Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 165 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, TURBO: v haji ??? (ztráta výkonu, bílý kouř z výfuku)
PříspěvekNapsal: 07.07.2010 21:35 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

20.06.2009

Příspěvky:

31

Marek77 píše:
Ale za to si můžeš sám, víš to? :wink: Nedochlazuješ.


no já taky nikoho neobviňuju, že mi to rozbil 8) :wink:

a na dochlazování je prý nejlepší wapka :lol: :lol:


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, TURBO: v haji ??? (ztráta výkonu, bílý kouř z výfuku)
PříspěvekNapsal: 08.07.2010 07:37 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

3829

Wapka v tomhle případě opravdu ne, to by asi to turbo odešlo mnohem dřív. Nicméně dochlazovat se musí - to je vlastně ze strany řidiče jediná povinnost vůči turbu.

_________________
Daewoo Matiz 0,8i 38kW (*1999)
Renault Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Renault GrandScénic II 1,6i 83kW (*2006)
Renault Clio III 1,2i 55kW (*2012)


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, TURBO: v haji ??? (ztráta výkonu, bílý kouř z výfuku)
PříspěvekNapsal: 08.07.2010 10:58 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

30.06.2009

Příspěvky:

338

Bydliště:

Brodek u Konice

Ale pořád to není odpověď na můj dotaz.....já si totiž nejsem vědom,že bych turbo nějak dochlazoval!!!
Prostě přijedu domu zajedu do garáže vypnu motor a jdu pryč...
Tak v čem to spočívá....?

_________________
Seat Alhambra II r.v 2001 1.9 TDi PD 85kw,EGR-OFF,Chip 105kw
Daewoo Nexia 1.5....55kw.... - Prodáno
Seat Leon 1MTop Sport 110kw
_________________


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, TURBO: v haji ??? (ztráta výkonu, bílý kouř z výfuku)
PříspěvekNapsal: 08.07.2010 13:23 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

17.02.2008

Příspěvky:

400

Bydliště:

okr. Benešov

Nejsem automechanik, takže dávám do placu to, co jsem pozbíral na různých fórech, od automechanika atd.
Turbo se maže a chladí olejem, který cirkuluje při spuštěném motoru. Pokud se jede normální jízdou, tzn. nedělní nákup, děti do školky apod, tak není třeba se dochlazováním nějak zabývat. Problém nastává např. na dálnici, když se auto žene 150km/h, pak se zahne k benzínce a vypne se motor. Přestane cirkulovat olej a turbo se tudíž přestane chladit a přehřívá se zbytkovým teplem. V tomto případě by se mělo nechat motor ještě chvilku běžet (pár minut), aby olej proudil a chladil. Ještě lepší je, když se s přestávkou počítá a sundá se noha z plynu pár km před zastávkou.
To je tak vše, co jsem o dochlazování četl a slyšel, snad to pomůže.

_________________
VW Sharan 1,9TDI 81kW AFN, r.v.1997, bílý, začíná hlodat zub času, sviňa


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, TURBO: v haji ??? (ztráta výkonu, bílý kouř z výfuku)
PříspěvekNapsal: 08.07.2010 13:25 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

30.06.2009

Příspěvky:

338

Bydliště:

Brodek u Konice

Něco v tomhle smyslu jsem si myslel....dík za potvrzení... :D

_________________
Seat Alhambra II r.v 2001 1.9 TDi PD 85kw,EGR-OFF,Chip 105kw
Daewoo Nexia 1.5....55kw.... - Prodáno
Seat Leon 1MTop Sport 110kw
_________________


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, TURBO: v haji ??? (ztráta výkonu, bílý kouř z výfuku)
PříspěvekNapsal: 08.07.2010 13:51 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

20.06.2009

Příspěvky:

31

takže po návratu domů z práce (max. 10 km rychlostí cca. 90 - 100), když stojím a čekám než se otevře brána tj. asi 30 s, jsem turbo dostatečně dochladil? nebo je potřeba ještě déle?

nerad bych opravoval turbo zase


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, TURBO: v haji ??? (ztráta výkonu, bílý kouř z výfuku)
PříspěvekNapsal: 08.07.2010 14:04 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

25.09.2007

Příspěvky:

6550

Bydliště:

Pržno okr. Frýdek-Místek

vlivem horka, při hodně zatíženém turbu a následném vypnutí motoru, dojde ke spálení olejového filmu na styčných plochách ložisek, takže další start znamená jediné, chviličku jde turbo, tzv. nasucho a když se to párkrát zopákne...je turbo zralé do košic........rozuměj do koše

_________________
žiju stále kupředu, protože tak je to správné.... http://www.Bodroteam.cz

_________________
vw sharan carrat 1.9 TDI vw caddy 1,9 TDI, můj zelený parťák v práci, BETA 450 RR enduro k pohledání


Nahoru
 ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, TURBO: v haji ??? (ztráta výkonu, bílý kouř z výfuku)
PříspěvekNapsal: 08.07.2010 14:43 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

04.12.2007

Příspěvky:

297

Bydliště:

Praha 11

Toto doporuceni jsem nasel na strankach servisu z Plzne :


Doporučení:

Pro delší životnost Vašeho turbodmychadla dodržujte pravidelné výměny oleje.

Studený motor zbytečně nevytáčejte do vysokých otáček.

Před vypnutím motoru ho nechte běžet na volnoběh alespoň 20 vteřin, aby se turbo dostatečně ochladilo. Po ostřejší jízdě, třeba po dálnici, nechte motor běžet na volnoběh alespoň 1 minutu.



www.servisplzen.cz

_________________
Neplacte ja se vratim

_________________
VW Sharan Drobek I. 1.9 TDI Family rv.2000


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, TURBO: v haji ??? (ztráta výkonu, bílý kouř z výfuku)
PříspěvekNapsal: 08.07.2010 16:34 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

3829

V podstatě jste si odpověděli sami. Po běžné jízdě stačí úplně, když se motor nechá půl minutky klapat na volnoběh, při ostré dálniční jízdě, kdy turbo umí mít i 800°C, se doporučuje doba delší. Ale u dálničního provozu se zpravidla turbo ochlazuje už při dojíždění k místu parkování (když vím, že budu odbočovat na kilometr vzdálenou benzinku, dám nohu z plynu a motorem si pomalu přibrzďuju, podřazuju a tím už vlastně turbo velmi účinně chladím).

Ono nejde jen o to, co psal widle - že po vypnutí rozpáleného turba shoří olej v něm a pak turbo běží nasucho. Jde především o to, že turbo je uloženo rotorem vodorovně. Vzhledem k velmi vysokým teplotám hřídel rotoru měkne. Jakmile turbo zastavím, vlivem gravitace se vrtulky na obou stranách hřídele mají snahu pohybovat dolů a důsledkem toho je ohnutí hřídele rotoru. Jsou to tisícinky milimetru. Ale představte si, že totéž uděláte tisíckrát. Rotor začne čím dál víc házet a při každém zastavení se vždy zastaví na jednom a tomtéž místě, protože vrtulky jej prostě převáží tím, že hřídel hází. A po určité době dojde k tomu, že házivost bude natolik velká, že lopatky rotorových vrtulí začnou škrtat o stator (skříň) turba. Lopatky se ulámou nebo vyštípou a turbo jde do kopru.

_________________
Daewoo Matiz 0,8i 38kW (*1999)
Renault Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Renault GrandScénic II 1,6i 83kW (*2006)
Renault Clio III 1,2i 55kW (*2012)


Naposledy upravil Marek77 dne 09.07.2010 21:44, celkově upraveno 1

Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, TURBO: v haji ??? (ztráta výkonu, bílý kouř z výfuku)
PříspěvekNapsal: 08.07.2010 17:48 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

04.12.2007

Příspěvky:

297

Bydliště:

Praha 11

a dotaz to turbo se jakoze i ochlazuje tim ze jedu na neutral? nebo jen kdyz auto stoji na fleku

_________________
Neplacte ja se vratim

_________________
VW Sharan Drobek I. 1.9 TDI Family rv.2000


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, TURBO: v haji ??? (ztráta výkonu, bílý kouř z výfuku)
PříspěvekNapsal: 08.07.2010 22:13 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

17.02.2008

Příspěvky:

400

Bydliště:

okr. Benešov

Ano, ochlazuje. Výhodnější pravděpodobně ale bude bzdění motorem, jak se zmínil MAREK77. Při brzdění motorem se turbo netočí, protože neprocházejí turbem spaliny, které by ho roztáčely, ale díky vyšším otáčkám motoru cirkuluje olej lépe než při volnoběžných otáčkách na volnoběh.

_________________
VW Sharan 1,9TDI 81kW AFN, r.v.1997, bílý, začíná hlodat zub času, sviňa


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, TURBO: v haji ??? (ztráta výkonu, bílý kouř z výfuku)
PříspěvekNapsal: 09.07.2010 10:25 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

30.06.2009

Příspěvky:

338

Bydliště:

Brodek u Konice

a to je tam nějaká klapka :?: na turbu :?: aby přes něj nešly spaliny :?:
Já měl za to,že vždy odchází spaliny přes turbo ....

_________________
Seat Alhambra II r.v 2001 1.9 TDi PD 85kw,EGR-OFF,Chip 105kw
Daewoo Nexia 1.5....55kw.... - Prodáno
Seat Leon 1MTop Sport 110kw
_________________


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, TURBO: v haji ??? (ztráta výkonu, bílý kouř z výfuku)
PříspěvekNapsal: 09.07.2010 14:02 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

17.02.2008

Příspěvky:

400

Bydliště:

okr. Benešov

Tak to bruslim po hodně tenkym ledě :D :D
Vycházím z toho, že pokud brzdím motorem, tak do motoru nejde žádná nafta, jednotka jí tam prostě nepustí. Takže žádná nafta, žádné spaliny. Na volnoběh do motoru malé množství nafty jde, aby motor nechcípl, ale i tak se turbo netočí, nebo jen pomalu, protože spaliny neproudí takovou rychlostí a tlakem, jako třeba při 2000 ot/min.
Ještě jednou ale opakuji: nejsem automechanik, tyto informace sbírám po netu.

_________________
VW Sharan 1,9TDI 81kW AFN, r.v.1997, bílý, začíná hlodat zub času, sviňa


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, TURBO: v haji ??? (ztráta výkonu, bílý kouř z výfuku)
PříspěvekNapsal: 09.07.2010 14:42 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

30.06.2009

Příspěvky:

338

Bydliště:

Brodek u Konice

Ok to by dávalo smysl.....
Já měl ,ale za to že i když jedu jen strvačností přeci jen tam nějaká nafta jde....pokud ne tak je to pro mě alespoň nová informace......jiank jasně čím víší otáčky tím rychleji a větší množství spalin odchází a roztáčí trubo na požadované otačky....

_________________
Seat Alhambra II r.v 2001 1.9 TDi PD 85kw,EGR-OFF,Chip 105kw
Daewoo Nexia 1.5....55kw.... - Prodáno
Seat Leon 1MTop Sport 110kw
_________________


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, TURBO: v haji ??? (ztráta výkonu, bílý kouř z výfuku)
PříspěvekNapsal: 09.07.2010 21:20 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

3829

Něco málo si dovolím poopravit:

1) Při brzdění motorem se do válců nevstřikuje absolutně žádné palivo. U naftových motorů jednotka odpojí napětí z ventilu N108 a tím uzavře přívod nafty do čerpadla. U PD motorů jednotka neovládá elektromagnetické ventily na jednotlivých vstřikovačích, čímž nedojde ke vstřiku. U zážehových motorů jednotka nepustí proud do vstřiků, tím nedávkuje benzin.

2) Při brzdění motorem se turbo točí. A to je moc dobře, protože my potřebujeme, aby se točilo. Co by nám bylo platné, kdyby se rozžhavené turbo zastavilo? To by přece celé dochlazování pozbývalo smyslu.
Tedy při brzdění motorem se samozřejmě turbo točí. Roztáčí jej vzduch, který naftový motor otáčením nasává a po prostém stlačení vyfukuje do roury. Ovšem tím, že do něho není vstřikována nafta, vzduch pouze proběhne motorem a žhavému turbu odebírá teplo. Navíc otáčky turba při deceleraci (= brzdění motorem) jsou podstatně nižší než při plném výkonu motoru. Tím se turbo velmi účinně chladí (o více než 300°C za minutu). Samozřejmě turbo se ochlazuje i při volnoběhu. Jen doplním - turbo v plném výkonu může dosahnout teploty 800-1000°C (svítí jako baterka).

3) Mezi otáčkami motoru a otáčkami turba neexistuje přímá úměrnost. Turbo je roztáčeno množstvím výfukových plynů na co nejvyšší otáčky již při velmi nízkých otáčkách motoru. Už třeba při 1500-1600 otáčkách motoru má turbo maximální otáčky, pokud v tu dobu budu stát na plném plynu a tím jej k otáčkám nutit. Tím co možná nejrychleji dosahuje nejvyššího dovoleného plnicího tlaku a dodává motoru maximální dovolené množství vzduchu o odpovídajícím přetlaku. Jakmile dojde k překročení maximálního plnicího tlaku v potrubí, jednotka tlak omezuje a jako nejefektivnější způsob omezení plnicího tlaku je zpomalení turba - mírné snížení jeho otáček. To probíhá dvěma způsoby: U staršího přetlakového turba (AHU, 1Z, ANU) BYPASS tzv. ufoukne část plynů na výfukové straně ventilem z prostoru před turbem do prostoru za turbem (princip BYPASSu) a tím sníží otáčky turba, potažmo tlak plnění. U novějšího VTG turba s variabilní geometrií lopatek statorového kola (AFN, AVG, AUY, ASZ, BTB, BRT) dochází k regulaci podtlakem - statorové kolo se natočí a lopatky na něm upevněné nesměřují spaliny na kraj oběhového kola rotoru dmýchadla, nýbrž ke středu a tím dochází ke zpomalení turba a snížení plnicího tlaku. S otáčkami motoru to nemá absolutně co dělat. Jen doplním - otáčky turba v plném výkonu mohou být vyšší než 200.000 za minutu.

_________________
Daewoo Matiz 0,8i 38kW (*1999)
Renault Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Renault GrandScénic II 1,6i 83kW (*2006)
Renault Clio III 1,2i 55kW (*2012)


Naposledy upravil Marek77 dne 09.07.2010 22:28, celkově upraveno 3

Nahoru
  Profil
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 165 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Bing [Bot], Google [Bot] a 8 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  





Sháníte levné povinné ručení? - povinné ručení kalkulačka Vám pomůže.
Skvělé ceny a přístup najdete v autopůjčovně Automoc v centru Prahy.
E-regaly.cz - Dodáváme profesionální regály a regálové systémy, zajišťujeme dopravu a montáž. Policové regály skladem.

Powered by phpBB © 2007 phpBB Group