Jaký máš rozměr disků a ET? Ptám se záměrně a vysvětlím, proč:bikes píše:Zdarte chytré hlavy.
Sjíždějí se mi přední pneumatiky vnitřkem. Geometrie včera kontrolována a byla vcelku dobrá - toršku rozhozené, ale v tolerancích výrobce. Sice mi nastavili sbíhavost více do sbíhavosti, ale tak mě napadá jestli to neovlivní třeba vyžvykané silenbloky (nejsou roztržené) či co jiného by to ještě mohlo způsobovat. O nějakých vůlich se nezmiňovali.
Díky za rady.
Hodnoty geometrie náprav jsou stanovené výrobcem v součinnosti s předepsanými disky a pneumatikami. Pokud má někdo na voze disky, které nejsou výrobcem schválené, bude mít problém se sjížděním pneumatik.
Pokud někdo například použije na autě disky s malým ET a bude mít geometrii nastavenou podle tabulek výrobce, na sto procent bude mít problém se sjížděním kol po vnitřních stranách. Proč? - no protože disky s malým ET způsobují, že kola jsou víc "ven", tudíž střední osa pneumatik není pod středem ložiska, ale mimo něj. To způsobuje prohýbání náboje kol a pneumatiky jedou po vnitřních stranách. Vytvoří se "áčka". Totéž platí i pro šílence, co si pořizují pod disky podložky.
Vzhledem k tomu, že u SAG nelze seřizovat záklon a odklon kol (pouze sbíhavost), lze tento problém odstranit jen těžko. Zčásti jej lze eliminovat tím, že nápravě dáme větší sbíhavost. Kola mají tak tendenci se více sbíhat a jakoby se "postavit" z toho nepříjemného áčka do kolmější pozice. Sjíždění gum se tak může zlepšit.
Nicméně jediné, co je správné, je používání disků a pneumatik o rozměrech schválených výrobcem. A právě ET je rozměr, který drtivá většina uživatelů ignoruje (a mnohdy ani netuší, co to vlastně je), přestože je to z hlediska stability vozu a sjíždění pneu dost zásadní věc.