PŘEVODOVKA, MANUÁL: převodovka nedořazuje
- coto.je
- Jezdec
- Příspěvky: 449
- Registrován: 12.03.2008 20:15
- Bydliště: Jih
Re: PŘEVODOVKA, MANUÁL: převodovka nedořazuje
Ahoj, tak mám stejný problém, spojka jde těžko sešlápnout a nižším rychlostním stupňům se tam taky moc nechce. Dnes jsem tam rychlosti musel úplně tlačit a pak jsem zjistil, že se spojkový pedál se zvedá jen do poloviny vytáhnul jsem ho nahoru a pak šlo všechno jako dřív
Zadrhávání při řazení jsem řešil i Venta, dělal to otočný mechanizmus u táhel na převodovce, tak jsem ho vymontoval přibrousil a vše bylo O.K. u Alhambry tam není ani vidět
Zadrhávání při řazení jsem řešil i Venta, dělal to otočný mechanizmus u táhel na převodovce, tak jsem ho vymontoval přibrousil a vše bylo O.K. u Alhambry tam není ani vidět
-
- Nový člen
- Příspěvky: 15
- Registrován: 26.03.2008 19:59
- Bydliště: Sumperk
Re: PŘEVODOVKA, MANUÁL: převodovka nedořazuje
Ahoj nedavno jsem se zaregistroval mam Alhambru 1.9TDI 2001.Mam podobny problem,pri razeni na horu 1 na 2 musim radit pomaleji jinak to skrkne.Horsi je to 2 na 3,dela mito jen za tepla.Poradte mi ,jestli nejsou synchrony spatne.Ma najeto 115000KM.
- Bitvi
- VWsenior
- Příspěvky: 2096
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Severní čechy
- Kontaktovat uživatele:
Re: PŘEVODOVKA, MANUÁL: převodovka nedořazuje
Taky mi to za studena takhle řadí.Ale kluk od nás z práce měl ten samej problém,nedávno měnil komplet spojku,říkal,ze trochu pošteloval táhla a je klid.
Teď mu to řadí parádně i za studena.Má Alhambru II
Teď mu to řadí parádně i za studena.Má Alhambru II
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: PŘEVODOVKA, MANUÁL: převodovka nedořazuje
Mně to dělá taky - hlavně trojka.
Ale když jsem to koupil, nedělalo to. Pak jsem v jeden den měnil rozvody (jezdil jsem s motorem na kladce) a zároveň olej v převodovce a od té doby mi to zlobí. Takže vlastně ani nemůžu určit, čím se to stalo (jestli je na vině jiný olej nebo pohyb pohonné jednotky na kladce).
Štve mě to, to říkám otevřeně, protože předtím to chodilo pohádkově.
Ale když jsem to koupil, nedělalo to. Pak jsem v jeden den měnil rozvody (jezdil jsem s motorem na kladce) a zároveň olej v převodovce a od té doby mi to zlobí. Takže vlastně ani nemůžu určit, čím se to stalo (jestli je na vině jiný olej nebo pohyb pohonné jednotky na kladce).
Štve mě to, to říkám otevřeně, protože předtím to chodilo pohádkově.
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: PŘEVODOVKA, MANUÁL: převodovka nedořazuje
Takže, pánové, hledal jsem hledal a asi jsem to našel.
Nevím, zda to vyřeší problém všech z vás, ale můj problém to vyřešilo.
Psal jsem tu, že po výměně oleje v převodovce mám potíže s řazením a že to řeším už přes rok. Celá věc se má asi takto:
Když jsem loni na jaře uvažoval, jaký olej do převodovky použít, zjišťoval jsem, jaký typ tam vlastně patří. Bylo mi potvrzeno, že do převodovek vozů SAG prvé generace se používá olej do automatických převodovek (přestože je to převodovka manuální), že prý to je taková specialitka těchto vozů. Rovněž mi bylo řečeno, že všechny tři modely, tedy Sharan, Alhambra i Galaxy prvé generace mají stejné převodovky GM a tudíž do všech těchto skříní se používá shodný olej. Tím olejem prý je ATF.
Znělo mi to logicky. Koupil jsem tedy ATF dle specifikace Dexron III (Havoline Texamatic 7045) a nafedroval to do skříně. Od té doby mi to řadí blbě.
Začal jsem se tedy pídit po příčinách. Proč to předtím na olej starý 170.000 km řadilo dobře a po výměně za olej nový to zlobí??? Až po roce dlouhých hledání příčin a souvislostí jsem na to přišel:
Základní mýlka celé věci je údajná shodnost převodovek. Skutečnost je totiž taková, že Galaxy I nemají stejné převodovky se Sharanem I a Alhambrou I !!! A proto se to celé zvrtalo. Galaxy I totiž mají převodovky jiné. Liší se sice naoko jen v detailech, ale jiné skutečně jsou. A možná i z toho důvodu se do převodovek Galaxy musí používat jiný olej než do Sharana a Alhambry.
Zatímco pro převodovky Sharan I a Alhambra I je schválen olej ATF, pro převodovky Galaxy I je schválen olej jiný, a sice olej dle specifikace Ford M2C-186-A. Této Fordově specifikaci jen tak nějaký olej neodpovídá - jedná se o velmi speciální produkt. Jediným "neoriginálním" olejem odpovídajícím této specifikaci na našem trhu je OMV ATF DII.
Cena tohoto oleje je u čerpacích stanic OMV relativně příznivá, litr stojí necelá dvě sta korun.
Měnil jsem simering na pravé poloose. Při té příležitosti jsem mnou vyměněný olej vypustil a zahodil (měl najeto 33.000 km). Po celou dobu opravy jsem nechal olej vykapávat, aby se převodovka maximálně vyprázdnila. Po opravě jsem převodovku naplnil dvěma litry oleje OMV ATF DII.
Pánové - řadím malíčkem pravé ruky !!!!!
Nevím, zda to vyřeší problém všech z vás, ale můj problém to vyřešilo.
Psal jsem tu, že po výměně oleje v převodovce mám potíže s řazením a že to řeším už přes rok. Celá věc se má asi takto:
Když jsem loni na jaře uvažoval, jaký olej do převodovky použít, zjišťoval jsem, jaký typ tam vlastně patří. Bylo mi potvrzeno, že do převodovek vozů SAG prvé generace se používá olej do automatických převodovek (přestože je to převodovka manuální), že prý to je taková specialitka těchto vozů. Rovněž mi bylo řečeno, že všechny tři modely, tedy Sharan, Alhambra i Galaxy prvé generace mají stejné převodovky GM a tudíž do všech těchto skříní se používá shodný olej. Tím olejem prý je ATF.
Znělo mi to logicky. Koupil jsem tedy ATF dle specifikace Dexron III (Havoline Texamatic 7045) a nafedroval to do skříně. Od té doby mi to řadí blbě.
Začal jsem se tedy pídit po příčinách. Proč to předtím na olej starý 170.000 km řadilo dobře a po výměně za olej nový to zlobí??? Až po roce dlouhých hledání příčin a souvislostí jsem na to přišel:
Základní mýlka celé věci je údajná shodnost převodovek. Skutečnost je totiž taková, že Galaxy I nemají stejné převodovky se Sharanem I a Alhambrou I !!! A proto se to celé zvrtalo. Galaxy I totiž mají převodovky jiné. Liší se sice naoko jen v detailech, ale jiné skutečně jsou. A možná i z toho důvodu se do převodovek Galaxy musí používat jiný olej než do Sharana a Alhambry.
Zatímco pro převodovky Sharan I a Alhambra I je schválen olej ATF, pro převodovky Galaxy I je schválen olej jiný, a sice olej dle specifikace Ford M2C-186-A. Této Fordově specifikaci jen tak nějaký olej neodpovídá - jedná se o velmi speciální produkt. Jediným "neoriginálním" olejem odpovídajícím této specifikaci na našem trhu je OMV ATF DII.
Cena tohoto oleje je u čerpacích stanic OMV relativně příznivá, litr stojí necelá dvě sta korun.
Měnil jsem simering na pravé poloose. Při té příležitosti jsem mnou vyměněný olej vypustil a zahodil (měl najeto 33.000 km). Po celou dobu opravy jsem nechal olej vykapávat, aby se převodovka maximálně vyprázdnila. Po opravě jsem převodovku naplnil dvěma litry oleje OMV ATF DII.
Pánové - řadím malíčkem pravé ruky !!!!!
- majatrabi
- Jezdec
- Příspěvky: 473
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
Re: PŘEVODOVKA, MANUÁL: převodovka nedořazuje
Jak teda poznám převodovku od Froda?
Alhambra 1,9 TDi-PD 85kW AUY 2001
Jen létání je krásnější...
Jen létání je krásnější...
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: PŘEVODOVKA, MANUÁL: převodovka nedořazuje
Převodovky od Fordu má SAG modelu I. Lidově řečeno každý SAG se starým čumákem (do roku 2000) má Fordovu převodovku.
Problém ovšem je v tom, že Sharan I a Alhambra I mají Fordovu převodovku "X", zatímco Galaxy I má Fordovu převodovku "Y".
Pro převodovky Sharan I a Alhambra I je předepsán olej ATF (bez bližší specifikace), pro převodovky Galaxy I je předepsán Special Product dle specifikace M2C-186-A.
Problém ovšem je v tom, že Sharan I a Alhambra I mají Fordovu převodovku "X", zatímco Galaxy I má Fordovu převodovku "Y".
Pro převodovky Sharan I a Alhambra I je předepsán olej ATF (bez bližší specifikace), pro převodovky Galaxy I je předepsán Special Product dle specifikace M2C-186-A.
-
- Závodník
- Příspěvky: 683
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Děčín
- Kontaktovat uživatele:
Táhla řazení
Zdravím vás všechny.
Mám takový malý problém,mladá přijela s autem ke školce,ale pak ož neodjela,nešlo jí tam zařadit 1 a 2 .Tak jsem to rozhodil dostal jsem se k převodovce a zjistil jsem ,že táhlo co nadzvedává vydličku pro první a druhý rychlostní stupeň je vypadlé.Nacvaknu ho tam zpátky ,ale než to zase dám všechno do kupy potřeboval bych zjistit jestli by se mi někdo nejuknul do do ETKY jestli tam ty táhla nemají nějaké jištění kovovou sponou jako tomu bylo VW Golf II a pod....V Etosu jsem to nenašel
Děkuji
Mám takový malý problém,mladá přijela s autem ke školce,ale pak ož neodjela,nešlo jí tam zařadit 1 a 2 .Tak jsem to rozhodil dostal jsem se k převodovce a zjistil jsem ,že táhlo co nadzvedává vydličku pro první a druhý rychlostní stupeň je vypadlé.Nacvaknu ho tam zpátky ,ale než to zase dám všechno do kupy potřeboval bych zjistit jestli by se mi někdo nejuknul do do ETKY jestli tam ty táhla nemají nějaké jištění kovovou sponou jako tomu bylo VW Golf II a pod....V Etosu jsem to nenašel
Děkuji
- Belmondo
- Jezdec
- Příspěvky: 349
- Registrován: 12.10.2007 13:22
- Bydliště: Praha
Re: Táhla řazení
Koukal jsem do ETKY a žádnou kovovou sponu jsem nenašel.
Je tam pouze táhlo řazení 1./2 stupeň kat.dílu 006 311 700E a vidlice řazení 1./2 stupeň, č.006 311 700E. Převodovka DBW.
Je tam pouze táhlo řazení 1./2 stupeň kat.dílu 006 311 700E a vidlice řazení 1./2 stupeň, č.006 311 700E. Převodovka DBW.
-
- Závodník
- Příspěvky: 683
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Děčín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Táhla řazení
Můžeš mi sem hodit screen z Etky a katalogová čísla obou táhel,moc by jsi mi pomohl.DíkesBelmondo píše:Koukal jsem do ETKY a žádnou kovovou sponu jsem nenašel.
Je tam pouze táhlo řazení 1./2 stupeň kat.dílu 006 311 700E a vidlice řazení 1./2 stupeň, č.006 311 700E. Převodovka DBW.
Radši objednám obě táhla noví,aby mne to nepřekvapilo někde na dovolený.
- Belmondo
- Jezdec
- Příspěvky: 349
- Registrován: 12.10.2007 13:22
- Bydliště: Praha
Re: Táhla řazení
Tak to máš v příloze. Snad Ti to pomůže. Katalogové čísla máš nahoře v mojí první odpovědi.
- Přílohy
-
- doc2.doc
- (277.5 KiB) Staženo 412 x
-
- Závodník
- Příspěvky: 683
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Děčín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Táhla řazení
Děkuji za snahuBelmondo píše:Tak to máš v příloze. Snad Ti to pomůže. Katalogové čísla máš nahoře v mojí první odpovědi.
tohle je táhlo uvnitř převodovky,mě odešlo táhlo od lanovodu řazení ,co vede k řadící páce do kulisy.To je tam namačknutý na kloubu.To hledám.
- Belmondo
- Jezdec
- Příspěvky: 349
- Registrován: 12.10.2007 13:22
- Bydliště: Praha
Re: Táhla řazení
Jsi říkal vypadlá vidlička, tak jsem hledal vidličky a nože. Teď to snad trefím
- Přílohy
-
- doc1.doc
- (281.5 KiB) Staženo 302 x
-
- Závodník
- Příspěvky: 683
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Děčín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Táhla řazení
Super to je ono.Belmondo píše:Jsi říkal vypadlá vidlička, tak jsem hledal vidličky a nože. Teď to snad trefím
Díkes máš to u mne
- Belmondo
- Jezdec
- Příspěvky: 349
- Registrován: 12.10.2007 13:22
- Bydliště: Praha
Re: Táhla řazení
Právě jsem se stal řidičem Asi se půjdu ošrat..