Zdravím pánové. V červnu jsem koupil Alhambru, která vypadala velice slušně a už jsem v tom za takovej granát, že bych brečel. Výběr lahůdek: komplet spojka s dvouhmotou, generálka hlavy, obě poloosy + milion drobností a samozřejmě rozvody hned po koupi.
Auto mi semtam (v takové divné fázi začátku zahřátýho motoru, studenej ne, jakoby mezikozy těsně předtím než je motor na provozní teplotě) při jízdě na zařazený rychlostní stupeň (dá se asi říct že jakýkoli, hlavně 3,4,5), ale bez plynu, vydávalo při jízdě se staženým oknem kolem protihlukových zábran na obchvatech, nebo kdekoli, kde se zvuk odráží blízko auta, takovej šustot jako když zůstane viset kus brzdovýho obložení. Jakoby šustění, chr chr, chr chr, který svou frekvencí odpovídalo rychlosti. Při sešlápnutí spojky to ztichlo, při přidání plynu taky. U mechanika se mi to nikdy nepodařilo nasimulovat, trvalo to vždy jen chvilku, za kokrétních okolností, pak to zmlklo.
Teď to chrastění, šustění, těžko to popsat, dělá sviňa už i za studena, i za tepla, hned po rozjezdu od jedničky až po pětku (vejš jsem teď neřadil, nebylo proč a měl jsem celkem strach), kdykoli je auto zařazený a v pohybu. Ve vyšších rychlostech zvuk přechází do pištění, jako když třeba klouže klíňák. Sešlápnutím spojky zvuk zmizí, v neutrálu je taky ticho (i za jízdy, i ve stoje). Ve stoje se sešlápnutou spojkou a zařazením rychlosti taky ticho. Auto řadí celkem dobře. Za jízdy, když člověk sešlápne spojku a začne ji s rychlostí znova pouštět, je slyšet jak zvuk znova nabíhá.
Jak jsem psal, poloosy nový (SKF), spojka komplet nová včetně dvouhmoty (tuším LUK). Jediný co na této části hnací soustavy není nový, je prodlužovák poloosy na straně spolujezdce, kterej má ložisko (a modlím se, aby to celý bylo právě jen tohle). V převodovce olej je, troška chybí, podle mechanika tak max 2 deci. Dnes to projede, aby to slyšel, doleje ten zbyteček oleje, případně ho vymění komplet, pak půjdem po tom prodlužováku - to už začíná bejt celkem paleta zase,a když nic, tak holt asi špajzka. Myslím že vcelku logickej postup od nejlevnějšího po nejdražší.
Nicméně, potkali jste se s tím někdo? Nějaký nápady?
EDIT: to počáteční stádium bylo i před výměnou spojky s dvojhmotou, i po ní, beze změny, jen teď se to dramaticky zhoršilo...