Stránka 9 z 9

Re: KOLA, GEOMETRIE: geometrie náprav

Napsal: 30.01.2014 22:04
od M@rty74
Všem díky za názory. Podstatný je pro mě ten poslední od Marka - neřeším a nepřepínám :-D

Re: KOLA, GEOMETRIE: geometrie náprav

Napsal: 01.02.2014 08:55
od Marek77
Já, coby hnidopich, co musím mít vždy vše "akorát", bych neřekl "neřeš", kdyby to za řešení stálo.

Faktem je, že ta odchylka od tolerance je tak malá, že klidně mohla být způsobena i nepřesností měření. Kdybychom chtěli zabředat do detailů, pak ta nápravnice by chtěla posunout dopředu na obou stranách, ne pouze vpravo, protože vlevo je sice číslo zelené, ale nijak závratně (je na samé dolní hranici tolerance). Taktéž odklony by šly korigovat posunem nápravnice doprava, protože levé kolo je na hraně zeleného pole.

Ale proč to řešit, když by se prakticky nic nezměnilo? Důležité je především to, aby hodnoty obou kol byly pokud možno co nejstejnější (vlevo a vpravo). Čili pokud na jedné straně je odklon -1°, tak aby i na druhém kole byla tato hodnota pokud možno co nejpodobnější. Proto je tam kromě rozmezí hodnot uváděna i maximální dovolená odchylka L/P - ta je zásadní.

Re: KOLA, GEOMETRIE: geometrie náprav

Napsal: 04.07.2014 01:52
od mirdys
Díky za upřesnění, ale můžeš sem ještě napsat, jak se na geometrii měří ten záklon. Vždy jsem viděl jen ta optická zařízení namontované na kolech a stupnice na podlaze vedle auta. Nikdy jsem si nevšiml ničeho, co by dokázalo zjistit vzájemnou polohu dolního čepu na remani a horního uložení tlumiče, aby z toho šel vypočítat úhel.

Re: KOLA, GEOMETRIE: geometrie náprav

Napsal: 04.07.2014 10:20
od Marek77
Měří se to optickými hlavicemi na kolech, stejně jako ostatní hodnoty. Je na to speciální postup řízený tím počítačem, který provádí celkové měření, při natočení kol přední nápravy o určitý úhel rejdu (dejme tomu 20° od přímé jízdy) nejprve na jednu, poté na druhou stranu.

Re: KOLA, GEOMETRIE: geometrie náprav

Napsal: 08.07.2014 12:35
od 11mAjA11
smolda píše:Typoval bych to spíš na ohnuté rameno, tu pecku absorbovalo především rameno. Tlumič má jen jeden pevnej bod a tudíž by se mu nemělo nic stát. Vím kdo by ti rameno minimálně půjčil a ke koupi by nebylo moc drahý.

Moje zkušenost je, že rameno se teda tak lehce neohne, uhne tlumič, rameno by se ohlo, kdyby to byla rána až by kolo upadlo..

Já když loni dostal ránu přímo na vytočené kolo v rejdu, tak všechno bylo rovné a tlumič byl banán, okem prakticky nebylo poznat, ale po přiložení k rovnému bylo všechno hnedka jasné..

Tohle minimum bych asi nedramatizoval, sledoval bych co to dělá s gumama a pak případně řešil o dál..

Re: KOLA, GEOMETRIE: geometrie náprav

Napsal: 13.06.2015 22:35
od Martin-K
Ahoj neřešil jste někdo špatný odklon na jednom ředním kole.
Můj případ, byl jsem na geo. sbíhavost seřízená ale na pravém kole je vetší odklon (kolo je do A) než na levé straně už je to v červených číslech auto táhne pořád do prava.
Na autě jsou nové komplet tlumiče vrchní uložení s ložisky pružiny v pořádku a puky v ramenou také v pořádku + nové stabilizační tyčky.
Už nevím co by to mohlo dělat ještě uvažuji jestli není ohnutá těhlice?
Řešil někdo takový problém?

Re: KOLA, GEOMETRIE: geometrie náprav

Napsal: 14.06.2015 01:25
od the.max
To by musela bejt kurevská prda, aby se hnula těhlice. To spíš by to neunesl tlumič.

Re: KOLA, GEOMETRIE: geometrie náprav

Napsal: 20.06.2016 20:26
od hiero
ahojte! zacalo mi tiect riadenie tak som sa pustil do vymeny a poviem je to pakec cela napravnica dolu foto som nerobil skoda ale dal som to demontaz montaz za 4 hodky a z tohoto dovodu a z dovodu ze su tam naschval vacsie otvori som ju samozrejme neosadil do povodnej polohy. ale teraz ku geometrii v minulom prispevku som mal vsetko v zelenom a teraz pri geometrii boli zestene zle odklony aj zaklony samozrejme som mu kazal napravnicu povoli co urobil odklony dal do poriadku ale zaklony to sa asi nato vysral vid foto...lco stym ziadat opatovne nastavenie alebo sa nato vysrat :?: