ŘÍZENÍ, SERVO: při zatočení píská, klíňák, čerpadlo, úniky
-
- Nový člen
- Příspěvky: 5
- Registrován: 03.08.2009 14:27
Re: ŘÍZENÍ, SERVO: při zatočení píská, klíňák, čerpadlo, úniky
Ahoj vsem, pridavam svoji zkusenost, je podobna jako u mnoha jinych prede mnou:
Zavada projevy:
- zacala najednou, bez nejake zjevne priciny
- sileny skripot a ramus a rany do volantu pri otaceni volantem pri nizkych otackach motoru
(motor na volobeh, stojici auto pri parkovani, na obe strany stejne, nejhorsi v krajnich polohach)
- pri bezne jizde bez problemu, dobijeni v poradku
Oprava:
- vymena volnobezky alternatoru, uctovany 2 hodiny prace, celkem 2600 kc.
(stara volnobezka je zasekla, neprotaci se ani na jednu stranu)
- remen, kladka i napinak ponechany puvodni, udajne jsou jeste OK.
Vypada to jednoduse, jenze opraveno az v tretim servisu.
Ve dvou predchozich (kde jsem ale byl hlavne kvuli jinym zavadam) tohle nepoznali a navrhovali vymenit vsechno mozne vcetne serva rizeni.
Motor AUY 85kw rocnik 2004.
Zavada projevy:
- zacala najednou, bez nejake zjevne priciny
- sileny skripot a ramus a rany do volantu pri otaceni volantem pri nizkych otackach motoru
(motor na volobeh, stojici auto pri parkovani, na obe strany stejne, nejhorsi v krajnich polohach)
- pri bezne jizde bez problemu, dobijeni v poradku
Oprava:
- vymena volnobezky alternatoru, uctovany 2 hodiny prace, celkem 2600 kc.
(stara volnobezka je zasekla, neprotaci se ani na jednu stranu)
- remen, kladka i napinak ponechany puvodni, udajne jsou jeste OK.
Vypada to jednoduse, jenze opraveno az v tretim servisu.
Ve dvou predchozich (kde jsem ale byl hlavne kvuli jinym zavadam) tohle nepoznali a navrhovali vymenit vsechno mozne vcetne serva rizeni.
Motor AUY 85kw rocnik 2004.
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: ŘÍZENÍ, SERVO: při zatočení píská, klíňák, čerpadlo, úniky
Pánové, v poslední době se mi stává dost nepříjemná a řekl bych i nebezpečná věc. Je-li mokro a jedu-li za nějakým vozem, případně projedu-li louží, při zatáčení doprava se mi pak seká volant, jako kdyby vynechalo servo. Připisuji to mokrému a klouzajícímu řemenu. Stávalo se mi to před časem pravidelně také jen za mokra, ovšem to jsem jezdil bez spodního krytu agregátu, takže tam bych to vcelku chápal. Ten tam již nyní mám a přesto to dělá (i když ne tak často). Je to na rozbití vozu, případně i vozu jedoucího proti mně, protože se to stává jen do pravé zatáčky, tudíž bych případně mohl trefit protijedoucího tím, že vjedu do jeho směru jízdy.
Myslíte, že pomůže jen napnutí řemenu, případně jeho výměna? Sice tam není moc dlouho, nějakých 35 tisíc km, ale kdoví..... Nebo je v tom něco jiného?
Připadá mi divné, že by se to stávalo, i když je pod vozem kryt. Ten by přece vnikání vody na řemen měl zabránit, ne?
Myslíte, že pomůže jen napnutí řemenu, případně jeho výměna? Sice tam není moc dlouho, nějakých 35 tisíc km, ale kdoví..... Nebo je v tom něco jiného?
Připadá mi divné, že by se to stávalo, i když je pod vozem kryt. Ten by přece vnikání vody na řemen měl zabránit, ne?
- Skyppy
- Člen klubu
- Příspěvky: 1265
- Registrován: 03.07.2010 07:11
- Bydliště: Březová - Oleško
Re: ŘÍZENÍ, SERVO: při zatočení píská, klíňák, čerpadlo, úniky
Stejný problém jsme měli na služební Seat Inca a pomohla až výměna řízení.
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: ŘÍZENÍ, SERVO: při zatočení píská, klíňák, čerpadlo, úniky
Nějakou příjemnější zprávu bys tam neměl?
- smolda
- Člen klubu
- Příspěvky: 3494
- Registrován: 21.11.2010 16:42
- Bydliště: Berounsko, D5 Exit 28
Re: ŘÍZENÍ, SERVO: při zatočení píská, klíňák, čerpadlo, úniky
Určitě měl, pokud to vyměníš, nerozbiješ si hubu a manželce auto
Malá Veškrnová
Don't worry, be happy
Don't worry, be happy
-
- Nový člen
- Příspěvky: 40
- Registrován: 29.12.2012 11:52
- Bydliště: Šluknovský výběžek
Re: ŘÍZENÍ, SERVO: při zatočení píská, klíňák, čerpadlo, úniky
Zdarec chlapi,
prosím radu sůrně. Ani za boha mi nejde povolit volnoběžka altíku na AUY motoru. Spešl nářadí mám, ale už jsem ukroutil dva prstýnky (altík mám totiž na autě a nechce se mi ho vyndavat).
Napadá někoho něco?? Zítra tam místo toho prstýnku chci nacpat trhák s 10 ořechem, ale bude to boj, je tam málo místa.
Sypte to na mě pod tlakem, please.
prosím radu sůrně. Ani za boha mi nejde povolit volnoběžka altíku na AUY motoru. Spešl nářadí mám, ale už jsem ukroutil dva prstýnky (altík mám totiž na autě a nechce se mi ho vyndavat).
Napadá někoho něco?? Zítra tam místo toho prstýnku chci nacpat trhák s 10 ořechem, ale bude to boj, je tam málo místa.
Sypte to na mě pod tlakem, please.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 40
- Registrován: 29.12.2012 11:52
- Bydliště: Šluknovský výběžek
Re: ŘÍZENÍ, SERVO: při zatočení píská, klíňák, čerpadlo, úniky
Holt chce nechce, altík šel dolu a pak už to byla brnkačka. Nová volnoběžka nasazená (1300,- v pr...i ), utáhnout na 85Nm a hurá na auto. Tak a fachá to a já jsem 100% spokojený.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 11
- Registrován: 29.08.2009 09:26
- Bydliště: Varnsdorf
Re: ŘÍZENÍ, SERVO: při zatočení píská, klíňák, čerpadlo, úniky
Ahoj kluci,
před pěti měsíci jsem měnil servo pumpu + kapalinu a od té doby najel cca 7tis. kiláků...
dneska jsme s mechnikem koukali na řemeny kůli klimakompresoru a na hřídelce serva je taková bílá vazelína.jako kdyby to tlačilo skrz gufero. Je možný, že je čerpadlo v řiti za tak krátkou dobu nebo je to normální? kapalina to neni, je to hustá bílá vazelína, která je nakapaná až na spodním krytu motoru...
Pořád doufám, že to je normální konzervace serva, kterou po namontování časem vytěsní
předem děkuji i za negativní odpovědi
před pěti měsíci jsem měnil servo pumpu + kapalinu a od té doby najel cca 7tis. kiláků...
dneska jsme s mechnikem koukali na řemeny kůli klimakompresoru a na hřídelce serva je taková bílá vazelína.jako kdyby to tlačilo skrz gufero. Je možný, že je čerpadlo v řiti za tak krátkou dobu nebo je to normální? kapalina to neni, je to hustá bílá vazelína, která je nakapaná až na spodním krytu motoru...
Pořád doufám, že to je normální konzervace serva, kterou po namontování časem vytěsní
předem děkuji i za negativní odpovědi
VW Sharan I 1.9 TDI 81 kw, typ AVG, r.v.2000
- smolda
- Člen klubu
- Příspěvky: 3494
- Registrován: 21.11.2010 16:42
- Bydliště: Berounsko, D5 Exit 28
Re: ŘÍZENÍ, SERVO: při zatočení píská, klíňák, čerpadlo, úniky
Gufero se na hřídel dává na vazelínu, páč kdyby se dávalo nasucho, šlo by do řitě velmi brzy a přitom si musí "sednout" aby kolem hřídele dobře těsnilo. Samotný ložisko se nejspíš maže z hydrooleje v čerpadle. Je šance že se nic neděje.
Dával jsi repas a nebo novou pumpu?
Dával jsi repas a nebo novou pumpu?
Malá Veškrnová
Don't worry, be happy
Don't worry, be happy
-
- Nový člen
- Příspěvky: 11
- Registrován: 29.08.2009 09:26
- Bydliště: Varnsdorf
Re: ŘÍZENÍ, SERVO: při zatočení píská, klíňák, čerpadlo, úniky
tak to by bylo super, dával jsem uplně novou pumpu... žádnej vliv na zvuk nebo řízení to nemá, nevim jestli čekat co to udělá nebo nějak řešit - chci mít auto ve 100% stavu...
VW Sharan I 1.9 TDI 81 kw, typ AVG, r.v.2000
- smolda
- Člen klubu
- Příspěvky: 3494
- Registrován: 21.11.2010 16:42
- Bydliště: Berounsko, D5 Exit 28
Re: ŘÍZENÍ, SERVO: při zatočení píská, klíňák, čerpadlo, úniky
Zatím to asi neřeš. Pokud to bude vada pumpy, tak jí stejně máš možnost vyreklamovat.
Malá Veškrnová
Don't worry, be happy
Don't worry, be happy
-
- Nový člen
- Příspěvky: 1
- Registrován: 24.10.2012 22:16
Re: ŘÍZENÍ, SERVO: při zatočení píská, klíňák, čerpadlo, úniky
Pozor skontrolujte volnobezku alternatora!menil som cerpadlo,novy olej...piskanie vrzganie neprestalo.akurat idem z garaze vymenil som alternator bola tam zaseknuta volnobezka, servo je ok
- dolcett
- Jezdec
- Příspěvky: 328
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
Re: ŘÍZENÍ, SERVO: při zatočení píská, klíňák, čerpadlo, úniky
Pořád se mi ztrácel hydr. olej a já v dobré náladě hledal únik někde u hadic, žel teče řízení jako takové a to na obou stranách, olej se shromažďuje v manžetách odkud kape ven a celý spodek auta mastný. Dá se řízení někde nechat zrepasovat? Nevím, zda v domácích podmínkách lze vyměnit jen ucpávky u pístnic... hellllp
- vikino1
- Jezdec
- Příspěvky: 200
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: SK-TO
Re: ŘÍZENÍ, SERVO: při zatočení píská, klíňák, čerpadlo, úniky
Ten istý problém riešim na dcerinej Fabii čo polrok tak liter kapaliny v pr-deli. Potom som našiel toto tak som to aplikoval a uvidím.
http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=126200" onclick="window.open(this.href);return false;
http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=126200" onclick="window.open(this.href);return false;
- KankX
- Nový člen
- Příspěvky: 4
- Registrován: 12.03.2014 08:52
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: ŘÍZENÍ, SERVO: při zatočení píská, klíňák, čerpadlo, úniky
Nevi nekdo jaka ma byt v servu spravna hladina? Prolezl jsem vsechny prirucky, servisni knizky a nikde o tom neni ani tuk Ve vicku nadobky je jakasi merka a nejsem si jist kam by mela spravne hladina sahat. Podle me domnenky je v mem aute toho oleje prilis... nevim tedy proc nebo co vedlo predchoziho majitele k tak vysoke hladine, ani jestli to necemu vadi, servo funguje normalne.
VW Sharan 1.8 T (2001)