KLIMA: děravá hliníková trubka, výměna
- bodyvlk
- Závodník
- Příspěvky: 514
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: východní čechy
Re: KLIMA: děravá hliníková trubka, výměna
Chlapy, žádný kupovaný přípravek není potřeba. Vezme se plech 0,5 - 1,0 mm vystřihnou se dva obdélníky, které musí být tak velké, aby po ohnutí plechů okolo trubky klimy tuto trubku obejmuly. poté se tyto plechy natlačí pod ten prstýnek, pokud to nepůjde zatlačit rukou, můžeme si pomoci sikovkama. Pokud je to uděláno dobře, plechy po vsunutí do prstýnku odtáhnou pružinku ze zámku a kuk, trubka je venku. Můžu poslat foto těch ohnutých plíšků. Dělel jsem si je sám a funguje to. Jinak tu prasklou trubku pod vzduchovým filtrem jsem přeřízl a nastavitl klasickou gumovou tlakovou hadicí na chemikálie - vydrží 20 bar a drží stále perfektně. Oprava této trubky mě i s náplní klimatizace vyšla na celých 650,-. Z toho 600,- byla náplň.
- widle
- VWmaniak
- Příspěvky: 6549
- Registrován: 25.09.2007 18:49
- Bydliště: Pržno okr. Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
Re: KLIMA: děravá hliníková trubka, výměna
bodyvlk
Jasně, fota jsou žádané.........
Jasně, fota jsou žádané.........
žiju stále kupředu, protože tak je to správné.... http://www.Bodroteam.cz
- bodyvlk
- Závodník
- Příspěvky: 514
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: východní čechy
Re: KLIMA: děravá hliníková trubka, výměna
Tak jo. Rozměry plechu po ohnutí jsou: výška: 19 mm, tloušťka: 1 mm, vnitřní průměr: 25 mm. Každému je jistě jasné, že ty plíšky jsou dva. Vyfotil jsem i tu hadici 20 MPa. Na ní jsem použil speciální šroubové spony s garantovaným tlakem 40 MPa. Jo výhoda je, že jsem dělal vedoucího na výrobě tlakových hadic a hydraulice vůbec.
- Auto1
- Závodník
- Příspěvky: 509
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Opava city
- Kontaktovat uživatele:
Re: KLIMA: děravá hliníková trubka, výměna
Zde nějaké trubky na klimu pro SAG ale doporučuji před objednávkou vše konzultovat telefonicky,připravit si z ETKY čísla dílů a zavolat tam: 777570999
http://www.mimishop.cz/adusservis/detai ... ozi=584133
http://www.mimishop.cz/adusservis/detai ... ozi=584133
IMPORT A PRODEJ AUT: http://www.1auto.tk" onclick="window.open(this.href);return false;
- Slavoš
- Jezdec
- Příspěvky: 416
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Lipník nad Bečvou/Prostějov
- Kontaktovat uživatele:
- ...KOSTA...
- Řidič
- Příspěvky: 61
- Registrován: 04.12.2008 18:32
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: KLIMA: děravá hliníková trubka, výměna
To mi chcete říct, že se ta hadice dá vyrobit doma?
- Slavoš
- Jezdec
- Příspěvky: 416
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Lipník nad Bečvou/Prostějov
- Kontaktovat uživatele:
- ...KOSTA...
- Řidič
- Příspěvky: 61
- Registrován: 04.12.2008 18:32
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: KLIMA: děravá hliníková trubka, výměna
No a ještě to chce šikovný český ručičky
To je hadice. A co ta hliníková trubka. To může být z jednoho kusu té hadice? Můžu ji nahradit po celé délce?
To je hadice. A co ta hliníková trubka. To může být z jednoho kusu té hadice? Můžu ji nahradit po celé délce?
- Slavoš
- Jezdec
- Příspěvky: 416
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Lipník nad Bečvou/Prostějov
- Kontaktovat uživatele:
- ...KOSTA...
- Řidič
- Příspěvky: 61
- Registrován: 04.12.2008 18:32
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: KLIMA: děravá hliníková trubka, výměna
to bude nejlepší. Jinak díky moc za rady a info.
- bodyvlk
- Závodník
- Příspěvky: 514
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: východní čechy
Re: KLIMA: děravá hliníková trubka, výměna
Tak trochu praxe. Trubku jsem si opravoval a to tímto způsobem. Prodřela se hliníková trubka mezi motorem a vozidlem pod držákem motoru. Důvody mé náhrady za hadici:
1. Nová trubka je pekelně drahá.
2. Výměna trubky je bez vyndání celého předku takřka nemožná, pokud to někdo umí, klaním se mu.
Trubku jsem uřízl na autě před ohybem k napouštěcímu ventilu (pod bliknou) a na druhé straně před ohybem směrem nahoru tak, aby mi tam zůstaly alespoň 3 cm na nasazení hadice. To, že trubka by neměla být moc pomačkaná je jasný. Hadici jsem si koupil v mém bývalém zaměstnání, ale prodávají jí v každém spec. obchodě s hadicemi a hydraulikou (mohu sehnat). Spony, jsem koupil tamtéž, jsou to šroubovací na tlak 40 bar. Hadice má tlak 20 bar. V klimatizaci je cca 15 - 17 bar max. Ty uřízlé trubky jsem vyndal (odšrouboval od expanzního ventilu a od napouštěcího ventilu) a velice dobře profoukl, aby tam nebyl žádný bordel. Pak jsem je tam našrouboval zpátky a nasadil hadici - tu jsem nasazoval až na autě, moc místa tam není. Dotáhl spony, nechal na zkoušku natlakovat a pak naplnit. Funguje to do teď.
Nevím, jestli ta trubka by šla nahradit úplně celá, protože hadice se v místě ohybu zmáčkne a tím změní proudění chladiva. Na ohybech je potřeba nechat pevnou trubku, pokud to je možné. Taky vím o firmě, která sídlí v Pardubicích a ta Ti udělá novou trubku v kombinaci s hadicemi s klasickým šroubením, ale musíš počítat tak se 2000,- a to, že trubku musíš vymontovat a pak jí tam dát zase zpátky.
Pokud něco je nepochopitelné, zkusím to napsat ještě přehledněji.
1. Nová trubka je pekelně drahá.
2. Výměna trubky je bez vyndání celého předku takřka nemožná, pokud to někdo umí, klaním se mu.
Trubku jsem uřízl na autě před ohybem k napouštěcímu ventilu (pod bliknou) a na druhé straně před ohybem směrem nahoru tak, aby mi tam zůstaly alespoň 3 cm na nasazení hadice. To, že trubka by neměla být moc pomačkaná je jasný. Hadici jsem si koupil v mém bývalém zaměstnání, ale prodávají jí v každém spec. obchodě s hadicemi a hydraulikou (mohu sehnat). Spony, jsem koupil tamtéž, jsou to šroubovací na tlak 40 bar. Hadice má tlak 20 bar. V klimatizaci je cca 15 - 17 bar max. Ty uřízlé trubky jsem vyndal (odšrouboval od expanzního ventilu a od napouštěcího ventilu) a velice dobře profoukl, aby tam nebyl žádný bordel. Pak jsem je tam našrouboval zpátky a nasadil hadici - tu jsem nasazoval až na autě, moc místa tam není. Dotáhl spony, nechal na zkoušku natlakovat a pak naplnit. Funguje to do teď.
Nevím, jestli ta trubka by šla nahradit úplně celá, protože hadice se v místě ohybu zmáčkne a tím změní proudění chladiva. Na ohybech je potřeba nechat pevnou trubku, pokud to je možné. Taky vím o firmě, která sídlí v Pardubicích a ta Ti udělá novou trubku v kombinaci s hadicemi s klasickým šroubením, ale musíš počítat tak se 2000,- a to, že trubku musíš vymontovat a pak jí tam dát zase zpátky.
Pokud něco je nepochopitelné, zkusím to napsat ještě přehledněji.
- majatrabi
- Jezdec
- Příspěvky: 473
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
Re: KLIMA: děravá hliníková trubka, výměna
Mužeš hodit fotku, kde se nachází v autě?
Alhambra 1,9 TDi-PD 85kW AUY 2001
Jen létání je krásnější...
Jen létání je krásnější...
- bodyvlk
- Závodník
- Příspěvky: 514
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: východní čechy
Re: KLIMA: děravá hliníková trubka, výměna
Fotit to jde blbě, je tam vzduchový filtr a držák motoru. Je to trubka, která vede podél motoru pod vzduchovým filtrem mezi motorem a kastlí.
- marasoba
- Jezdec
- Příspěvky: 402
- Registrován: 17.02.2008 21:16
- Bydliště: okr. Benešov
Re: KLIMA: děravá hliníková trubka, výměna
Lepil jste někdo trubičku od klimatizace? Konkrétně tu pod vzduchovým filtrem. Pokud ano, tak čím, jak drží atd. Mám jí prasklou, ale netroufám si jí vyndavat. Chci to zkusit zalepit, ale zatím sbírám info.
VW Sharan 1,9TDI 81kW AFN, r.v.1997, bílý, začíná hlodat zub času, sviňa - tak už dohlodal.
VW Sharan 1,9TDI 85kW BVK r.v.2008, tmavě modrý, zub taky hlodá
VW Sharan 1,9TDI 85kW BVK r.v.2008, tmavě modrý, zub taky hlodá
- bodyvlk
- Závodník
- Příspěvky: 514
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: východní čechy
Re: KLIMA: děravá hliníková trubka, výměna
Zkusit zalepit to můžeš sadou na hliník. Ale jak to bude držet bez vyndání nevím, je tam dost vysoký tlak. Jinak vyndat a zandat to jde relativně lehce, už jsem na to přišel. Pouze se sundá přední nárazník a světlomet s bliknou. A pak se tahá ježek z klece. Já jsem jí nakonec taky vyměnil. Místo té gumové, která vydržela tlak i chladivo, ale přidírala se o držák motoru, jsem dal znovu originál hliníkovou, stála mě necelé 3000,-.