Já mám v závadách sporadickou závadu 65535 od samého začátku, co mám auto. Ale neřeším to - auto jede dobře, žere málo, jiné projevy neshody neshledávám, takže se tím nezabývám.
Závada jde smazat, ale za chvíli se tam objeví znovu - nepřikládám tomu nijak zásadní význam. Údajně je to chyba softwaru.
mato363 píše:Zdravím,
potreboval by som sa uistiť či hodnota atmosferického tlaku ktorú mi ukazuje čidlo v RJ je správna, čítal som že by mala byť okolo 980mBar a mne ukazuje 968mBar, čidlo tlaku nasávaného vzduchu ukazuje rovnako 968mBar. Neviem či je chyba v čidle ktoré je v RJ alebo je toto ešte v tolerancii.
Čidlo atmosférického tlaku měří atmosférický tlak. Tudíž je-li atmosférický tlak v místě, kde stojíš s autem, 968 mBar (hPa), prostě čidlo hlásí tento údaj. Přejedeš-li do jiného místa, kde tlak vzduchu bude vyšší, bude vyšší i údaj z čidla .
Marek77 píše:Já mám v závadách sporadickou závadu 65535 od samého začátku, co mám auto. Ale neřeším to - auto jede dobře, žere málo, jiné projevy neshody neshledávám, takže se tím nezabývám.
Závada jde smazat, ale za chvíli se tam objeví znovu - nepřikládám tomu nijak zásadní význam. Údajně je to chyba softwaru.
mato363 píše:Zdravím,
potreboval by som sa uistiť či hodnota atmosferického tlaku ktorú mi ukazuje čidlo v RJ je správna, čítal som že by mala byť okolo 980mBar a mne ukazuje 968mBar, čidlo tlaku nasávaného vzduchu ukazuje rovnako 968mBar. Neviem či je chyba v čidle ktoré je v RJ alebo je toto ešte v tolerancii.
Čidlo atmosférického tlaku měří atmosférický tlak. Tudíž je-li atmosférický tlak v místě, kde stojíš s autem, 968 mBar (hPa), prostě čidlo hlásí tento údaj. Přejedeš-li do jiného místa, kde tlak vzduchu bude vyšší, bude vyšší i údaj z čidla .
Takže by nemalo byť vadné čidlo podľa toho čo píšeš, dík moc
Máte někdo zkušenost, zda se dá někde koupit samotné čidlo atmosférického tlaku? Případně kde a za kolik? ŘJ mi hlásí závadu, hadičku jsme vyměnili a žádná změna, takže je asi na řadě to čidlo.
Ahoj. Obavam sa,ze samotne cidlo atmosferickeho tlaku nekupis. Je totizto sucastou RJ. Co som ale cital a pocul, tak toto je bezna zavada 1-tkovych modelov... Resp., chybny software RJ. Pritom to ale nema vplyv na znizenie vykonu. V niektorych pripadoch pomohlo zbavit sa chybovej hlasky vo VAGu tym,ze sa vymenila hadicka priamo v RJ... Inym zas pomohlo prehratie software RJ. Kopec ludi to ale neriesi a chybovu hlasku si nevsima, kedze vykon auta je normalny.
Volkswagen Sharan II, r.v.2002, 1.9 TDI PD, AUY, 85kw
richigold píše:Máte někdo zkušenost, zda se dá někde koupit samotné čidlo atmosférického tlaku? Případně kde a za kolik? ŘJ mi hlásí závadu, hadičku jsme vyměnili a žádná změna, takže je asi na řadě to čidlo.
Na nemeckom/britskom webe ho mozno podla Bosch cisla (0 273 003 210) vygooglis, ale jeho cena plus doprava budu asi nerentabilne - skor kupit vadnu celu RJ a cidlo prehodit z nej.
Když já koupil před několika lety Golf 3 který má podobnou řídící jednotku tak auto padalo do nouzáku. Výsledek zjišťování závady bylo špatné čidlo atm. tlaku v ŘJ. Čidlo nebylo k sehnání a novou (jinou starší) ŘJ jsem za prachy za kterou se dala sehnat nechtěl. Tak jsem na některém německém foru našel jak toto čidlo nahradit trimrem. Místo čidla naletuješ trimr a dle VAGu nastavíš obvyklý tlak 980mBar. No a je hotovo. Jezdilo to bez problémů celý dva roky než jsem dal kvůli zvyšování výkonu jinou ŘJ.
Výstavba a rekonstrukce interiérů, od stavebních prací po kompletní vybavení www.neza-interiery.cz
Montáž, úpravy a repase topení Eberspächer, Webasto. Spuštění příhřevu jako nezávislé topení 603485666
Zdravím,
když načtu vagem přístrojovou desku nebo CAN Gateway tak se objeví chyba říd. jednotky motoru která jde smazat ale objeví se znovu. Auto jede zdá se normálně, ale vrtá mi to hlavou. Setkal se někdo s podobnou chybou? Má cenu to řešit?
Díky
VAG-COM verze: IHR 304.0
Autosoft
Číslo dílu řídícího modulu: 7M3 920 820 F
Komponent a/nebo - verze: KOMBIINSTRUMENT VDO V42
Kódodvání softwaru: 13111
Kód opravny: WSC 00006
1 Nalezeny chyby:
01314 - rid.jedn. motoru
49-10 - bez komunikace - Sporadicky
sulc.j píše:
VAG-COM verze: IHR 304.0
Autosoft
Číslo dílu řídícího modulu: 7M3 920 820 F
Komponent a/nebo - verze: KOMBIINSTRUMENT VDO V42
Kódodvání softwaru: 13111
Kód opravny: WSC 00006
1 Nalezeny chyby:
01314 - rid.jedn. motoru
49-10 - bez komunikace - Sporadicky
Většinou stačí jen odpojit konektor ŘJ, prostříkat nějakým slušným přípravkem na čištění kontaktů a zase zapojit a je po problému.
Bývá tam přechoďák na zoxidovaných kontaktech.
Tak mi to nedalo a když jsem měl chvíli čas, vyndal jsem jednotku motoru a omrknul tu vnitřní hadičku. Byla prasklá.
Po pročtení tohoto příspěvku (a jiných příspěvků na jiných fórech) už rozumím tomu, jakou souvislost má závada "65535 - Řídící jednotka motoru vadná - sporadicky" s prasklou hadičkou vedoucí ke snímači plnicího tlaku.
Pokud je hadička uvnitř jednotky prasklá, fouká plnicí tlak turba dovnitř jednotky - ta je vcelku slušně utěsněná, čili vzduch nemůže ven. A protože uvnitř jednotky je kromě jiného i snímač atmosférického tlaku (nesprávně snímač nadmořské výšky), byl tento snímač přetlakem v jednotce významně ovlivněn. Vezmeme-li v úvahu, že běžná hodnota atmosférického tlaku na planetě je kolem 1 Baru, musí to být vcelku masakr. Plnicí (pře-)tlak turba je (podle typu motoru) v maximu i 1,2 Bar, čili absolutní tlak, který v danou chvíli působí na snímač atmosférického tlaku, je 2,2 Bar - tedy víc než dvojnásobný.
Jednotka tuto obrovskou odchylku vyhodnotí jako závadu, kterou vypisuje jako "65535" a namísto hodnoty atmosférického tlaku dosadí tzv. náhradní (nouzovou) hodnotu, která je dána výrobcem a odpovídá nějaké přibližně střední hodnotě atmosférického tlaku na Zemi. Auto většinou nevykazuje žádný problém s výkonem, starty ani spotřebou (pokud nejste v Himálajích), jen v chybové paměti visí tato nepříjemná závada. Zpravidla ji nelze vymazat a pokud ano, pak jedině při stojícím motoru a bohužel po krátké chvíli provozu vozidla se objeví znovu.
Snímač atmosférického tlaku nelze samostatně vyměnit, v případě jeho poruchy se mění celá jednotka (nahrazovat čidlo rezistorem je dle mého názoru prasárna, ačkoli z finančního hlediska to dokážu pochopit). A protože snímač posílal jednotce nesmyslný údaj, jednotka si myslela, že je vadný. Proto zmíněnou chybovou hláškou "nařídila" uživateli samu sebe vyměnit.
Vyměnil jsem prasklou hadičku (v níž byla trhlina asi 3 mm dlouhá) a od té doby mi to zmíněnou závadu 65535 nepíše - chybová paměť je po dlouhé době čistá.
Chlapi, v souvislosti s touto závadou se mluví pouze o I modelech, jak je to u II modelů? Je tam taky zmíněná hadička-potenciální problém?
Mě to jede normálně, chybu nepíše, ale třeba by to někomu pomohlo.
Je pravda, že umístit snímač tlaku v sacím potrubí do jednotky motoru a vést k němu hadičku, to je řádná pomsta konstruktérů - ale jsou horší jobovky. Naštěstí to měly jen motory řady A3. Například Octavie TDi/SDi, kde jsou již motory řady A4, to taky už neměly; motory PD jsou vývojově ještě novější, takže logicky to také již nemají.