MOTOR: Tlak turba u 1.9TDi 66kw
-
- Nový člen
- Příspěvky: 4
- Registrován: 07.01.2017 23:28
MOTOR: Tlak turba u 1.9TDi 66kw
Zdravím, mám sharana 98 s motorem 1.9 tdi 66kw a připojil jsem si budík tlaku turba. Jenže, budík mi neukáže víc než 0,5 bar, přitom tento motor má mít něco kolem 0,9 bar. Jediný co jsem zatím zjistil je to, že motor ukazuje 0,5 bar v nouzáku a nebo je špatný ventil n75, ale motor normálně chodí a jede naprosto normálně. tak už nevím
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: MOTOR: Tlak turba u 1.9TDi 66kw
Kolik ukazuje VAG?
-
- Nový člen
- Příspěvky: 4
- Registrován: 07.01.2017 23:28
Re: MOTOR: Tlak turba u 1.9TDi 66kw
Ten ukazoval 2300mbar
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: MOTOR: Tlak turba u 1.9TDi 66kw
No tak to už samo o sobě je blbost, ne? Především turbo u tohoto motoru v sérii, navíc v bypassovém provedení, fakt nedá absolutně 2300 mbar. AFN s VNT turbem dávalo absolutně 1950 mbar, a to je trochu jiný výkon.
Leda by to bylo na chipu, pak 2300 mbar možných je. Ovšem v tom případě je ten budík v kabině asi chabrus, nebo jsi ho připojil do špatné části potrubí.
Nejlepší by bylo připojit ho do místa, kde je vývod hadičky pro měření tlaku turba vedoucí do řídící jednotky. Tam bych dal T-čko rozdvojku a není co řešit.
Leda by to bylo na chipu, pak 2300 mbar možných je. Ovšem v tom případě je ten budík v kabině asi chabrus, nebo jsi ho připojil do špatné části potrubí.
Nejlepší by bylo připojit ho do místa, kde je vývod hadičky pro měření tlaku turba vedoucí do řídící jednotky. Tam bych dal T-čko rozdvojku a není co řešit.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 4
- Registrován: 07.01.2017 23:28
Re: MOTOR: Tlak turba u 1.9TDi 66kw
to vím že na vagu má mít cca 1950mbar, ale mám to na čipu, takže ukazuje o něco víc, měřil mi to na bosch diagnostice. Tak to budu hledat chybu v tom budíku. Jinak napojil jsem to mezi turbem a ventilem n75 pomoci T, myslíš že je to špatně?
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: MOTOR: Tlak turba u 1.9TDi 66kw
Na trubce, co je mezi IC a motorem, je vývod, z kterého jde gumová hadička do řídící jednotky motoru. Ten vývod směřuje k baterce, je hned vedle té přepážky pro AKU. Tam to dej.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 4
- Registrován: 07.01.2017 23:28
Re: MOTOR: Tlak turba u 1.9TDi 66kw
dobře, díky.
-
- Závodník
- Příspěvky: 677
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTOR: Tlak turba u 1.9TDi 66kw
Ahoj, taky by mě zajímala sériová hodnota plnícího tlaku turba, ale u motoru ANU 66kW PD. Předchozí majitel nechal auto nachipovat a mě odešlo turbo, respektive hřídelka má axiální vůli, což znamená, že se turbo přetáčelo, pravděpodobně vlivem velkého zvýšení plnícího tlaku. Netěsnost na sacím vedení jsem nikde neobjevil, kromě malý netěsnosti kolem hřídelky chcípací klapky na EGR ventilu. Proto bych potřeboval zjistit jaký tlak má toto turbo sériově dávat, než mi přijde zpátky z repase.
GIII GTI 2.0 16V ABF
- marcelralis
- Řidič
- Příspěvky: 112
- Registrován: 18.12.2009 18:00
- Bydliště: Liberecko
Re: MOTOR: Tlak turba u 1.9TDi 66kw
Ahoj kluci, tenhle dotaz sem moc nepatří, ale když tu píšete o motoru 66kW, poradíte mi někdo, v čem je rozdíl na motoru 66kW oproti 81kW? Mám AFN 81kW a zadřel jsem ho a naskytla se možnost koupě bouranýho komplet auta, ale s 66kW, tak jestli to vůbec jde? Myslím, že rozdíl bude asi v turbu a vstřikách, což by se dalo přehodit, ale nevím to určitě. Díky za jakoukoliv odpověď.
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: MOTOR: Tlak turba u 1.9TDi 66kw
Turbo je úplně jiné. U motorizací 66kW je přetlakem regulované bypass turbo, u motorizací 81kW je podtlakem řízené VNT turbo. Další rozdíl je ve vstřikovačích a jednotce. Jsou malinké drobnosti v trubce sání (mezi filtrem a studenou stranou turba), v řídícím ventilu tlaku turba N75 a pár dalších maličkostí. Pokud bys chtěl dávat pouze motor (jako železo) a všechny komponenty zůstanou z původního motoru 81kW, není problém - motory jsou na pohled úplně stejné a záměnné (až na vyražený kód motoru ).
Plnicí tlak turba u motorů 66kW v Euro2 (čili bypass turbo) je kolem 0,9 Bar. Takže absolutně je to cca plus jedna, čili kolem 1900 mBar. Přesně to nevím, ale určitě je to malinko méně, než plnily AFN 81kW. U AFN jsem měl absolutně 1948mBar.
Stejně je to mazec. Těmhle motorům stačilo pro 81kW tlačit ani ne jeden Bar, zatímco mně teď u Mégane 1,5dCi turbo tlačí skoro 1,6 (absolutně 2,55 Bar).
Plnicí tlak turba u motorů 66kW v Euro2 (čili bypass turbo) je kolem 0,9 Bar. Takže absolutně je to cca plus jedna, čili kolem 1900 mBar. Přesně to nevím, ale určitě je to malinko méně, než plnily AFN 81kW. U AFN jsem měl absolutně 1948mBar.
Stejně je to mazec. Těmhle motorům stačilo pro 81kW tlačit ani ne jeden Bar, zatímco mně teď u Mégane 1,5dCi turbo tlačí skoro 1,6 (absolutně 2,55 Bar).
- marcelralis
- Řidič
- Příspěvky: 112
- Registrován: 18.12.2009 18:00
- Bydliště: Liberecko
Re: MOTOR: Tlak turba u 1.9TDi 66kw
Tak díky za info, chtěl bych přehodit jen "železo", zbytek by zůstal, takže by to mohlo snad jít.
Ten vyražený kod je trochu problém, no
Ten vyražený kod je trochu problém, no
-
- Závodník
- Příspěvky: 677
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTOR: Tlak turba u 1.9TDi 66kw
Ahoj, tak turbo namontováno a podle vagu tlačí 2bary absolutní tlak, tudíž 0,9-1bar reálně což by mělo být OK, jenže se mi nezdají hodnoty na váze vzduchu, kde jsou velký rozdíly směrem nahoru od požadovaných hodnot. Proto mám strach jestli se turbo nepřetáčí i nadále. Udělal jsem nějaký logy, tak kdyby měl někdo čas a chuť se na ně mrknout, byl bych moc vděčnej. Ty rozdíly na váze vzduchu pravděpodobně dělá zaslepený egr, ale nevím jestli to může být až takový rozdíl. Jinak auto jezdí normálně, nehulí (pokud tomu teda hodně nešlapu, ale i tak to není nic hroznýho), do nouzáku nepadá, ale bylo mi řečeno, že to při chipu mohli klidně zablokovat, proto se stále rozhoduju jestli nevrátit nazpět sériový soft.
https://uloz.to/!cHYKjnAWqAxE/log-01-003-gal-vaha-csv" onclick="window.open(this.href);return false;
https://uloz.to/!7XAai3jBlY68/log-01-011-gal-turbo-csv" onclick="window.open(this.href);return false;
https://uloz.to/!cHYKjnAWqAxE/log-01-003-gal-vaha-csv" onclick="window.open(this.href);return false;
https://uloz.to/!7XAai3jBlY68/log-01-011-gal-turbo-csv" onclick="window.open(this.href);return false;
GIII GTI 2.0 16V ABF
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: MOTOR: Tlak turba u 1.9TDi 66kw
Při zaslepeném EGRu se rozdíl na váze projeví jen ve volnoběhu nebo při velmi piánko jízdě. Je zhruba dvojnásobný.