MOTOR, TURBO: v haji ??? (ztráta výkonu, bílý kouř z výfuku)

1995 - 20..

Moderátoři: M@rty74, michall

Odpovědět
Ján Porada
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 20
Registrován: 09.07.2009 18:42

Re: MOTOR, TURBO: v haji ??? (ztráta výkonu, bílý kouř z výf

Příspěvek od Ján Porada »

No ja som mal celkom zaujimavu skusenost s prasknutým gumovým kolenom, ktoré nejde priamo do turba ale nejako s turbom súvsí-priemer asi 6cm. Strašný zvuk podtlaku pri prasknutej hadici s neskutočne velkým objemom hustého čierneho dymu - nie modrý a cukanie motora, žiaden ťah a od 2000 ot. nič. Tak zajdem do servisu a oni že 220 ečiek za nový diel !!! Musel som súhlasiť, neexistuje repas, druhovýroba ani sa to nedá nahradiť iným typom hadice a spojit. Takže skúsenosti z tejto udalosti asi také, že ak sa vám niečo také stane ihned vypnúť motor a nepokračovať, aby ste si nepoškodili turbo odpadnutým kúskom niečoho čo tým turbom prejde a zničí ho. :yahoo:

deeltronick
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 11
Registrován: 04.06.2011 14:06

Re: MOTOR, TURBO: v haji ??? (ztráta výkonu, bílý kouř z výf

Příspěvek od deeltronick »

to jo 1100 - 2000 ot.je dost malo,spojka trpi,spis setrvak,pak ti to bude skubat,dvouhmotna spojka stoji od 15000 vejs,turbo koupis repas za 7500
fordswagen shalaxy 1.9 TDI 81 Kw

deeltronick
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 11
Registrován: 04.06.2011 14:06

Re: MOTOR, TURBO: v haji ??? (ztráta výkonu, bílý kouř z výf

Příspěvek od deeltronick »

nene nejde o dochlazovani turba jak si spousta lidi mysli,ale jde o dotoceni turba,protoze kdyz chcipnes motor,tak ti prestane tocit olejovy cerpadlo,to je jasny,tim se ti prestane mazat turbo,tim padem jde na sucho a kluzny lozisko se rychlejc opotrebuje,pak tudy zacne tect olej do vyfuku a kourit
fordswagen shalaxy 1.9 TDI 81 Kw

Uživatelský avatar
phanomen
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 274
Registrován: 27.09.2009 09:07
Bydliště: Slaný

Re: MOTOR, TURBO: v haji ??? (ztráta výkonu, bílý kouř z výf

Příspěvek od phanomen »

Mohl by jste se mi prosim podivat nekdo na tohle, je to kamose auto ve kterym ma ten pridavny "chiptunning" jak se zapojuje pred cerpadlo:

Zde je odkaz na log bez Chipu
http://leteckaposta.cz/783535829" onclick="window.open(this.href);return false;

a tady na log s Chipem
http://leteckaposta.cz/838878235" onclick="window.open(this.href);return false;


a jedna se tedy o zavadu ze auto pada do nouzovyho rezimu a vypina tak turbo


VW SHARAN 1.9 TDI ta nejslabsi verze, ted nevim kolik ma kW, je to turbo bez regulace lopatek kod motoru AHU, rok vyroby myslim kolem roku 1998

Je tam jeste v pameti chyb nesmazatelna chyba
http://leteckaposta.cz/214546115" onclick="window.open(this.href);return false;

Diky

Uživatelský avatar
Janchi999
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 209
Registrován: 29.06.2009 08:14
Bydliště: SloVWakia
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR, TURBO: v haji ??? (ztráta výkonu, bílý kouř z výf

Příspěvek od Janchi999 »

Ahoj. Chcelo by to lepsie logy... logovat kanal 3,10,11 .... Pri 1500 otacach das plny plyn (az na podlahu) a pustis logovanie, vypnut logovanie pri cca 3500 otackach (pripadne pri pade do nudzaku ) a pustit plyn...

Ako su na tom hadicky, ventil N75? Este jedna hadicka sa nachadza priamo v riadiacej jednotke motora a casto byva povodcom nudzaku...
Volkswagen Sharan II, r.v.2002, 1.9 TDI PD, AUY, 85kw

Uživatelský avatar
phanomen
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 274
Registrován: 27.09.2009 09:07
Bydliště: Slaný

Re: MOTOR, TURBO: v haji ??? (ztráta výkonu, bílý kouř z výf

Příspěvek od phanomen »

Janchi999 píše:Ahoj. Chcelo by to lepsie logy... logovat kanal 3,10,11 .... Pri 1500 otacach das plny plyn (az na podlahu) a pustis logovanie, vypnut logovanie pri cca 3500 otackach (pripadne pri pade do nudzaku ) a pustit plyn...

Ako su na tom hadicky, ventil N75? Este jedna hadicka sa nachadza priamo v riadiacej jednotke motora a casto byva povodcom nudzaku...
Hadicky jsou OK (menene) ventil N75 take, ovsem hadicku v ridici jednotce jsem nezkousel

Zde prikladam nove logy

prvni mereni bez vypadku
http://leteckaposta.cz/708036039" onclick="window.open(this.href);return false;

druhe mereni s padem do nouzoveho rezimu
http://leteckaposta.cz/733836540" onclick="window.open(this.href);return false;

treti mereni s padem do nouzoveho rezimu
http://leteckaposta.cz/426810616" onclick="window.open(this.href);return false;

predem diky za odpovedi

Uživatelský avatar
Janchi999
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 209
Registrován: 29.06.2009 08:14
Bydliště: SloVWakia
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR, TURBO: v haji ??? (ztráta výkonu, bílý kouř z výf

Příspěvek od Janchi999 »

Ahoj. N75-ku si menil za novu, ci len kontroloval? Totizto, pri kontrole ak N75-ka cvaka, neznamena to automaticky, ze je 100% funkcna. Podla logu 2,3 to vyzera,ze turbo velmi malo tlaci. Napada ma uz len skontrolovat obtokovu klapku, ci sa volne otvara a banku,ktora ovlada tiahlo. Samozrejme, skontrolovat aj tu hadicku v RJ. Niekde tu na forume sa to uz riesilo, postup...
Volkswagen Sharan II, r.v.2002, 1.9 TDI PD, AUY, 85kw

Uživatelský avatar
abeljozef
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3915
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Trnava

Re: MOTOR, TURBO: v haji ??? (ztráta výkonu, bílý kouř z výf

Příspěvek od abeljozef »

Osciloskopom cez vakuovu sondu omerat priebehy podtlaku.

Uživatelský avatar
phanomen
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 274
Registrován: 27.09.2009 09:07
Bydliště: Slaný

Re: MOTOR, TURBO: v haji ??? (ztráta výkonu, bílý kouř z výf

Příspěvek od phanomen »

Janchi999 píše:Ahoj. N75-ku si menil za novu, ci len kontroloval? Totizto, pri kontrole ak N75-ka cvaka, neznamena to automaticky, ze je 100% funkcna. Podla logu 2,3 to vyzera,ze turbo velmi malo tlaci. Napada ma uz len skontrolovat obtokovu klapku, ci sa volne otvara a banku,ktora ovlada tiahlo. Samozrejme, skontrolovat aj tu hadicku v RJ. Niekde tu na forume sa to uz riesilo, postup...

Zdravim,

Ano, N75 jsem vymenil za novou a motor padal taktez do nouzoveho rezimu (vypinalo se turbo)
Zbytek se pokusim zkontrolovat.

diky

Uživatelský avatar
kubenec
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2011
Registrován: 30.12.2009 19:10
Bydliště: Praha 10 - VWršovice

Re: MOTOR, TURBO: v haji ??? (ztráta výkonu, bílý kouř z výf

Příspěvek od kubenec »

Ahoj z ničeho nic mi hodil motor nouzák a vyskočila chyba 17965.
Kde najdu ten vntil N75? Prosím. :( :( :(

Uživatelský avatar
patper
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 5486
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha-Rakovnicko-Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR, TURBO: v haji ??? (ztráta výkonu, bílý kouř z výf

Příspěvek od patper »

Kdyz se divas na motor,tak za Egrem je hlinikovej kryt - tak pod nim :wink:

Uživatelský avatar
kubenec
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2011
Registrován: 30.12.2009 19:10
Bydliště: Praha 10 - VWršovice

Re: MOTOR, TURBO: v haji ??? (ztráta výkonu, bílý kouř z výf

Příspěvek od kubenec »

Ventil jsem našel, jak zjistit zda maká? Patper mi povídal, že při testu může cvakat, ale taky nemusí. Zkoušel jsem tahat za klapku na turbu, ale nevím jak má jít ztuha. Zmačkul jsem jí jedním prstem, ale musel jsem trochu zabrat. Hlavně mi je divný, že ten motor netáhne ani chvíly. Prostě šlapu na plyn ani. Nepomůže ani vypnutí. Chyba 17965 naskočí až při překročení cca 3500-4000 ot. Do té doby bez závad. Ještě mi kolega co mě sledoval z venku říkal, že z výfuku nejde žádný kouř. Což nechápu.

Uživatelský avatar
kubenec
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2011
Registrován: 30.12.2009 19:10
Bydliště: Praha 10 - VWršovice

Re: MOTOR, TURBO: v haji ??? (ztráta výkonu, bílý kouř z výf

Příspěvek od kubenec »

Tak závada asi objasněna. V noci jsem si s tím v práci hrál a ručně rozhybal lopatky na turbu. Dnes ráno po zahřátí jsem jel kopec na Barrandov a po Pražském okruhu na Zličín a pak domu do Vršovic po Jižní spojce a jel v pohodě. Otáčky do 4500 a zase od 1800 - 4000 a nic. Tak to snad bylo tím a budu se chystat na čištění. Ještě udělám logy plnění a regulace a dám to sem na posouzení. Jaký je správný a efektivní postup měření. Někde jsem četl, že se měří kanály 03/10/11 na 3-ku od 1600 do 3500 ot.

Uživatelský avatar
kubenec
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2011
Registrován: 30.12.2009 19:10
Bydliště: Praha 10 - VWršovice

Re: MOTOR, TURBO: v haji ??? (ztráta výkonu, bílý kouř z výf

Příspěvek od kubenec »

Tak v turbo to není. Odpoledne jedu do Kauflandu a zas nic. Po návratu vemu NB a že udělám Log. Po načtení kanálů 10 a 11 zjištuji, že na 3-poli stálá hodnota 2500mbar. Po odpojení konektoru na snímači tlaku se obvěvila hodnota 895mbar. Zkoušel jsem ho i vyndat a stále ukazoval 2500. Kolega má Paštiku, tak jsem si ho od něj půjčil a ejhle funguje to. Po zpětné výměně opět ukazuje i při vypnutém motoru 2500mbar. Nový stojí cca 1200,- :negative: . Našel jsem ho v CC-autodíly za 245,- :good: originál. Tak doufám, že tam nebude něco dalšího v :gey: .

Uživatelský avatar
kubenec
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2011
Registrován: 30.12.2009 19:10
Bydliště: Praha 10 - VWršovice

Re: MOTOR, TURBO: v haji ??? (ztráta výkonu, bílý kouř z výf

Příspěvek od kubenec »

Tak dnes vyměměno a šlape jak švýcary :good:

Odpovědět

Zpět na „SAG - Sharan Alhambra Galaxy“