KLIMA: děravá hliníková trubka, výměna

1995 - 20..

Moderátoři: M@rty74, michall

Odpovědět
Uživatelský avatar
patper
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 5486
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha-Rakovnicko-Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: KLIMA: děravá hliníková trubka, výměna

Příspěvek od patper »

Zkus to zalepit...ale je tam tusim az 12atm :| a znova naplnit...
Pokud ti to zase utece ,tak zase napln :( Je to vabank :?
Ja jsem plnil trikrat - ted uz bych sel a rovnou koupil trubku :oops:

Uživatelský avatar
abeljozef
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3915
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Trnava

Re: KLIMA: děravá hliníková trubka, výměna

Příspěvek od abeljozef »

Aj by som ju vymenil za novu, uz len kazdy unik a znovanaplnenie ta bude nieco stat.

Uživatelský avatar
marasoba
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 402
Registrován: 17.02.2008 21:16
Bydliště: okr. Benešov

Re: KLIMA: děravá hliníková trubka, výměna

Příspěvek od marasoba »

Chlapi, dík za rady. Už jsem byl rozhodlý koupit novou trubku a nechat jí vyměnit, ale taď mám nový poznatek. Klima je rozdělená na vysokotlakou a nízkotlakou část (to není z mojí hlavy, to říkal pan GOOGLE). Bohužel jsem zatím nenašel, jaké tlaky jsou v jednotlivých částech. Předpokládám, že ve vysokotlaké je těch 12 - 18 atm, ale v nízkotlaké? Nevíte někdo? :|
Přílohy
klima.jpeg
klima.jpeg (18.61 KiB) Zobrazeno 2422 x
VW Sharan 1,9TDI 81kW AFN, r.v.1997, bílý, začíná hlodat zub času, sviňa - tak už dohlodal.
VW Sharan 1,9TDI 85kW BVK r.v.2008, tmavě modrý, zub taky hlodá 😁

Uživatelský avatar
abeljozef
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3915
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Trnava

Re: KLIMA: děravá hliníková trubka, výměna

Příspěvek od abeljozef »

R134 ma takuto tlakovu charakteristiku v zavyslosti na jeho teplote:

pri teplote 0 stupnov 1,9 BAR
pri teplote 5 stupnov 2,5 BAR
pri teplote 10 stupnov 3,1 BAR
pri teplote 15 stupnov 3,9 BAR
pri teplote 20 stupnov 4,7 BAR
pri teplote 25 stupnov 5,6 BAR
pri teplote 30 stupnov 6,7 BAR
pri teplote 35 stupnov 7,8 BAR
pri teplote 40 stupnov 9,1 BAR
pri teplote 45 stupnov 10,5 BAR
pri teplote 50 stupnov 12,1 BAR
pri teplote 55 stupnov 13,8 BAR
pri teplote 60 stupnov 15,7 BAR
pri teplote 65 stupnov 17,8 BAR
pri teplote 70 stupnov 20 BAR
pri teplote 75 stupnov 22,5 BAR
pri teplote 80 stupnov 25,21 BAR

Pri spravnej funkcnosti klimy ma je teplota chladiva na vystupe z vyparnika okolo 0 stupnov celzia.

po odstaveni kompresora sa vsak tlaky na nizkotlakej (plynnej) a vysokotlakej (kvapalnej) strane vyrovnaju a vysledny tlak je zavylsy na teplote okolia (cize hlavne teplote v motorovom priestore).

Uživatelský avatar
marasoba
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 402
Registrován: 17.02.2008 21:16
Bydliště: okr. Benešov

Re: KLIMA: děravá hliníková trubka, výměna

Příspěvek od marasoba »

Dik za info.
Ja jsem měl před chvilkou rozhovor s člověkem, který dělá klimu a říkal, že by tlak v níkzkotlaké části při vypnuté klimě neměl překročit 3 bar. Při zapnuté tlak ještě klesá.
Na druhé straně těch 12 BARů při 50°C :?

No koupim zítra lepidlo, nechám naplnit a dám info.

P.S.: Ještě jednou děkuji všem za rady.
VW Sharan 1,9TDI 81kW AFN, r.v.1997, bílý, začíná hlodat zub času, sviňa - tak už dohlodal.
VW Sharan 1,9TDI 85kW BVK r.v.2008, tmavě modrý, zub taky hlodá 😁

Uživatelský avatar
abeljozef
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3915
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Trnava

Re: KLIMA: děravá hliníková trubka, výměna

Příspěvek od abeljozef »

Urcite tie 3 bary prekroci a o hodne. Ak sa jedna o R134a ktore sa pouziva v mnohych autach. Jeho predchodca R12 ktory je z ekologickych dovodov zakazany (hlavne koly tomu ze narusa ozonovu vrstvu (tu narusa aj R134a ale v o mnoho mensej miere)) pracuje z mensimi tlakmi.

Ine tlaky vazvyslosti na teplote maju R407 a R410 ktore sa pouzivaju pri bytovych klimatizaciach.


Vo vsetkych SAG I aj II generacie sa pozziva R134a.

Uživatelský avatar
...KOSTA...
Řidič
Řidič
Příspěvky: 61
Registrován: 04.12.2008 18:32
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: KLIMA: děravá hliníková trubka, výměna

Příspěvek od ...KOSTA... »

Klubáci, nevíte kde se dá sehnat za rozumné peníze celá "trubka" od klimy? Má je je totálně na kusy. Zalepit ji nemá cenu. A v autě je už teď jak v peci :?

Uživatelský avatar
abeljozef
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3915
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Trnava

Re: KLIMA: děravá hliníková trubka, výměna

Příspěvek od abeljozef »

tych trubiek je viac a su spojene.


Nizkotlaku alebo vysokotlaku stranu ?

od kompresora k spojke alebo od spojky k expanznemu ventilu ?

Uživatelský avatar
sharan.carat
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 35
Registrován: 04.11.2008 15:58

Re: KLIMA: děravá hliníková trubka, výměna

Příspěvek od sharan.carat »

Já s dovolením sháním spodní tenkou trubku od expanzního k vysoušeči. Mám jí vejpůl..

Uživatelský avatar
coto.je
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 449
Registrován: 12.03.2008 20:15
Bydliště: Jih

Re: KLIMA: děravá hliníková trubka, výměna

Příspěvek od coto.je »

S prvním hezkým dnem jsem se začal vařit jak v peci.
Mohla za to děravá trubka za levým světlem z pohledu montáže.
Ta druhá byla taky pěkně načatá, tak je obě pěkně vymontovali.
Oxidace vesele probíhá pod tou sponou, je tam úžlabí a v něm se drží svinstvo a soudruzi nemohli trubku ochránit.
Vyřízli vadné části a navařily nové kousky.

Dělali to z http://www.autoklimabrno.cz" onclick="window.open(this.href);return false; , za 3400Kč.
Opravdu profíci a nechali mě pokochat rozborkou :lol: .

Měl jsem vlastně štěstí, že zdrhla veškerá náplň.Čidlo které je zde na vysokotlaké části znemožní sepnutí kompresoru. Pokud je málo náplně kompresor většinou něco natlačí a čidlo ho nevyřadí z provozu a poté může dojít k poškození kompresoru, nedostatečným mazáním.

Uživatelský avatar
...KOSTA...
Řidič
Řidič
Příspěvky: 61
Registrován: 04.12.2008 18:32
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: KLIMA: děravá hliníková trubka, výměna

Příspěvek od ...KOSTA... »

abeljozef píše:tych trubiek je viac a su spojene.


Nizkotlaku alebo vysokotlaku stranu ?

od kompresora k spojke alebo od spojky k expanznemu ventilu ?

To nevim presne, ale kdyz mi v servise rekli, že je trubka totálně na šrot tak to asi znamená, že je kompletně po ní. Je pravda že co 5cm je nějaký svár apod...

Uživatelský avatar
Kamyl
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 471
Registrován: 08.07.2008 20:43
Bydliště: Ostrava / Karviná / Brušperk
Kontaktovat uživatele:

Re: KLIMA: děravá hliníková trubka, výměna

Příspěvek od Kamyl »

No mi prave v tuto chvili svaruji a montuji trubku od klimy, volali mi, ze to je nejaka zespod auta co vede k zadnimu vymeniku, nebo nekde kolem neho... Oprava bude stat cca 3000,-, chjo... :| :roll:

Edit: No, takze Sharik uz je doma, klimatizuje jak divej, byla v pr.eli ta spodni trubka, nejak to zavarili nebo ja nevim co, natlakovali na 20 baru a zkouseli i tou barevnou srackou a jarovou vodou, prej by to uz melo byt O.K. Za 2700,-

Delali mi to ve firme MFROST ve Frydku, uzil jsem odkazu, ktery tu nekde daval Majatrabi, timto mu dik za tip a za link... Byli fakt ochotni a rychli, vcera vecer jsem tam volal, rano jsem dovez faro a dneska vecer uz opravene...
Obrázek

Uživatelský avatar
marasoba
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 402
Registrován: 17.02.2008 21:16
Bydliště: okr. Benešov

Re: KLIMA: děravá hliníková trubka, výměna

Příspěvek od marasoba »

Tak jsem zalepil a dnes jdu na plnění klimy. Nevím jak to dopadne, ale podělím se s Vámi o postup.

1. Povolil jsem šroubek, který drží blikny (obr. 01 - zelená) a vysunul blikny směrem dopředu.
2. Vyšrouboval šrouby držící masku chladiče (obr. 01 - červená) a sundal masku.
3. Vyšrouboval jsem šouby kolem světla (obr. 01, 02 - modrá) a vyndal ho - to světlo.
4. Už jsem koukal na sponu, pod kterou je děravá trubka (obr. 03 - zelená)
5. Smirkem jsem očistil trubku, původně jsem myslel, že už byla svařovaná, ale ukázalo se, že je jen silně zoxidovaná (obr. 04, 05), nakonec jsem vše omyl lihem.
6. Připravil jsem si dva ohnuté hliníkové plechy na přeplátování, rozmíchal dvousložkové lepidlo na hliník a slepil.
7. Zajistil jsem oba plechy sponama, které jsem chtěl po zatvrdnutí sundat, ale již se nepovedlo - lepidlo bylo silnější. (obr. 06)
8. Objednal jsem se na naplnění.

Vím, že není jistota, že to bude držet, ale momentálně si nemůžu dovolit z časových důvodů nechat auto v autoservisu, proto tento pokus.

Po naplnění budu dále informovat.
Přílohy
01.jpg
02.jpg
03.jpg
04.jpg
05.jpg
06.jpg
VW Sharan 1,9TDI 81kW AFN, r.v.1997, bílý, začíná hlodat zub času, sviňa - tak už dohlodal.
VW Sharan 1,9TDI 85kW BVK r.v.2008, tmavě modrý, zub taky hlodá 😁

Uživatelský avatar
marasoba
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 402
Registrován: 17.02.2008 21:16
Bydliště: okr. Benešov

Re: KLIMA: děravá hliníková trubka, výměna

Příspěvek od marasoba »

Tak před chvílí jsem přijel z plnění.

:cry: :cry: :cry: NECHLADÍM :cry: :cry: :cry:

Vyvakuováno, při plnění jsem uslyšel takové pšššššš a co myslíte :?: :?: :?:
Ďoura :evil: Ale už ne na opravované trubce, teď pro změnu na trubce od vysoušeče
do kondenzátoru. Je to jak ementál :cry:
Opravit by se dalo nějakou "servisní sadou" a stálo by to pár stovek + naplnění.
Pojedu tam tak za 3. týdny, dám vědět, jak jsem dopadl.
VW Sharan 1,9TDI 81kW AFN, r.v.1997, bílý, začíná hlodat zub času, sviňa - tak už dohlodal.
VW Sharan 1,9TDI 85kW BVK r.v.2008, tmavě modrý, zub taky hlodá 😁

Uživatelský avatar
Kamyl
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 471
Registrován: 08.07.2008 20:43
Bydliště: Ostrava / Karviná / Brušperk
Kontaktovat uživatele:

Re: KLIMA: děravá hliníková trubka, výměna

Příspěvek od Kamyl »

Tak ja musim zaklepat na drevo, zatim od vcerejska chladim a displej neblika... Tak uvidime...
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „SAG - Sharan Alhambra Galaxy“