MOTOR, MAZÁNÍ: po nastartování problikne kontrolka mazání
- dolcett
- Jezdec
- Příspěvky: 328
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
MOTOR, MAZÁNÍ: po nastartování problikne kontrolka mazání
Když nastartuju, ješte problikne kontrolka mazání, ale oleje je v motoru dost. Není chyba v tom čidle na tlak oleje? Nebo proč by trvalo déle než se to natlakuje? Dělá to cca poslední týden...
-
- Závodník
- Příspěvky: 683
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Děčín
- Kontaktovat uživatele:
- Galaxy
- Nový člen
- Příspěvky: 40
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Galaxy
- Nový člen
- Příspěvky: 40
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- kazbic
- VWsenior
- Příspěvky: 2243
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: CHOMUTOV
- Kontaktovat uživatele:
- lapaja
- Jezdec
- Příspěvky: 274
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Sevwer
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTOR, MAZÁNÍ: po nastartování problikne kontrolka mazání
Ahoj, na II.Sharan je dole na vaně čidlo oleje (je to na hladinu oleje?), když tohle čidlo odpojim při zapnutém nebo při chodu motoru, má se rozsvítit kontrolka oleje? Na srazu mi to projížděl abel a zjistil ,že je tam sporadická chyba,píše to na pc čidlo oleje do servisu. Co stím? díky
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: MOTOR, MAZÁNÍ: po nastartování problikne kontrolka mazání
TOG čidlo v olejové vaně mají pouze motory, v nichž je možné používat oleje LongLife s proměnným servisním intervalem.
Toto čidlo mimo jiné hlídá výšku hladiny oleje (nikoli jeho tlak). Je-li oleje v motoru málo, rozsvítí se žlutá kontrolka oleje (ne červená). Ale jestli se žlutá kontrolka má rozsvítit i po odpojení čidla, to netuším.
Toto čidlo mimo jiné hlídá výšku hladiny oleje (nikoli jeho tlak). Je-li oleje v motoru málo, rozsvítí se žlutá kontrolka oleje (ne červená). Ale jestli se žlutá kontrolka má rozsvítit i po odpojení čidla, to netuším.
- Belik
- Nový člen
- Příspěvky: 10
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: UL
Re: MOTOR, MAZÁNÍ: po nastartování problikne kontrolka mazání
Ahoj.
V červenci jsem měnil filtr s olejem u mého Sharana 1,9 TDI 81kW.
Ihned po výměně okamžitě poklesl výkon a trochu zhlučněl.Dal jsem tam olej Shell Helix Ultra 5W-40 a filtr z Globusu na kterém je uveden tento motor tedy Purolator PU L38257.
Pak jsem na netu zjistil,že tento filtr je na 66 kW verzi. Na motoru byl štítek Shell Helix ale není zaškrtnuto zda 5W30 nebo 5W40.Po výměně a nastartování to byl hrozný zvuk,ale uklidnilo se to což bylo tím,že se olej musel dostat tam kam má.Cca po týdnu od výměny a ujetých cca140km jsem mněl pocit,že tam i něco malinko píská když běží na volnoběh.
Auto mám od dubna přivezený z německa.Podle servisky,tacháče a prověření přes známeho ve WV to mělo 127 tis.km.Já jsem s tím najezdil 4 tis.km.Štítek o výměně i PC ukazoval výměnu oleje ve 128 tis.km.Zajel jsem tedy do WV a tam mi řekli,že jedno provedení motoru 66kW má opravdu jiný filtr,ale že tím by to být nemělo.Koupil jsem ale raději originál a vyměnil ho a po výměně to zas lítalo jako ďas.Hned byl slyšet záběr turba a hrabalo to i na dvojku.Ale jen pokud je motor studený.Když se ohřeje nad cca 60-70°C,tak malinko zlenivý a při nastartování cca po dvou hodinách a více motoru v klidu pokaždé blikne kontrolka oleje.Někdy jednou,dvakrát a párkrát i třikrát.Jo a pokud nastartuji a po výše popsaném problému jede motor na volnoběh a je studený tak je tichý jako před výměnou oleje a filtru a když se ohřeje tak klepou asi trochu ventily a něco tam jemně píská.Poraďte co to může být.Když jsem byl na diagnostice tak vše OK.Nikdo neví čim to je .Jeden kluk my řekl,že to může být tím,že tam předtím mohla být polosyn. a tím že jsem dal řidší,tak může být problém s bliknutím čidla a dokonce ťukání ventilů.
Poraďte někdo prosím.Doufám,že jsem to nenávratně nesku....Díkes
V červenci jsem měnil filtr s olejem u mého Sharana 1,9 TDI 81kW.
Ihned po výměně okamžitě poklesl výkon a trochu zhlučněl.Dal jsem tam olej Shell Helix Ultra 5W-40 a filtr z Globusu na kterém je uveden tento motor tedy Purolator PU L38257.
Pak jsem na netu zjistil,že tento filtr je na 66 kW verzi. Na motoru byl štítek Shell Helix ale není zaškrtnuto zda 5W30 nebo 5W40.Po výměně a nastartování to byl hrozný zvuk,ale uklidnilo se to což bylo tím,že se olej musel dostat tam kam má.Cca po týdnu od výměny a ujetých cca140km jsem mněl pocit,že tam i něco malinko píská když běží na volnoběh.
Auto mám od dubna přivezený z německa.Podle servisky,tacháče a prověření přes známeho ve WV to mělo 127 tis.km.Já jsem s tím najezdil 4 tis.km.Štítek o výměně i PC ukazoval výměnu oleje ve 128 tis.km.Zajel jsem tedy do WV a tam mi řekli,že jedno provedení motoru 66kW má opravdu jiný filtr,ale že tím by to být nemělo.Koupil jsem ale raději originál a vyměnil ho a po výměně to zas lítalo jako ďas.Hned byl slyšet záběr turba a hrabalo to i na dvojku.Ale jen pokud je motor studený.Když se ohřeje nad cca 60-70°C,tak malinko zlenivý a při nastartování cca po dvou hodinách a více motoru v klidu pokaždé blikne kontrolka oleje.Někdy jednou,dvakrát a párkrát i třikrát.Jo a pokud nastartuji a po výše popsaném problému jede motor na volnoběh a je studený tak je tichý jako před výměnou oleje a filtru a když se ohřeje tak klepou asi trochu ventily a něco tam jemně píská.Poraďte co to může být.Když jsem byl na diagnostice tak vše OK.Nikdo neví čim to je .Jeden kluk my řekl,že to může být tím,že tam předtím mohla být polosyn. a tím že jsem dal řidší,tak může být problém s bliknutím čidla a dokonce ťukání ventilů.
Poraďte někdo prosím.Doufám,že jsem to nenávratně nesku....Díkes