Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 222 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 15  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR: ohřáté TDi špatně startuje - dlouho točí
PříspěvekNapsal: 06.05.2009 09:11 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

3829

Startér udělá strašně moc, pánové. A to právě proto, že se rychleji otáčí. Například u Felicie 1,9D je to nejdůležitější faktor spolehlivého teplého startu. Kvalitní akumulátor a dobrý startér = úspěch.
Jde totiž o to, že úspěšný teplý start závisí na teplotě vzduchu, do něhož se vstřikuje nafta. Pokud se startér netočí rychle jak by měl, stlačovaný vzduch předává své teplo stěnám motoru a sám má potom nižší teplotu, než která je potřebná pro vznícení nafty. To je fakt potvrzený specialisty VW na pohonné jednotky, nikoli můj výmysl.

Jinak já mám startér po repasi a startovací dávku zvýšenou na maximum. Bylo to přes rok úplně fajn, ale v poslední době pozoruju opětovné zhoršení teplých startů. Mám podezření na chybu snímače teploty motoru, mám totiž i jiné problémy, které nejspíš vadné čidlo teploty způsobuje.

Příští týden ho vyměním a uvidím.

_________________
Daewoo Matiz 0,8i 38kW (*1999)
Renault Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Renault GrandScénic II 1,6i 83kW (*2006)
Renault Clio III 1,2i 55kW (*2012)


Naposledy upravil Marek77 dne 16.12.2011 11:25, celkově upraveno 1

Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR: ohřáté TDi špatně startuje - dlouho točí
PříspěvekNapsal: 06.05.2009 09:31 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Hodnost:

Moderátor

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

3915

Bydliště:

Trnava

Aha, to som nevedel :wink:

A ked je sudeny motor vetdy by nemal byt odvod tepla do stien motora vacsi ?

_________________
Diagnostika a opravy aut (aj mimo VW koncern), bufikov, inteligentne riadiace jednotky nezavysleho kurenia z vlastneho vyvoja, oprava a preprogramovavanie budikov (modifikaciou ich vlastneho sw nie nalievanim ineho sw na slepo) zmena podsvietena, Opravy MAXI a POLO DOTov a montaze vybav do SAG aj inych aut na urovni fabrickeho prevedia, Kompletny servis autoklimatizacii vratane vyplachov chladiaceho okruhu koly dekontaminacii pri dlhom otvoreni alebo po havarii kompresora. 0905/387337


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR: ohřáté TDi špatně startuje - dlouho točí
PříspěvekNapsal: 07.05.2009 01:18 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

1002

Bydliště:

3nec

no včera jsem slyšel tu oktávku startovat (zahřátý motor asi 10 minut po jízdě), ten startér točí jako ďas a trvá to strašně dluho než to naskočí ....ještě jsme nenastavovali, ale ikdyž je mu to jedno tak z vlastní zvědavosti zkusíme přidat tu startovací dávku a dám vědět

Marku a felicie D je stříkačka? protože staré Diesly ne Ička to bych bral, ale TDI které i za studena startuje dokonce i bez žhavení na první šup a za tepla ne? no kdyby nic nepomohlo tak bych ten startér měnil asi jako poslední možnost ....naštěstí zrovna se startem za všemožných podmínek nemám zatím problém, chytá okamžitě, klepu na dřevo

_________________
Sharan TDI


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR: ohřáté TDi špatně startuje - dlouho točí
PříspěvekNapsal: 07.05.2009 01:43 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Hodnost:

Moderátor

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

3915

Bydliště:

Trnava

Felicia D je klasicky hladky diesel s nepriamym vstrekom cez virivu komoru.

_________________
Diagnostika a opravy aut (aj mimo VW koncern), bufikov, inteligentne riadiace jednotky nezavysleho kurenia z vlastneho vyvoja, oprava a preprogramovavanie budikov (modifikaciou ich vlastneho sw nie nalievanim ineho sw na slepo) zmena podsvietena, Opravy MAXI a POLO DOTov a montaze vybav do SAG aj inych aut na urovni fabrickeho prevedia, Kompletny servis autoklimatizacii vratane vyplachov chladiaceho okruhu koly dekontaminacii pri dlhom otvoreni alebo po havarii kompresora. 0905/387337


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR: ohřáté TDi špatně startuje - dlouho točí
PříspěvekNapsal: 07.05.2009 07:42 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

3829

abeljozef píše:
A ked je sudeny motor vetdy by nemal byt odvod tepla do stien motora vacsi ?

To určitě, ale tam působí jiné "podpůrné prostředky" - žhavení, větší předvstřik a větší dávka paliva.




Tommate píše:
Marku a felicie D je stříkačka? protože staré Diesly ne Ička to bych bral, ale TDI které i za studena startuje dokonce i bez žhavení na první šup a za tepla ne? no kdyby nic nepomohlo tak bych ten startér měnil asi jako poslední možnost ....naštěstí zrovna se startem za všemožných podmínek nemám zatím problém, chytá okamžitě, klepu na dřevo

Jaký jiný systém plnění paliva bys u vznětového motoru chtěl mít? :wink: Samozřejmě, že i Felicia je "stříkačka", ono totiž jiným způsobem naftu dávkovat nelze.
Motor AEF ve Felicii je vznětový motor s nepřímým vstřikováním do vírové komůrky (palivo tedy není dávkováno přímo na dno pístu, ale do speciálního prostoru v hlavě, až pak následně do hlavního spalovacího prostoru). Motory s vírovou komůrkou potřebují žhavení v celém (nebo téměř celém) rozsahu pracovních teplot, protože jinak nestartují. Felda tedy žhaví před téměř každým startem, pokud teplota není vyšší než 65°C. Motory s přímým vstřikováním žhavení nepotřebují (nebo jej využívají až při velmi nízkých teplotách kolem nuly).


U naftového motoru bývá někdy s teplým startem problém. Důvodem bývá fakt, že: Motor je relativně teplý (chladicí kapalina může mít 80°C - dejme tomu), neboť jak známo diesel drží dlouho teplotu. Jenže vnitřní části motoru, jako ventily, píst a podobně, jsou již relativně chladné (rozhodně nemají oněch 600 - 1000°C jako při chodu nebo těsně po vypnutí). Proto motor musíme točit co možná nejvyššími startovacími otáčkami, aby stlačovaný vzduch si až do samé komprese udržel co možná nejvyšší teplotu a nafta se kvalitně vznítila. Když totiž motor nemá potřebně velké startovací otáčky, vzduch se stlačuje pomaleji a navíc má dost času k tomu, aby své již získané teplo odevzdal do stěn motoru - tím má vzduch nedostatečně vysokou teplotu k tomu, aby nafta vstříknutá do něho se kvalitně vznítila a motor naskočil.

Řeší se to několika způsoby:
- mírné zvýšení předvstřiku - lze pouze u neřízených motorů, kde předvstřik se nastavuje mechanicky (například Felicia)
- zvýšení dávky paliva při startu - výhodná věc pro nás, majitele TDi motorů
- "oblbnutí" teplotního čidla - použití jiného čidla teploty, které dává ŘJ motoru jiné údaje o teplotě než motor skutečně má, anebo vřazení rezistoru do serie s teplotním čidlem (pouze při startu motoru) tak, aby právě v okamžiku startu měla ŘJ motoru jiný (nižší) údaj o teplotě motoru, na základě čehož zvýší dávku paliva a předvstřik a motor lépe chytá

_________________
Daewoo Matiz 0,8i 38kW (*1999)
Renault Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Renault GrandScénic II 1,6i 83kW (*2006)
Renault Clio III 1,2i 55kW (*2012)


Naposledy upravil Marek77 dne 03.08.2009 09:54, celkově upraveno 2

Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR: ohřáté TDi špatně startuje - dlouho točí
PříspěvekNapsal: 07.05.2009 07:54 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

204

Problem je, ze naftak potrebuje mit ty spravny otacky pri startu.Ale pokud je baterie a starter O.K., tak pak uz pomuze jen
zvednout palivo pri startu.Ne VAG, ale primo v mapach.Delal jsem to asi 100x a chyta to na jednu otocku.V ridicim sw je mapa,ktera urcuje davku paliva, v zavislosti na teplote /-30 - +90/,a otackach motoru /0-1200/.Bohuzel, pokud uz ma cerpadlo neco nalitano a ma vetsi vule, tak to palivo je nedostacujici.Tohle je problem jak rotacek tak i PD.Dokonce i nove PD ma stejny problem.Tech jsem taky par upravoval a na jednu otocku blafnou.


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR: ohřáté TDi špatně startuje - dlouho točí
PříspěvekNapsal: 07.05.2009 07:56 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

3829

Samozřejmě i opotřebení čerpadla má dost podstatný vliv - proto to musíme umět obejít jinak.

_________________
Daewoo Matiz 0,8i 38kW (*1999)
Renault Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Renault GrandScénic II 1,6i 83kW (*2006)
Renault Clio III 1,2i 55kW (*2012)


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR: ohřáté TDi špatně startuje - dlouho točí
PříspěvekNapsal: 07.05.2009 22:47 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

08.01.2008

Příspěvky:

67

Bydliště:

Tachovsko

Zdary, taky další vysvětlení může být to co my přišlo na SZ: """"Ahoj pane tak co už máš spraveno?? Já to řešil taky a skutečně stačilo nechal jsem si původní startér opravit,vyměnili mi pouzdra a bylo.Stálo to cca 2.000,- Musíš na opravě trvat, protože když ti ho budou zkoušet nebude vykazovat žádnou vadu.Ale když je motor a tím i startér teplý, pouzdra povolí a on se uvnitř příčí a má velký odběr proudu.Držím palce.. """

_________________
Je to krásné, když auto jede.

_________________
Ford Galaxy II 85 KW - ropák VW Polo 6N 1.0 33 kw


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR: ohřáté TDi špatně startuje - dlouho točí
PříspěvekNapsal: 07.05.2009 23:06 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

1002

Bydliště:

3nec

to zní rozumně........ ještě se ptám kde potřebuje tdíčko ty chybějící ampéry které spolyká horší startér - u benzínu bych věděl

_________________
Sharan TDI


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR: ohřáté TDi špatně startuje - dlouho točí
PříspěvekNapsal: 08.05.2009 08:48 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

17.02.2008

Příspěvky:

400

Bydliště:

okr. Benešov

Měl jsem taky problém se startérem, teplé kolikrát ani nechytlo, nebo alespoň pěkně dlouho točilo. Mechanik mi repasoval starér a pohoda. K těm ampérám: když veme startér větší proud, tak víc klesne napětí na baterii a řídící jednotka má malé napájecí napětí a neví co má dělat. Dá málo paliva atd.

_________________
VW Sharan 1,9TDI 81kW AFN, r.v.1997, bílý, začíná hlodat zub času, sviňa


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR: ohřáté TDi špatně startuje - dlouho točí
PříspěvekNapsal: 08.05.2009 09:45 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

08.01.2008

Příspěvky:

67

Bydliště:

Tachovsko

akurát by mě zajímalo, když u zahřátýho motoru odpojím to čidlo na teplotu, tak chytne v poho- kde ve VAG-u najdu, jestli je to čidlo v pořádku?, - čidlo bylo měněno.

_________________
Je to krásné, když auto jede.

_________________
Ford Galaxy II 85 KW - ropák VW Polo 6N 1.0 33 kw


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR: ohřáté TDi špatně startuje - dlouho točí
PříspěvekNapsal: 09.05.2009 00:24 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

1002

Bydliště:

3nec

marasoba
pokud by při startování, třeba při vybité baterce nebo nadměrně opotřebeném startéru, pokleslo napětí tak, že by to ovlivnilo práci řídící jednotky, poznali bychom to naprosto zřetelně pohasínáním přístrojové desky a podobně, na to bych nesázel, už věřím že repase startéru sice pomůže, protože dokáže v kratším čase vícekrát otočit motorem a o ten čas rychleji nastartuje, ale hlavní problém startér nebude

srovnal jsem moje auto a oktávku z problémovým teplým startemn (obě 1.9TDI) a na mém autě otáčí startér skoro stejně, ale spíš pomaleji než octavia a za tepla chytne na druhou otáčku, octavia na 10 a vice otočení, žádné poklesy napětí atp..

snad teď o víkendu upravím tu dávku, tak jsem zvědav

_________________
Sharan TDI


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR: ohřáté TDi špatně startuje - dlouho točí
PříspěvekNapsal: 11.05.2009 10:02 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

08.01.2008

Příspěvky:

67

Bydliště:

Tachovsko

tak jsem zkusil přidat ještě startovací dávku a teď to startuje lépe. Jel jsem ostrých 500 km, Rozvadov - Munchen (letiště) a zpět. Pak jsem nastartoval za sekundu. Je normální aby při zvýšení startovací dávky, se zvýšili i otáčky?? Předtim bylo 835 a teď mám 905 ot./min.

_________________
Je to krásné, když auto jede.

_________________
Ford Galaxy II 85 KW - ropák VW Polo 6N 1.0 33 kw


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR: ohřáté TDi špatně startuje - dlouho točí
PříspěvekNapsal: 11.05.2009 10:16 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

3829

Drapič píše:
Je normální aby při zvýšení startovací dávky, se zvýšili i otáčky?? Předtim bylo 835 a teď mám 905 ot./min.

Ne, k tomu v žádném případě nesmí dojít.

Nezměnil jsi náhodou něco jiného??? Startovací dávka se mění v kanálu 5.

_________________
Daewoo Matiz 0,8i 38kW (*1999)
Renault Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Renault GrandScénic II 1,6i 83kW (*2006)
Renault Clio III 1,2i 55kW (*2012)


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR: ohřáté TDi špatně startuje - dlouho točí
PříspěvekNapsal: 11.05.2009 10:33 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

08.01.2008

Příspěvky:

67

Bydliště:

Tachovsko

Na 5 jsem byl, ale jestli jsem pak i přemáčkl a nepodíval se a mačkal tak to už si tedy nemůžu zaručit. Je fakt že i to nějak jede líp.
A kdepak se zvedají nebo snižují otáčky? Asi by bylo lepší je snížit.

_________________
Je to krásné, když auto jede.

_________________
Ford Galaxy II 85 KW - ropák VW Polo 6N 1.0 33 kw


Naposledy upravil Drapič dne 11.05.2009 10:52, celkově upraveno 1

Nahoru
  Profil
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 222 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 15  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Bing [Bot], pyter77 a 9 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  





Sháníte levné povinné ručení? - povinné ručení kalkulačka Vám pomůže.
Skvělé ceny a přístup najdete v autopůjčovně Automoc v centru Prahy.
E-regaly.cz - Dodáváme profesionální regály a regálové systémy, zajišťujeme dopravu a montáž. Policové regály skladem.

Powered by phpBB © 2007 phpBB Group