KOLA, GEOMETRIE: geometrie náprav
- VWMartin
- Nový člen
- Příspěvky: 35
- Registrován: 24.02.2006 21:02
KOLA, GEOMETRIE: geometrie náprav
Mám prosbu. Dneska jsem zjistil, že když chci jet rovně, volant není opticky rovně, ale musím ho lehce natočit vpravo. Když ho srovnám na opticky rovně, jede mi to lehce doleva. Před měsícem mi měnili kulové čepy a pravou tyčku stabilizátoru. Doteďka jsem si toho nevšiml až dnes. Nevíte, jak přeměřit geometrii přední nápravy, aniž bych musel do servisu? Kámoš mi říkal, že se to dělá pomocí nějaké tyčky s nějakejma značkama (prý jde použít i násada od koštěte).Můžete mi někdo poradit, jak na to?
- milda
- Závodník
- Příspěvky: 564
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: ZLÍN
- Kontaktovat uživatele:
Re: Geometrie přední nápravy
VWMartin píše:Mám prosbu. Dneska jsem zjistil, že když chci jet rovně, volant není opticky rovně, ale musím ho lehce natočit vpravo. Když ho srovnám na opticky rovně, jede mi to lehce doleva. Před měsícem mi měnili kulové čepy a pravou tyčku stabilizátoru. Doteďka jsem si toho nevšiml až dnes. Nevíte, jak přeměřit geometrii přední nápravy, aniž bych musel do servisu? Kámoš mi říkal, že se to dělá pomocí nějaké tyčky s nějakejma značkama (prý jde použít i násada od koštěte).Můžete mi někdo poradit, jak na to?
Je rok 2007.Mazej do servisu.Je to otázka 300-600 kč.Tahle se to dělalo za komančů.
- Dave_66
- Nový člen
- Příspěvky: 17
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Jindřichův Hradec
Ahoj, no já osobně bych jel do servisu je to za pár penez s porovnáním ceny auta a dílů co odchází, když je špatná geometrie. Přeci jen pneu odchází a když nemáš jistotu řízení taky to smrdí. Jinak to s tím koštětem šlo na starých škodovkách ale na dnešních autech kde jsou nápravy daleko složitější to už nebude žádná sláva. Sice koštětem něco změříš ale stejně budeš muset do servisu aby to opravily a to už mužeš udělat najednou. Omlouvám se že jsem se tak rozepsal ale přeci ... jen jsem řekl svůj názor. A přesnost laserových přístrojů asi doma neuděláš.
PS: Kde děláte geometrii, jeszdíte do značkových servisů a nebo třeba na Barumku.
PS: Kde děláte geometrii, jeszdíte do značkových servisů a nebo třeba na Barumku.
- Dolik
- Jezdec
- Příspěvky: 264
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Břest
- Kontaktovat uživatele:
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Taky si myslím, že zkoušet ladit geometrii po domácku je přežitek doby dávno minulé. Navíc je to krajně nepřesné a naše vozy přesnost vyžadují.
Vzhledem k tomu, že na našich vozech se z pěti možných seřizovatelných hodnot seřizuje pouze jediná, a to sbíhavost předních kol, není to finančně nijak strašné, ten odhad 300 - 600 Kč je reálný. Navíc je to odborně, přesně a se zárukou.
Vzhledem k tomu, že na našich vozech se z pěti možných seřizovatelných hodnot seřizuje pouze jediná, a to sbíhavost předních kol, není to finančně nijak strašné, ten odhad 300 - 600 Kč je reálný. Navíc je to odborně, přesně a se zárukou.
- patper
- VWmaniak
- Příspěvky: 5486
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha-Rakovnicko-Praha
- Kontaktovat uživatele:
- patper
- VWmaniak
- Příspěvky: 5486
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha-Rakovnicko-Praha
- Kontaktovat uživatele:
- patper
- VWmaniak
- Příspěvky: 5486
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha-Rakovnicko-Praha
- Kontaktovat uživatele:
- kazbic
- VWsenior
- Příspěvky: 2243
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: CHOMUTOV
- Kontaktovat uživatele:
Když jsem to koupil a nechal měnit čepy a tyčky,tak mi to dělal kluk který neměl na dílně geometrii.Sám mi doporučil ať si to nechám přeměřit.Celá mě stála 500 Kč a ani jsem neuvažoval,že bych se o to pokoušel sám.Je to věc o hubu,s tímhle bych si nezahrával
"Kazbič"
"DOKUD JEŠTĚ ŽIJEM,JE VŠECHNO V.W. "
Spolek Automobilových Gurmánů
"DOKUD JEŠTĚ ŽIJEM,JE VŠECHNO V.W. "
Spolek Automobilových Gurmánů
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Přesně tak - s takovou přesností, jak je třeba, to od oka udělat nejde. Při nesprávném nastavení se v lepším případě likvidují pneumatiky, zvýší spotřeba paliva a trpí uložení přední nápravy a ložiska kol. V tom horším případě se může stát, že při ostřejším manévru nebo projetí zatáčkou se auto zachová tak, jak by se normálně vůbec nezachovalo - třeba skončíš na střeše nebo v poli (nebo v protijedoucím kamionu).