inak ...zarucene riesenie teplych startou je uprava mapy v RJ. a startne to aj s horsou baterkou aj so starterom starsim.
-
- Řidič
- Příspěvky: 143
- Registrován: 19.10.2008 19:57
- Bydliště: Skuteč (Pardubický kraj)
Re: MOTOR: ohřáté TDi špatně startuje - dlouho točí
ja mám opačny problém...měnil jsem motor u sharana,nechávalo se seřizovat čerpadlo a když je motor studeny tak chytne třeba až na 6 pokus a při startování kouři,když pak chytne tak startuje a běži normálně...ale třeba po 3 hodinách se mu zase moc nechce...jednotka bez závad...podle tdigrafu je předvstrik pozde,když s tim hnu tak motor běží nepravidelne...nevite co by to mohlo být?
vw sharan 1.9TDi 81kW AFN
-
- Nový člen
- Příspěvky: 4
- Registrován: 27.03.2014 17:13
- Bydliště: Brno
Re: MOTOR: ohřáté TDi špatně startuje - dlouho točí
Ahoj,jsem zcela nový majitel Sharana r.v.98,obsah 1,9 tdi 66kw.Mám ho týden,vše bylo v pohodě,udělaly se pro jistotu rozvody a najednou se mi vždy z ničeho nic stane že vynechá motor.Je to jakoby jen škubnutí,blikne kontrolka žhaveni a jede to dál.Udělá to většinou jen jednou těsně po ohřátí a pak už nic.Nemá s tím někdo nějaké zkušenosti?Jsem z Brna ale můžu přijet po jižní moravě...Jsem z toho nešťastnej...
- patper
- VWmaniak
- Příspěvky: 5486
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha-Rakovnicko-Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTOR: ohřáté TDi špatně startuje - dlouho točí
Ale to staci napsat do jednoho temata
Zakazkove Truhlarstvi
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=46&t=24670
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=46&t=24670
-
- Nový člen
- Příspěvky: 22
- Registrován: 10.08.2013 20:01
Re: MOTOR: ohřáté TDi špatně startuje - dlouho točí
Zdravím všechny. Chtěl by jsem se zeptat ohledně teplých startů, jak je možné že to nakonec nastartuje ?
Když mám zahřátý motor, a teoreticky startér nedocílí potřebných otáček ihned, tak se přece když držím klíček déle vybíjí baterka, zahřívá startér a to by mělo vést k pomalejšímu otáčení startéru a přece to po několika vteřinách nastartuje. Tak by jsem se chtěl zeptat jak to ?
Chci si dát přehrát startovací mapy. Nejde mi o těch 1000 kč, ale je to proti elektrotechnice.
Tak jen taková hloupá otázka.
Když mám zahřátý motor, a teoreticky startér nedocílí potřebných otáček ihned, tak se přece když držím klíček déle vybíjí baterka, zahřívá startér a to by mělo vést k pomalejšímu otáčení startéru a přece to po několika vteřinách nastartuje. Tak by jsem se chtěl zeptat jak to ?
Chci si dát přehrát startovací mapy. Nejde mi o těch 1000 kč, ale je to proti elektrotechnice.
Tak jen taková hloupá otázka.
Touran 2.0 CNG Ecofuel 80kW
Olomoucky kraj
Olomoucky kraj
- smolda
- Člen klubu
- Příspěvky: 3494
- Registrován: 21.11.2010 16:42
- Bydliště: Berounsko, D5 Exit 28
Re: MOTOR: ohřáté TDi špatně startuje - dlouho točí
Dej si chlapče přehrát co jen chceš. Dokud nebudeš mít v podpisu doplněný stručný popis auta, je zbytečné abys dával jakékoliv posty, páč ti bez popisu auta stejně nikdo není schopen poradit, anžto nikdo nemá věšteckou kouli. A pokud si náhodou doplníš do profilu i přibližné místo bydliště, určité bude možnost tě odeslat za někým kdo ti to udělá i levnějc.
Malá Veškrnová
Don't worry, be happy
Don't worry, be happy