vilik píše:Jestli máš na mysli malé napětí, například 12 V, tak ne. ALE... o vazelínách (až na speciální typy), je všeobecně známo, že mají schopnost vázat vodu. Takže starší vazelína v určitých podmínkách může být vodivá, i když ne tak jako vodič, třeba hliník, či měď.
hm.musím prolést a vyčistit kontakty,vím že ne sem,ale da se servo pumpa na 1alhambře přetěsnit?mám na mysli ten simerink pod řemenicí
Z5 k vazelíně - na zatěsnění konektorů, aby do nich nezatékalo se vazelína použít dá, ale jen kvalitní silikonová. Obyčejná vazelína je hygroskopická, tudíž nasává vodu no a pak se může stát i vodivou. Na zatěsnění konektorů ABS v podbězích už nějaký ten rok používám silikonovou vazelínu bez nejmenších potíží, ale o tom už jsem tady v tom vlákně kdysi psal.
téměř píše:ahoj lidi mám na vás dotaz,vag mi našel vadné čidlo na abs(levé přední kolo)ale když zapnu zapalování tak kontrolka nesvítí ani když jsem odpojil kabel k jiným čidlům,jen při nastartování tak na čtvrt sekundy problikne. já myslel že když je závada na abs tak má svítit do odstranění závady,nevíte proč tak???????a co s tím
Popisujes nejspis temer presne to, s cim mam problem (na pravem prednim kole - sporadicky) i ja - taky mi kontrolka jen kraticce problikne pred nastartovanim - kdybys to vyresil, napis to sem prosim (ja udelam totez). Diky.
Ja mam na pravem kole viditelne poskozeny (pokrouceny a lehce napraskly) ten krouzek s dirkama ze ktereho cidlo ABS snima otaceni kola (ABS nekdy funguje a nekdy ne) a posledni dobou se mi od toho kola obcas line v tahu nebo pri brzdeni motorem podivne kovove kvikani, tak nevim jestli uz ten krouzek neni uplne v pr... - na zvedak se dostanu snad pristi tyden, tak uvidime jestli to ma souvislost. Bohuzel se to pry prodava jen jako celek, takze me nejspis kvuli tomu ceka vymena cele poloosy
tak zádrehel s ABS vyřešen,vičistil jsem kontakty na čidlech a kontrolka už ani neproblikne,ještě na vagu smažu závady a snad to už opět bude zase škubat
no ja som sa tiez konecne po 5 mesiacoch,ako som tu pisal dostal k tomu, aby som spravil ten snimac ABS (nasli sa peniaze aj na diagnostiku).
teraz po 2 tyzdnoch testovania mozem tiez odporucit naskor zmerat cidlo multimetrom, a potom to iste spravit na konektore RJ ABS.
U mna to boli tiez nakoniec zaoxidovane !? kontakty konektora na RJ ABS. Nic s cim by si "smirgel" a kontox neporadili
Ahoj, mám silně podobný problém. ABS mi svítí i po výměně snímače, Vag hlásí nevěrohodný signál lz kolo, v bloku hodnout se to vyměněné čidlo ani nehne a chyba nejde vymazat. Konektor vzadu na nápravě je ok. Čidlo je tak milimetr od kroužku cž mipřijde ok, takže jedině kabel k ŘJ ABS. Jak se nejlíp leze k ŘJ ABS?? Schema konektoru?? Jiné nečekané komplikace??
Pročítám toto téma a sleduji, že na SAGu se vyskytují roztodivné závady. I mně v poslední době ABS zlobí a tak nějak si nevím rady.
Do nedávna se mi ABS ozývalo jen v zimním období (dvakrát třikrát za zimu), jen když přišly plískanice a rozbředlý sníh a bylo lehce pod nulou. Zničehonic se ABS rozsvítila a hlásilo mi to závadu na LP kole (00283- Přerušení). Vždycky to bylo při brzdění a pouze v případě, že ABS bylo uvedeno v činnost (po bloknutí kol) - jindy se závada neobjevila. Tak jsem to po zimě omrknul a zjistil, že na snímači je poškozena izolace u vodiče - jakoby naseknutá. Naznal jsem, že dostane-li se na tento nechráněný vodič slaná voda, ovlivní to nějak systém ABS a řve to chybu. Závěr - vyměnil jsem snímač ABS. Od té doby pokoj - avšak pouze na chvilku.
Nyní mi ABS zlobí čím dál častěji, v posledních dnech dokonce téměř při každé jízdě. Naprosto nesmyslně se rozsvěcuje kontrolka, a to dokonce i v případě, že plynule jedu a v danou chvíli vůbec nebrzdím (třeba plynulá jízda po silnici 1.třídy na tempomatu). VAG hlásí závadu 00283 - Signál mimo toleranci. To je závada jiná, než bývala původně na starém snímači (tam to hlásilo Přerušení). A mně došla inspirace.
Koukal jsem do příručky na Octavii, neb mé Galaxy má stejný systém 1J0...... jako první Octavie, a tam je psáno, že tuto závadu způsobuje:
A) porucha snímače - vzhledem k tomu, že je nový, nevím nevím...
B) rušení vf signálem (zapalovací kabely) - u TDi nesmysl
C) poškozený impulzní kroužek na kloubu - kontrolován vizuálně (jeví se bez závady)
D) velká vzdálenost mezi impulzním kroužkem a snímačem - to by ale asi hlásilo pokaždé, nikoli pouze "někdy"
Tak problém s nefunkčním ABS je vyřešen. Mám čtyřkolku a je tam jiné čidlo, nevím proč ale prostě to tak je. To čidlo má i jiný tvar, což jsem nevěděl protože při demontáži jsem ho zcela zničil. Čidlo mě stálo 1960Kč, na konci čísla dílu je písmeno F, jiné čidla z jiných SAG nefungují (zkoušel jsem celkem sedm).
nic zlaty skodovky co?tyhle auta sou moc chytry a kdyz se neco vyse.. tak to stoji za to,taky mi sviti kontrolka abs,je to cidlem,nema zadny odpor,meri se to stejne jako dioda,takze multimetr piska jen z jedny strany,me nepiska ani z jedny:(
Dobrý den, stručně k podstatě věci. Rozsvítilo se ABS, vag nahlásil LZ čidlo, chybka 00290. Vyndám čidlo a koukám, že ten děrovaný kroužek je prasklý. Tedy, co myslíte, je to ten kroužek? A jak to vyměnit? Mám Sharan VR6 Syncro. Díky za rady.
A ta porucha se Ti rozsvítila když jsi startoval nebo za jízdy? Pokud by to dělalo při prvním startu, tak bych to viděl na nízké napětí v baterii. pokud se Ti to rozsvítilo za jízdy a při dalším startu nezhaslo, tak zkus za jízdy ve skupině 001 číst měřené hodnoty a uvidíš sám, jestli Ti ta LZ švindluje nebo ne. Podle VIS-u: kontrola vedení a konektoru, kontrola nebo výměna snímacího kroužku, kontrola nebo výměna čidla. Pokud by Ti to na tom LZ čidle ukazovalo jinou rychlost, vyměnil bych ten snímací kroužek.
Skyppy: Rozsvítilo se to při jízdě, pak už to svítilo. Když chybu smáznu, tak jako dobrý, dokud se nerozjedu.. Ten pokus s ukázáním údajů z čidel zkusím, jen si musím sehnat nesharewarovou verzi vagu. Díky.
Podle toho jak to popisuješ, mohl by být zoxidovaný konektor v LZ podběhu. Znamená to rozebrat, důkladně vyčistit obě části - jak zástrčku tak i zásuvku, natlačit silikonovou vazelínu a nebo aspoň prostříkat silikonovým olejem, zastrčit zástrčku do zásuvky, smáznout chybu ve VAGu a vyzkoušet.
Tak se podělím o nové poznatky. Potvrdil jsem si domněnku, že chybu způsobil prasklý impulzní kroužek. Bohužel nevím, jak bych se k němu dostal, a patrně je to i mimo moje schopnosti (Ví někdo, jak se to má rozebrat?). Každopádně jsem zkusil ten prasklý zmetek nalepit zpátky na místo (práce pro gynekologa...). Částečně se to podařilo, nicméně v tom prasklém místě je větší mezera mezi těmi zuby a zdá se, že to trochu dráždí abs. Závadu si znamenám na seznam pro servis...