MOTOR, CHIP: chip tuning 85KW PD, čipovat nebo ne
-
- Řidič
- Příspěvky: 63
- Registrován: 26.11.2014 13:41
Re: MOTOR, CHIP: chip tuning 85KW PD, čipovat nebo ne
Ptal jsem se v několika servisech specializovaných na automaty. JF506E má na 4. a 5. stupni již pevné spojení lamelami jako klasická spojka a dále přes ozubená kola zvoleného převodu, aby byla co nejvyšší účinnost (ta je přes hydroměnič na stupních 1-3 znatelně nižší).
V podstatě celé, co jsem potřeboval vědět (a proto to píšu do tohoto tématu je) jestli u automatu je rozumné dělat chip nebo ne, protože mi pocitově 85kW přijde ve vyšších otáčkých slabší.
Spíš podle dostupných informací myslím že to nejde, protože převodovka JF506E trpí vysokým kroutícím momentem motoru TDI a ten se u chipu ještě zvýší výrazně nad základních 310Nm.
Díky za pochopení a omlouvám se.
V podstatě celé, co jsem potřeboval vědět (a proto to píšu do tohoto tématu je) jestli u automatu je rozumné dělat chip nebo ne, protože mi pocitově 85kW přijde ve vyšších otáčkých slabší.
Spíš podle dostupných informací myslím že to nejde, protože převodovka JF506E trpí vysokým kroutícím momentem motoru TDI a ten se u chipu ještě zvýší výrazně nad základních 310Nm.
Díky za pochopení a omlouvám se.
- the.max
- Člen klubu
- Příspěvky: 531
- Registrován: 24.10.2012 15:31
- Bydliště: Bílina
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTOR, CHIP: chip tuning 85KW PD, čipovat nebo ne
OT: jen pro upřesnění, každej automat funguje tak, že k řazení se používá tlaku oleje z čerpadla v převodovce. Ale protože u větších přenášených výkonů se stávalo, že lamely prostě nebyly schopny takový moment trvale přenést pálili se a prokluzovali, tak se začalo používat uzamykání měniče. To funguje tak, že po přeřazení (za pomocí hydrauliky) se měnič mechanicky uzamkne a napevno, tím se přemostí přenos síly z měniče na výstupní kolo a lamely pak nemusí tu sílu přenášet samy. Začalo se to používat u některých tří rychlostních automatů. Některé automaty pak mají uzamykání na dva nejvyšší kvlaty.
-
- Řidič
- Příspěvky: 125
- Registrován: 18.05.2009 11:05
- Bydliště: Stropkov
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTOR, CHIP: chip tuning 85KW PD, čipovat nebo ne
Ty si chipoval svoju v6?
- the.max
- Člen klubu
- Příspěvky: 531
- Registrován: 24.10.2012 15:31
- Bydliště: Bílina
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTOR, CHIP: chip tuning 85KW PD, čipovat nebo ne
Pokud by to bylo 4x4 tak by to MOŽNÁ mělo smysl, ale čipovat 150kW předohrab je IMHO kravina, navíc, ani nepamatuju, kdy naposledy jsem jel s nohou až na podlaze. Je mi prostě líto do toho vrážet takový prachy, když to stejně nevyužiju. Někde ale možná ještě mám dump mapy pro 175kW(?), je to ale do Golfa, tam je motor stejnej ale s jiným kódem.
-
- Řidič
- Příspěvky: 125
- Registrován: 18.05.2009 11:05
- Bydliště: Stropkov
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTOR, CHIP: chip tuning 85KW PD, čipovat nebo ne
Asi máš pravdu
- parizek_ltm
- VWexpert
- Příspěvky: 2659
- Registrován: 01.10.2008 22:01
- Bydliště: Praga
Re: MOTOR, CHIP: chip tuning 85KW PD, čipovat nebo ne
Ahoj,
ja jsem nikdy nebyl moc priznivcem chipovani, protoze bud si koupis zavodaka nebo autobus, ale chip ve stylu "zmeny mapy" je podle me dobra vec.
Kdyz jsem koupil X5, asi 3 mesice jsem s ni jezdil, abych si na auto zvyknul (hlavne na automat) a vedel, jak to jezdi. Pak jsem dostal kontakt na rozumneho "upravnika" a rozhodl jsem se to vyzkouset. Nesel jsem do toho kvuli vykonu ( v zakladu 220 koni), ale kvuli jizdnim vlastnostem a poklesu spotreby. Musim rict, ze to splnilo rozhodne moje ocekavani. Motor svizneji reaguje na plyn (neni tam prodleva mezi seslapnutim pedalu a samotnym vykonem jako u ostatnich aut) a spotreba sla lehce dolu. Ve meste jak je to tezke to poznat neni, ale dalku jsem schopen jet za 7.5-8l coz je na tu tezkou automatickou kravu docela dobry vysledek (dalnice spise 150kmh). Autem nejezdim denne, takze se u me nema tak spatne jako kazdodenni delnici a po 20tis vse stale funguje jak ma. U Sharana bych se nebal "chipnout" o tech 10-15kW, z rozdilu budes rozhodne pozitivne prekvapenej
EDIT: jeste info ohledne koureni, pres den to clovek nijak nepozna, ale v noci, kdyz za mnou jede auto a napriklad se mi nepristojne lepi na zadek, dam plny knedlik a ten za mnou hned pochopi, ze si ma drzet trochu odstup...proste par certiku z toho vyleti. U Sharana to podle me nebude tak znat, preci jen o 30%mensi objem a nizsi spotreba (pro stouraly, tohle jsem udelal asi jen 2x, kdyz za mnou jel opravdovy de*il)
ja jsem nikdy nebyl moc priznivcem chipovani, protoze bud si koupis zavodaka nebo autobus, ale chip ve stylu "zmeny mapy" je podle me dobra vec.
Kdyz jsem koupil X5, asi 3 mesice jsem s ni jezdil, abych si na auto zvyknul (hlavne na automat) a vedel, jak to jezdi. Pak jsem dostal kontakt na rozumneho "upravnika" a rozhodl jsem se to vyzkouset. Nesel jsem do toho kvuli vykonu ( v zakladu 220 koni), ale kvuli jizdnim vlastnostem a poklesu spotreby. Musim rict, ze to splnilo rozhodne moje ocekavani. Motor svizneji reaguje na plyn (neni tam prodleva mezi seslapnutim pedalu a samotnym vykonem jako u ostatnich aut) a spotreba sla lehce dolu. Ve meste jak je to tezke to poznat neni, ale dalku jsem schopen jet za 7.5-8l coz je na tu tezkou automatickou kravu docela dobry vysledek (dalnice spise 150kmh). Autem nejezdim denne, takze se u me nema tak spatne jako kazdodenni delnici a po 20tis vse stale funguje jak ma. U Sharana bych se nebal "chipnout" o tech 10-15kW, z rozdilu budes rozhodne pozitivne prekvapenej
EDIT: jeste info ohledne koureni, pres den to clovek nijak nepozna, ale v noci, kdyz za mnou jede auto a napriklad se mi nepristojne lepi na zadek, dam plny knedlik a ten za mnou hned pochopi, ze si ma drzet trochu odstup...proste par certiku z toho vyleti. U Sharana to podle me nebude tak znat, preci jen o 30%mensi objem a nizsi spotreba (pro stouraly, tohle jsem udelal asi jen 2x, kdyz za mnou jel opravdovy de*il)
- M@rty74
- Moderátor
- Příspěvky: 2498
- Registrován: 29.05.2010 21:14
- Bydliště: Green town at Prague
Re: MOTOR, CHIP: chip tuning 85KW PD, čipovat nebo ne
Pařízku mám taky jen trochu upravené mapy ( + 15kW ) a čertíky to taky umí, stačí jen prudčeji přidat
v pátek jsem u Libeňského nádraží potkal tvého exSharana - pořád má zadku tvůj nick a lepku na L zrcátku
v pátek jsem u Libeňského nádraží potkal tvého exSharana - pořád má zadku tvůj nick a lepku na L zrcátku
Neptejte se mě, proč Vám to, či ono bylo smazáno nebo zamčeno - NESPLŇOVALO TO PRAVIDLA SAG sekce!!!
Pro své idealistické názory se zde často setkávám s nepochopením....
Pro své idealistické názory se zde často setkávám s nepochopením....
-
- Řidič
- Příspěvky: 125
- Registrován: 18.05.2009 11:05
- Bydliště: Stropkov
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTOR, CHIP: chip tuning 85KW PD, čipovat nebo ne
Skusím to teda aj ja,som zvedavý či to s tou v6 niečo urobí
-
- Jezdec
- Příspěvky: 399
- Registrován: 18.11.2009 22:14
- Bydliště: Praha
Re: MOTOR, CHIP: chip tuning 85KW PD, čipovat nebo ne
U atmosferických motorů žádný nárůst "tzv.chipem" výkonu nečekejte.
Ty motory v serii zas tak blbě seřízený nejsou a fyzikální zákony jsou jenom jedny.
Ty motory v serii zas tak blbě seřízený nejsou a fyzikální zákony jsou jenom jedny.
VW Sharan TDI : "Dospělé auto pro dospělého člověka".
http://www.youtube.com/watch?v=CkJzc2D2 ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=CkJzc2D2 ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
- the.max
- Člen klubu
- Příspěvky: 531
- Registrován: 24.10.2012 15:31
- Bydliště: Bílina
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTOR, CHIP: chip tuning 85KW PD, čipovat nebo ne
IMHO zbytečně vyhozený prachy
- parizek_ltm
- VWexpert
- Příspěvky: 2659
- Registrován: 01.10.2008 22:01
- Bydliště: Praga
Re: MOTOR, CHIP: chip tuning 85KW PD, čipovat nebo ne
Tak dneska je problem ten, ze kazdy si neco mysli a na bazi toho vytvori usudek. Az to nekdo vyzkousi a potvrdi, tak pote to lze brat jako relevantni zkusenost
-
- Nový člen
- Příspěvky: 36
- Registrován: 05.05.2014 13:02
Re: MOTOR, CHIP: chip tuning 85KW PD, čipovat nebo ne
NAzdar , tak vcera sme si vyzvednul ocipovaneho sve Shrana 2010 1,9TDI 85kw a zmena byla na 104KW , jede to o dost lepe a za stejnych podminek jizdy jak jsme jezdil z 85kw mi klesla spotreba o 1litrik, takze u me zatim naprosta spokojenost. Cenova navranost pokud to tak pujde je u me za cca 3/4 roku.
WV Sharan 2010 1,9 TDi 85kw / 104kw
- kubenec
- VWsenior
- Příspěvky: 2011
- Registrován: 30.12.2009 19:10
- Bydliště: Praha 10 - VWršovice
Re: MOTOR, CHIP: chip tuning 85KW PD, čipovat nebo ne
Kolik si najel km za ten 1 den, ze uz vis o 1lt. uspore paliva?
Odesláno z mého HD2 pomocí Tapatalk 2
Odesláno z mého HD2 pomocí Tapatalk 2
-
- Nový člen
- Příspěvky: 36
- Registrován: 05.05.2014 13:02
Re: MOTOR, CHIP: chip tuning 85KW PD, čipovat nebo ne
1130km, samozrejme nezkusil jsem vsechny jizdni rezimy, takze pisu jestli to tak pujde dal tak je to super myslim si ze zaver si udelam tak po 10tis km
WV Sharan 2010 1,9 TDi 85kw / 104kw
-
- Řidič
- Příspěvky: 125
- Registrován: 18.05.2009 11:05
- Bydliště: Stropkov
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTOR, CHIP: chip tuning 85KW PD, čipovat nebo ne
Pridám skúsenosť s chipom 150kw na 162kw s automatickou prevodovkou po 60tis.km.Žiadne problémy s prevodovkou,spotreba bez zmeny. Menil som obe poloosi.Pocitovo rozdiel je určite citeľný. Zatiaľ spokojnosť.