Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 165 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 11  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, TURBO: v haji ??? (ztráta výkonu, bílý kouř z výfuku)
PříspěvekNapsal: 09.07.2010 21:46 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

30.06.2009

Příspěvky:

338

Bydliště:

Brodek u Konice

Super Marek77.....dík za vyčerpávající odpověď zase jsem o něco chytřejší.....
Ještě ,že já na to forko chodím..... :lol:

_________________
Seat Alhambra II r.v 2001 1.9 TDi PD 85kw,EGR-OFF,Chip 105kw
Daewoo Nexia 1.5....55kw.... - Prodáno
Seat Leon 1MTop Sport 110kw
_________________


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, TURBO: v haji ??? (ztráta výkonu, bílý kouř z výfuku)
PříspěvekNapsal: 09.07.2010 21:50 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

3829

Jo, turbo je věc. Já tvrdím (a nejsem sám, dokonce i výrobcové to tvrdí), že turbo musí vydržet celou životnost motoru. Pokud se vyskytne porucha turba, zpravidla je to v důsledku nedodržení některých jednoduchých zásad při užívání vozidla. Mezi ně patří právě dochlazování.

_________________
Daewoo Matiz 0,8i 38kW (*1999)
Renault Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Renault GrandScénic II 1,6i 83kW (*2006)
Renault Clio III 1,2i 55kW (*2012)


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, TURBO: v haji ??? (ztráta výkonu, bílý kouř z výfuku)
PříspěvekNapsal: 09.07.2010 21:53 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

30.06.2009

Příspěvky:

338

Bydliště:

Brodek u Konice

OK začnu si to hlídat....

_________________
Seat Alhambra II r.v 2001 1.9 TDi PD 85kw,EGR-OFF,Chip 105kw
Daewoo Nexia 1.5....55kw.... - Prodáno
Seat Leon 1MTop Sport 110kw
_________________


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, TURBO: v haji ??? (ztráta výkonu, bílý kouř z výfuku)
PříspěvekNapsal: 10.07.2010 11:26 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

04.12.2007

Příspěvky:

297

Bydliště:

Praha 11

Inu dobra - Diky Marku , ted asi tedy budu z kopce jezdit n a5, a nebudu to hazet do volnobehu.

_________________
Neplacte ja se vratim

_________________
VW Sharan Drobek I. 1.9 TDI Family rv.2000


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, TURBO: v haji ??? (ztráta výkonu, bílý kouř z výfuku)
PříspěvekNapsal: 10.07.2010 20:49 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

30.06.2009

Příspěvky:

338

Bydliště:

Brodek u Konice

Ano s tím jsem se už setkal,hodně lidí žije v mylné představě ,že když z kopce či na rovince vyřadí do neutrálu tak ušetří ,ale opak bývá pravdou.....já to také zjistil až po koupi SAG a následného sledování aktuální spotřeby....na volnoběh ukazuje za teplého motoru 0.5l a s rychlostí :arrow: 0.0l...vím že to může lehce proměřovat proto jsem si myslel ,že tam i tak jde minimální množství paliva.....takže teď už nevyřazuju a každému kdo tak jezdí to hned ochotně vysvětluju jak se věci mají... a díky Markovy jsem pochopil i jak to přesně funguje... 8O 8O

_________________
Seat Alhambra II r.v 2001 1.9 TDi PD 85kw,EGR-OFF,Chip 105kw
Daewoo Nexia 1.5....55kw.... - Prodáno
Seat Leon 1MTop Sport 110kw
_________________


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, TURBO: v haji ??? (ztráta výkonu, bílý kouř z výfuku)
PříspěvekNapsal: 10.07.2010 22:04 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

3829

Nejde jen o to, jestli tam něco málo teče nebo neteče. Větší problém je úplně jinde:

Představ si, že jedeš sto kilometrů po dálnici rychlostí 130-140 km/h. Motor (chladicí kapalina) má 90-100°C, teplota oleje je skoro 120°C, teplota turba 600-800°C. A najednou zničehonic vyřadíš rychlost a jedeš tzv. na vítr. Co v tu chvíli nastává? Především díky podstatnému snížení otáček motoru se sníží tlak mazání a rychlost oběhu chladicí kapaliny. Tlak mazání klesá z 4-5 Bar na 1-1,5 Bar. Rychlost oběhu chladicí kapaliny se sníží minimálně trojnásobně. Ve chvíli, kdy motor je rozhicovaný a potřebuje co nejúčinnější chlazení, mu to chlazení nedáš. A to právě tím, že snížíš otáčky motoru. Motor se přehřívá (teplota v hlavě narůstá díky naakumulovanému zbytkovému teplu) až k 200°C, čímž dochází k opotřebení ventilů ve vodítkách. Díky nízkému tlaku mazání se hůře chladí klikový hřídel a písty, o vačkovém hřídeli ani nemluvím - tam už olej leze jen velmi neochotně. Chladicí soustava se flinká, protože díky malým otáčkám motoru nemá požadovaný oběh, přehřívá se chladivo a není tak schopno motoru odebírat teplo. Uděláš-li to desettisíckrát, motor nebude rád, to mi věř.

Takže vyřazovat z kopce se nemá právě z těchto důvodů. Navíc při volnoběhu motor má spotřebu paliva, zatímco při deceleraci ne - to je další věc, kterou je třeba zohlednit (i když je to věc ve srovnání s těmi výše jmenovanými pramálo důležitá).

_________________
Daewoo Matiz 0,8i 38kW (*1999)
Renault Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Renault GrandScénic II 1,6i 83kW (*2006)
Renault Clio III 1,2i 55kW (*2012)


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, TURBO: v haji ??? (ztráta výkonu, bílý kouř z výfuku)
PříspěvekNapsal: 10.07.2010 23:33 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

02.12.2009

Příspěvky:

272

Bydliště:

Třebíč - Znojmo - Brno

Tak jsem opět o něco moudřejší jak jezdit s TDi s ohledem na životnost TURBA. Alhambra je můj první nafťák a díky pročítání těchto příspěvků se člověk hodně dozví a naučí jak s čím scházet a jak zacházet. Při pročítání posledních 3 stran ze 4, by se toto téma mělo za chvíly nazývat MOTOR,TURBO:prodloužení životnosti aneb jak se chovat k turbu.
:?: Když už jste to tu začli tak pěkně rozebírat tak bych se chtěl zeptat jak se chovat k turbu a motoru za studena??? Všude se píše že se nemá motor moc přetěžovat a vytáčet do vysokých otáček z důvodu velkých teplotních změn a vysoké vizkozity oleje do té doby než teplota oleje dosáhne min. 50°C. Na jaké otáčky bych měl jet při studeném motoru který stál několik hodin při venkovní teplotě -20,-10°C, 0°C, 10°C při vyšší okolní teplotě už to nemá asi cenu řešit jelikož se motor ohřívá mnohem rychleji a to během 1-5km.
Při studeném motoru jezdím na pohodu 1100-2000ot. Není to vůči Turbu málo??? Díky za rady 8)

_________________
Moje autíííí - http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?p=1876442#p1876442
Prodám doklady od bržděného přívěsu O2 viewtopic.php?p=2363012#p2363012

_________________
Seat Alhambra I 1,9 TDi 81kW r.v.1999, Felicia 1,3MPi a 4 koně ve dvoře


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, TURBO: v haji ??? (ztráta výkonu, bílý kouř z výfuku)
PříspěvekNapsal: 11.07.2010 12:16 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

30.06.2009

Příspěvky:

338

Bydliště:

Brodek u Konice

S tím ti já neporadím....já osobně jezdím za studena tak max do těch 2000-2500 ot/min podle toho jakej je kopec apod... :lol:
Jinak samozdřejmě Marek to ještě vyšperkoval :D.....takže teď už to budu dělat né jen abych ušetřil na naftě,ale ještě abych nechal oddech motoru/turbu......
Jiank s Liazkou se taky nesmí vyřazovat z kopce,ale tam ještě přibyly další aspekty ....uvaření brzd,problém se zpětným zařazením rychlosti... :) :)

Ať jezdí a nezlobí :wink:

_________________
Seat Alhambra II r.v 2001 1.9 TDi PD 85kw,EGR-OFF,Chip 105kw
Daewoo Nexia 1.5....55kw.... - Prodáno
Seat Leon 1MTop Sport 110kw
_________________


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, TURBO: v haji ??? (ztráta výkonu, bílý kouř z výfuku)
PříspěvekNapsal: 12.07.2010 22:07 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

3829

Zastudena není až tak rozhodující, jakými otáčkami točíme motor, jako spíš jakými otáčkami točíme turbo. Samozřejmě motor by se měl pohybovat vždy v takovém rozsahu otáček, aby mu to co nejméně škodilo - to neplatí jen zastudena, ale pochopitelně platí to vždy. Takže optimální je pohybovat se otáčkami motoru kolem maxima točivého momentu, tedy 1500 - 2500 je asi rozumný rozsah. Podstatné ovšem je, aby zejména turbo zastudena nepracovalo ve vysokých otáčkách. Otáčky turba nejsou až tak závislé na otáčkách motoru, ale na zatížení motoru, potažmo na množství výfukových plynů, které turbem v daném čase proletí. Takže zastudena se rozhodně vyvarujte prohánění motoru na plný plyn. Motor roztahujte plynule tak, aby plnicí tlak turba nevyskakoval do maximálních hodnot a tím jediným způsobem můžete otáčky turba ovlivnit.

Ještě jedna maličkost: Že chladicí kapalina má 90°C ještě v žádném případě neznamená, že motor je ohřátý na provozní teplotu a tudíž že mu mohu nakládat pod wocas. Optimální provozní podmínky má motor až v okamižku, kdy nejen voda, ale i olej mají provozní teplotu, tedy 80-100°C. Teprve potom je motor připraven čelit vašim sprinterským rozmarům - na to nezapomínejte :wink:.

_________________
Daewoo Matiz 0,8i 38kW (*1999)
Renault Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Renault GrandScénic II 1,6i 83kW (*2006)
Renault Clio III 1,2i 55kW (*2012)


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: MOTOR, TURBODMYCHADLO - exitus turba
PříspěvekNapsal: 28.03.2011 19:58 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

25.01.2010

Příspěvky:

62

Bydliště:

okr. Ústí nad Orlicí

Mám smutný zážitek z dnešního dne. Opustilo nás v naší "Sabrině" turbo. Je pravdou, že doplňování oleje, kvůli jeho spotřebě 1l/1000km bylo standartem po celým 2,5 roku provozu. Během té doby jsme za tohoto stavu najezdili nějakejch 45tis. km, takže pohoda. Dnes ovšem turbo vypovědělo svoji službu, takže popíšu sled událostí. V mírném stoupání jsem musel zastavit, aby přede mnou jedoucí řidič mohl zaparkovat do kolony stojících vozidel. V klidu a trpělivě jsem ho nechal dokončit úkon a pak jsem se rozjel. Musel jsem Sabrině trochu při rozjedu naložit a tak jsem 1.rychl. stupeň roztočil do obvyklých 3000. Jenže se od turba ozval takový štěk, jako když proklouzne spojka...a potom bylo turbo slyšet jak pěkně píská jako kdybych seděl nad motorem venku. Byl to takový hnusný chraplavý pískot, zkrátka změna. Říkám si tak fajn, motor šel za turbem jak bylo zvykem, ale ten zvuk.... Zaparkovali jsme, koukl jsem se jestli z turba neupadla nějaká hadice, ale nic. Tak jo, říkám si, po vyřízení věcí ve městě sedáme do auta a jedeme domů. Jeli jsme takovým mírným stoupáním asi po 200 metrech jízdy pod plynem a hnusného pískání turba - nouzák. Říkám si, fajn. Pokračuju v klidu v nouzovém režimu a vystoupáme na horizont. Tam zastavuju a vypínám motor, říkám si vše třeba bude jako dřív, s tím už jsem měl problém, ale tušil jsem, že to nebude jen tak. Znovu jsem nastartoval a pokračujeme s ženou dál. No po nějakej 500 metrech bylo sice turbo slyšet, ale tah nikde, tak jsem tušil... Projedu poslední křižovatku za městem, pořád koukám do zrcátek, abych sledoval případný kouř, který na sebe nedal dlouho čekat. Od turba se ozvalo další plesknutí a za námi byl už jen kouř, modrej jako svině... V mžiku zastavuji, vypínám motor, vystupuji z auta, otevítám kapotu a nechávám oblak kouře vstoupit do atmosféry. Koukám na měrku oleje a během těch 200 metrů s kouřovou vlečkou to vysálo asi 1 litr. Další postup byl usměvný, volám švároj, oprašuji povinnou výbavu, chystám lano a dále už nás švárův Transportém táhnul k domovu.
Takže teď jsem na fóru hledal kde dělaj dobře repasy turba, ale nějak jsem nic nenašel. Mám pocit, že jsem tady někde čet, že bylo něco u Brna, ale nemohu to najít. Prosím o pomoc či radu, kde jste byli nejvíc spokojeni s repasí turba, či pokud někdo nemá nějaké doporučení. Díky za každou informaci.
PS: Ten dnešní výlet do města byl proto, že čekáme s mou paní další přírustek do rodiny, takže jsem šťastný a nějaké turbo mně už teď opravdu nevytočí! Dyť je to jen auto...

_________________
VW Passat Variant B6@103 kW, 2006, BMP


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, TURBO: v haji ??? (ztráta výkonu, bílý kouř z výf
PříspěvekNapsal: 29.03.2011 21:25 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

29.06.2008

Příspěvky:

130

Bydliště:

Bratislava, SK

mozno blba otázka... kde sa nachádza to turbo (Alhambra II) - nikdy som to nepozeral.

vcera a dnes sa mi zopakovalo: nastartoval som, isiel som v klude a zrazu stratil motor výkon. po nastartovaní vsetko OK. na druhy den znova.
je to turbo? kde a ako sa da skontrolovat vaha?
ktore hadičky by sa mali pripadne skontrolovať, či nie su prasknute?
mam 250tis km - treba urobit na nom reviziu? co to vyjde? a co stoji nove turbo?

ak ma niekto dake foto, budem rad ked prispejete (pozeral som ostatne fora, vela tych popisov som nenasiel) - alebo som bol len netrpezlivy, dnes to forum ide pomalyyyyyy

_________________
Alhambra II, 1.9TDi 85kW TipTronic (AUY)


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, TURBO: v haji ??? (ztráta výkonu, bílý kouř z výf
PříspěvekNapsal: 30.03.2011 04:47 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

1946

Bydliště:

Rakovnicko

Řešilo se to tu už mnohokrát. Příčin může být několik, ale být tebou, začal bych vyčištěním turba. To zanesení nejčastěji vzniká dlouhodobobým stylem jízdy na klobouka. Občas neškodí tvz. protáhnout komín. Ale neznamená to praskat to někde maximálkou. Jen donutit turbo a jeho regulaci k činnosti. Takže nebát se tomu např. při rozjezdu šlápnout na krk a třeba opakovaně.

_________________
VW Sharan II 1.9 TDI PD 85 kW Family červený
VW Passat 1.9 TDI PD Variant 96 kW modrý


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, TURBO: v haji ??? (ztráta výkonu, bílý kouř z výf
PříspěvekNapsal: 30.03.2011 12:34 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

396

Bydliště:

Praha 15

Lolik píše:
.........
Při studeném motoru jezdím na pohodu 1100-2000ot. Není to vůči Turbu málo??? Díky za rady 8)


omlouvám se za vsuvku, ale jezdit "na pohodu" 1100 ot/min je podle mě záhul na setrvačník
možná bych radši platil repasi turba, než setrvák

_________________
Obrázek


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, TURBO: v haji ??? (ztráta výkonu, bílý kouř z výf
PříspěvekNapsal: 30.03.2011 15:36 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

20.07.2009

Příspěvky:

84

Bydliště:

Duchcov

Chlapi a kdo poradí mě. Jedu si takhle se Šárkou po D1 směr Praha , valim tak 150 km /h a najednou auto ztratilo výkon. Zastavím na benzínce abych zjistil co se děje, nejdříve jsem myslel že mi vylítla nějaká ta hadice od turba ale zjisti jsem že motor frčí na 3 válce, nemá tah, prostě před smrtí. Doma po odtahu jsem změřil tlaky, I - 2O, II - 26, III - 26, IV - 32. Tak jsem schodil hlavu a z hrůzou zjistil že v prvním pístu je díra skoro na prst a v ostatní písty jsou všechny praské. A to jsem mysel že mě odešel jen vstřik na prvním válci.
Dále jsem do toho zatočil s turbínou a zjistil že se skoro netočí, poněvadž je zapečená olejem a navíc má už malej vakl nahoru - dolu ale i podelně :-(. Takže celkem pech.

Tak a jak je možný, že jsou prasklé všechny písty a turbo takhle zapečené ?

_________________
Octavia RS 2.0 TDI, VW Caddy I 1.6 TD


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, TURBODMYCHADLO - exitus turba
PříspěvekNapsal: 30.03.2011 19:31 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

25.01.2010

Příspěvky:

62

Bydliště:

okr. Ústí nad Orlicí

martin1808 píše:
Mám smutný zážitek z dnešního dne. Opustilo nás v naší "Sabrině" turbo. Je pravdou, že doplňování oleje, kvůli jeho spotřebě 1l/1000km bylo standartem po celým 2,5 roku provozu. Během té doby jsme za tohoto stavu najezdili nějakejch 45tis. km, takže pohoda. Dnes ovšem turbo vypovědělo svoji službu, takže popíšu sled událostí. V mírném stoupání jsem musel zastavit, aby přede mnou jedoucí řidič mohl zaparkovat do kolony stojících vozidel. V klidu a trpělivě jsem ho nechal dokončit úkon a pak jsem se rozjel. Musel jsem Sabrině trochu při rozjedu naložit a tak jsem 1.rychl. stupeň roztočil do obvyklých 3000. Jenže se od turba ozval takový štěk, jako když proklouzne spojka...a potom bylo turbo slyšet jak pěkně píská jako kdybych seděl nad motorem venku. Byl to takový hnusný chraplavý pískot, zkrátka změna. Říkám si tak fajn, motor šel za turbem jak bylo zvykem, ale ten zvuk.... Zaparkovali jsme, koukl jsem se jestli z turba neupadla nějaká hadice, ale nic. Tak jo, říkám si, po vyřízení věcí ve městě sedáme do auta a jedeme domů. Jeli jsme takovým mírným stoupáním asi po 200 metrech jízdy pod plynem a hnusného pískání turba - nouzák. Říkám si, fajn. Pokračuju v klidu v nouzovém režimu a vystoupáme na horizont. Tam zastavuju a vypínám motor, říkám si vše třeba bude jako dřív, s tím už jsem měl problém, ale tušil jsem, že to nebude jen tak. Znovu jsem nastartoval a pokračujeme s ženou dál. No po nějakej 500 metrech bylo sice turbo slyšet, ale tah nikde, tak jsem tušil... Projedu poslední křižovatku za městem, pořád koukám do zrcátek, abych sledoval případný kouř, který na sebe nedal dlouho čekat. Od turba se ozvalo další plesknutí a za námi byl už jen kouř, modrej jako svině... V mžiku zastavuji, vypínám motor, vystupuji z auta, otevítám kapotu a nechávám oblak kouře vstoupit do atmosféry. Koukám na měrku oleje a během těch 200 metrů s kouřovou vlečkou to vysálo asi 1 litr. Další postup byl usměvný, volám švároj, oprašuji povinnou výbavu, chystám lano a dále už nás švárův Transportém táhnul k domovu.
Takže teď jsem na fóru hledal kde dělaj dobře repasy turba, ale nějak jsem nic nenašel. Mám pocit, že jsem tady někde čet, že bylo něco u Brna, ale nemohu to najít. Prosím o pomoc či radu, kde jste byli nejvíc spokojeni s repasí turba, či pokud někdo nemá nějaké doporučení. Díky za každou informaci.
PS: Ten dnešní výlet do města byl proto, že čekáme s mou paní další přírustek do rodiny, takže jsem šťastný a nějaké turbo mně už teď opravdu nevytočí! Dyť je to jen auto...


Tak turbo mám venku. Tři hodiny práce a byl jsem překvapen jaká to byla pohoda. Takřka všechno jsem odpojil zezhora a spodem výtáhl turbo. Prasklá hřídel a ještě poškozená turbína na straně sání, asi nějakej předmět nebo poškození od předchozího majitele. Už mám sehnaný turbo po repasi na http://www.turba.cz za 7.700,- Kč (výměnou za můj šrot).


Přílohy:
Poznámka: Moje mrtvé turbo...
P1000332.jpg
P1000332.jpg (98.52 KiB) Zobrazeno 5907 krát

malé.jpg
malé.jpg (173.79 KiB) Zobrazeno 5906 krát


_________________
VW Passat Variant B6@103 kW, 2006, BMP
Nahoru
  Profil
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 165 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 11  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: tomas.nemo a 9 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  





Sháníte levné povinné ručení? - povinné ručení kalkulačka Vám pomůže.
Skvělé ceny a přístup najdete v autopůjčovně Automoc v centru Prahy.
E-regaly.cz - Dodáváme profesionální regály a regálové systémy, zajišťujeme dopravu a montáž. Policové regály skladem.

Powered by phpBB © 2007 phpBB Group