SVĚTLA ZADNÍ: poblikává zpátečka, čidlo?
- majatrabi
- Jezdec
- Příspěvky: 473
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
Re: SVĚTLA ZADNÍ: poblikává zpátečka, čidlo?
Tak chlapi. Může mi někdo říct jaké číslo dílu ma můj spínač zpátečky??? (Fotky výše). Protože podle ETKy mám mít uplně jiné. Má vůbec někdo takové? Má te něco podobného:http://www.autodilykrc.cz/eshop/detail/ ... 0f3b65a5db
Dik
Dik
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Spínač světel zpátečky
V poslední době mám problém. Při zařazení zpátečky mi světla pouze probliknou a dále nesvítí. Pokud chci, aby světla svítila, musím řadicí páku tlačit směrem dozadu, což je velmi nepohodlné zejména při nutnosti točit volantem obouruč či při otočení těla vzad. Navíc mám před TK a nevěřím, že by mé argumenty uspěly .
Proto bych se rád zeptal zkušených - lze to řešit jinak než výměnou spínače (například nějakou opravou či jiným zásahem do spínače)???
Díky.....
Proto bych se rád zeptal zkušených - lze to řešit jinak než výměnou spínače (například nějakou opravou či jiným zásahem do spínače)???
Díky.....
- Bitvi
- VWsenior
- Příspěvky: 2096
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Severní čechy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spínač světel zpátečky
Ten spínač může být jen hnutej,nemusí být špatnej.
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: Spínač světel zpátečky
Pohledám, přečtu, pořeším.
Díky...................
Díky...................
- majatrabi
- Jezdec
- Příspěvky: 473
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spínač světel zpátečky
Jo to plastové co držím na fotkách je to co máš i ty? Pokud se ti to podaří sehnat tak dej vědět. Kde jsem ještě nebyl je přímo prodejce Ford.
Alhambra 1,9 TDi-PD 85kW AUY 2001
Jen létání je krásnější...
Jen létání je krásnější...
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: Spínač světel zpátečky
Ano, je to ono.
- pistahufnagl
- VWjunior
- Příspěvky: 1725
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Královéhradecko
- Kontaktovat uživatele:
Re: SVĚTLA ZADNÍ: poblikává zpátečka, čidlo?
nevíte prosím kde by mohl být spínač zpátečních světel na automatické převodovce - I. typ. Nesvítí mi zpátečnický světla ani na jedné straně potvory. v moudré knížce jsem nic nenašel, tak fakt nevím.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 1
- Registrován: 16.06.2008 18:28
Re: SVĚTLA ZADNÍ: poblikává zpátečka, čidlo?
Tak aby se neřeklo, dal jsem to na ford-galaxy.cz, ale šoupnu to sem taky, vždyť sem také občas koukám
Předem podotýkám, že nemohu zaručit, že to po opravě bude dostatečně pevné, aby to vydrželo, ale zdá se mi, že materiál je dost pevný, aby to drželo dobře pohromadě dalších 10 let i po redukční dietě, kterou níže popisuji. Tedy každý na vlastní triko pánové
Tak jsem se také pustil do opravy spínače zpátečky. Ovšem nemám dost odvahy lepit něco na plošku spínače, která je pravděpodobně strčená rovnou do převodovky a při uvolnění by to mohlo (?) spadnout do převodovky.
Rozhodl jsem se tedy spínač rozebrat. Na spínači jsem objevil 4 kolíčky, které spínač drží pohromadě.
Z druhé strany vypadají takto:
Prochází (krom jednoho) poměrně robustními nálitky někam dovnitř. Nejprve jsem si řekl, že je zkusím nacpat silou dovnitř a později je dostanu ven. CHYBA!!!! Musí jít ven, prochází totiž ne jen nálitky a bílým krytem, ale poté znovu černým tělem spínače a znovu další vrstvou bílého krytu.
Rozhodl jsem se odstranit část nálitku, ve kterém jsou kolíčky utopeny a vytáhnout je ven. Odvrtal jsem část materiálu
a kleštičkami jsem olámal přebytečný plast
a kolíček jsem vytáhl
Všimněte si kolíčku vpravo, který jsem kousek zatlačil dovnitř, což byla největší chyba.
Tento kolíček je potřeba uvolnit odříznutím/odlomením celého plastového černého "očka", aby bylo možné kolíček kleštěmi vytáhnout. Ono očko tam rozhodně chybět nebude, vevnitř to celé drží ještě jednou.
Po vytažení všech kolíčků
lze snadno spínač rozebrat
Všimněte si provedení samotného spínače, je velmi jednoduchý. Také si všimněte odvrtané díry nahoře v bílém plastu, to je následek zatlačení jedné z tyček dovnitř a nemožnosti kolík vytáhnout bez devastace plastu okolo. Nakonec jsem to opravil na dvou rozvrtaných místech takovou tou samotvrdnoucí plastelínou (viz poslední foto)
Po vyjmutí gumového těsnění mezi oběma hlavními díly je zřejmý důvod nefunkčnosti spínače. Gumová průchodka je prodřená
tedy mezi plastovou zkosenou tyčkou v černé části a vrcholkem spínače v bílé části chybí řekněme cca 1mm gumy
což vytváří vůli znemožňující funkci celku. Nejlepší oprava by byla výměna celé gumy, ale kde ji vzít, že.
Tak jsem se rozhodl přilepit na tyčku kousek plastu, který zmenší vůli mezi prvky.
Použil jsem starou disketu 3,5", ze které jsem si vypůjčil kousek z místa, kde je plast silnější. Jde to obyčejnými nůžkami
Po odmaštění toluenem a použití kapky Loctite SuperBond Power Gel to vypadalo takto
Osadit zpět do těla
nasadit těsnění
a po zaklopení a nastrkání kolíčků do patřičných otvorů to vypadá zase takto
Ta bílá hmota zakrývá díry po vrtání, kdy jsem zjišťoval, jak je to uvnitř s těmi kolíčky.
Ráno to tam namontuji a pak dám vědět, jak to dopadlo. V podstatě je to teď opakovaně rozebiratelné, s trochou cviku to je venku z motoru za 10 minut, pokud bych to potřeboval vyčistit, ještě podložit, či jánevímcojiného. Rozhodně bych věnoval značnou péči očištění od špon a pilin, ať to nenapadá do převodovky, tím bílým krytem také vede kanálek pro větrání převodovky.
EDIT: takže spínač je tam a funguje to jako nové, nejhorší je dostat k tomu spínači ruce skrz motor, místa je tam pomálu. Rozhodně to chce tam dát zpátečku (nebo možná i jinou rychlost, to jsem ale nezkoušel), když je tam neutrál, překáží tam cosi od řazení a nedá se k němu dostat. Ale u Fordí 2.3 DOHC to jde bez odpojení čehokoliv na motoru.
Předem podotýkám, že nemohu zaručit, že to po opravě bude dostatečně pevné, aby to vydrželo, ale zdá se mi, že materiál je dost pevný, aby to drželo dobře pohromadě dalších 10 let i po redukční dietě, kterou níže popisuji. Tedy každý na vlastní triko pánové
Tak jsem se také pustil do opravy spínače zpátečky. Ovšem nemám dost odvahy lepit něco na plošku spínače, která je pravděpodobně strčená rovnou do převodovky a při uvolnění by to mohlo (?) spadnout do převodovky.
Rozhodl jsem se tedy spínač rozebrat. Na spínači jsem objevil 4 kolíčky, které spínač drží pohromadě.
Z druhé strany vypadají takto:
Prochází (krom jednoho) poměrně robustními nálitky někam dovnitř. Nejprve jsem si řekl, že je zkusím nacpat silou dovnitř a později je dostanu ven. CHYBA!!!! Musí jít ven, prochází totiž ne jen nálitky a bílým krytem, ale poté znovu černým tělem spínače a znovu další vrstvou bílého krytu.
Rozhodl jsem se odstranit část nálitku, ve kterém jsou kolíčky utopeny a vytáhnout je ven. Odvrtal jsem část materiálu
a kleštičkami jsem olámal přebytečný plast
a kolíček jsem vytáhl
Všimněte si kolíčku vpravo, který jsem kousek zatlačil dovnitř, což byla největší chyba.
Tento kolíček je potřeba uvolnit odříznutím/odlomením celého plastového černého "očka", aby bylo možné kolíček kleštěmi vytáhnout. Ono očko tam rozhodně chybět nebude, vevnitř to celé drží ještě jednou.
Po vytažení všech kolíčků
lze snadno spínač rozebrat
Všimněte si provedení samotného spínače, je velmi jednoduchý. Také si všimněte odvrtané díry nahoře v bílém plastu, to je následek zatlačení jedné z tyček dovnitř a nemožnosti kolík vytáhnout bez devastace plastu okolo. Nakonec jsem to opravil na dvou rozvrtaných místech takovou tou samotvrdnoucí plastelínou (viz poslední foto)
Po vyjmutí gumového těsnění mezi oběma hlavními díly je zřejmý důvod nefunkčnosti spínače. Gumová průchodka je prodřená
tedy mezi plastovou zkosenou tyčkou v černé části a vrcholkem spínače v bílé části chybí řekněme cca 1mm gumy
což vytváří vůli znemožňující funkci celku. Nejlepší oprava by byla výměna celé gumy, ale kde ji vzít, že.
Tak jsem se rozhodl přilepit na tyčku kousek plastu, který zmenší vůli mezi prvky.
Použil jsem starou disketu 3,5", ze které jsem si vypůjčil kousek z místa, kde je plast silnější. Jde to obyčejnými nůžkami
Po odmaštění toluenem a použití kapky Loctite SuperBond Power Gel to vypadalo takto
Osadit zpět do těla
nasadit těsnění
a po zaklopení a nastrkání kolíčků do patřičných otvorů to vypadá zase takto
Ta bílá hmota zakrývá díry po vrtání, kdy jsem zjišťoval, jak je to uvnitř s těmi kolíčky.
Ráno to tam namontuji a pak dám vědět, jak to dopadlo. V podstatě je to teď opakovaně rozebiratelné, s trochou cviku to je venku z motoru za 10 minut, pokud bych to potřeboval vyčistit, ještě podložit, či jánevímcojiného. Rozhodně bych věnoval značnou péči očištění od špon a pilin, ať to nenapadá do převodovky, tím bílým krytem také vede kanálek pro větrání převodovky.
EDIT: takže spínač je tam a funguje to jako nové, nejhorší je dostat k tomu spínači ruce skrz motor, místa je tam pomálu. Rozhodně to chce tam dát zpátečku (nebo možná i jinou rychlost, to jsem ale nezkoušel), když je tam neutrál, překáží tam cosi od řazení a nedá se k němu dostat. Ale u Fordí 2.3 DOHC to jde bez odpojení čehokoliv na motoru.
Naposledy upravil(a) bob70 dne 19.08.2008 20:14, celkem upraveno 2 x.
- widle
- VWmaniak
- Příspěvky: 6549
- Registrován: 25.09.2007 18:49
- Bydliště: Pržno okr. Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
Re: SVĚTLA ZADNÍ: poblikává zpátečka, čidlo?
bob70
chlape, ty jsi technický typ s literárním nadáním...supééééééééééér
chlape, ty jsi technický typ s literárním nadáním...supééééééééééér
žiju stále kupředu, protože tak je to správné.... http://www.Bodroteam.cz
- ifos.cz
- VWagenista
- Příspěvky: 1355
- Registrován: 19.04.2008 07:17
- Bydliště: Isergebirge, Sudeten
Re: SVĚTLA ZADNÍ: poblikává zpátečka, čidlo?
Jenom se radeji zkusim ujistit - podle ETOSu by pro jednickovou (96-00) Alhambru melo byt cislo dilu toho spinace 006 945 415 A pod nazvem "spinac pro svetlomet zpetny"
Je to tak? Ptam se proto, ze se mi zda, ze to na obrazku ETOSu vypada dost jinak nez na fotkach od majatrabiho a jinou variantu jsem tam nenasel Alhambra 2.0i SXE . Sport eXtra Edition
Benzínový motor ADY - 85 kW ( 115 vraníků ) December 1996
_________________
Benzínový motor ADY - 85 kW ( 115 vraníků ) December 1996
_________________
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: SVĚTLA ZADNÍ: poblikává zpátečka, čidlo?
To ifos.cz:
Toto jest spínač pro Alhambru a Sharana. Galaxy má jiný (viz majatrabi a bob70).
To bob70:
Takže problém - snažil jsem se to taky rozebrat a tyčky jsem narval dovnitř (z čehož usuzuji, že už to otevřít nepůjde). Jenže u FORDu stojí nový spínač skoro 1600 Kč, tak nevím, co s tím.
Toto jest spínač pro Alhambru a Sharana. Galaxy má jiný (viz majatrabi a bob70).
To bob70:
Takže problém - snažil jsem se to taky rozebrat a tyčky jsem narval dovnitř (z čehož usuzuji, že už to otevřít nepůjde). Jenže u FORDu stojí nový spínač skoro 1600 Kč, tak nevím, co s tím.
- pipo1
- Jezdec
- Příspěvky: 253
- Registrován: 08.08.2008 18:26
- Bydliště: Ustecky kraj-Kadaň-----Vwelemín
- Kontaktovat uživatele:
Re: SVĚTLA ZADNÍ: poblikává zpátečka, čidlo?
Ahoj odeslo mi cidlo na zapatecku je jich nejak vic druhu?A kde mam schanet ? Diky za rady je to Sharan 1.9 TDI 66 kw r.v.96-97
- rcmony
- Pilot
- Příspěvky: 792
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Hradec Králové
Re: SVĚTLA ZADNÍ: poblikává zpátečka, čidlo?
ETKA ukazuje jen jeden typ číslo dílu 006 945 415 A.
I LOVE TO FLY
- Tommate
- Profík
- Příspěvky: 1002
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: 3nec
Re: SVĚTLA ZADNÍ: poblikává zpátečka, čidlo?
pipo1: originál ve značkovém servise stojí okolo pětistovky, vyhledají ti správný typ, na tom obrázku z etky je nějaký šroubek, pamatuji se jen na nějaké spony
- majatrabi
- Jezdec
- Příspěvky: 473
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
Re: SVĚTLA ZADNÍ: poblikává zpátečka, čidlo?
TO pipo1: Jako první se fyzicky podívej jaký máš spímač zpátečky. Buť od Forda-cena 1500kč. Oprava podle bob70. Nebo orginál kulaté-Etka.
Alhambra 1,9 TDi-PD 85kW AUY 2001
Jen létání je krásnější...
Jen létání je krásnější...