KLIMA: děravá hliníková trubka, výměna
- maf77
- Nový člen
- Příspěvky: 25
- Registrován: 01.05.2009 13:38
- Bydliště: brezno,SR
Re: KLIMA: děravá hliníková trubka, výměna
a ten olej do klimi tam musi ist?mne tam po vymontovani trubiek ostalo urcite nieco asi olej+farbivo.a jeden chladiar vravel ze kompresor ma olej v sebe.ze to staci napustit chladivom.a kolko gramov davate do 2 zonovej klimi?
- abeljozef
- Moderátor
- Příspěvky: 3915
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Trnava
Re: KLIMA: děravá hliníková trubka, výměna
takto, standartne je asi 50 % oleja v kompresore a 50 % v systeme (potrubia, kondenzator, vyparinik, dehydrator). Ak bol unik maly a olej nije kontaminovany staci naplnit chladivo. Ak bol system dlho otvoreny, pripadne sa zvaralo resp. moholy sa do systemu dostat nejake prevne castice (prach) je vhodne olej vymenit. Cize vypustit z kopmpresora a preplachnut cely system. Idealne je chladivom to je ucinnejsie ako dusik. Na preplachovanie su prisposobene plnicky klim. Preplachuje sa vzdy proti smeru standartneho prudenia chladiva. Aby takyto reverzny tok bol mozny treba odstranit expanzny ventil.
Do dvojzonovky ak je to II generacia SAG ide 950 +25g chladiva R134 a 240 +- 15 cm kubickych oleja G052 154 A2.
Ak sa kupuje novy kompresor tak uz v nom tych 135 cm kubickych (co zodpoveda naplni jednozonoveho klimatronika) oleja byva naliatych z vyroby (este by som sa presvedcil). Po montazi takehoto kompresora je vhodne najskor ho pretocit rucne aby nahodou nedostal slahu z velkeho mnozstva oleja v piestoch.
Do dvojzonovky ak je to II generacia SAG ide 950 +25g chladiva R134 a 240 +- 15 cm kubickych oleja G052 154 A2.
Ak sa kupuje novy kompresor tak uz v nom tych 135 cm kubickych (co zodpoveda naplni jednozonoveho klimatronika) oleja byva naliatych z vyroby (este by som sa presvedcil). Po montazi takehoto kompresora je vhodne najskor ho pretocit rucne aby nahodou nedostal slahu z velkeho mnozstva oleja v piestoch.
- maf77
- Nový člen
- Příspěvky: 25
- Registrován: 01.05.2009 13:38
- Bydliště: brezno,SR
Re: KLIMA: děravá hliníková trubka, výměna
no a ja mam 1050 g napisane ked otvorim kapotu na sahare.tak nechapem.aj ked mi raz plnili klimu dali tych 1050 g ale kompresor sa zapinal a vypinal az ked sa kus vypustilo chladiva tak uz isiel ok.
- coto.je
- Jezdec
- Příspěvky: 449
- Registrován: 12.03.2008 20:15
- Bydliště: Jih
Re: KLIMA: děravá hliníková trubka, výměna
maf77
Nevím jak,kdo a čím jsi to svařoval. Je zapotřeba postižené místo vyříznout a vložit nový kus.
Hliník jde normálně svařovat, když je na to cajk a umí se to
Nevím jak,kdo a čím jsi to svařoval. Je zapotřeba postižené místo vyříznout a vložit nový kus.
Hliník jde normálně svařovat, když je na to cajk a umí se to
- abeljozef
- Moderátor
- Příspěvky: 3915
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Trnava
Re: KLIMA: děravá hliníková trubka, výměna
maf77 píše:no a ja mam 1050 g napisane ked otvorim kapotu na sahare.tak nechapem.aj ked mi raz plnili klimu dali tych 1050 g ale kompresor sa zapinal a vypinal az ked sa kus vypustilo chladiva tak uz isiel ok.
Clovece matne si spominam ze aj v DP bolo prikazane ze ak je na aute samolepka 1050 tak prelepit lebo je nespravna .
Samozrejme plati pre II ky.
- abeljozef
- Moderátor
- Příspěvky: 3915
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Trnava
Re: KLIMA: děravá hliníková trubka, výměna
Talze mam to potvrdene ze stitok z udajom 1050 g R134 je chybny a autorizovne servisy ho maju prelepovat spravnym stitkom.
- bassorius
- Řidič
- Příspěvky: 109
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Velvary
- Kontaktovat uživatele:
Re: KLIMA: děravá hliníková trubka, výměna
v ELSE je pro vozy s druhým výparníkem hodnota 1050 + 50, tak jaká je správná hodnota?
Kompresor klimatizace Výrobce Objem náplně
SD7–V16
vozidla s jedním výparníkem firma Sanden, od 06.95 950+50 gramů
SD7–V16
vozidla s jedním výparníkem firma Sanden, od 06.00 700+50 gramů
SD7–V16
vozidla s druhým výparníkem firma Sanden, od 01. 96 1350+50 gramů
SD7–V16
vozidla s druhým výparníkem firma Sanden, od 06.00 1050+50 gramů
J.B.
Kompresor klimatizace Výrobce Objem náplně
SD7–V16
vozidla s jedním výparníkem firma Sanden, od 06.95 950+50 gramů
SD7–V16
vozidla s jedním výparníkem firma Sanden, od 06.00 700+50 gramů
SD7–V16
vozidla s druhým výparníkem firma Sanden, od 01. 96 1350+50 gramů
SD7–V16
vozidla s druhým výparníkem firma Sanden, od 06.00 1050+50 gramů
J.B.
S pozdravem
J.Bassorius
VW Sharan 1,9TDI 85kW AUY, model 2001
J.Bassorius
VW Sharan 1,9TDI 85kW AUY, model 2001
- abeljozef
- Moderátor
- Příspěvky: 3915
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Trnava
Re: KLIMA: děravá hliníková trubka, výměna
SD7–V16
vozidla s druhým výparníkem firma Sanden, od 06.00 950+25 g → Poznámka
1) U těchto vozidel se objem náplně změnil. Pokud štítek s pokyny na nosníku zámku udává objem náplně 1050 g, přelepte stávající štítek s pokyny štítkem s pokyny -7M3 010 639 2-.
vozidla s druhým výparníkem firma Sanden, od 06.00 950+25 g → Poznámka
1) U těchto vozidel se objem náplně změnil. Pokud štítek s pokyny na nosníku zámku udává objem náplně 1050 g, přelepte stávající štítek s pokyny štítkem s pokyny -7M3 010 639 2-.
- maf77
- Nový člen
- Příspěvky: 25
- Registrován: 01.05.2009 13:38
- Bydliště: brezno,SR
Re: KLIMA: děravá hliníková trubka, výměna
no trubky som vymenil a klima zatial drzi. Ale, ked som mal dole vzduchovy filter a potreboval som s autom prejst k chlapikovy co mi plnil chladivo tak sa mi nechcelo nasadzovat vzduch. filter a len som tu trubku na sanie zakril handrou a na nu som nasunol to koleno.ze nech tam nejde prach.a ja somar ked som otvoril kapotu tak som zistil ze koleno je uz spadnute na motore a teraz pozor ......... to ma napadlo az dnes nepamatam si ci tam bola aj ta handra alebo ju vcuclo do sania. neviete ako by som zistil ci tu handricku vcuclo sanie ? co sa moze stat a kde by vlastne ta handricka skoncila ?
- bodyvlk
- Závodník
- Příspěvky: 514
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: východní čechy
Re: KLIMA: děravá hliníková trubka, výměna
Pokud to dobře chápu, tak na turbu. To jedině sundat tu plastovou trubku co jde od filtru k turbu a zkontrolovat. Nepřeju Ti to a nezávidím.
- rcmony
- Pilot
- Příspěvky: 792
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Hradec Králové
Re: KLIMA: děravá hliníková trubka, výměna
Tak mám opět doplněnou klimu (už 4x za 2roky, 2x loni trubka a pak sušič), hoši tvrdí že to "někde" malinko utíká (většinou přes léto vydrží a po zimě je fuč). Chtěl jsem aby tam nacpali barvu (aby se poznalo kde to mizí).
Na to mi řekli, že je to tak malej únik, že barva by tam musela být strašně dlouho a zničil by se kompresor. Mám jim věřit nebo je vzít něčím po hlavě ?? Teorie je, že to jde přes výparník.
Co na to místní specialisté - odborníci. Ď.
Na to mi řekli, že je to tak malej únik, že barva by tam musela být strašně dlouho a zničil by se kompresor. Mám jim věřit nebo je vzít něčím po hlavě ?? Teorie je, že to jde přes výparník.
Co na to místní specialisté - odborníci. Ď.
I LOVE TO FLY
- bodyvlk
- Závodník
- Příspěvky: 514
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: východní čechy
Re: KLIMA: děravá hliníková trubka, výměna
Barva se tam dává právě kvůli zjištění úniku (i velmi malého). O zničení kompresoru tímto způsobem slyším poprvé. Ten se zničí tím, že uteče náplň a z nějakého důvodu tlakové čidlo nechá kompresor běžet dále. S náplní poté mizí i olej v kompresoru. Od těchto chlaďařů bych šel jinam. Jinak paradoxně náplň více utíká, když se klima nepoužívá - zimní období. Mám výparník i s ventilem, pokud budeš chtít.
- rcmony
- Pilot
- Příspěvky: 792
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Hradec Králové
Re: KLIMA: děravá hliníková trubka, výměna
Tak jsem ze sebe udělal maličko debila, ale bylo mi vysvětleno (a osobně si myslím, že profesionálně a logicky).
Kompresor neničí vlatní barva, ale ta ucpe filtr před kompresorem, který pak tento podtlakem poškodí (přestane filtrovat) nebo pracuje v režimu který mu nepřísluší (mnohem vyšší zátěž), obojí vede většinou k poškození či úplnému zadření kompresoru.
Veškeré čištění a filtrování chladiva je jen marketingový tah (jediné co se dá odstranit jsou pevné části, kousky rzi, hliníkové a podobné piliny) a běžně se to nedělá.
Na detekci používají nějaký těkavý plyn, který projde zeslabenou strukturou trubek a švírama (navíc pod tlakem).
Hráli si s tím asi 30 minut, "očuchali" veškeré přístupné trubky a spoje (bez výsledku). Pak si dali bohužel oběd a po něm už to pípalo i na druhé straně dílny 10m od auta a nepodařilo se v reálném čase to odvětrat. Ověřil jsem si toto info z nezávislého zdroje a fakt z toho byli chlapci nešťastný a snažili se.
Nakonec jsem měl pocit, že to moc nechladí. Takže se to prohnalo ještě VAGem, auto hrálo jak jukebox (hejbali se klapky, roztáčeli větráky a nevím co všechno ještě) Po nastartování a spuštění klima (když spustil kompresor) tak se celý auto oklepalo, za 10 min. bych mohl převážet zmrzlinu. Výdech měl 6,8°C.
Dneska jsem najel něco přes 30km, klima šlape dokonce jsem si musel zvednou teplotu (venku bylo 29, klima 23) a mě byla zima.
Hoši mi udělali na doplnění velmi slušnou cenu a tím, že pokud to uteče, bude nutno jít pod nárazník na kondenzátor a pod palubku a do kufru na výparníky.
Velmi nerad bych vyvolal nějaké "flame", jak jsem pobral předávám.
Kompresor neničí vlatní barva, ale ta ucpe filtr před kompresorem, který pak tento podtlakem poškodí (přestane filtrovat) nebo pracuje v režimu který mu nepřísluší (mnohem vyšší zátěž), obojí vede většinou k poškození či úplnému zadření kompresoru.
Veškeré čištění a filtrování chladiva je jen marketingový tah (jediné co se dá odstranit jsou pevné části, kousky rzi, hliníkové a podobné piliny) a běžně se to nedělá.
Na detekci používají nějaký těkavý plyn, který projde zeslabenou strukturou trubek a švírama (navíc pod tlakem).
Hráli si s tím asi 30 minut, "očuchali" veškeré přístupné trubky a spoje (bez výsledku). Pak si dali bohužel oběd a po něm už to pípalo i na druhé straně dílny 10m od auta a nepodařilo se v reálném čase to odvětrat. Ověřil jsem si toto info z nezávislého zdroje a fakt z toho byli chlapci nešťastný a snažili se.
Nakonec jsem měl pocit, že to moc nechladí. Takže se to prohnalo ještě VAGem, auto hrálo jak jukebox (hejbali se klapky, roztáčeli větráky a nevím co všechno ještě) Po nastartování a spuštění klima (když spustil kompresor) tak se celý auto oklepalo, za 10 min. bych mohl převážet zmrzlinu. Výdech měl 6,8°C.
Dneska jsem najel něco přes 30km, klima šlape dokonce jsem si musel zvednou teplotu (venku bylo 29, klima 23) a mě byla zima.
Hoši mi udělali na doplnění velmi slušnou cenu a tím, že pokud to uteče, bude nutno jít pod nárazník na kondenzátor a pod palubku a do kufru na výparníky.
Velmi nerad bych vyvolal nějaké "flame", jak jsem pobral předávám.
I LOVE TO FLY
- bassorius
- Řidič
- Příspěvky: 109
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Velvary
- Kontaktovat uživatele:
Re: KLIMA: děravá hliníková trubka, výměna
To s tou barvou mě velice zajímá. O barvě ke zjištění úniku klimatizace nemám žádných informací. Josef neví? Složení, značka, výrobce a jak se to snáší z R134a a chladícím olejem SP10 od Sandenu. Jaké se dává množství atd. Rád bych tyto info dal do dokumentace, která se věnuje klimatizaci.
J.B.
P.S. zajímají mě všechny informace k tématu klimatizace, když tak mi je napište na SZ a já je nějak prověřím.
J.B.
P.S. zajímají mě všechny informace k tématu klimatizace, když tak mi je napište na SZ a já je nějak prověřím.
S pozdravem
J.Bassorius
VW Sharan 1,9TDI 85kW AUY, model 2001
J.Bassorius
VW Sharan 1,9TDI 85kW AUY, model 2001
- pistahufnagl
- VWjunior
- Příspěvky: 1725
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Královéhradecko
- Kontaktovat uživatele:
Re: KLIMA: děravá hliníková trubka, výměna
Tak jsem dnes otevřel víko motoru (po delší době), že vyměním parkovací žárovky za diody. To se mi povedlo, ale pořád koukám do motoru, co se mi na něm nezdá.
A co vám budu povídat - pak jsem na to přišel. Půlka motoru je zelená. Nejdřív jsem si myslel, že autíčko pustilo barvu do motoru, ale pak jsem si řekl že asi ne. Pravá vrtule, baterka, nosič baterky, hadice na vzduch k turbu - všechno zelený jak žabák.
Jo tak možná by to ještě mohla být sabotáž od Froga.
Ale spíš si myslím že to bude náplň klimošky. Řekl bych že to prsklo dovnitř a vrtule to rozfoukala po motoru.
Ale odkud to jsem teda nenašel.
Už mám od známého kamaráda kontakt na servis, tak hned jak bude chvilka se musím objednat, ale třeba i vy budete vědět, kde může být zakopaný patper, teda punťa.
A co vám budu povídat - pak jsem na to přišel. Půlka motoru je zelená. Nejdřív jsem si myslel, že autíčko pustilo barvu do motoru, ale pak jsem si řekl že asi ne. Pravá vrtule, baterka, nosič baterky, hadice na vzduch k turbu - všechno zelený jak žabák.
Jo tak možná by to ještě mohla být sabotáž od Froga.
Ale spíš si myslím že to bude náplň klimošky. Řekl bych že to prsklo dovnitř a vrtule to rozfoukala po motoru.
Ale odkud to jsem teda nenašel.
Už mám od známého kamaráda kontakt na servis, tak hned jak bude chvilka se musím objednat, ale třeba i vy budete vědět, kde může být zakopaný patper, teda punťa.