MOTOR: tlak v mazacím systému, roztržený olejový filtr

1995 - 20..

Moderátoři: M@rty74, michall

galaxicko
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 2
Registrován: 23.10.2007 22:24

MOTOR: tlak v mazacím systému, roztržený olejový filtr

Příspěvek od galaxicko »

Nazdar kolegové VW motorů 1,9 tdi 81kw mám auto ford galaxy ,mám jeden problém a ptám se jestli se někdo z tímto jevem nesetkal, už se mi stalo po druhé že mi roztrhlo olejový filtr a vytekl mi olej z motoru , slyšel jsem o tom že by tam měl být udajně někde zpětný ventil který může být zaseknutý nebo porouchaný , nevíte náhodou kde ho hledat a popřípadě na kolik by mě taková sranda vyšla?

Uživatelský avatar
vilik
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2021
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Rakovnicko

Re: ROZTRŽENÝ OLEJOVÝ FILTR

Příspěvek od vilik »

Pokud vím, tak mazání je plnoprůtokové, to znamená, že olej jde z čerpadla do filtru, pak přes redukční ventil do soustavy. Ten redukční ventil přepouští přebytečný tlak zpět do vany. Kdyby byl zaseklý a nepřepouštěl, šel by plný tlak do soustavy. Pak by tady byla teoretická možnost roztržení filtru. Ale spíše ten tlak oleje vyvalí někde nějaké gufero, nebo těsnění.
VW Sharan II 1.9 TDI PD 85 kW Family červený
VW Passat 1.9 TDI PD Variant 96 kW modrý

Uživatelský avatar
ls
Řidič
Řidič
Příspěvky: 174
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Brno

Re: ROZTRŽENÝ OLEJOVÝ FILTR

Příspěvek od ls »

Něco podobného řešil kolega na Renaultu .Tlakem se mu povolil filtr a celá náplň vystříkala na zem.Oprava spočívala ve výměně olejového čerpadla+těsnění olejové vany +filtr a olejová náplň.Čerpadlo je v olejové vaně.

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: ROZTRŽENÝ OLEJOVÝ FILTR

Příspěvek od Marek77 »

Bylo by velmi žádoucí změřit tlak systému mazání.

Místo čidla tlaku (nachází se na hliníkovém držáku filtru) našroubovat manometr s rozsahem minimálně 0-1 MPa (lépe 0-1,5 MPa) a nastartovat. Tlak mazání nesmí v žádném případě (ani při použití extrémně hustého oleje a při maximálních otáčkách) překročit hodnotu 7 Bar (0,7 MPa).
Zpravidla již při tlaku 5,5 - 6 Bar otevírá redukční ventil (mechanická součástka olejového čerpadla) a tlak dál nevzrůstá.

Pokud by ovšem tlak nebyl redukován (například proto, že redukční ventil je zaseklý nebo do něho vnikla mechanická nečistota) a vystoupal nad hodnotu 10 Bar (1 MPa), hrozí destrukce filtru.

Ovšem tato závada se může stát například i v případě, že v systému je vše v pořádku, ale je použit nesprávný filtr (například pro jiný typ motoru).

Vím, že jeden človíček použil na motor AFN filtr určený pro 1Z a byly problémy.

Sady
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 17
Registrován: 31.01.2008 08:13
Bydliště: Krmelín okr. FM
Kontaktovat uživatele:

Re: ROZTRŽENÝ OLEJOVÝ FILTR

Příspěvek od Sady »

Marek77 píše:Bylo by velmi žádoucí změřit tlak systému mazání.

Místo čidla tlaku (nachází se na hliníkovém držáku filtru) našroubovat manometr s rozsahem minimálně 0-1 MPa (lépe 0-1,5 MPa) a nastartovat. Tlak mazání nesmí v žádném případě (ani při použití extrémně hustého oleje a při maximálních otáčkách) překročit hodnotu 7 Bar (0,7 MPa).
Zpravidla již při tlaku 5,5 - 6 Bar otevírá redukční ventil (mechanická součástka olejového čerpadla) a tlak dál nevzrůstá.

Pokud by ovšem tlak nebyl redukován (například proto, že redukční ventil je zaseklý nebo do něho vnikla mechanická nečistota) a vystoupal nad hodnotu 10 Bar (1 MPa), hrozí destrukce filtru.

Ovšem tato závada se může stát například i v případě, že v systému je vše v pořádku, ale je použit nesprávný filtr (například pro jiný typ motoru).

Vím, že jeden človíček použil na motor AFN filtr určený pro 1Z a byly problémy.

Jak se to projevovalo?
Mě z ničeho nic začala blikat kontrolka oleje a začal velice nepříjemně pípat bzučák.
Pokaždé když vypnu motor a znovu nastartuju, tak je vše OK do doby než to párkrát proturu tak kolem 3000 otáček. Pak zase blikájící kontrolka a ten nepříjemný zvuk. VAG-COM 304CZ neukazuje žádnou chybu. Mám strach aby to nebyla ta pumpa. To bude asi ranec.

Uživatelský avatar
Petr74
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 396
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha 15

Re: MOTOR: tlak v mazacím systému, roztržený olejový filtr

Příspěvek od Petr74 »

tohle blikání a pískání mi přesně dělal skřípnutý kablík od čidla tlaku oleje - bylo to přiskřípnutý pod krytem motoru

to Sady: že Ty ses v tom vrtal :lol:

golfgti16vv
Závodník
Závodník
Příspěvky: 630
Registrován: 07.11.2007 10:27
Bydliště: ŠUMAVWA

Re: MOTOR: tlak v mazacím systému, roztržený olejový filtr

Příspěvek od golfgti16vv »

mno skoukni nejdřiv kabely k čidlu oleje jsou nad olej filtrem a potom zkus vymnenit to čidlo jak na nej jde žluty drat pokud i potom bude blikat kontrolka tak asi čerpadlo chtelo by to taky zmeřit tlak kolik dava

Sady
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 17
Registrován: 31.01.2008 08:13
Bydliště: Krmelín okr. FM
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR: tlak v mazacím systému, roztržený olejový filtr

Příspěvek od Sady »

golfgti16vv píše:mno skoukni nejdřiv kabely k čidlu oleje jsou nad olej filtrem a potom zkus vymnenit to čidlo jak na nej jde žluty drat pokud i potom bude blikat kontrolka tak asi čerpadlo chtelo by to taky zmeřit tlak kolik dava
Auto je v servisu. Měřili tlak a čerpadlo dává 5 barů, vyměnili olej a filtr včetně dvou tlakových čidel a pořád stejné. Zítra budou sundávat vanu a zkouknou čerpadlo a nějaký redukční ventil...

Už mě začíná opouštět naděje.... dovolená asi nebude.:(

Uživatelský avatar
crashik
Řidič
Řidič
Příspěvky: 113
Registrován: 23.11.2012 16:31
Bydliště: Okres Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR: tlak v mazacím systému, roztržený olejový filtr

Příspěvek od crashik »

chlapi kde se nachází ten redukční ventil u AFN 81kW?Je možno že je zaselký? Při studeném startu ,když na to přišlápnu tak se mi vyvěsí ventily.Je třeba to prve zkontrolovat nebo rovnou sehnat nové čerpadlo?Diky
Ford Galaxy 1997 1.9TDi 66kW WGR AHU
VW Sharan 1999 1,9TDi 81kW AFN - Bouráno a prodáno

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: MOTOR: tlak v mazacím systému, roztržený olejový filtr

Příspěvek od Marek77 »

Redukční ventil bývá součástí olejového čerpadla. Zaseknout se pochopitelně může. Pokud bys to chtěl prověřit, musel bys demontovat vanu motoru a olejovou pumpu ven.

Uživatelský avatar
Skyppy
Člen klubu
Příspěvky: 1265
Registrován: 03.07.2010 07:11
Bydliště: Březová - Oleško

Re: MOTOR: tlak v mazacím systému, roztržený olejový filtr

Příspěvek od Skyppy »

Jen tak pro orientaci
Přílohy
redukční ventil.jpg

Uživatelský avatar
lanasxxx
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1252
Registrován: 09.10.2011 20:34
Bydliště: Teplice

MOTOR: tlak v mazacím systému, roztržený olejový filtr

Příspěvek od lanasxxx »

Chlapy,zeptam se....po nastarovani motoru a nasledne otevreni vicka na dolejvani oleje ma vicko se tam jen tak pohupovat?Me odlitne.....

Uživatelský avatar
Skyppy
Člen klubu
Příspěvky: 1265
Registrován: 03.07.2010 07:11
Bydliště: Březová - Oleško

Re: MOTOR: tlak v mazacím systému, roztržený olejový filtr

Příspěvek od Skyppy »

Co je tam za motor? Kolik má nalítáno? Mohly by být zapečené pístní kroužky nebo již vyběhaný motor. Tím pádem se Ti tlak vzniklý zdvihem pístu částečně tlačí do vnitřní části motoru. Změřit tlaky ve válcích a budeš vidět, jestli je to plošné poškození nebo vada třeba jenom jednoho válce.

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: MOTOR: tlak v mazacím systému, roztržený olejový filtr

Příspěvek od Marek77 »

Anebo je někde neprůchozí hadice odvětrání motoru, případně ventil na víku.

Uživatelský avatar
smolda
Člen klubu
Příspěvky: 3493
Registrován: 21.11.2010 16:42
Bydliště: Berounsko, D5 Exit 28

Re: MOTOR: tlak v mazacím systému, roztržený olejový filtr

Příspěvek od smolda »

Nejspíš opravdu zapečený pístní kroužky, ale je to jak psal klokan, dej sem údaje o motoru.
Měl jsem něco podobnýho na mojí starý Barče, motor AFN - vylítlo mi těsnění kliky na straně rozvodů...
Malá Veškrnová :roll:
Don't worry, be happy

Odpovědět

Zpět na „SAG - Sharan Alhambra Galaxy“