MOTOR, CHIP: chip tuning 85KW PD, čipovat nebo ne

1995 - 20..

Moderátoři: M@rty74, michall

Odpovědět
golfgti16vv
Závodník
Závodník
Příspěvky: 630
Registrován: 07.11.2007 10:27
Bydliště: ŠUMAVWA

Re: MOTOR, CHIP: chip tuning 85KW PD, čipovat nebo ne

Příspěvek od golfgti16vv »

ja mam AFNko nacipovane od motorpower i s tryskama sprint 764 a s oktávou ani v serii se to rovnat neda ta vaha a odpor vzduchu je nekde jinde na dieselpower delali test a 200 konovy sharan jel stejne jako 150 konova octavka tak to je sakra rozil ne nemuzes srovnávat autobus s osobakem ja osobne jsem spokojeny jak mne to jede i když mne brzdi ještě kola 265-18 na zimnich to teprve jede

skodovak
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 37
Registrován: 16.11.2013 02:17
Bydliště: Pardubicko

Re: MOTOR, CHIP: chip tuning 85KW PD, čipovat nebo ne

Příspěvek od skodovak »

no ono trysky udělají zase ještě dost navíc. nevím mám to zkrátka takové mrtvé neplynulé,jede to až od 2300ot/min,hulí
kolem 4tis umře. oproti tomu jak jezdil bez chipu rozdíl prostě minimální němužu si pomoct.
Seat Alhambra 1.9TDi 81kw chip by Motorpower >> 142.3PS ,EGR OFF
VW Sharan 1.9 TDi 85kw

Uživatelský avatar
motorpower
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3332
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha

Re: MOTOR, CHIP: chip tuning 85KW PD, čipovat nebo ne

Příspěvek od motorpower »

Nabrždění bylo správně, ale zřejmě náhodné, pokud to hulí jak jsme spolu mluvili, je problém v netěsnosti či regulaci.
Už poprvé jsem doporučoval novou váhu, turbo, hadičky/ byly na šrot/, ev. regulační ventil. Kontrola kostřících bodů atd...
Měření výkonu na válcové zkušebně MAHA LPS 3000 4x4

Úprava výkonu vašeho vozu. Zlepšení emisních limitů.


Obrázek

Motorpower - Chiptuning

Uživatelský avatar
jardahes
Řidič
Řidič
Příspěvky: 194
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Holýšov - Plzeňský kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR, CHIP: chip tuning 85KW PD, čipovat nebo ne

Příspěvek od jardahes »

po čipování se většinou objeví skryté nebo přehlížené neduhy a je třeba to doladit, prostě když kára není v kondici tak ani čip nepomůže
Jarda

Uživatelský avatar
motorpower
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3332
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha

Re: MOTOR, CHIP: chip tuning 85KW PD, čipovat nebo ne

Příspěvek od motorpower »

Jo, to víme všichni, ale majitel ne.
Měření výkonu na válcové zkušebně MAHA LPS 3000 4x4

Úprava výkonu vašeho vozu. Zlepšení emisních limitů.


Obrázek

Motorpower - Chiptuning

skodovak
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 37
Registrován: 16.11.2013 02:17
Bydliště: Pardubicko

Re: MOTOR, CHIP: chip tuning 85KW PD, čipovat nebo ne

Příspěvek od skodovak »

Majitel to neví,tak to musí zjistit,to je nejlepší co člověka probere,nabít si hubu sám. No ne?...

Ptát se a vzdělávat se ač dodatečně je snad lidské a když to někoho baví,chce si částečně pomoci sám... viz tel
Seat Alhambra 1.9TDi 81kw chip by Motorpower >> 142.3PS ,EGR OFF
VW Sharan 1.9 TDi 85kw

jop585
Řidič
Řidič
Příspěvky: 63
Registrován: 26.11.2014 13:41

Re: MOTOR, CHIP: chip tuning 85KW PD, čipovat nebo ne

Příspěvek od jop585 »

Co jsem si zatím přečetl a dohledal i jinde, kvalitně udělaný chip na AYU na nějakých 100kW je naprosto v pohodě.
Co ale ve dvou specifických případech:

1) 4-motion, co na to haldex? Dle dostupných informací by to měl zvládnout, výkon přenáší jen někdy a jinak mu to zvýšené zatížení nemůže vadit. Je to tak?
2) Tiptronic-automat? Co jsem se dočetl, JF506E ja dimenzovaná tak akorát (spíš poddimenzovaná), kroutící moment motoru jí dává docela zabrat. Při čipu se zvedne jak výkon, tak točící moment, takže pak asi automat vydrží určitě méně, navíc těžko říct, zda bude sedět její naprogramování vyššímu výkonu motoru.

VW z nějakého důvodu dělal 4-motion a automaty právě jen s motory 85kW, jde o to, z jakého důvodu, jestli právě z pochopitelných technických důvodů, nebo jestli to byl jen nějaký blbý obhchodná přístup... přitom třeba kroutící moment, který by jiné převodovky zatěžoval nejvíc, je u 96kW i 110kW naftových verzí stejný ... tak to moc nechápu :fool:

Uživatelský avatar
the.max
Člen klubu
Příspěvky: 531
Registrován: 24.10.2012 15:31
Bydliště: Bílina
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR, CHIP: chip tuning 85KW PD, čipovat nebo ne

Příspěvek od the.max »

Mám automat ve spojení s motorem AYL (VR6, 150kW, 265Nm).

Jinak, některé JF506E (podle jejich kódu) se dají trochu 'zpevnit' tak, že se z první spojky vyhodí vymezovací podložky a dá se místo nich další sada lamel. Některé mají 6 lamel, některé 5. Stejné to je i u 4kvaltu AG4. Není to sice kdovíjaké vylepšení, ale životnost to prodlouží. Nicméně JF506E rozhodně není převodovka pro závody.
Vyměním ojetého pionýra za nejetou pionýrku.
Ford Galaxy Ghia 2001 V6 Tiptronic
Obrázek LPG

jop585
Řidič
Řidič
Příspěvky: 63
Registrován: 26.11.2014 13:41

Re: MOTOR, CHIP: chip tuning 85KW PD, čipovat nebo ne

Příspěvek od jop585 »

Díky za zajímavou informaci. Samozřejmě jsem nemyslel, že bych s automatem závodil, má to být rodinné auto na delší trasy, ale jel jsem už se Sharanem v automatu (85kW AUY) a na předjíždění to bylo horší než Octavia 1.6MPI. Velkej rozdíl váhy těch 10kW navíc nezachránilo. Navíc kolem 2500ot, kde AUY začíný vadnout, tak 1.6MPI teprve začíná nabírat na síle. V Sharanu nepomohlo ani ruční řazení na Tiptroniku, prostě to bylo líný. Proto by navýšení aspoň na 100kW bylo potřeba. Jde o to, jestli lze zvýšit jen výkon a ne krouťák.
Automat s VR6 nebo 1.8T jsem nezkoušel, tam by to mohlo být lepší.
Jestli u benzínu je taky JF506E, jenom s jiným stálým převodem, tak díky menším kroutícím momentům asi vydrží víc...
Kolik najel ten automat s VR6 do první opravy?

Uživatelský avatar
M@rty74
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2498
Registrován: 29.05.2010 21:14
Bydliště: Green town at Prague

Re: MOTOR, CHIP: chip tuning 85KW PD, čipovat nebo ne

Příspěvek od M@rty74 »

jop585 chjo... plácáš nesmysly a plníš to tu jen spoustou dotazů, které nikam nevedou a nikomu dalšímu nepomohou...
možná by jsi měl se SAGem něco najezdit ( a tím nemyslím pár stovek km, ale několik nejlépe desítek tisíc ) než začneš psát takovéto hodnocení, protože pak pochopíš, že ani sériovka AUY ve 2500 otáčkách nevadne - tedy pokud je v pořádku po motorické stránce... Ono totiž se SAGem nemůžeš jezdit stejně jako s tou zmiňovanou Octavií či jiným "malým" autem...
Neptejte se mě, proč Vám to, či ono bylo smazáno nebo zamčeno - NESPLŇOVALO TO PRAVIDLA SAG sekce!!!
Pro své idealistické názory se zde často setkávám s nepochopením....

Uživatelský avatar
the.max
Člen klubu
Příspěvky: 531
Registrován: 24.10.2012 15:31
Bydliště: Bílina
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR, CHIP: chip tuning 85KW PD, čipovat nebo ne

Příspěvek od the.max »

jop585: Převodovka se rozebírala někdy kolem 170ti tisíc ale jen proto, že jeden (pseudo) mechanik nedokázal diagnostikovat a najít závadu (zlomený kabel ke škrtící klapce) a tak se sral do převodovky, které před jeho zásahem nic nebylo, po jeho zásahu jezdila jen dopředu, protože jí ani nedokázal zase správně složit. V dalším servisu jí jen rozebrali, správně poskládali a vyměnili 2 gumové O kroužky (samozřejmě i olejový filtr), které ten matlák poškodil. Lamely byli OK. Teď na ní mám 191 tisíc a pohoda.
Vyměním ojetého pionýra za nejetou pionýrku.
Ford Galaxy Ghia 2001 V6 Tiptronic
Obrázek LPG

jop585
Řidič
Řidič
Příspěvky: 63
Registrován: 26.11.2014 13:41

Re: MOTOR, CHIP: chip tuning 85KW PD, čipovat nebo ne

Příspěvek od jop585 »

M@rty74: Nemám naježděno mnoho ze SAG, souhlasím, ale mám naježděno několik desítek tisíc km s VW Caddy Maxi, tedy s ještě "krabicovějším" autem než SAG, podobně těžkým. Je to osvědčený 1.9 TDI 77kW, manuál 5st. ani plně naložený nejede špatně, oproti pocitu z jízdy se SAG automatem.
Čekal jsem, že SAG pojede a bude reagovat stejně, což se nestalo :-(

Uživatelský avatar
kubenec
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2011
Registrován: 30.12.2009 19:10
Bydliště: Praha 10 - VWršovice

Re: MOTOR, CHIP: chip tuning 85KW PD, čipovat nebo ne

Příspěvek od kubenec »

Jak muze automat reagovat stejne jako manual?

Odesláno z mého HD2 pomocí Tapatalk 2

jop585
Řidič
Řidič
Příspěvky: 63
Registrován: 26.11.2014 13:41

Re: MOTOR, CHIP: chip tuning 85KW PD, čipovat nebo ne

Příspěvek od jop585 »

kubenec píše:Jak muze automat reagovat stejne jako manual?

Odesláno z mého HD2 pomocí Tapatalk 2
Přepnul jsem samozřejmě do ručního řazení Tiptronic, pak jsem čekal, že budou obě auta reagovat podobně, obě v podstatě s 5-ti kvaltem a podobně silným motorem. Ale byl tam rozdíl v neprospěch Sharana.
I třeba Galaxy 1.9TDI 85kW na dálnici kolem 130km/h akceleroval hůř než Caddy 1.9TDI 77kW (kterej má jen 5-kvalt a nižší maximálku). Proto si říkám, že u Sharana 85kW bude užitečný chip a řeším to, podle mnohých zbytečně brzo, ještě před nákupem.
Abych třeba nevzal automat a pak nezjistil, že se nedoporučuje ho jakkoliv čipnout.
(ještě je tady možnost, že těch pár aut s 85kW, co jsem zkoušel na dálnici, němělo už úplně zdravej motor nebo aspoň turbo). Jel jsem i s 1.9TDI 110kW (BTB) a to bylo úplný letadlo, tak bych si představoval, že Sharan pojede. (nekoupil jsem, byl dost prožranej, tak jsem si ho aspoň pro porovnání projel)

Uživatelský avatar
kubenec
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2011
Registrován: 30.12.2009 19:10
Bydliště: Praha 10 - VWršovice

Re: MOTOR, CHIP: chip tuning 85KW PD, čipovat nebo ne

Příspěvek od kubenec »

Já pořád nechápu jak můžeš porovnávat automat v ručním režimu z manuálem. Prostě mícháš jabka s hruškama. Chápeš vůbec rozdíl v principu automatu a manuálu? U těch převodovek se přenášejí síly úplně jinak, u automatu tlakem oleje a u manuálu přímo přes převodová kola.

Odpovědět

Zpět na „SAG - Sharan Alhambra Galaxy“