Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 98 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: PŘEVODOVKA MANUÁL: špatně řadí
PříspěvekNapsal: 27.06.2007 12:59 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

3818

Chlapi (a dámy), mám problém, s nímž si nevím rady. Jistě se tu najde řada takových, kteří vědí, jak mi pomoct - předem děkuji.
Jde mi špatně řadit. Poslední týden - dva je to neúnosné. Přitom mi řazení chodilo tak nádherně, že jsem jásal a komfortem řazení jsem byl dost překvapen.
Chová se to tak, že rychlost tam jde jakoby nadvakrát, jako by to nejdřív skočilo na synchron a až potom to musím dotlačit do zubů hnaného kolečka. A k tomu dotlačení musím vyvinout dost značnou sílu. Dělají to všechny dopředné kvalty. Hluk to nevydává.
Olej jsem preventivně (po koupi vozu) měnil v březnu a najeto je na něj cca 5.000 km (dle návodu jsem použil olej do automatu Dexron III / Mercon).
Podobně se to chová, když unáší spojka, ale ta nejspíš neunáší, protože by skřípalo řazení zpátečky (ta jde ale řadit dobře).

Někde jsem četl (nevím které fórum to bylo), že to může dělat něco na řadicích lanech - nějaký vypadlý bowden z držáku nebo co. Ale nic o tom nevím a ani nevím, kde a co hledat.

Nemáte někde nápad, čím to může být???
Díky.....

_________________
Daewoo Matiz 0,8i 38kW (*1999)
Renault Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Renault GrandScénic II 1,6i 83kW (*2006)
Renault Clio III 1,2i 55kW (*2012)


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27.06.2007 15:25 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

3818

Poznatky, které doplním:

Nejhůře tam jde jednička a trojka, naopak téměř bez chyby dvojka a čtyřka.

Při zařazení zpátečky mi nesvítí zpětná světla, musím na páku silně zatlačit dozadu, abych je rozsvítil.

Celé mi to přijde, jakoby měla páka krátký krok a neúplně zasouvala rychlostní stupně.

Nejsem si jist, ale mám dojem, že mi to zlobí od výměny rozvodů, tak mě napadlo, jestli se tou manipulací s motorem na hrazdě nemohlo někde něco porobit - třeba právě na těch bowdenech.

_________________
Daewoo Matiz 0,8i 38kW (*1999)
Renault Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Renault GrandScénic II 1,6i 83kW (*2006)
Renault Clio III 1,2i 55kW (*2012)


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: PŘEVODOVKA MANUÁL: špatně řadí - Galaxy TDi manual (VTX-75)
PříspěvekNapsal: 26.03.2008 17:06 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

30.12.2007

Příspěvky:

13

Já Tě nevím kámo ,ale můj starý dobrý PAN mechanik tvrdí že tyhle převodovky mají nesmrtelný olej...tzn na věčné časy a nikdy jinak... :lol: Já měnit nebudu,třeba bych dopadl jak Ty... :cry:


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: PŘEVODOVKA MANUÁL: špatně řadí - Galaxy TDi manual (VTX-75)
PříspěvekNapsal: 26.03.2008 17:34 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

3818

To je sice hezký, ale už se stalo.

Problém nezmizel. Ale olejem to nejspíš nebude, protože se to tak chová i když motor stojí a tudíž převodovka se netočí.

_________________
Daewoo Matiz 0,8i 38kW (*1999)
Renault Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Renault GrandScénic II 1,6i 83kW (*2006)
Renault Clio III 1,2i 55kW (*2012)


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: PŘEVODOVKA MANUÁL: špatně řadí - Galaxy TDi manual (VTX-75)
PříspěvekNapsal: 05.04.2008 04:59 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

1002

Bydliště:

3nec

v SAG 1. generace (alespoň co vím u TDIček) jsou manuální převodovky od Fordu, dokonce i včetně šaltpáky :) (..teda aspoň tak vypadá) a musím říct že je to slabina těchhle aut, má takové specifické "měkké" řazení

jinak řadí se sice dobře, ale jednička pokud úplně nezastavím mi jde přes zuby, to bude asi opotřebený synchron, na to se dá zvyknout, ale víc mne štve řazení zpátečky, jednak způsob, tedy "Fordovsky" dozadu :? , a pak, že jde hrozně těžko.. taky se ptám jestli někdo neví čím by to mohlo být, přes zuby to nejde

_________________
Sharan TDI


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: PŘEVODOVKA MANUÁL: špatně řadí - Galaxy TDi manual (VTX-75)
PříspěvekNapsal: 10.04.2008 19:26 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

02.03.2008

Příspěvky:

2606

Bydliště:

Brno

Jestli se nemýlím, tak jednička synchron nemá, když tak mě vyveďte z omylu. A jak je možný, že se řadí u Galaxy zpátečka dozadu, když ty SAGy mají mít všechno stejný?

_________________
Alhambra II 1,9 TDi 96KW 03

http://www.avjose.cz


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: PŘEVODOVKA MANUÁL: špatně řadí - Galaxy TDi manual (VTX-75)
PříspěvekNapsal: 10.04.2008 20:39 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

1002

Bydliště:

3nec

To Jose1:

nevím jestli má jednička synchron, převodovka je pro mne zatím španělská vesnice, ale i u staré Škody 120 a kteréhokoli auta pokud jsem řadil jedničku v minimální rychlosti, např. v křižovatce v kopci atp., tak jsem cítil odpor převodovky a pak tam tiše zaskočila, kdežto u mého Sharana musím zastavit na nulu a ještě počkat, jinak počítám zuby, takže asi něco není v pořádku, a s tím řazením dozadu nerozumím jak to myslíš, mám Sharan a řadím dozadu, a psal jsem že je to typické pro forda, uvítal bych řazení zpátečky dopředu, je to daleko pohodlnější

_________________
Sharan TDI


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: PŘEVODOVKA MANUÁL: špatně řadí - Galaxy TDi manual (VTX-75)
PříspěvekNapsal: 11.04.2008 08:22 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

3818

Synchrony jsou na všech dopředných rychlostních stupních, v některých případech je dokonce i zpátečka synchronizovaná. Nesynchronizovaná jednička je dávná historie.

Dokonce někteří výrobci dělají na první rychlost několikanásobný synchron (například některé Octavie TDi mají trojitý synchron na jedničce, právě aby tam šla jako po másle).

_________________
Daewoo Matiz 0,8i 38kW (*1999)
Renault Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Renault GrandScénic II 1,6i 83kW (*2006)
Renault Clio III 1,2i 55kW (*2012)


Naposledy upravil Marek77 dne 18.01.2014 20:19, celkově upraveno 1

Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: PŘEVODOVKA MANUÁL: špatně řadí - Galaxy TDi manual (VTX-75)
PříspěvekNapsal: 11.04.2008 15:56 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

02.03.2008

Příspěvky:

2606

Bydliště:

Brno

AHA!!
Takže je to jasný, já se vrtal v motorech naposledy někdy v prvohorách.....

_________________
Alhambra II 1,9 TDi 96KW 03

http://www.avjose.cz


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: PŘEVODOVKA MANUÁL: špatně řadí - Galaxy TDi manual (VTX-75)
PříspěvekNapsal: 12.04.2008 10:56 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

3818

Možná jsem po roce hledání a trpu konečně našel příčinu toho špatného řazení.

Mám dojem, že se mi pohnulo táhlo na příčný směr. Jinak řečeno - když řadím jedničku a trojku, je to utrpení, ani dvojka tam nejde bůhvíjak. Ale když při řazení trojky netlačím páku rovnou dopředu, ale maličko (opravdu jen mírně) ji vysunu doprava, spadne tam naprosto skvěle. Totéž pozoruji u jedničky - když páku nadám až nadoraz doleva, ale najdu takovou jakoby polohu páky ne úplně vlevo a zasunu dopředu, spadne tam pěkně.

Vypadá to tedy, že možná bude stačit seřídit příčné táhlo. Nicméně pořád nechápu, jak se může stát, že se táhlo rozladí. Začalo to dělat po výměně rozvodů, což spolu nesouvisí (leda že by se to rozladilo tím pojížděním motoru nahoru a dolů na hrazdě, ale to nechápu jak).

_________________
Daewoo Matiz 0,8i 38kW (*1999)
Renault Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Renault GrandScénic II 1,6i 83kW (*2006)
Renault Clio III 1,2i 55kW (*2012)


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: PŘEVODOVKA MANUÁL: špatně řadí - Galaxy TDi manual (VTX-75)
PříspěvekNapsal: 20.04.2008 13:55 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

19.04.2008

Příspěvky:

2

Bydliště:

střední čechy

tak to chtělo poladit délku lanovodu ne

_________________
seat alhambra 96kw černá stříbrné doplnky 1/04


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: PŘEVODOVKA MANUÁL: špatně řadí - Galaxy TDi manual (VTX-75)
PříspěvekNapsal: 21.05.2008 19:52 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

3818

Takže, pánové, hledal jsem hledal a asi jsem to našel.

Nevím, zda to vyřeší problém všech z vás, ale můj problém to vyřešilo.

Psal jsem tu, že po výměně oleje v převodovce mám potíže s řazením a že to řeším už přes rok. Celá věc se má asi takto:
Když jsem loni na jaře uvažoval, jaký olej do převodovky použít, zjišťoval jsem, jaký typ tam vlastně patří. Bylo mi potvrzeno, že do převodovek vozů SAG prvé generace se používá olej do automatických převodovek (přestože je to převodovka manuální), že prý to je taková specialitka těchto vozů. Rovněž mi bylo řečeno, že všechny tři modely, tedy Sharan, Alhambra i Galaxy prvé generace mají stejné převodovky GM a tudíž do všech těchto skříní se používá shodný olej. Tím olejem prý je ATF.

Znělo mi to logicky. Koupil jsem tedy ATF dle specifikace Dexron III (Havoline Texamatic 7045) a nafedroval to do skříně. Od té doby mi to řadí blbě.

Začal jsem se tedy pídit po příčinách. Proč to předtím na olej starý 170.000 km řadilo dobře a po výměně za olej nový to zlobí??? Až po roce dlouhých hledání příčin a souvislostí jsem na to přišel:
Základní mýlka celé věci je údajná shodnost převodovek. Skutečnost je totiž taková, že Galaxy I nemají stejné převodovky se Sharanem I a Alhambrou I !!! A proto se to celé zvrtalo. Galaxy I totiž mají převodovky jiné. Liší se sice naoko jen v detailech, ale jiné skutečně jsou. A možná i z toho důvodu se do převodovek Galaxy musí používat jiný olej než do Sharana a Alhambry.

Zatímco pro převodovky Sharan I a Alhambra I je schválen olej ATF, pro převodovky Galaxy I je schválen olej jiný, a sice olej dle specifikace Ford M2C-186-A. Této Fordově specifikaci jen tak nějaký olej neodpovídá - jedná se o velmi speciální produkt. Jediným "neoriginálním" olejem odpovídajícím této specifikaci na našem trhu je OMV ATF DII.

Cena tohoto oleje je u čerpacích stanic OMV relativně příznivá, litr stojí necelá dvě sta korun.

Měnil jsem simering na pravé poloose. Při té příležitosti jsem mnou vyměněný olej vypustil a zahodil (měl najeto 33.000 km). Po celou dobu opravy jsem nechal olej vykapávat, aby se převodovka maximálně vyprázdnila. Po opravě jsem převodovku naplnil dvěma litry oleje OMV ATF DII.

Pánové - řadím malíčkem pravé ruky !!!!! :D :D :D

_________________
Daewoo Matiz 0,8i 38kW (*1999)
Renault Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Renault GrandScénic II 1,6i 83kW (*2006)
Renault Clio III 1,2i 55kW (*2012)


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: PŘEVODOVKA MANUÁL: špatně řadí - Galaxy TDi manual (VTX-75)
PříspěvekNapsal: 23.05.2008 17:59 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

267

Bydliště:

Praha

Paráda Marku, gratuluji... Jen bych se ještě pro jistotu optal na ten olej do Sharana l a Alhambra l. Vím, že tam patří olej ATF, ale nejsou ty oleje ATF ještě něčím odlišné? Myslím jak píšeš ten Dextron lll či co? Nebo jinak jak budu kupovat ten olej stačí aby tam bylo napsané ATF, nebo tam musí ještě nějaká norma?

_________________
2x VW Caddy 2.0 ECOFUEL Life (CNG)


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: PŘEVODOVKA MANUÁL: špatně řadí - Galaxy TDi manual (VTX-75)
PříspěvekNapsal: 25.05.2008 13:27 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

3818

I oleje ATF se liší, především specifikacemi výrobců.

_________________
Daewoo Matiz 0,8i 38kW (*1999)
Renault Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Renault GrandScénic II 1,6i 83kW (*2006)
Renault Clio III 1,2i 55kW (*2012)


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: PŘEVODOVKA MANUÁL: špatně řadí
PříspěvekNapsal: 02.05.2009 16:13 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

27.09.2008

Příspěvky:

44

Bydliště:

Cheb

VW SHARAN 1,9 tdi 1998
Ahoj, stojím v zácpě a najednou nejde dát 1 takže na dvojku jde 3 a 4 pětka nefunguje také. No odešel Lanovod respektive kloub, stáhl jsem ho páskou je to tuhé. Nemáte někdo zkušenost z výmněnou? asi to bude porod vůbec nevím jak na to! a jestli se musí koupit a jakej díl?

Dik za INFO Petr

_________________
T1 BULLI, 37 KW T4 2,5 TDI Sharan 1,9TDI 1998, Passat 3C 2.0 TDI Highline 2006


Nahoru
  Profil
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 98 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  





Sháníte levné povinné ručení? - povinné ručení kalkulačka Vám pomůže.
Skvělé ceny a přístup najdete v autopůjčovně Automoc v centru Prahy.
E-regaly.cz - Dodáváme profesionální regály a regálové systémy, zajišťujeme dopravu a montáž. Policové regály skladem.

Powered by phpBB © 2007 phpBB Group