MOTOR, CHIP: chip tuning 85KW PD, čipovat nebo ne

1995 - 20..

Moderátoři: M@rty74, michall

Odpovědět
jop585
Řidič
Řidič
Příspěvky: 63
Registrován: 26.11.2014 13:41

Re: MOTOR, CHIP: chip tuning 85KW PD, čipovat nebo ne

Příspěvek od jop585 »

Ptal jsem se v několika servisech specializovaných na automaty. JF506E má na 4. a 5. stupni již pevné spojení lamelami jako klasická spojka a dále přes ozubená kola zvoleného převodu, aby byla co nejvyšší účinnost (ta je přes hydroměnič na stupních 1-3 znatelně nižší).

V podstatě celé, co jsem potřeboval vědět (a proto to píšu do tohoto tématu je) jestli u automatu je rozumné dělat chip nebo ne, protože mi pocitově 85kW přijde ve vyšších otáčkých slabší.
Spíš podle dostupných informací myslím že to nejde, protože převodovka JF506E trpí vysokým kroutícím momentem motoru TDI a ten se u chipu ještě zvýší výrazně nad základních 310Nm.
Díky za pochopení a omlouvám se. :oops:

Uživatelský avatar
the.max
Člen klubu
Příspěvky: 531
Registrován: 24.10.2012 15:31
Bydliště: Bílina
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR, CHIP: chip tuning 85KW PD, čipovat nebo ne

Příspěvek od the.max »

OT: jen pro upřesnění, každej automat funguje tak, že k řazení se používá tlaku oleje z čerpadla v převodovce. Ale protože u větších přenášených výkonů se stávalo, že lamely prostě nebyly schopny takový moment trvale přenést pálili se a prokluzovali, tak se začalo používat uzamykání měniče. To funguje tak, že po přeřazení (za pomocí hydrauliky) se měnič mechanicky uzamkne a napevno, tím se přemostí přenos síly z měniče na výstupní kolo a lamely pak nemusí tu sílu přenášet samy. Začalo se to používat u některých tří rychlostních automatů. Některé automaty pak mají uzamykání na dva nejvyšší kvlaty.
Vyměním ojetého pionýra za nejetou pionýrku.
Ford Galaxy Ghia 2001 V6 Tiptronic
Obrázek LPG

Radoslav
Řidič
Řidič
Příspěvky: 125
Registrován: 18.05.2009 11:05
Bydliště: Stropkov
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR, CHIP: chip tuning 85KW PD, čipovat nebo ne

Příspěvek od Radoslav »

Ty si chipoval svoju v6?

Uživatelský avatar
the.max
Člen klubu
Příspěvky: 531
Registrován: 24.10.2012 15:31
Bydliště: Bílina
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR, CHIP: chip tuning 85KW PD, čipovat nebo ne

Příspěvek od the.max »

Pokud by to bylo 4x4 tak by to MOŽNÁ mělo smysl, ale čipovat 150kW předohrab je IMHO kravina, navíc, ani nepamatuju, kdy naposledy jsem jel s nohou až na podlaze. Je mi prostě líto do toho vrážet takový prachy, když to stejně nevyužiju. Někde ale možná ještě mám dump mapy pro 175kW(?), je to ale do Golfa, tam je motor stejnej ale s jiným kódem.
Vyměním ojetého pionýra za nejetou pionýrku.
Ford Galaxy Ghia 2001 V6 Tiptronic
Obrázek LPG

Radoslav
Řidič
Řidič
Příspěvky: 125
Registrován: 18.05.2009 11:05
Bydliště: Stropkov
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR, CHIP: chip tuning 85KW PD, čipovat nebo ne

Příspěvek od Radoslav »

Asi máš pravdu :D

Uživatelský avatar
parizek_ltm
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2659
Registrován: 01.10.2008 22:01
Bydliště: Praga

Re: MOTOR, CHIP: chip tuning 85KW PD, čipovat nebo ne

Příspěvek od parizek_ltm »

Ahoj,
ja jsem nikdy nebyl moc priznivcem chipovani, protoze bud si koupis zavodaka nebo autobus, ale chip ve stylu "zmeny mapy" je podle me dobra vec.
Kdyz jsem koupil X5, asi 3 mesice jsem s ni jezdil, abych si na auto zvyknul (hlavne na automat) a vedel, jak to jezdi. Pak jsem dostal kontakt na rozumneho "upravnika" a rozhodl jsem se to vyzkouset. Nesel jsem do toho kvuli vykonu ( v zakladu 220 koni), ale kvuli jizdnim vlastnostem a poklesu spotreby. Musim rict, ze to splnilo rozhodne moje ocekavani. Motor svizneji reaguje na plyn (neni tam prodleva mezi seslapnutim pedalu a samotnym vykonem jako u ostatnich aut) a spotreba sla lehce dolu. Ve meste jak je to tezke to poznat neni, ale dalku jsem schopen jet za 7.5-8l coz je na tu tezkou automatickou kravu docela dobry vysledek (dalnice spise 150kmh). Autem nejezdim denne, takze se u me nema tak spatne jako kazdodenni delnici a po 20tis vse stale funguje jak ma. U Sharana bych se nebal "chipnout" o tech 10-15kW, z rozdilu budes rozhodne pozitivne prekvapenej :-)

EDIT: jeste info ohledne koureni, pres den to clovek nijak nepozna, ale v noci, kdyz za mnou jede auto a napriklad se mi nepristojne lepi na zadek, dam plny knedlik a ten za mnou hned pochopi, ze si ma drzet trochu odstup...proste par certiku z toho vyleti. U Sharana to podle me nebude tak znat, preci jen o 30%mensi objem a nizsi spotreba :) (pro stouraly, tohle jsem udelal asi jen 2x, kdyz za mnou jel opravdovy de*il)

Uživatelský avatar
M@rty74
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2498
Registrován: 29.05.2010 21:14
Bydliště: Green town at Prague

Re: MOTOR, CHIP: chip tuning 85KW PD, čipovat nebo ne

Příspěvek od M@rty74 »

Pařízku mám taky jen trochu upravené mapy ( + 15kW ) a čertíky to taky umí, stačí jen prudčeji přidat :laugh:

:offtopic: v pátek jsem u Libeňského nádraží potkal tvého exSharana - pořád má zadku tvůj nick a lepku na L zrcátku :good:
Neptejte se mě, proč Vám to, či ono bylo smazáno nebo zamčeno - NESPLŇOVALO TO PRAVIDLA SAG sekce!!!
Pro své idealistické názory se zde často setkávám s nepochopením....

Radoslav
Řidič
Řidič
Příspěvky: 125
Registrován: 18.05.2009 11:05
Bydliště: Stropkov
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR, CHIP: chip tuning 85KW PD, čipovat nebo ne

Příspěvek od Radoslav »

Skusím to teda aj ja,som zvedavý či to s tou v6 niečo urobí :twisted:

Dedla
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 399
Registrován: 18.11.2009 22:14
Bydliště: Praha

Re: MOTOR, CHIP: chip tuning 85KW PD, čipovat nebo ne

Příspěvek od Dedla »

U atmosferických motorů žádný nárůst "tzv.chipem" výkonu nečekejte.
Ty motory v serii zas tak blbě seřízený nejsou a fyzikální zákony jsou jenom jedny.
VW Sharan TDI : "Dospělé auto pro dospělého člověka".
http://www.youtube.com/watch?v=CkJzc2D2 ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
the.max
Člen klubu
Příspěvky: 531
Registrován: 24.10.2012 15:31
Bydliště: Bílina
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR, CHIP: chip tuning 85KW PD, čipovat nebo ne

Příspěvek od the.max »

IMHO zbytečně vyhozený prachy
Vyměním ojetého pionýra za nejetou pionýrku.
Ford Galaxy Ghia 2001 V6 Tiptronic
Obrázek LPG

Uživatelský avatar
parizek_ltm
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2659
Registrován: 01.10.2008 22:01
Bydliště: Praga

Re: MOTOR, CHIP: chip tuning 85KW PD, čipovat nebo ne

Příspěvek od parizek_ltm »

Tak dneska je problem ten, ze kazdy si neco mysli a na bazi toho vytvori usudek. Az to nekdo vyzkousi a potvrdi, tak pote to lze brat jako relevantni zkusenost ;)

schrek
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 36
Registrován: 05.05.2014 13:02

Re: MOTOR, CHIP: chip tuning 85KW PD, čipovat nebo ne

Příspěvek od schrek »

NAzdar , tak vcera sme si vyzvednul ocipovaneho sve Shrana 2010 1,9TDI 85kw a zmena byla na 104KW , jede to o dost lepe a za stejnych podminek jizdy jak jsme jezdil z 85kw mi klesla spotreba o 1litrik, takze u me zatim naprosta spokojenost. Cenova navranost pokud to tak pujde je u me za cca 3/4 roku.
WV Sharan 2010 1,9 TDi 85kw / 104kw

Uživatelský avatar
kubenec
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2011
Registrován: 30.12.2009 19:10
Bydliště: Praha 10 - VWršovice

Re: MOTOR, CHIP: chip tuning 85KW PD, čipovat nebo ne

Příspěvek od kubenec »

Kolik si najel km za ten 1 den, ze uz vis o 1lt. uspore paliva?

Odesláno z mého HD2 pomocí Tapatalk 2

schrek
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 36
Registrován: 05.05.2014 13:02

Re: MOTOR, CHIP: chip tuning 85KW PD, čipovat nebo ne

Příspěvek od schrek »

1130km, samozrejme nezkusil jsem vsechny jizdni rezimy, takze pisu jestli to tak pujde dal tak je to super myslim si ze zaver si udelam tak po 10tis km :)
WV Sharan 2010 1,9 TDi 85kw / 104kw

Radoslav
Řidič
Řidič
Příspěvky: 125
Registrován: 18.05.2009 11:05
Bydliště: Stropkov
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR, CHIP: chip tuning 85KW PD, čipovat nebo ne

Příspěvek od Radoslav »

Pridám skúsenosť s chipom 150kw na 162kw s automatickou prevodovkou po 60tis.km.Žiadne problémy s prevodovkou,spotreba bez zmeny. Menil som obe poloosi.Pocitovo rozdiel je určite citeľný. Zatiaľ spokojnosť. :yahoo:

Odpovědět

Zpět na „SAG - Sharan Alhambra Galaxy“