Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 226 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 16  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: TOPENÍ, VENTILÁTOR: přestal fungovat na 1 až 3, na 4 funguje
PříspěvekNapsal: 28.04.2009 06:28 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

19.04.2008

Příspěvky:

1355

Bydliště:

Isergebirge, Sudeten

michall píše:
I s jednozónovou klimou máš zadní větrák v levém zadním podběhu.


A ten regulator maji u jednozonovky jeden spolecny anebo kazdy zvlast? Ptam se proto, protoze mam pocit, ze nejede ani ten zadni vetrak (ale nebyl jsem se na nej jeste primo podivat). Pokud maji spolecny regulator, ukazovalo by to na vadny regulator, ale pokud ne, tak by to (jestli to dobre chapu) asi byla ta horsi varianta - climatronik :-(

Kdyby bylo vadne rele spinajici ventilator, tak jde do regulatoru proud nebo ne?

michall píše:
Ano, to s chladičem by mohlo být ono.


Tak do toho myslim nejaky proud jde. Dnes to peclive omerim s menenim otacek a pokud se to bude menit, tak cinknu prochymu jestli mi neposle ten regulator. Chapu to dobre nebo porad bude jeste riziko, ze by to mohlo byt i primo v climatroniku?

PS: Jednu vyhodu to ma - bez vetraku jsem si uvedomil jak tiche auto to ve skutecnosti je :-D

_________________
Obrázek Alhambra 2.0i SXE . Sport eXtra Edition Obrázek
Benzínový motor ADY - 85 kW ( 115 vraníků ) December 1996
_________________


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: TOPENÍ, VENTILÁTOR: přestal fungovat na 1 až 3, na 4 funguje
PříspěvekNapsal: 28.04.2009 08:06 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Hodnost:

Moderátor

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

3915

Bydliště:

Trnava

Aj ked mas jednozonovu tak kazdy vetrak ma vlastny regulator. Rozdiel medzi jednozonovym a dvojzonovym je ten ten ze pri jednozonovom si nastavis teplotu (mozes len jednu) a on sa ju snazi udrzat v predu aj v zadu. Samozrejme kazdy vetrak reguluje separatne nelbo je v zadu je vacsinou treba mensie otacky ako v predu.

Ked mas dvojzonovy klimatronik tak potom si mozes v zadu prikurit o max 3 stupne viac ako v predu. Ak by auto malo vo vybave aj druhy vyparnik tak si v zadu mozes prichladit o max 3 stupne nizsiu teplotu ako v predu.

Nestretavam sa s tym ze by odchadzali klimatroniky najcastejsie odchadzaju prave tieto regulatory. Su v nich vykonove tranzistory a casto krat tie odydu. Vacsinou sa daju bez problemov vymenit (tie tranzistory nie su ako elektrosuciastky moc drahe a stoja par korun) a regulator funguje dalej ak v debe nema dalsiu skrytu vadu ktora by odpalila aj nove tranzistory.

Stava sa aj to ze regulatory su OK ale vykape im napajanie. Poistky, konektory, obcas (ale malokedy) rele X kontaktu (pri tom vypadne a nejde viac veci nie len klima)

Takze v prvom rade odpoj konektor a zmeraj napatie na regulatore. Ale teraz POZOR:

+ pol od poistky regulatora vetraka (cez rele J323 !!!!!!!) ide nie na regulator ale na vetrak !!!!!!!. od vetraka pokracuje k regulatoru (pin 2 na konektore regulatora) a na vystupe z regulatora je prizemneny (pin 3 na konektore regulatora). Na pin 2 regulatora prichadza riadiaciu signal z klimatroniku.

Pri tvojom aute je este v ceste napajania vetrakov (za poistkami vetrakov S140 a S141 rele J323. Moze byt problem aj v nom.
Ak by ti nesiel predny ani zadny vetrak je to aj indicia na zavadu na tomto rele. Toto rele spina klimatornik z cerveneho konektora pin 3.

Musim odyst teraz uz ho nestihnem presne vyhladat bud ti pomoze michall alebo ja ked sa vratim.

_________________
Diagnostika a opravy aut (aj mimo VW koncern), bufikov, inteligentne riadiace jednotky nezavysleho kurenia z vlastneho vyvoja, oprava a preprogramovavanie budikov (modifikaciou ich vlastneho sw nie nalievanim ineho sw na slepo) zmena podsvietena, Opravy MAXI a POLO DOTov a montaze vybav do SAG aj inych aut na urovni fabrickeho prevedia, Kompletny servis autoklimatizacii vratane vyplachov chladiaceho okruhu koly dekontaminacii pri dlhom otvoreni alebo po havarii kompresora. 0905/387337


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: TOPENÍ, VENTILÁTOR: přestal fungovat na 1 až 3, na 4 funguje
PříspěvekNapsal: 28.04.2009 08:33 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Hodnost:

Moderátor

Registrován:

25.09.2007

Příspěvky:

4812

Bydliště:

Praha

Tady máš schémata. Postupně měř napájení

proti kostře - na pojistce S22 a na pinu 2 větráku by mělo být +12V (napětí sítě).
proti +12V - na pinu 3 regulátoru J126 bude taky 12V
proti +12V - na spoji pin2 regulátoru/pin1 větráku by se mělo napětí měnit podle úrovně na klimatroniku. To stejné bys měl naměřit na klimatroniku na pinu T28a/20 (modrý)

Pokud je předchozí OK, odpojíš regulátor a spojíš piny 2 a 3, měl by se větrák rozběhnout naplno. Pokud běží, chyba je buď v regulátoru nebo v klimatroniku. Pokud neběží, nemá větrák napájení nebo kostru a chyba je někde v "silové" kabeláži.


Přílohy:
klima.JPG
klima.JPG (143.74 KiB) Zobrazeno 1091 krát

klima2.JPG
klima2.JPG (135.86 KiB) Zobrazeno 1056 krát


_________________
Respektujte Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru.

Realizace slaboproudých a bezpečnostních systémů.
A trocha mých konstrukcí.

_________________
SEAT Alhambra II, AUY, 2002; Tornado EVO; Piaggio X9 500 2002; Puchetta (kříženec Puch Newport II, asi 1978 s Babettou)
Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: TOPENÍ, VENTILÁTOR: přestal fungovat na 1 až 3, na 4 funguje
PříspěvekNapsal: 28.04.2009 09:01 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

19.04.2008

Příspěvky:

1355

Bydliště:

Isergebirge, Sudeten

Mezitim jsem neco meril a tady jsou jakesi vysledky (v elektro nejsem nijak zdatny):

VAG hlasi bez ohledu na stupen vetraku 0.00V a 0.80V

Pokud merim ciste na tom konektoru regulatoru, tak na slabem modrobilem se jevi (+) a proti nemu tlustej cerno-cervenej dava vzdy krome OFF 5V a tlustej hnedej krome OFF vzdy 9V, ale jen do prvniho vypnuti vetraku, pak uz jen naskoci a spadne.

Vyzkousim jeste to co jste mi mezitim napsali, diky kluci.

_________________
Obrázek Alhambra 2.0i SXE . Sport eXtra Edition Obrázek
Benzínový motor ADY - 85 kW ( 115 vraníků ) December 1996
_________________


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: TOPENÍ, VENTILÁTOR: přestal fungovat na 1 až 3, na 4 funguje
PříspěvekNapsal: 28.04.2009 09:08 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Hodnost:

Moderátor

Registrován:

25.09.2007

Příspěvky:

4812

Bydliště:

Praha

Napětí měř jen proti kostře nebo +12V. Na tom m/b je řídící napětí do regulátoru, tam se teda musí měnit podle rychlosti větráku na klimě.

_________________
Respektujte Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru.

Realizace slaboproudých a bezpečnostních systémů.
A trocha mých konstrukcí.

_________________
SEAT Alhambra II, AUY, 2002; Tornado EVO; Piaggio X9 500 2002; Puchetta (kříženec Puch Newport II, asi 1978 s Babettou)


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: TOPENÍ, VENTILÁTOR: přestal fungovat na 1 až 3, na 4 funguje
PříspěvekNapsal: 28.04.2009 09:11 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

19.04.2008

Příspěvky:

1355

Bydliště:

Isergebirge, Sudeten

Jen kdybych aspon tusil ktera to je ta pojistka S22 :-(

_________________
Obrázek Alhambra 2.0i SXE . Sport eXtra Edition Obrázek
Benzínový motor ADY - 85 kW ( 115 vraníků ) December 1996
_________________


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: TOPENÍ, VENTILÁTOR: přestal fungovat na 1 až 3, na 4 funguje
PříspěvekNapsal: 28.04.2009 09:20 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Hodnost:

Moderátor

Registrován:

25.09.2007

Příspěvky:

4812

Bydliště:

Praha

Hledej 30A (zelená), v pojistkách vpravo (u mě je to 7 zprava).

_________________
Respektujte Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru.

Realizace slaboproudých a bezpečnostních systémů.
A trocha mých konstrukcí.

_________________
SEAT Alhambra II, AUY, 2002; Tornado EVO; Piaggio X9 500 2002; Puchetta (kříženec Puch Newport II, asi 1978 s Babettou)


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: TOPENÍ, VENTILÁTOR: přestal fungovat na 1 až 3, na 4 funguje
PříspěvekNapsal: 28.04.2009 09:38 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

19.04.2008

Příspěvky:

1355

Bydliště:

Isergebirge, Sudeten

Tak mam zas nejake vysledky, ale je to cele volajako cudne :-( Asi by to chtelo elektro odbornika, tohle uz je asi nad moje sily :-(

michall píše:
Postupně měř napájení
proti kostře - na pinu 2 větráku by mělo být +12V (napětí sítě).

Neni tam nic.

michall píše:
proti +12V - na pinu 3 regulátoru J126 bude taky 12V

Tam je 12V

michall píše:
proti +12V - na spoji pin2 regulátoru/pin1 větráku by se mělo napětí měnit podle úrovně na klimatroniku.

Na pin1 vetraku neni nic.
Na pin2 regulatoru je 12V a nemeni se to, resp. klesne to na 6V pri OFF a kdyz zase zvednu otacky tak to nekdy na 12V stoupne na chvili, jindy vubec ... je to divne :-(

michall píše:
Pokud je předchozí OK, odpojíš regulátor a spojíš piny 2 a 3, měl by se větrák rozběhnout naplno. Pokud běží, chyba je buď v regulátoru nebo v klimatroniku. Pokud neběží, nemá větrák napájení nebo kostru a chyba je někde v "silové" kabeláži.

Pokud spojim piny 2 a 3 na konektoru regulatoru, nestane se vubec nic :-(

_________________
Obrázek Alhambra 2.0i SXE . Sport eXtra Edition Obrázek
Benzínový motor ADY - 85 kW ( 115 vraníků ) December 1996
_________________


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: TOPENÍ, VENTILÁTOR: přestal fungovat na 1 až 3, na 4 funguje
PříspěvekNapsal: 28.04.2009 10:03 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

19.04.2008

Příspěvky:

1355

Bydliště:

Isergebirge, Sudeten

Jenom se ujistim - je tohle ten regulator?
Příloha:
IMAGE_502.jpg
IMAGE_502.jpg (43.15 KiB) Zobrazeno 1042 krát



A takhle vypada moje pojistkova skrinka - ktere z tech rele by to asi tak mohlo byt?
Příloha:
IMAGE_504.jpg
IMAGE_504.jpg (48.13 KiB) Zobrazeno 1038 krát



Vim ze se ptam jak blb, ale to asi proto, ze (minimalne) v tomhle smeru nejspis opravdu jsem :-( Diky za trpelivost ...

_________________
Obrázek Alhambra 2.0i SXE . Sport eXtra Edition Obrázek
Benzínový motor ADY - 85 kW ( 115 vraníků ) December 1996
_________________


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: TOPENÍ, VENTILÁTOR: přestal fungovat na 1 až 3, na 4 funguje
PříspěvekNapsal: 28.04.2009 10:05 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Hodnost:

Moderátor

Registrován:

25.09.2007

Příspěvky:

4812

Bydliště:

Praha

Hmmmm ... divnééé. Na tom pinu2 větráku musí být se zapnutým klíčkem +12V proti kostře, je to přes tu pojistku 30A a ze stejné je napájen klimatronik. Pokud ti teda jde klimatronik, pak by mělo být napájení i na tom pinu2. Tím spojením pinu2 a 3 na regulátoru "obejdeš" regulaci z klimatroniku a větrák by se měl rozeběhnout (se zapnutým klíčkem samozřejmě). Hledal bych teda chybu tam. Ještě zkus najít to relé J323 (typ 53?) a zkusit, jestli spíná s klimatronikem, resp. s klíčkem.

edit: jo, to je ono - vede do toho jeden m/b slabý drát a jeden silný do "útrob", a jeden silný přímo na větrák (s odbočkou černo/červený)

edit2: ještě jednou - máš zaplý klíček a když vyškubneš ten konektor z regulátoru a spojíš ty dva tlusté dráty větrák nic?

_________________
Respektujte Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru.

Realizace slaboproudých a bezpečnostních systémů.
A trocha mých konstrukcí.

_________________
SEAT Alhambra II, AUY, 2002; Tornado EVO; Piaggio X9 500 2002; Puchetta (kříženec Puch Newport II, asi 1978 s Babettou)


Naposledy upravil michall dne 28.04.2009 10:13, celkově upraveno 1

Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: TOPENÍ, VENTILÁTOR: přestal fungovat na 1 až 3, na 4 funguje
PříspěvekNapsal: 28.04.2009 10:11 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

19.04.2008

Příspěvky:

1355

Bydliště:

Isergebirge, Sudeten

Vsechny tri vedou do utrob a z vetraku take oba dva :-(

PS: Pomohlo by k necemu, kdybych zkusil ty tri rele 53 pozprehazet mezi sebou?

_________________
Obrázek Alhambra 2.0i SXE . Sport eXtra Edition Obrázek
Benzínový motor ADY - 85 kW ( 115 vraníků ) December 1996
_________________


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: TOPENÍ, VENTILÁTOR: přestal fungovat na 1 až 3, na 4 funguje
PříspěvekNapsal: 28.04.2009 10:15 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

19.04.2008

Příspěvky:

1355

Bydliště:

Isergebirge, Sudeten

michall píše:
edit2: ještě jednou - máš zaplý klíček a když vyškubneš ten konektor z regulátoru a spojíš ty dva tlusté dráty větrák nic?


Presne tak, vetrak vubec nic :-(

PS: Delal jsem to vsechno se zapnutym zapalovanim, ale pokud mi neveris (ja bych si take neveril, kdyz to tak po sobe ctu ;-) ), jdu to zkusit jeste jednou a pri te prilezitosti zkusim pozprehazet ty relatka (doufam, ze mi to nevystreli airbagy nebo podobnou srandu ;-)

_________________
Obrázek Alhambra 2.0i SXE . Sport eXtra Edition Obrázek
Benzínový motor ADY - 85 kW ( 115 vraníků ) December 1996
_________________


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: TOPENÍ, VENTILÁTOR: přestal fungovat na 1 až 3, na 4 funguje
PříspěvekNapsal: 28.04.2009 10:18 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Hodnost:

Moderátor

Registrován:

25.09.2007

Příspěvky:

4812

Bydliště:

Praha

... a pokud vypneš klíček a ohmetrem (šlusmetrem) změříš drát mezi pinem 2 regulátoru (tlustý černo/rudý) a pinem1 větráku (také tlustý č/r) měl bys naměřit skoro 0ohmů (zkrat)

_________________
Respektujte Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru.

Realizace slaboproudých a bezpečnostních systémů.
A trocha mých konstrukcí.

_________________
SEAT Alhambra II, AUY, 2002; Tornado EVO; Piaggio X9 500 2002; Puchetta (kříženec Puch Newport II, asi 1978 s Babettou)


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: TOPENÍ, VENTILÁTOR: přestal fungovat na 1 až 3, na 4 funguje
PříspěvekNapsal: 28.04.2009 10:34 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

19.04.2008

Příspěvky:

1355

Bydliště:

Isergebirge, Sudeten

michall píše:
... a pokud vypneš klíček a ohmetrem (šlusmetrem) změříš drát mezi pinem 2 regulátoru (tlustý černo/rudý) a pinem1 větráku (také tlustý č/r) měl bys naměřit skoro 0ohmů (zkrat)


Ano, tak to je (v ohmmetru uz neni baterka nic moc, takze nevim jestli je to skoro 0 nebo uplna 0), ale kdyz zapnu klicek, tak se nezmeni nic.

Zkousel jsem znovu i to proklemovani pinu 2 a 3 na konektoru regulatoru a opravdu se vetrak nerozbehl.

Stejne jako nepomohlo prehazeni tech tri relatek 53 a ani tam nic necvaka kdyz vypnu ci zapnu vetrak

PS: Zacinam mit podezreni, ze je relatko (nebo i pojistka) schovane nekde kdovikde :-(

_________________
Obrázek Alhambra 2.0i SXE . Sport eXtra Edition Obrázek
Benzínový motor ADY - 85 kW ( 115 vraníků ) December 1996
_________________


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: TOPENÍ, VENTILÁTOR: přestal fungovat na 1 až 3, na 4 funguje
PříspěvekNapsal: 28.04.2009 13:03 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Hodnost:

Moderátor

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

3915

Bydliště:

Trnava

Pani positky S22 a S21 maju az modely od 10/1997.

Podla mna bude problem s tym rele J323.

_________________
Diagnostika a opravy aut (aj mimo VW koncern), bufikov, inteligentne riadiace jednotky nezavysleho kurenia z vlastneho vyvoja, oprava a preprogramovavanie budikov (modifikaciou ich vlastneho sw nie nalievanim ineho sw na slepo) zmena podsvietena, Opravy MAXI a POLO DOTov a montaze vybav do SAG aj inych aut na urovni fabrickeho prevedia, Kompletny servis autoklimatizacii vratane vyplachov chladiaceho okruhu koly dekontaminacii pri dlhom otvoreni alebo po havarii kompresora. 0905/387337


Nahoru
  Profil
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 226 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 16  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  





Sháníte levné povinné ručení? - povinné ručení kalkulačka Vám pomůže.
Skvělé ceny a přístup najdete v autopůjčovně Automoc v centru Prahy.
E-regaly.cz - Dodáváme profesionální regály a regálové systémy, zajišťujeme dopravu a montáž. Policové regály skladem.

Powered by phpBB © 2007 phpBB Group