MOTOR, ŘÍDÍCÍ JEDNOTKA: vadná řídící jednotka motoru

1995 - 20..

Moderátoři: M@rty74, michall

Odpovědět
Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: MOTOR, ŘÍDÍCÍ JEDNOTKA: vadná řídící jednotka motoru

Příspěvek od Marek77 »

Já mám v závadách sporadickou závadu 65535 od samého začátku, co mám auto. Ale neřeším to - auto jede dobře, žere málo, jiné projevy neshody neshledávám, takže se tím nezabývám.

Závada jde smazat, ale za chvíli se tam objeví znovu - nepřikládám tomu nijak zásadní význam. Údajně je to chyba softwaru.





mato363 píše:Zdravím,
potreboval by som sa uistiť či hodnota atmosferického tlaku ktorú mi ukazuje čidlo v RJ je správna, čítal som že by mala byť okolo 980mBar a mne ukazuje 968mBar, čidlo tlaku nasávaného vzduchu ukazuje rovnako 968mBar. Neviem či je chyba v čidle ktoré je v RJ alebo je toto ešte v tolerancii.
Čidlo atmosférického tlaku měří atmosférický tlak. Tudíž je-li atmosférický tlak v místě, kde stojíš s autem, 968 mBar (hPa), prostě čidlo hlásí tento údaj. Přejedeš-li do jiného místa, kde tlak vzduchu bude vyšší, bude vyšší i údaj z čidla :wink:.

mato363
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 2
Registrován: 20.12.2009 20:50

Re: MOTOR, ŘÍDÍCÍ JEDNOTKA: vadná řídící jednotka motoru

Příspěvek od mato363 »

Marek77 píše:Já mám v závadách sporadickou závadu 65535 od samého začátku, co mám auto. Ale neřeším to - auto jede dobře, žere málo, jiné projevy neshody neshledávám, takže se tím nezabývám.

Závada jde smazat, ale za chvíli se tam objeví znovu - nepřikládám tomu nijak zásadní význam. Údajně je to chyba softwaru.





mato363 píše:Zdravím,
potreboval by som sa uistiť či hodnota atmosferického tlaku ktorú mi ukazuje čidlo v RJ je správna, čítal som že by mala byť okolo 980mBar a mne ukazuje 968mBar, čidlo tlaku nasávaného vzduchu ukazuje rovnako 968mBar. Neviem či je chyba v čidle ktoré je v RJ alebo je toto ešte v tolerancii.
Čidlo atmosférického tlaku měří atmosférický tlak. Tudíž je-li atmosférický tlak v místě, kde stojíš s autem, 968 mBar (hPa), prostě čidlo hlásí tento údaj. Přejedeš-li do jiného místa, kde tlak vzduchu bude vyšší, bude vyšší i údaj z čidla :wink:.
Takže by nemalo byť vadné čidlo podľa toho čo píšeš, dík moc :wink:

richigold
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 35
Registrován: 29.11.2010 07:22
Bydliště: České Budějovice / Praha

Re: MOTOR, ŘÍDÍCÍ JEDNOTKA: vadná řídící jednotka motoru

Příspěvek od richigold »

Máte někdo zkušenost, zda se dá někde koupit samotné čidlo atmosférického tlaku? Případně kde a za kolik? ŘJ mi hlásí závadu, hadičku jsme vyměnili a žádná změna, takže je asi na řadě to čidlo.

Uživatelský avatar
Janchi999
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 209
Registrován: 29.06.2009 08:14
Bydliště: SloVWakia
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR, ŘÍDÍCÍ JEDNOTKA: vadná řídící jednotka motoru

Příspěvek od Janchi999 »

Ahoj. Obavam sa,ze samotne cidlo atmosferickeho tlaku nekupis. Je totizto sucastou RJ. Co som ale cital a pocul, tak toto je bezna zavada 1-tkovych modelov... Resp., chybny software RJ. Pritom to ale nema vplyv na znizenie vykonu. V niektorych pripadoch pomohlo zbavit sa chybovej hlasky vo VAGu tym,ze sa vymenila hadicka priamo v RJ... Inym zas pomohlo prehratie software RJ. Kopec ludi to ale neriesi a chybovu hlasku si nevsima, kedze vykon auta je normalny.
Volkswagen Sharan II, r.v.2002, 1.9 TDI PD, AUY, 85kw

Pilotek
Profík
Profík
Příspěvky: 988
Registrován: 11.10.2008 21:52
Bydliště: Žilina

Re: MOTOR, ŘÍDÍCÍ JEDNOTKA: vadná řídící jednotka motoru

Příspěvek od Pilotek »

richigold píše:Máte někdo zkušenost, zda se dá někde koupit samotné čidlo atmosférického tlaku? Případně kde a za kolik? ŘJ mi hlásí závadu, hadičku jsme vyměnili a žádná změna, takže je asi na řadě to čidlo.
Na nemeckom/britskom webe ho mozno podla Bosch cisla (0 273 003 210) vygooglis, ale jeho cena plus doprava budu asi nerentabilne - skor kupit vadnu celu RJ a cidlo prehodit z nej.

Uživatelský avatar
motorpower
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3332
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha

Re: MOTOR, ŘÍDÍCÍ JEDNOTKA: vadná řídící jednotka motoru

Příspěvek od motorpower »

U mě čidla jsou.. :)
Měření výkonu na válcové zkušebně MAHA LPS 3000 4x4

Úprava výkonu vašeho vozu. Zlepšení emisních limitů.


Obrázek

Motorpower - Chiptuning

Uživatelský avatar
trepifajxl
Profík
Profík
Příspěvky: 961
Registrován: 04.04.2008 18:15
Bydliště: u Turnova

Re: MOTOR, ŘÍDÍCÍ JEDNOTKA: vadná řídící jednotka motoru

Příspěvek od trepifajxl »

Když já koupil před několika lety Golf 3 který má podobnou řídící jednotku tak auto padalo do nouzáku. Výsledek zjišťování závady bylo špatné čidlo atm. tlaku v ŘJ. Čidlo nebylo k sehnání a novou (jinou starší) ŘJ jsem za prachy za kterou se dala sehnat nechtěl. Tak jsem na některém německém foru našel jak toto čidlo nahradit trimrem. Místo čidla naletuješ trimr a dle VAGu nastavíš obvyklý tlak 980mBar. No a je hotovo. Jezdilo to bez problémů celý dva roky než jsem dal kvůli zvyšování výkonu jinou ŘJ.
Výstavba a rekonstrukce interiérů, od stavebních prací po kompletní vybavení
www.neza-interiery.cz


Montáž, úpravy a repase topení Eberspächer, Webasto. Spuštění příhřevu jako nezávislé topení
603485666

sulc.j
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 13
Registrován: 05.09.2011 16:51
Bydliště:

Re: MOTOR, ŘÍDÍCÍ JEDNOTKA: vadná řídící jednotka motoru

Příspěvek od sulc.j »

Zdravím,
když načtu vagem přístrojovou desku nebo CAN Gateway tak se objeví chyba říd. jednotky motoru která jde smazat ale objeví se znovu. Auto jede zdá se normálně, ale vrtá mi to hlavou. Setkal se někdo s podobnou chybou? Má cenu to řešit?
Díky

VAG-COM verze: IHR 304.0
Autosoft
Číslo dílu řídícího modulu: 7M3 920 820 F
Komponent a/nebo - verze: KOMBIINSTRUMENT VDO V42
Kódodvání softwaru: 13111
Kód opravny: WSC 00006
1 Nalezeny chyby:
01314 - rid.jedn. motoru
49-10 - bez komunikace - Sporadicky
Sharan II, 1.9TDI PD 85kw 2001

Uživatelský avatar
tornado1
Člen klubu
Příspěvky: 14724
Registrován: 04.11.2009 13:31
Bydliště: Humpolec
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR, ŘÍDÍCÍ JEDNOTKA: vadná řídící jednotka motoru

Příspěvek od tornado1 »

vypadá to na chybu napájení nebo can vedení
DENIK MONTAZI zde k náhlednutí - podívejte se na fotodokumentaci mé práce - TEL. 776200941

Uživatelský avatar
smolda
Člen klubu
Příspěvky: 3494
Registrován: 21.11.2010 16:42
Bydliště: Berounsko, D5 Exit 28

Re: MOTOR, ŘÍDÍCÍ JEDNOTKA: vadná řídící jednotka motoru

Příspěvek od smolda »

sulc.j píše: VAG-COM verze: IHR 304.0
Autosoft
Číslo dílu řídícího modulu: 7M3 920 820 F
Komponent a/nebo - verze: KOMBIINSTRUMENT VDO V42
Kódodvání softwaru: 13111
Kód opravny: WSC 00006
1 Nalezeny chyby:
01314 - rid.jedn. motoru
49-10 - bez komunikace - Sporadicky
Většinou stačí jen odpojit konektor ŘJ, prostříkat nějakým slušným přípravkem na čištění kontaktů a zase zapojit a je po problému.
Bývá tam přechoďák na zoxidovaných kontaktech.
Malá Veškrnová :roll:
Don't worry, be happy

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: MOTOR, ŘÍDÍCÍ JEDNOTKA: vadná řídící jednotka motoru

Příspěvek od Marek77 »

Tak mi to nedalo a když jsem měl chvíli čas, vyndal jsem jednotku motoru a omrknul tu vnitřní hadičku. Byla prasklá.

Po pročtení tohoto příspěvku (a jiných příspěvků na jiných fórech) už rozumím tomu, jakou souvislost má závada "65535 - Řídící jednotka motoru vadná - sporadicky" s prasklou hadičkou vedoucí ke snímači plnicího tlaku.

Pokud je hadička uvnitř jednotky prasklá, fouká plnicí tlak turba dovnitř jednotky - ta je vcelku slušně utěsněná, čili vzduch nemůže ven. A protože uvnitř jednotky je kromě jiného i snímač atmosférického tlaku (nesprávně snímač nadmořské výšky), byl tento snímač přetlakem v jednotce významně ovlivněn. Vezmeme-li v úvahu, že běžná hodnota atmosférického tlaku na planetě je kolem 1 Baru, musí to být vcelku masakr. Plnicí (pře-)tlak turba je (podle typu motoru) v maximu i 1,2 Bar, čili absolutní tlak, který v danou chvíli působí na snímač atmosférického tlaku, je 2,2 Bar - tedy víc než dvojnásobný.
Jednotka tuto obrovskou odchylku vyhodnotí jako závadu, kterou vypisuje jako "65535" a namísto hodnoty atmosférického tlaku dosadí tzv. náhradní (nouzovou) hodnotu, která je dána výrobcem a odpovídá nějaké přibližně střední hodnotě atmosférického tlaku na Zemi. Auto většinou nevykazuje žádný problém s výkonem, starty ani spotřebou (pokud nejste v Himálajích), jen v chybové paměti visí tato nepříjemná závada. Zpravidla ji nelze vymazat a pokud ano, pak jedině při stojícím motoru a bohužel po krátké chvíli provozu vozidla se objeví znovu.

Snímač atmosférického tlaku nelze samostatně vyměnit, v případě jeho poruchy se mění celá jednotka (nahrazovat čidlo rezistorem je dle mého názoru prasárna, ačkoli z finančního hlediska to dokážu pochopit). A protože snímač posílal jednotce nesmyslný údaj, jednotka si myslela, že je vadný. Proto zmíněnou chybovou hláškou "nařídila" uživateli samu sebe vyměnit.

Vyměnil jsem prasklou hadičku (v níž byla trhlina asi 3 mm dlouhá) a od té doby mi to zmíněnou závadu 65535 nepíše - chybová paměť je po dlouhé době čistá.

Uživatelský avatar
PajaS
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 219
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Vrané nad Vltavou

Re: MOTOR, ŘÍDÍCÍ JEDNOTKA: vadná řídící jednotka motoru

Příspěvek od PajaS »

Chlapi, v souvislosti s touto závadou se mluví pouze o I modelech, jak je to u II modelů? Je tam taky zmíněná hadička-potenciální problém?
Mě to jede normálně, chybu nepíše, ale třeba by to někomu pomohlo.

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: MOTOR, ŘÍDÍCÍ JEDNOTKA: vadná řídící jednotka motoru

Příspěvek od Marek77 »

Nene - dvojkové modely mají snímač plnicího tlaku přímo v sacím potrubí. Do jednotky tudíž vedou pouze elektrická vedení, žádná hadička ;-).

Uživatelský avatar
PajaS
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 219
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Vrané nad Vltavou

Re: MOTOR, ŘÍDÍCÍ JEDNOTKA: vadná řídící jednotka motoru

Příspěvek od PajaS »

Super, aspoň něco soudruzi vylepšili :good:

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: MOTOR, ŘÍDÍCÍ JEDNOTKA: vadná řídící jednotka motoru

Příspěvek od Marek77 »

Je pravda, že umístit snímač tlaku v sacím potrubí do jednotky motoru a vést k němu hadičku, to je řádná pomsta konstruktérů - ale jsou horší jobovky. Naštěstí to měly jen motory řady A3. Například Octavie TDi/SDi, kde jsou již motory řady A4, to taky už neměly; motory PD jsou vývojově ještě novější, takže logicky to také již nemají.

Odpovědět

Zpět na „SAG - Sharan Alhambra Galaxy“