KOLA, VIBRACE: neskutečné vibrace do volantu
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: KOLA, VIBRACE: neskutečné vibrace do volantu
Ty kotouče jsou tři roky staré - reklamace nehrozí.....
Nicméně vidím to takhle - nechám je srovnat. Pokud se závada odstraní, vím jistě, že to bylo zkroucenými kotouči. Jakmile se po nějakém čase objeví stejná závada zase, kotouče půjdou rovnou do kopru (nebo radši do pr**le) a koupím jiné a hlavně od jiné značky. Ale teď je mi líto je vyhazovat, a to ze dvou důvodů: především proto, že si nejsem jist, zda tu závadu skutečně kotouče způsobují, a taky proto, že jsou vyloženě zánovní (oba mají jen velmi málo pod 25 mm tloušťku a vzhledem k tomu, že dovoleno je až 21 mm, je pořád dost masa k sjetí) a je mi líto vyhodit něco, když to může ještě nějaký čas sloužit.
Je to značka AP a bylo mi řečeno, že to je dceřinná společnost Brembo. Takže buď je to dceřinná společnost Brembo sídlící v Číně nebo to není dceřinná společnost Brembo vůbec.
Nicméně vidím to takhle - nechám je srovnat. Pokud se závada odstraní, vím jistě, že to bylo zkroucenými kotouči. Jakmile se po nějakém čase objeví stejná závada zase, kotouče půjdou rovnou do kopru (nebo radši do pr**le) a koupím jiné a hlavně od jiné značky. Ale teď je mi líto je vyhazovat, a to ze dvou důvodů: především proto, že si nejsem jist, zda tu závadu skutečně kotouče způsobují, a taky proto, že jsou vyloženě zánovní (oba mají jen velmi málo pod 25 mm tloušťku a vzhledem k tomu, že dovoleno je až 21 mm, je pořád dost masa k sjetí) a je mi líto vyhodit něco, když to může ještě nějaký čas sloužit.
Je to značka AP a bylo mi řečeno, že to je dceřinná společnost Brembo. Takže buď je to dceřinná společnost Brembo sídlící v Číně nebo to není dceřinná společnost Brembo vůbec.
-
- Řidič
- Příspěvky: 163
- Registrován: 08.09.2008 20:49
- Bydliště: Teplice, Praha a D8
Re: KOLA, VIBRACE: neskutečné vibrace do volantu
Marku 77: Já osobně bych hledal závadu na dílech se kterými si hýbal /měnil/. Byla by to velká shoda náhod, že zrovna po výměně těch věcí, ti začaly vibrovat kotouče. A pokud jezdíš s lehkou nohou na brzdě tak tím spíš. Ale tím zarovnáním nic nezkazíš spíš pomůžeš destičkám.
život je boj !
- dvml
- Jezdec
- Příspěvky: 320
- Registrován: 23.08.2009 23:35
- Bydliště: Ústí nad Orlicí
Re: KOLA, VIBRACE: neskutečné vibrace do volantu
To by mě zajímalo,podle jaké roviny usadíš kotouč do soustruhu?
Když nemyslíš,zaplatíš
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: KOLA, VIBRACE: neskutečné vibrace do volantu
Já nic usazovat nebudu, na to je soustružník. A samozřejmě podle dosedací plochy kotouče na náboj, resp disk. To jsou rovnoběžné plochy, podle nichž se kotouče obrábějí i v prvovýrobě. Jakpak bys to chtěl dělat jinak?
- dvml
- Jezdec
- Příspěvky: 320
- Registrován: 23.08.2009 23:35
- Bydliště: Ústí nad Orlicí
Re: KOLA, VIBRACE: neskutečné vibrace do volantu
[quote="Marek77"]
Šiju do tebe jenom proto,protože podle toho co píšeš(lehká noha na brzdě) se i ty největší sračky těžko zvlněj.Případná házivost se dá zjistit i na autě.Stačí zvednout auto, oddělat kolo,zajistit kotouč a přiložit uchylkoměr přímo na kotouč.A hned víš která bije.
Šiju do tebe jenom proto,protože podle toho co píšeš(lehká noha na brzdě) se i ty největší sračky těžko zvlněj.Případná házivost se dá zjistit i na autě.Stačí zvednout auto, oddělat kolo,zajistit kotouč a přiložit uchylkoměr přímo na kotouč.A hned víš která bije.
Když nemyslíš,zaplatíš
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: KOLA, VIBRACE: neskutečné vibrace do volantu
Nemám úchylkoměr - to je celá věc. Ale myslím, že na válcích se to projevilo jasně - rozptyl brzdného účinku obou kol 200-300kN nejspíš značí jisté zvlnění. Možná ne - možná po orovnání kotoučů se bude závada projevovat i nadále. V tom případě půjdu patperovým směrem - do podvozku.
Jinak abych to upřesnil - já nemám lehkou nohu na brzdě. Já totiž nebrzdím téměř vůbec. Pokud musím brzdit, volím krátké intenzívní brzdění před lechtáním pedálu delší dobu. Proto mi na všech autech, co jsem kdy měl, vždycky brzdy vydržely úplně neskutečné kilometry.
Na Ladě, kterou jsem měl 10 let, jsem destičky a kotouče vyměnil po koupi (v létě 1997) a potom za následujících cca 10 let najel 105.000 km až do prodeje auta bez zásahu do brzd. A destičky měly ještě čtyři milimetry, takže mně by pravděpodobně ještě 50.000 km vydržely. A přitom kolegové z LADAklubu říkají, že destičky považují za rychle se amortizující spotřební materiál a mění je v průměru po 30.000 km (podle stylu a místa výskytu vozu).
Když jsem míval služební Octavii TDi s motorem 81kW AHF, destičky mi měnili poprvé při servisní prohlídce po 180.000 km. Nechtěli věřit, že jsou původní z fabriky, neboť z vlastní zkušenosti dlouholetého mechanika škodovek vím, že průměrná životnost desek u Octavie je 60.000 km.
Na Galaxy mám na brzdách 60.000 km po dvou a půl letech a destičky mi ubyly o 2,5 mm (přibližně). Vzhledem k tomu, že nové mají 12 mm masa, tedy ke sjetí 10 mm, vydrží mi takové destičky ještě dalších více než 150.000 km, tedy celkem přes 200.000 km. Po kolika kilometrech měníte vy, pánové? Odpovím si sám (mám jisté představy) - 60-90.000 km (podle místa výskytu), málokomu dají desky přes sto tisíc - mám pravdu?
Proto mi taky přijde strašně divné, že by mi kotouče odešly. Tím méně pravděpodobné je, aby se zničily při výměně tlumičů, kdy ležely dva dny demontované v garáži. Copak by je asi zničilo? Ale něco to nejspíše bylo, protože brzdová stolice nelže.
Jinak abych to upřesnil - já nemám lehkou nohu na brzdě. Já totiž nebrzdím téměř vůbec. Pokud musím brzdit, volím krátké intenzívní brzdění před lechtáním pedálu delší dobu. Proto mi na všech autech, co jsem kdy měl, vždycky brzdy vydržely úplně neskutečné kilometry.
Na Ladě, kterou jsem měl 10 let, jsem destičky a kotouče vyměnil po koupi (v létě 1997) a potom za následujících cca 10 let najel 105.000 km až do prodeje auta bez zásahu do brzd. A destičky měly ještě čtyři milimetry, takže mně by pravděpodobně ještě 50.000 km vydržely. A přitom kolegové z LADAklubu říkají, že destičky považují za rychle se amortizující spotřební materiál a mění je v průměru po 30.000 km (podle stylu a místa výskytu vozu).
Když jsem míval služební Octavii TDi s motorem 81kW AHF, destičky mi měnili poprvé při servisní prohlídce po 180.000 km. Nechtěli věřit, že jsou původní z fabriky, neboť z vlastní zkušenosti dlouholetého mechanika škodovek vím, že průměrná životnost desek u Octavie je 60.000 km.
Na Galaxy mám na brzdách 60.000 km po dvou a půl letech a destičky mi ubyly o 2,5 mm (přibližně). Vzhledem k tomu, že nové mají 12 mm masa, tedy ke sjetí 10 mm, vydrží mi takové destičky ještě dalších více než 150.000 km, tedy celkem přes 200.000 km. Po kolika kilometrech měníte vy, pánové? Odpovím si sám (mám jisté představy) - 60-90.000 km (podle místa výskytu), málokomu dají desky přes sto tisíc - mám pravdu?
Proto mi taky přijde strašně divné, že by mi kotouče odešly. Tím méně pravděpodobné je, aby se zničily při výměně tlumičů, kdy ležely dva dny demontované v garáži. Copak by je asi zničilo? Ale něco to nejspíše bylo, protože brzdová stolice nelže.
- PajaS
- Jezdec
- Příspěvky: 219
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Vrané nad Vltavou
Re: KOLA, VIBRACE: neskutečné vibrace do volantu
Předpokládám, žes dosedací plochy před zpětnou montáží kotoučů pořádně vyleštil. Ale přece jen, nemohlo se mezi kotouč a náboj dostat třeba smítko rzi, že by mohl být kotouč trochu křivě?
A dal jsi je zpět na stejnou stranu ze který jsi je sundal? Nevím jestli by mohlo mít vliv kdyby se prohodily, ale člověk nikdy neví...
A dal jsi je zpět na stejnou stranu ze který jsi je sundal? Nevím jestli by mohlo mít vliv kdyby se prohodily, ale člověk nikdy neví...
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: KOLA, VIBRACE: neskutečné vibrace do volantu
Jsou na původním místě a pochopitelně dosedací plochy jsou čisté. Pravděpodobnost, že by se čtyřikrát po sobě pod kotouč něco dostalo, je nulová .
- Tommate
- Profík
- Příspěvky: 1002
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: 3nec
Re: KOLA, VIBRACE: neskutečné vibrace do volantu
není moc co hledat, buď to může dělat špatná geometrie v kombinaci se zvlněným kotoučem, nebo jen zvlněný kotouč který se při původní geometrii (před tím zásahem) tak neprojevilrach píše:Marku 77: Já osobně bych hledal závadu na dílech se kterými si hýbal /měnil/. Byla by to velká shoda náhod, že zrovna po výměně těch věcí, ti začaly vibrovat kotouče. A pokud jezdíš s lehkou nohou na brzdě tak tím spíš. Ale tím zarovnáním nic nezkazíš spíš pomůžeš destičkám.
- Jose1
- VWexpert
- Příspěvky: 2622
- Registrován: 02.03.2008 16:51
- Bydliště: Brno
Re: KOLA, VIBRACE: neskutečné vibrace do volantu
Laický úsudek....
Neklepe se to při brždění pro to, že byly zvlněné kotouče již dřív. Ale před výměnou tlumičů se to chvění nepřeneslo na celé auto jenom pro to, že byla určitá vůle v samotných tlumičích, nebo v úchytu?
Nyní po vymezení vůlí se to chvění dostane až na kastli.
???
Neklepe se to při brždění pro to, že byly zvlněné kotouče již dřív. Ale před výměnou tlumičů se to chvění nepřeneslo na celé auto jenom pro to, že byla určitá vůle v samotných tlumičích, nebo v úchytu?
Nyní po vymezení vůlí se to chvění dostane až na kastli.
???
Alhambra II 1,9 TDi 96KW 03 šla do světa....
Galaxy II 2,2 TDCi, 147KW 2012
http://www.avjose.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Galaxy II 2,2 TDCi, 147KW 2012
http://www.avjose.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: KOLA, VIBRACE: neskutečné vibrace do volantu
Takže, pánové, problém vyřešen. Bylo to skutečně zvlněním kotoučů.
Soustružník je srovnal o nezbytně nutný kousek, po soustružení mají oba dva sílu přesně 24mm. Auto se chová naprosto správně a zdá se býti vše v pořádku. Stálo mě to stokorunu za kus, čili pakatel, bylo to na počkání a ještě jsme si s borcem pěkně pokecali.
Fakt bych tomu nevěřil - na kotoučích nebyl ani sebemenší náznak jakéhokoli poškození. V podstatě mě přesvědčila až ta kontrola na válcích. Kde byla skutečná příčina, nemám zdání a jak je možné, že před výměnou tlumičů to bylo v cajku a po výměně se to takhle projevilo, to už asi taky nikdy nezjistím. Podstatné je, že je to OK a v případě, že by se mi to někdy v budoucnu ještě stalo, hned budu vědět, kde co hledat.
Díky všem za účast a zajímavé názory a třeba je to pomůcka pro ty, kterým by se něco podobného někdy stalo.
Soustružník je srovnal o nezbytně nutný kousek, po soustružení mají oba dva sílu přesně 24mm. Auto se chová naprosto správně a zdá se býti vše v pořádku. Stálo mě to stokorunu za kus, čili pakatel, bylo to na počkání a ještě jsme si s borcem pěkně pokecali.
Fakt bych tomu nevěřil - na kotoučích nebyl ani sebemenší náznak jakéhokoli poškození. V podstatě mě přesvědčila až ta kontrola na válcích. Kde byla skutečná příčina, nemám zdání a jak je možné, že před výměnou tlumičů to bylo v cajku a po výměně se to takhle projevilo, to už asi taky nikdy nezjistím. Podstatné je, že je to OK a v případě, že by se mi to někdy v budoucnu ještě stalo, hned budu vědět, kde co hledat.
Díky všem za účast a zajímavé názory a třeba je to pomůcka pro ty, kterým by se něco podobného někdy stalo.
- Auto1
- Závodník
- Příspěvky: 509
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Opava city
- Kontaktovat uživatele:
Re: KOLA, VIBRACE: neskutečné vibrace do volantu
Marek: Neříkej hop.Už jsem to někde psal. Já brzdím doslova jednou dvakrát za 100km a to jen proto,aby mi brzdy nezrezly. Jedu třeba Opava-Dusseldorf a to máš tempomat půl dne puštěný a nebrzdíš téměř nikdy za 1000km, 95% dálnice,jen ubereš plyn když jdeš na kafe.
A přesto přehazuju kotouče často. Přední kopou,mám nové těhlice,dělají se jen originály,a stojí asi 10x tolik co na škodovku,dále náboje i ložiska,všechny díly náprav i silentbloků,nové gumy,i alu disky,vše vyvážené do nuly,prostě celé auto povyměňované včetně řízení,i uložení tlumičů i tlumiče,a nedávám tam Starline nebo jinou čínu ani omylem,všechno originály nebo ověřené díly a stejně ať dám Bremba,ATE,Ferodo,Pilenga,všechno křivé do 15.000km,to je u mě do měsíce. Neříkám,že by to kopalo hodně,ani to v pedálu není cítit,ale volan se třese.Né moc,ale třese se když brzdíš,a to mě nebaví,na volantu nesmí být cítit,že brzdíš a já to cítím.
Takže počkej,až najedeš aspoň 10.000 a jestli se nezvlní,tak budou dobré.
Už nevím,co vyměnit,asi jedině auto.I poloosy jsou obě nové originály,tak nevím.A nepište že je smítko mezi kotoučem a nábojem,náboje nové,kotouče nové,ložiska nové,a vyleštěny dosedací plochy jako zrcadlo.Záhada.
A přesto přehazuju kotouče často. Přední kopou,mám nové těhlice,dělají se jen originály,a stojí asi 10x tolik co na škodovku,dále náboje i ložiska,všechny díly náprav i silentbloků,nové gumy,i alu disky,vše vyvážené do nuly,prostě celé auto povyměňované včetně řízení,i uložení tlumičů i tlumiče,a nedávám tam Starline nebo jinou čínu ani omylem,všechno originály nebo ověřené díly a stejně ať dám Bremba,ATE,Ferodo,Pilenga,všechno křivé do 15.000km,to je u mě do měsíce. Neříkám,že by to kopalo hodně,ani to v pedálu není cítit,ale volan se třese.Né moc,ale třese se když brzdíš,a to mě nebaví,na volantu nesmí být cítit,že brzdíš a já to cítím.
Takže počkej,až najedeš aspoň 10.000 a jestli se nezvlní,tak budou dobré.
Už nevím,co vyměnit,asi jedině auto.I poloosy jsou obě nové originály,tak nevím.A nepište že je smítko mezi kotoučem a nábojem,náboje nové,kotouče nové,ložiska nové,a vyleštěny dosedací plochy jako zrcadlo.Záhada.
IMPORT A PRODEJ AUT: http://www.1auto.tk" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: KOLA, VIBRACE: neskutečné vibrace do volantu
Já mám na nápravě taky vše nové, čepy pouze TRW nebo MOOG, tlumiče KYB ExcelG, náboje i kotouče vyleštěné na dosedacích plochách, že se v tom vidím jako v zrcadle. A přesto to mlátilo celým autem, že jsem myslel, že vyletím zavřenými dveřmi ven na silnici. A to byly kotouče zvlněné necelou desetinu milimetru. Je to někdy fakt záhada... Podle mě hraje dost velkou roli váha auta.
- rcmony
- Pilot
- Příspěvky: 792
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Hradec Králové
Re: KOLA, VIBRACE: neskutečné vibrace do volantu
Tak tuhle záhadu řeším na dvou firemních Fábiích I (1,4/16V) už asi rok. Obě auta byla pořízena stejně, najeto mají skoro stejně (130 tis. za 4 roky), před rokem jsem je dokonce mezi řidiči prohodil. Přesto na jednom už jsou páté kotouče (a desky samozřejmě) a druhé je teď tak akorát na výměnu. Projevuje se to téměř stejně pokud se nebrzdí intenzivně tak to neskutečně "mlátí do volantu" a vzhledem k necnosti (citlivosti) ABS vlastně přestane auto brzdit. Auta jezdí do značkového Škoda servisu (dokonce do dvou) a po skončení záruky jsme dali to nejlepší co servis nabízel (přesně značku bych musel pohledat ve fakturách).
Už jsem rezignoval.
Už jsem rezignoval.
I LOVE TO FLY
- Vytvarnik
- Jezdec
- Příspěvky: 236
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha - 3 Vinohrady
- Kontaktovat uživatele:
Re: KOLA, VIBRACE: neskutečné vibrace do volantu
Vyměněny kuláky na řízení, kuláky na ramenech a spojovačky a auto jede, jako bych si ho vezl nové z autosalonu