Stránka 4 z 32

Re: KLIMA: děravá hliníková trubka, výměna

Napsal: 11.02.2008 09:53
od Auto1
-Potřeboval bych info,jedná se o tuto trubku (viz obrázek),která se ve skutečnosti,jak mnozí víte,skládá ze dvou kusů,nyní nevím z paměti,kde přesně je spoj,ale to místo spoje je jen jedno,a nachází se zhruba někde v místě těch dvou červených kruhů (viz obrázek)
-Fotka je z místa pod vzduchovým filtrem,jak mnozí víte.
-Dotaz zní,jak se ten spoj rozpojí a poté zase smontuje? Je nutno s tím nějak šroubovat,pootočit do nějakého úhlu,nebo jednoduše vytrhnout? Vzhledem k tomu,že tam může být až 10atmosfér nechápu,jak to drží a jak je to utěsněno.
Kdo to už viděl v reálu,tak ví o co jde,pokud je vadná část u kompresoru,stačí objednat jen tu jednu část trubky,což už se stalo,a teď jak na demontáž/montáž?
(Podotázka,řešil už někdo tohleto? Bude to těsnit,nebo je lepší objednat i tu druhou část také novou?)
(Ano,svaří to kde kdo,ale kašlu na to,nové je nové)

Re: KLIMA: děravá hliníková trubka, výměna

Napsal: 11.02.2008 12:35
od johnpiere
Spoj by měl být( aspoň u mého byl) za pravým blinkrem, resp. v nárazníku. Jak se ale rozdělává netuším. Je to kloub, ale vím, že to tu někdo popisoval, že to jde rozdělat. Ale osobně tomu nevěřím, že to pak vydrží 10atm.

Já ji vyndal celou a nechal zavařit. Díky tomu kloubu to jde. Je to sice dřina a makačka na bednu ale dá se to.

Re: KLIMA: děravá hliníková trubka, výměna

Napsal: 14.04.2008 17:36
od Bondik
Tož nevím,ale u mě je zřejmě ten kloub příčinou úniku náplně klimy-přímo to z něj syčelo,když jsem chtěl klimu naplnit a natlakovat.Je to ten samý příklad jako výše zmiňovaný?V tom případě mi,prosím pěkně,SAGisti poraďte,jak to zavařit bez demontáže přímo na autě.A jak že to bezpečně vypustím tlak z klimy,aby mi to nebouchlo do ksichtíku ??! 8O 8O :lol:
Viz zde přesné místo úniku :

Re: KLIMA: děravá hliníková trubka, výměna

Napsal: 14.04.2008 22:35
od Slavoš
johnpiere píše:Spoj by měl být( aspoň u mého byl) za pravým blinkrem, resp. v nárazníku. Jak se ale rozdělává netuším. Je to kloub, ale vím, že to tu někdo popisoval, že to jde rozdělat. Ale osobně tomu nevěřím, že to pak vydrží 10atm.

Já ji vyndal celou a nechal zavařit. Díky tomu kloubu to jde. Je to sice dřina a makačka na bednu ale dá se to.
Bondik píše:Tož nevím,ale u mě je zřejmě ten kloub příčinou úniku náplně klimy-přímo to z něj syčelo,když jsem chtěl klimu naplnit a natlakovat.Je to ten samý příklad jako výše zmiňovaný?V tom případě mi,prosím pěkně,SAGisti poraďte,jak to zavařit bez demontáže přímo na autě.A jak že to bezpečně vypustím tlak z klimy,aby mi to nebouchlo do ksichtíku ??! 8O 8O :lol:
Viz zde přesné místo úniku :
Tak v tom místě se to doopravdy rozpojuje,musí se vyndat světlo.Pokud je tam vyskočený těsnění,tak tě nemine demontáž světla a opětovné spojení trubek.Viděl jsem to na valstní oči,když mi měnili trubku která prosakovala (únik tlaku za 5-7 týdnů).Na rozebrání i spojení těchto trubek je potřeba přípravek,mají ho servisy autoklimatizací.Trubku kterou mi tam dával zkoušeli na tlak 20 atmosfér.

Re: KLIMA: děravá hliníková trubka, výměna

Napsal: 14.04.2008 23:01
od Bondik
Tak to by bylo super - z velké a nákladné opravy se vyklube jen výměna těsnění-doufám.Co jsem na to koukal,tak žádná koroze ani eroze :lol: na trubkách není,tak jim snad žádné jiné úniky nehrozí.Pán,co mi to po "zkoušce" doplnění objížděl UV lampou nic jiného nenašel,jen tuto skoro díru.
Světlo a filtr snad dokážu sundat a nandat sám 8) ...uvidím :roll: nebo se mám připravit na nějaké záludnosti?? :wow:
Díky za info :)

Re: KLIMA: děravá hliníková trubka, výměna

Napsal: 16.04.2008 21:35
od Slavoš
Na demontáž světla potřebuješ asi 20-ti centimetrový nádstavec na torx.Stačí jen povolit a vytáhnout a odpojit konektor.

Re: KLIMA: děravá hliníková trubka, výměna

Napsal: 17.04.2008 21:38
od Honza42
Při prasklině na trubce není hned nutné ji měnit. Já ji měl klasicky prasklou (spíš prošoupanou a zkorodovanou) u PP kola. Zalepili jsme to na místě bez demontáže nějakým vytvrzovacím lepidlem na hliník a po pauze na oběd natlakovali a dobrý. Už to tak mám 1,5 roku, tak je to snad už vyzkoušený.
Je to zalepený dostatečnou tlouštkou, udělali jsme takovou vaničku z folie a zalili.

Re: KLIMA: děravá hliníková trubka, výměna

Napsal: 12.07.2008 16:01
od komcr
Zdar,
tak moje zalepení trubky nepomohlo :( . Pod předním nárazníkem vpravo je docela hezká louže. Je to hold prasklé ve sváru k čidlu, takže se to za jízdy asi docela klepe. je možné pomocí VAGu načíst tlak v klimatizaci?
kouknul bych se, jestli je to už totálně prázdné a trubku vykuchal a nechal někde odborně opravit. (nebo hold koupil novou :?: )

Re: KLIMA: děravá hliníková trubka, výměna

Napsal: 13.07.2008 11:40
od Bondik
Zdarec.
Poradím ti jedno né možná nejlevnější,ale zato nejlepší,konečné a trvanlivé řešení!
Jak tady už psal Mirad,jeď do http://www.autoklimabrno.cz
Byl jsem tam a krom z předešlého servisu zjištěné jedné díry v trubce,našli ještě další tři díry prakticky po celém potrubí a jednu skoro proděravěnou část.Pak ještě profukující(netěsnící) kompresor,nefunkční dehydrátor(stará náplň) a maximálně zasra.. prostor mezi chladičem chladící kapaliny a výměníkem klimy,který je umístěný hned za ním.
Vše opraveno - včetně výměny kompresoru za repasovaný a hlavně ihned odzkoušeno patřičným natlakováním.
Dále mi preventivně navařili i výztuhu na místě,kde to také nejčastěji praská(kde jsem to kupodivu prasklé neměl).
To vše za cca 6 hodin práce i s obědem.
A pokud nejsi z Moravy,tak se i pobavíš,páč mluva Brňáků a východněji položených obydlí pracovníků této firmy je neskutečná :lol:
Cena 10000 Kč - možná pro někoho hodně,ale já jsem celou dobu vyjma 30 minut byl u opravy a podle toho,co všechno musel ten človíček udělat a kolikrát,tak se mi zdá,že to asi levněji nikde neseženeš.
A nelekej se toho,že toto vše dělají jen v pár spojených řadových garážích.Prostředí klame-jsou to odborníci,kteří by mohli makat v nejmodernějších servisech-dle mého soudu.Ale tam by je asi nezaplatili 8)

Re: KLIMA: děravá hliníková trubka, výměna

Napsal: 13.07.2008 18:27
od komcr
To Bondík
děkuji za tip, je to pro mne momentálně trochu z ruky, ale to neznamená, že je třeba nevyužiji :D .
Možná pojedu do Brna pro přívěs.
Jinak podle mého názoru není známka kvalitního servisu obrovská výloha s plácáním se po prsou, ale zájem lidí, kteří tu práci dělají.

Re: KLIMA: děravá hliníková trubka, výměna

Napsal: 16.07.2008 23:12
od komcr
Tak jsem dostal tip na nějakého maníka někde v Břežanech. Má docela plno, ale vypadl mu jeden zákazník v pondělí, tak jsem zvědav, jestli se už konečně s chladím? :drug:

Re: KLIMA: děravá hliníková trubka, výměna

Napsal: 17.07.2008 08:21
od Petr74
komcr píše:Tak jsem dostal tip na nějakého maníka někde v Břežanech. Má docela plno, ale vypadl mu jeden zákazník v pondělí, tak jsem zvědav, jestli se už konečně s chladím? :drug:
V Dolních Břežanech? Kdo to je? Dej pak do fora doporučení a kontakt. Dik.

Re: KLIMA: děravá hliníková trubka, výměna

Napsal: 17.07.2008 19:23
od komcr
Jde o Panenské Břežany :oops: , jakmile bude hotovo dám reference.

Re: KLIMA: děravá hliníková trubka, výměna

Napsal: 09.09.2008 11:59
od Auto1
Auto1 píše:Potřeboval bych info,jedná se o tuto trubku (viz obrázek),která se ve skutečnosti,jak mnozí víte,skládá ze dvou kusů,nyní nevím zpaměti,kde přesně je spoj,ale to místo spoje je jen jedno,a nachází se zhruba někde v místě těch dvou červených kruhů (viz obrázek)
Dotaz zní,jak se ten spoj rozpojí a poté zase smontuje? Je nutno s tím nějak šroubovat,pootočit do nějakého úhlu,nebo jednoduše vytrhnout? Vzhledem k tomu,že tam může být až 10atmosfér nechápu,jak to drží a jak je to utěsněno.
Kdo to už viděl v reálu,tak ví o co jde,pokud je vadná část u kompresoru,stačí objednat jen tu jednu část trubky,což už se stalo,a teď jak na demontáž/montáž?
(Podotázka,řešil už někdo tohleto? Bude to těsnit,nebo je lepší objednat i tu druhou část také novou?)
Obrázek
Obrázek


Zrovna jsem řešil tuto situaci,tak doplním.
Je to normálně spoj,kde jsou v sobě dvě trubky.
Mezi nimi tři těsnění o kroužky.
Je to v sobě normálně zasunuté tak,že je tam pružinka,která ty trubky k sobě zacvakne.
Takže tu pružinku nejprve odjistit a potom to odpojíte.
Někdy to není možné sundat a je lepší si vytáhnout celý díl z vozu a pak ve svěráku si pohrát.

Re: KLIMA: děravá hliníková trubka, výměna

Napsal: 10.09.2008 08:02
od abeljozef
Na rozoberanie tohoto spoja je specialny pripravok. Da sa zohnat v chladiarenskych predajniach.