Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 222 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 11, 12, 13, 14, 15  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR: ohřáté TDi špatně startuje - dlouho točí
PříspěvekNapsal: 14.05.2014 18:24 
Offline
VWexpert
VWexpert
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWexpert

Registrován:

24.04.2014

Příspěvky:

11

Bydliště:

Východní Čechy, Krávovehradecko

Zdravím, vyskytl se mi takový problém se startem teplého motoru.
Když chci znovu nastartovat tak motor jakoby chytne a hned chcípne,
někdy to udělá 3x, ale už se mi stalo, že to udělá i 8x. Pomůže zvýšení dávky?
Nebo mám hledat problém jinde.
Díky

_________________
vw Sharan II cruise, 1.9 tdi PD 85 kw AUY, chip, r.v. 2002


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR: ohřáté TDi špatně startuje - dlouho točí
PříspěvekNapsal: 16.05.2014 08:00 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

3829

To by mohl způsobovat i immobilizer. Tu a tam se to stane i na jiných vozech. Mohlo by pomoci znovu ho nakódovat.

_________________
Daewoo Matiz 0,8i 38kW (*1999)
Renault Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Renault GrandScénic II 1,6i 83kW (*2006)
Renault Clio III 1,2i 55kW (*2012)


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR: ohřáté TDi špatně startuje - dlouho točí
PříspěvekNapsal: 17.05.2014 19:20 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Hodnost:

Člen klubu

Registrován:

21.11.2010

Příspěvky:

3444

Bydliště:

Berounsko, D5 Exit 28

A nebo máš málo nabytou baterku - při poklesu napětí ti immo vypadne a motor zdechne. Zkus jít cestou nejmenšího odporu - wokoukni baterku v jakým je stavu.

_________________
Ford Galaxy 1.9 Ghia, PD 85kW, 2001
Don't worry, be happy
http://forum.navitym.cz/index.php

_________________
Realizace, servis a údržba kompresoroven. PSA generátory dusíku a kyslíku. Průmyslová filtrace kapalin.


Nahoru
 
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR: ohřáté TDi špatně startuje - dlouho točí
PříspěvekNapsal: 27.05.2014 21:17 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

09.01.2014

Příspěvky:

7

Bydliště:

Praha

Zdravíčko hoši. Tak jsem si to tu několikrát pročetl....pochytil spoustu důležitých i nepodstatných informací a výsledek je následující. Studené startuje ok. Po zahřátí cca 60-70°C už se mu nechce. Je to cca 5s, tak jako tu obecně uvádějí všichni....

Můj postup byl následující...začalo se od nejjednoduššího a nejlevnějšího řešení... Vyměnil jsem čidlo teploty chlad kapaliny - žlutý. Cena 140kč, značka Meyle.
Po výměně Alhambra jako nová...Motor se uklidnil, srovnal se chod na volnoběh, před tím, jako by se motor hádal...Teplé starty jako za studena...Pohodička super...Ovšem nevydrželo to ani den. Po příjezdu z chalupy téhož dne večer, už zas trochu houpal...další den už zas teplý nechtěl naskočit....
Odzkoušeno i čerpadlo, ovšem po polití žádná změna.... Baterka i startér ok.

Ještě budu zkoušet měnit teplotní snímač - hnědý.

Napadlo mě, zda to že po výměně žlutého čidla došlo zpět k návratu do starých kolejí nemůže být způsobeno nějakou závadou, kterou by třeba bylo ve VAGU potřeba odstranit nebo tak něco? případně zda to není dílem, levný nekvalitní? Ovšem zas Meyle je spolehlivý výrobce, tak nevím...

Nevěděl by jste někdo???

_________________
Vw passat 3B2, r.v 99, 1.8i 92kw, ADR
Seat Alhambra I, r.v. 99 1.9 TDi 81KW, AFN


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR: ohřáté TDi špatně startuje - dlouho točí
PříspěvekNapsal: 08.06.2014 13:15 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

09.01.2014

Příspěvky:

7

Bydliště:

Praha

Koukám, že se tu odpovědi člověk jen tak nedočká:(

_________________
Vw passat 3B2, r.v 99, 1.8i 92kw, ADR
Seat Alhambra I, r.v. 99 1.9 TDi 81KW, AFN


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR: ohřáté TDi špatně startuje - dlouho točí
PříspěvekNapsal: 08.06.2014 14:40 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

3829

Dělají to pouze malé otáčky startéru při teplém startu. Mám KO baterku a navíc mám za to, že celou tu dobu, co ji mám, nebyla dobrá (podle mě jsem koupil nějakou čtvrtou jakost). Je to opravdu jen otáčkami. Mohu to doložit:


Já tento problém řeším už od samého počátku, co mám Galaxy. Mám startovací dávku na maximu (což pomohlo jen na několik měsíců) a ještě k tomu přepínací relé, které při startu oblbuje jednotku nižší teplotou motoru (zařazením rezistoru do série s čidlem teploty). A stejně to není ono. Sice to startuje o mnoho lépe než původně, ale určitě to není tak, jak bych si představoval.

Zkusil jsem proto jednu radu, co je zde na fóru. Překódoval jsem jednotku motoru, jako kdyby mělo auto automatickou převodovku. Tedy místo původního kódu jednotky 00002 jsem zadal 00001. Schválně jsem společně s tím vrátil startovací dávku paliva zpět na defaultní hodnotu a vyřadil i to oblbovací relé (prostě tak, jak je to z fabriky). Mohu všechny ujistit, že motor chytal doslova na drc. Ani jsem nečekal takovou změnu, ale skutečně to tak bylo.

Kdosi to tu kdysi vysvětloval. Zřejmě někdo, kdo o softu trochu ví. Tvrdil tu něco v tom smyslu, že jednotka pro manuální převodovku má pro teplý start nastavené jiné minimální otáčky, než jednotka pro automat. Jinak řečeno - podle jeho slov automatické převodovce stačí pro úspěšný teplý start nižší otáčky motoru (resp. startéru), než pro manuál. A pokud se jednotka překóduje, funguje to.

Problém je ovšem v případě, že máte tempomat (jako třeba já). Pokud totiž překódujete jednotku motoru pro automatickou převodovku, přestane vám tato snímat signál z čidla pedálu spojky (protože automat spojku nemá). To může při jízdě s tempomatem být život ohrožující. Proto jsem samozřejmě tento pokus s překódováním předem odpískal a po vyzkoušení jsem to vše vrátil tak, jak to bylo celé roky (tedy kód jednotky na 00002, zvýšení startovací dávky na maximum a opětovné oživení oblbovacího relé).

Ale opravdu to funguje a já, coby nevěřící Tomáš, jsem si to musel zkusit.

_________________
Daewoo Matiz 0,8i 38kW (*1999)
Renault Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Renault GrandScénic II 1,6i 83kW (*2006)
Renault Clio III 1,2i 55kW (*2012)


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR: ohřáté TDi špatně startuje - dlouho točí
PříspěvekNapsal: 08.06.2014 21:30 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

10.07.2013

Příspěvky:

76

Bydliště:

Teplice nad Metují

max dávku jsem měl už předtím, nechal jsem repasovat startér. Chytá to o něco líp, ale pořád to není jako za studena. To snad stačí vopravdu půl vteřiny 8O

_________________
Sharan I 98 1,9, trošku zanedbanej, ale náš ;)
Sharan III 2014 2,0


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR: ohřáté TDi špatně startuje - dlouho točí
PříspěvekNapsal: 08.06.2014 23:20 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

198

Bydliště:

SK-TO

Na tých ot. štartéra niečo bude, mne odišiel štarter Bosch. Zohnal som Valeo ale už tie štarty nie su čo bývali. Nie je to nič hrozné ale je to poznať.

_________________
SEAT Alhambra I. 1,9TDI AFN 81kw r.v.2000,EGR-off,


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR: ohřáté TDi špatně startuje - dlouho točí
PříspěvekNapsal: 09.06.2014 07:15 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

3829

Jestli jsem to z toho psaní (někde tady na fóru) pochopil správně, tak ty otáčky startéru jsou nutné k tomu, aby jednotka dala povel ke vstřikování nafty. Čili pokud to skutečně chápu správně, pak dokud teplý motor nemá otáčky, které jsou v jednotce nastavené jako minimální nutné ke startu, není vstřikováno palivo, a proto motor nemůže naskočit. Jakmile tuto hranici otáček motor překoná, jednotka dovolí dávkovat palivo a motor okamžitě naskočí.

No a protože vozy s automatickou převodovkou mají tuto hranici minimálních otáček nastavenu níže (bůhví, proč) než vozy s manuální převodovkou, je jasné, proč pomůže překódování jednotky na automat ;-).

Ta úprava softu, o které se tu taky někde psalo, zřejmě spočívá v úpravě (snížení) hodnoty minimálních otáček pro teplý start. Podle mě to je práce tak na pět až deset minut, déle to trvat nemůže. Ale musí se vědět, co a jak. A protože to skoro nikdo neví, pak ti, co to vědí, si to nechají logicky pořádně zaplatit.

_________________
Daewoo Matiz 0,8i 38kW (*1999)
Renault Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Renault GrandScénic II 1,6i 83kW (*2006)
Renault Clio III 1,2i 55kW (*2012)


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR: ohřáté TDi špatně startuje - dlouho točí
PříspěvekNapsal: 09.06.2014 08:12 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

13.02.2009

Příspěvky:

463

Bydliště:

Štúrovo, Slovensko

No marku na tých našich sagoch to na 5minut nieje z dôvodu spajkovania :mrgreen: škoda...inak asi pred dvoma týždňami som aplikoval systém rele s odporom podľa tvojho príspevku a dokonca som sa pohral so štartovacou dávkou a ta nemusí byť na max. Inak na základe diskusie na dieselpower fóre kde sa pojednavalo o volnobeznej dávke a jej vplyve na cely režim chodu motora musím povedať že má vplyv aj pri štarte. Ked som hodnotu nastavil na 3.6 az 3.8 trošku to skakalo tak som mal problém naštartovať aj s max. štartovacou davkou. teraz mám volnobeznu dávku na 3.2 plus rele a ako som písal startovacia sa mohla znížiť....

_________________
VW Sharan I, 1.9 TDI, AFN - náš Michel išiel do sveta... Seat Alhambra II, AUY, Aneška a už zase riešim čo som mal vyriešené :-)


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR: ohřáté TDi špatně startuje - dlouho točí
PříspěvekNapsal: 09.06.2014 08:18 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

3829

Možné to je - každý motor je jiný.

Navíc: Volnoběžná dávka MÁ vliv i na start. Startovací dávka NEMÁ vliv na chod motoru. Čili pokud jsi upravil volnoběžnou dávku, klidně se mohly zlepšit starty. Pokud bys upravil startovací dávku, nemělo by to na volnoběh ani jiný chod žádný vliv.

_________________
Daewoo Matiz 0,8i 38kW (*1999)
Renault Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Renault GrandScénic II 1,6i 83kW (*2006)
Renault Clio III 1,2i 55kW (*2012)


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR: ohřáté TDi špatně startuje - dlouho točí
PříspěvekNapsal: 12.06.2014 10:03 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

29.06.2009

Příspěvky:

209

Bydliště:

SloVWakia

Zdravim borci,

Tu je to krasne na obrazkoch ukazane, ako vyzera startovacia mapa http://www.ecupower.cz/index.php/ecu/26-oprava-spatnych-startu-za-tepla .

_________________
Volkswagen Sharan II, r.v.2002, 1.9 TDI PD, AUY, 85kw


Nahoru
 ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR: ohřáté TDi špatně startuje - dlouho točí
PříspěvekNapsal: 13.06.2014 08:31 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

3829

Tak tohle je opravdu zajímavý link a díky za něj.....

Jenže bez odpovídajícího kabelu to nepůjde, navíc u SAG1 už vůbec ne, protože tam nejsou flashovací čipy.

_________________
Daewoo Matiz 0,8i 38kW (*1999)
Renault Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Renault GrandScénic II 1,6i 83kW (*2006)
Renault Clio III 1,2i 55kW (*2012)


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR: ohřáté TDi špatně startuje - dlouho točí
PříspěvekNapsal: 13.06.2014 12:34 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

29.06.2009

Příspěvky:

209

Bydliště:

SloVWakia

To je jasne,ze upravu startovacej mapy si len tak KKL kablom nespravime :mrgreen: .

_________________
Volkswagen Sharan II, r.v.2002, 1.9 TDI PD, AUY, 85kw


Nahoru
 ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR: ohřáté TDi špatně startuje - dlouho točí
PříspěvekNapsal: 13.06.2014 16:02 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

3829

Ani HEX-CANem? :-)

_________________
Daewoo Matiz 0,8i 38kW (*1999)
Renault Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Renault GrandScénic II 1,6i 83kW (*2006)
Renault Clio III 1,2i 55kW (*2012)


Nahoru
  Profil
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 222 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 11, 12, 13, 14, 15  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  





Sháníte levné povinné ručení? - povinné ručení kalkulačka Vám pomůže.
Skvělé ceny a přístup najdete v autopůjčovně Automoc v centru Prahy.
E-regaly.cz - Dodáváme profesionální regály a regálové systémy, zajišťujeme dopravu a montáž. Policové regály skladem.

Powered by phpBB © 2007 phpBB Group