Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 128 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: KOLA, GEOMETRIE: geometrie náprav
PříspěvekNapsal: 27.09.2013 14:23 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

13.02.2009

Příspěvky:

379

Bydliště:

Štúrovo, Slovensko

taak po vymene vsetkych styroch pruzin zo znizenych za standart, tlmice ostali povodne, tycky stabilizatora a kompletne spojovacie tyce riadenia, horne ulozenie s loziskami a puky prednych ramien tie boli pred troma rokmi plus nove pneu som dnes isiel na geometriu a vysledok je suprovy vid foto. mechanik povedal ze take hodnoty hlavne odklony a vsetko okolo zadnej napravy na ktorej sa neda nic nastavovat u tak stareho auta uz davno nevidel..... :mrgreen: ked som videl hodnoty pred nastavenim zbiehavosti prednych kolies som bol so svojou robotou a to vymenou spojovacich tyci ktorych dlzku som nastavoval klasickym metrom na hodnotu odmeranu zo starej celkom spokojny :smoke:


Přílohy:
IMAG0524.jpg
IMAG0524.jpg (505.72 KiB) Zobrazeno 1453 krát


_________________
VW Sharan I, 1.9 TDI, 81 kW, r.v. 97, šedá metalíza, egr off, fb 150p764, v predu brembo max, doska brembo, trojblik alias krtecek, tempomat, led osvetlenie interieru, celoročky Hankook, pružiny kayaba v kombinácii s tlmičmi meyle ( test )....
Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: KOLA, GEOMETRIE: geometrie náprav
PříspěvekNapsal: 27.09.2013 17:22 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

3809

Tomu se nedá říct jinak, než značka ideál ;-).


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: KOLA, GEOMETRIE: geometrie náprav
PříspěvekNapsal: 16.01.2014 01:07 
Offline
VWexpert
VWexpert

Hodnost:

VWexpert

Registrován:

05.08.2013

Příspěvky:

26

Bydliště:

Tábor

kubenec píše:
Tak jsem dnes byl na Geometrii po víkendové výměně tlumičů a pružin. Výsledek je velmi pozitivní. Záklonna pravým kole je z původních 2,45st nově 3,33st. Což je už v limitech :good:


Jste si jistý, že tady oba mluvíte o záklonu? Jestli si to ze školy dobře pamatuju, tak záklon se měří u rejdového čepu, tady žádný rejdový čep (tyč) není, analogií rejdového čepu u téhe nápravy je imaginární spojnice mezi dolním čepem na rameni a horním úchytem tlumiče, ale nedokážu si představit, jak by tohle měřili na geometrii. Mám takový pocit, že ty úhlové hodnoty o kterých tu mluvíte je tzv. odklon nebo příklon.

_________________
Alhambra 1,8T, r.v. 2002


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: KOLA, GEOMETRIE: geometrie náprav
PříspěvekNapsal: 16.01.2014 01:58 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

30.12.2009

Příspěvky:

1997

Bydliště:

Praha 10 - VWršovice

Zde je pěkný článek.
http://www.autoznalosti.cz/index.php/po ... nikol.html
Odesláno z mého ME173X pomocí Tapatalk 2

_________________
Moje přibližovadlo

_________________
Sharik II 1,9 TDi-PD 85 kW AUY 2002 (EGR-off)


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: KOLA, GEOMETRIE: geometrie náprav
PříspěvekNapsal: 16.01.2014 18:36 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

3809

Nene, záklon lze měřit bez problému i na nápravách McPherson. A rovněž se tomu říká pořád stejně - záklon rejdového čepu, někdy závlek. Jedná se o úhel, který svírá osa daná dvěma body (horním uložením tlumiče a spodním čepem nápravy) s kolmicí na vodorovnou osu vozu (svislicí). Měří se zcela běžně na všech typech geometrií - od optiky po laser.

Přiložený obrázek je pohled na vozidlo z levé strany.

Příloha:
zaklon.jpg
zaklon.jpg [ 14.45 KiB | Zobrazeno 1309 krát ]


Naposledy upravil Marek77 dne 16.01.2014 18:41, celkově upraveno 1

Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: KOLA, GEOMETRIE: geometrie náprav
PříspěvekNapsal: 16.01.2014 18:41 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Hodnost:

Člen klubu

Registrován:

21.11.2010

Příspěvky:

3444

Bydliště:

Berounsko, D5 Exit 28

Můžu potvrdit Markova slova, nedávno jsem na geometrii po výměně kuláků byl. Sice se nenastavuje, ale měří se i tak.

_________________
Ford Galaxy 1.9 Ghia, PD 85kW, 2001
Don't worry, be happy
http://forum.navitym.cz/index.php

_________________
Realizace, servis a údržba kompresoroven. PSA generátory dusíku a kyslíku. Průmyslová filtrace kapalin.


Nahoru
 
 
 Předmět příspěvku: Re: KOLA, GEOMETRIE: geometrie náprav
PříspěvekNapsal: 16.01.2014 18:43 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

3809

Budeš se možná divit, ale nastavit jej lze ;-). Literatura o tom sice nemluví, ale jde to (posunem nápravnice).

Stejným způsobem lze nastavovat i odklony kol. Tam se ovšem levá a pravá strana vzájemně ovlivňují, čili pokud na jedné straně odklon přidáš, na druhé straně se o stejnou hodnotu odklon kola zmenší (a naopak).

Je to zcela legitimní způsob nastavování nápravy, který je schválen výrobci vozidel. Pravdou je, že pokud se odklony a záklony nastaví posunem nápravy (mám na mysli prvovýrobu, případně GO nápravy s nutností její demontáže), nemělo by být třeba do nich zasahovat po celou dobu životnosti vozidla - proto se v literatuře udává, že tyto hodnoty se neseřizují.

Podíváš-li se nahoru na této straně do příspěvku, který sem dal hiero, konkrétně na ten protokol jeho měření, zjistíš, že ačkoli všechny hodnoty má "v zeleném", právě odklony kol přední nápravy tak úplně v cajku nejsou. Sice jsou hodnoty obou kol v toleranci, ale kdybych byl hnidopich, posunul bych nápravnicí nepatrně doleva. Stejně tak záklony - jsou sice "v zeleném", ale kdyby se nápravnice posunula dejme tomu tři až pět milimetrů dopředu, byly by uprostřed tolerančního pole, nikoli na kraji.


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: KOLA, GEOMETRIE: geometrie náprav
PříspěvekNapsal: 30.01.2014 10:21 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Hodnost:

Moderátor

Registrován:

29.05.2010

Příspěvky:

2382

Bydliště:

Green town at Prague

Pánové odborníci - včera proti mě z mírné zatáčky vyrazil náklaďák, řidič čuměl někam pod nohy a to že byl víc než třetinou šířky v mém jízdním pruhu ho vůbec netrápilo... Inu nezbylo mi než dupnout na brzdu a vydat se pravou stranou auta směrem na rozmlácený okraj vozovky s dírami velikosti a hloubky zahradního jezírka. Odhaduji, že jsem do toho vletěl v rychlosti 20-30km. Po zastavení a předchozích ranách jsem si myslel, že jsem PP kolo rozmlátil a možná i urazil. Náklaďák samozřejmě odjel, ani snad nepřibrzdil dobytek jeden... Po krátké obhlídce jsem viděl, že kolo je nafouklé a nejeví žádné nedostatky. Opatrně jsem vyjel a vydal se dál. Hned po návratu na silnici jsem měl volant rovně, auto ovšem jelo doprava. Vyrazil jsem tedy do servisu. Auto jsme zvedli prohlídli, spodek, kolo šlo na vyvažovačku a potom auto na geometrii. Její výsledek přikládám. Vše se po seřízení zdá ok až na záklon PP kola. Upřímě - mechanik nevěděl co s tím, já byl rád, že mě vzali hned a ochotně tak jsem neprudil, zaplatil a odjel. Opravdu se záklon dá na našich autech dohnat posunem nápravnice ??? Nerad bych si napáchal víc škody nežli užitku. Druhá otázka - co se stane, když to nechám tak jak to je ? Bude to mít vliv na jízdní vlastnosti nebo třeba na opotřebení pneumatik ???

P.S. Obě přílohy jsou stejné, jen jsem nevěděl zda bude obrázek čitelný...


Přílohy:
Scan.jpg
Scan.jpg (263.42 KiB) Zobrazeno 1256 krát

Scan.pdf [223.87 KiB]
15 krát

_________________
Alhambra II 1,9TDi PD
Neptejte se mě, proč Vám to, či ono bylo smazáno nebo zamčeno - NESPLŇOVALO TO PRAVIDLA sekce!!!
Pro své idealistické názory se zde často setkávám s nepochopením....
Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: KOLA, GEOMETRIE: geometrie náprav
PříspěvekNapsal: 30.01.2014 11:07 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

30.12.2009

Příspěvky:

1997

Bydliště:

Praha 10 - VWršovice

Co treba ohnuty tlumic? Pokud si brzdil a vlitnul do diry, tak proc ne.

Vliv by to az tak velky mit nemelo.
Taha to jeste po tom serizeni? Ja to mel taky, az po vymene tlumicu se to zlepsilo. A gumy jsem mel v cajku a to jsem s tim najel cca 20t.

Odesláno z mého HD2 pomocí Tapatalk 2

_________________
Moje přibližovadlo

_________________
Sharik II 1,9 TDi-PD 85 kW AUY 2002 (EGR-off)


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: KOLA, GEOMETRIE: geometrie náprav
PříspěvekNapsal: 30.01.2014 11:22 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Hodnost:

Moderátor

Registrován:

29.05.2010

Příspěvky:

2382

Bydliště:

Green town at Prague

Tlumič vypadá dobře, od misky k těhlici je rovný, pístnice vypadala taky rovná.
Jinak po seřízení je vše asi ok - auto jede jak a kam má, když pustím volant jede rovně, nikam netáhne, takže opravdu až na tu jednu hodnotu záklonu ...

_________________
Alhambra II 1,9TDi PD
Neptejte se mě, proč Vám to, či ono bylo smazáno nebo zamčeno - NESPLŇOVALO TO PRAVIDLA sekce!!!
Pro své idealistické názory se zde často setkávám s nepochopením....


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: KOLA, GEOMETRIE: geometrie náprav
PříspěvekNapsal: 30.01.2014 11:35 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

19.06.2012

Příspěvky:

639

Bydliště:

Amsterdam NL

Posun napravnice, alebo vymena silentblokov/ramena. Mne pomohlo to rameno.

_________________
Rodinny Ford Galaxy 2003, 1.9 TDI 96kw, 6 st.
Vozitko mojej polovicky: Ford Focus mk1 2000, 1.8 benzin
Byvale rodinne auto: Ford Mondeo 2003 kombi, 2.0 TDCi, 6 MMT


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: KOLA, GEOMETRIE: geometrie náprav
PříspěvekNapsal: 30.01.2014 15:15 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Hodnost:

Moderátor

Registrován:

11.12.2009

Příspěvky:

5477

Bydliště:

DuchcoVW & Kladno

teď je otázka jaký hodnoty záklonu byly před offroad vložnkou ;)

_________________
Wartburg 353 Tourist

Polo 86c 2f 1.3 40kW 1992 !!RIP!!
Golf III variant 1.4 1995 - šel do světa

Tepličáci, Ústečáci, Mostečáci sem => SRAZ!!?
Kladno hýýýýr => SRAZ!!?

Detailing Club

_________________
Škoda Fabia 1.2TSI 66kW 2015 Stylový šicí stroj + Sharan 1.9 TDI PD 85kW 2001 sociál s koženym volantem (family car)


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky  ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: KOLA, GEOMETRIE: geometrie náprav
PříspěvekNapsal: 30.01.2014 18:58 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

3809

Ta odchylka je nepatrná, na jízdní vlastnosti to pravděpodobně nebude mít vliv. Spíš než tlumič bych se přikláněl k ohnutí ramene (směrem vzad), ale je to tak nepatrná odchylka, že bych to snad ani neřešil.


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: KOLA, GEOMETRIE: geometrie náprav
PříspěvekNapsal: 30.01.2014 20:02 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Hodnost:

Člen klubu

Registrován:

21.11.2010

Příspěvky:

3444

Bydliště:

Berounsko, D5 Exit 28

Typoval bych to spíš na ohnuté rameno, tu pecku absorbovalo především rameno. Tlumič má jen jeden pevnej bod a tudíž by se mu nemělo nic stát. Vím kdo by ti rameno minimálně půjčil a ke koupi by nebylo moc drahý.

_________________
Ford Galaxy 1.9 Ghia, PD 85kW, 2001
Don't worry, be happy
http://forum.navitym.cz/index.php

_________________
Realizace, servis a údržba kompresoroven. PSA generátory dusíku a kyslíku. Průmyslová filtrace kapalin.


Nahoru
 
 
 Předmět příspěvku: Re: KOLA, GEOMETRIE: geometrie náprav
PříspěvekNapsal: 30.01.2014 20:18 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

3809

Taky mě jeden napadá..... ;-)

Ale jak jsem psal výše - já bych tak nepatrnou odchylku snad ani neřešil. Hodnota tzv. diference záklonů (rozdíl mezi záklony vlevo a vpravo) nesmí být víc než 1°. A to, jak vidno z protokolu, má ještě velkou rezervu.


Nahoru
  Profil
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 128 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  





Sháníte levné povinné ručení? - povinné ručení kalkulačka Vám pomůže.
Skvělé ceny a přístup najdete v autopůjčovně Automoc v centru Prahy.
E-regaly.cz - Dodáváme profesionální regály a regálové systémy, zajišťujeme dopravu a montáž. Policové regály skladem.

Powered by phpBB © 2007 phpBB Group