TOPENÍ, VENTILÁTOR: přestal fungovat na 1 až 3, na 4 funguje
- majatrabi
- Jezdec
- Příspěvky: 473
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
Re: TOPENÍ, VENTILÁTOR: přestal fungovat na 1 až 3, na 4 fun
Mám ten samý problém. Uhlíku v háji.
Rozměry vím, ale nevím kde sehnat.
Rozměry vím, ale nevím kde sehnat.
Alhambra 1,9 TDi-PD 85kW AUY 2001
Jen létání je krásnější...
Jen létání je krásnější...
- Belmondo
- Jezdec
- Příspěvky: 349
- Registrován: 12.10.2007 13:22
- Bydliště: Praha
Re: TOPENÍ, VENTILÁTOR: přestal fungovat na 1 až 3, na 4 fun
Tak kolik mají ty uhlíky? Ď.majatrabi píše:Mám ten samý problém. Uhlíku v háji.
Rozměry vím, ale nevím kde sehnat.
- majatrabi
- Jezdec
- Příspěvky: 473
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
Re: TOPENÍ, VENTILÁTOR: přestal fungovat na 1 až 3, na 4 fun
orginál mají 98x80, délku nevím. A ještě u vrchu jsou užší.
Pokud to vše výjde tak dnes bych mohl fungovat ventilátor.
Dám vědět jak jsem dopadl.
Pokud to vše výjde tak dnes bych mohl fungovat ventilátor.
Dám vědět jak jsem dopadl.
Alhambra 1,9 TDi-PD 85kW AUY 2001
Jen létání je krásnější...
Jen létání je krásnější...
- Belmondo
- Jezdec
- Příspěvky: 349
- Registrován: 12.10.2007 13:22
- Bydliště: Praha
Re: TOPENÍ, VENTILÁTOR: přestal fungovat na 1 až 3, na 4 fun
Díky za info, já se na to chystám po neděli.
- pacific73
- Nový člen
- Příspěvky: 2
- Registrován: 05.09.2011 12:45
- Bydliště: Nitra
- Kontaktovat uživatele:
Re: TOPENÍ, VENTILÁTOR: přestal fungovat na 1 až 3, na 4 fun
Zdravím všetkých a zvlášť expertov a profíkov. Vďaka tomuto fóru sa postupne pokúšam svojpomocne odstraňovať menšie závady na svojej Alhambre.
Tiež mi odišiel predný vetrák a po rozobratí som zistil, že samotný ventilátor je OK, no na konektore regulátora boli opálené dutinky 2-3, ktoré spína spomínaný výkonový tranzistor a keď som otvoril ten, tak som zistil, že na pine 3 bol taký stuďák, ktorý spôsobil až zuhoľnatenie plošáku a odpálenie vodivej cestičky. Je tam aj zopár SMD súčiastok, no skúsil som aspoň poriadne preletovať ten výkoňák a nahradiť spálený prepoj drôtom a ono sa to ešte chytilo. Mám však podozrenie, že ten regulátor nie je celkom zdravý, pretože ten chladič poriadne kúri už po malej chvílke a regulácia z Climatronic-u nie je plynulá. Je to normálne?
Z meraní: prvé 4 rýchlosti =4V, 5.úroveň=4,1V a 6.rýchlosť =6,8V.
U zadného vetráku mi zase fúka len 5.a6. stupeň.
PORADÍTE prosím ? Bude to vadná RJ Climatronic-u ? VĎAKA.
Tiež mi odišiel predný vetrák a po rozobratí som zistil, že samotný ventilátor je OK, no na konektore regulátora boli opálené dutinky 2-3, ktoré spína spomínaný výkonový tranzistor a keď som otvoril ten, tak som zistil, že na pine 3 bol taký stuďák, ktorý spôsobil až zuhoľnatenie plošáku a odpálenie vodivej cestičky. Je tam aj zopár SMD súčiastok, no skúsil som aspoň poriadne preletovať ten výkoňák a nahradiť spálený prepoj drôtom a ono sa to ešte chytilo. Mám však podozrenie, že ten regulátor nie je celkom zdravý, pretože ten chladič poriadne kúri už po malej chvílke a regulácia z Climatronic-u nie je plynulá. Je to normálne?
Z meraní: prvé 4 rýchlosti =4V, 5.úroveň=4,1V a 6.rýchlosť =6,8V.
U zadného vetráku mi zase fúka len 5.a6. stupeň.
PORADÍTE prosím ? Bude to vadná RJ Climatronic-u ? VĎAKA.
VW Sharan 1.9TDi , AUY 85kW 115 PS ,r.2006
- michall
- Moderátor
- Příspěvky: 5719
- Registrován: 25.09.2007 15:24
- Bydliště: Praha
Re: TOPENÍ, VENTILÁTOR: přestal fungovat na 1 až 3, na 4 fun
Jak jsi zjistil, že je ventilátor OK? Může být přidřený, mít mezizávitové zkraty, ...., což může způsobit větší odběr motoru a tím pádem i přetížení tranzistoru, i když se navenek tváří normálně a po připojení 12V běží. Jako další to může dělat ten tranzistor sám - změř napětí na výstupu z Climatronicu do tranzistoru (pin 1, nejslabší vodič), jestli se na něm mění napětí plynule (= Climatronic reguluje, tranzistor KO), příp. připoj místo motoru větráku žárovku a sleduj, jestli se světlo mění plynule (= nejspíš KO motor).
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)
- pacific73
- Nový člen
- Příspěvky: 2
- Registrován: 05.09.2011 12:45
- Bydliště: Nitra
- Kontaktovat uživatele:
Re: TOPENÍ, VENTILÁTOR: přestal fungovat na 1 až 3, na 4 fun
Ventilátor je OK - skúšal som ho na baterke a točí ako nový (aj uhlíky sú celkom schopné).
Myslím si, že to prehorenie mohol spôsobiť práve nekvalitne pocínovaný spoj -pin3 na regulátore (pri takom prúde...).
Rád by som vedel, či má Climatronic nejakú spätnú väzbu od regulátorov, pretože na pine 1 mám tie napätia, čo som uviedol vyššie. Nereguluje to plynule a to som meral aj priamo na modrom konektore RJ - tuším pin 7 ...
Ak väzbu nemá, tak je asi pošahaný Climatronic.
Zatiaľ díkes , Michalle ...
Myslím si, že to prehorenie mohol spôsobiť práve nekvalitne pocínovaný spoj -pin3 na regulátore (pri takom prúde...).
Rád by som vedel, či má Climatronic nejakú spätnú väzbu od regulátorov, pretože na pine 1 mám tie napätia, čo som uviedol vyššie. Nereguluje to plynule a to som meral aj priamo na modrom konektore RJ - tuším pin 7 ...
Ak väzbu nemá, tak je asi pošahaný Climatronic.
Zatiaľ díkes , Michalle ...
VW Sharan 1.9TDi , AUY 85kW 115 PS ,r.2006
- xjardat
- Nový člen
- Příspěvky: 12
- Registrován: 07.02.2011 10:15
- Bydliště: České Budějovice
Re: TOPENÍ, VENTILÁTOR: přestal fungovat na 1 až 3, na 4 fun
Ahoj, zajímalo by mě jak jsi dopadl? Mám podobný problém. Mám Sharana 1.9TDi, 81kW, r.v. 97. Z ničeho nic přestal fungovat ventilátor topení. Nejede na žádný stupeň rychlosti. Jediné co se pustí když nastavím teplotu na max je zadní ventilátor.pacific73 píše:Ventilátor je OK - skúšal som ho na baterke a točí ako nový (aj uhlíky sú celkom schopné).
Myslím si, že to prehorenie mohol spôsobiť práve nekvalitne pocínovaný spoj -pin3 na regulátore (pri takom prúde...).
Rád by som vedel, či má Climatronic nejakú spätnú väzbu od regulátorov, pretože na pine 1 mám tie napätia, čo som uviedol vyššie. Nereguluje to plynule a to som meral aj priamo na modrom konektore RJ - tuším pin 7 ...
Ak väzbu nemá, tak je asi pošahaný Climatronic.
Zatiaľ díkes , Michalle ...
Regulátor jsem zkoušel vyměnit za nový, ale žádná změna! Na svorkách regulátoru po otočení klíčkem 9,6V a asi po 10sec nic. Přepínání rychlosti ventilátoru nemělo na napětí žádný vliv...!
V čem by mohl být probém? Odhalí něco když sharana připojim na PC? Díkes Jarda
EDIT: Tak jsem pokračoval dál v hledání závady, až jsem nakonec natáhl + z pojistkové skříně přímo na ventilátor, protože jsem na svorkách nic nenaměřil.Ventilátor se točí a jde i regulovat rychlost otáček.
Kde prosím najdu relé??? Našel jsem relé č.18, ale to je pravděpodovně pouze pro zadní ventilátor...nebo nevim, už jsem fakt zoufalej. Budu rád za každou radu nebo potřeh, díkes Jarda.
- GeneHawkins
- VWagenista
- Příspěvky: 1429
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: TOPENÍ, VENTILÁTOR: přestal fungovat na 1 až 3, na 4 fun
Čím to může být, že přední ventilátor topení Climatronicu (na 2006) běží jen naplno?
ŘJ klimatizace nehlásí žádnou chybu.
Odporový modul řízení motoru topení je v pořádku (vzadu zaměněn běží normálně).
V bloku 1 naměřených hodnot 3. kanálu je na jakoukoli čárku 0,00V.
Při vypnutí (OFF - to jediné funguje, jinak běží naplno) je na tom bloku 0,20V.
Zadní větrák běží normálně (včetně 2. bloku naměřených hodnot).
Dělá to stejně i s druhou jednotkou climatronicu (ovládací panel).
ŘJ klimatizace nehlásí žádnou chybu.
Odporový modul řízení motoru topení je v pořádku (vzadu zaměněn běží normálně).
V bloku 1 naměřených hodnot 3. kanálu je na jakoukoli čárku 0,00V.
Při vypnutí (OFF - to jediné funguje, jinak běží naplno) je na tom bloku 0,20V.
Zadní větrák běží normálně (včetně 2. bloku naměřených hodnot).
Dělá to stejně i s druhou jednotkou climatronicu (ovládací panel).
- GeneHawkins
- VWagenista
- Příspěvky: 1429
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: TOPENÍ, VENTILÁTOR: přestal fungovat na 1 až 3, na 4 fun
Kdy jednotka Climatronicu spouští větrák topení naplno bez ohledu na nastavení síly větráku tlačítky?
- michall
- Moderátor
- Příspěvky: 5719
- Registrován: 25.09.2007 15:24
- Bydliště: Praha
Re: TOPENÍ, VENTILÁTOR: přestal fungovat na 1 až 3, na 4 fun
Nevím, jen tuším, že při ofuku čelního skla nebo když je teplota na LO nebo HI při normální teplotě. Jen nápad - koukni, jestli nemáš "přilepené" nějaké tlačítko.
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)
- GeneHawkins
- VWagenista
- Příspěvky: 1429
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: TOPENÍ, VENTILÁTOR: přestal fungovat na 1 až 3, na 4 fun
Měl jsem tam už třetí jednotku, všechny to dělají stejně.
- michall
- Moderátor
- Příspěvky: 5719
- Registrován: 25.09.2007 15:24
- Bydliště: Praha
Re: TOPENÍ, VENTILÁTOR: přestal fungovat na 1 až 3, na 4 fun
Změř kabel z modrého konektoru, pin 20, č/r vodič na ventilátor pin 1 č/r vodič. Tenhle vodič dává info o tom, že je napětí na výstupu regulátoru.
- Přílohy
-
- 12. Climatronic-diesel.pdf
- (193.75 KiB) Staženo 137 x
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)
- GeneHawkins
- VWagenista
- Příspěvky: 1429
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: TOPENÍ, VENTILÁTOR: přestal fungovat na 1 až 3, na 4 fun
Změřeno, jednotka je správně informována.
OFF = 12V
1-7 (nebo kolik) čárek 0,4V, ventilátor běží naplno
OFF = 12V
1-7 (nebo kolik) čárek 0,4V, ventilátor běží naplno
- michall
- Moderátor
- Příspěvky: 5719
- Registrován: 25.09.2007 15:24
- Bydliště: Praha
Re: TOPENÍ, VENTILÁTOR: přestal fungovat na 1 až 3, na 4 fun
A na pinu 7? Tam je zas výstup pro regulátor. Mělo by se tam měnit napětí skokově podle čárek na displeji.
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)