MOTOR: napínací mechanizmus klínového řemene alternátoru
- veselda
- Nový člen
- Příspěvky: 7
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Velichov
- Kontaktovat uživatele:
MOTOR: napínací mechanizmus klínového řemene alternátoru
Zdravím všechny, jelikož jsem tady nováček a moc tomu nerozumím, budu se snažit popsat podrobně můj problém.
Jedná se o napínací mechanizmus klínového řemenu alternátoru.
Skrz držák alternátoru vede tyčka,
na jedné straně je napínací kladka řemenu alternátoru a na druhé straně je tlumič
vybrací. Vypadlo mi totiž z toho držáku alternátoru kudy vede ta tyčka pouzdro a
tím pádem to při volnoběhu dost píská (jelikož tam je vůle). Když přidám plyn tak
se to našponuje a přestane pískat. Dá se koupit ten samotný držák alternátoru i s
tou tyčkou? Má s tým někdo nějaké zkušenosti? V příloze Vám posílám podrobné foto.
Předem děkuji za každou radu.
veselda
VW Sharan 1.9Tdi 81Kw r.v.1999
Jedná se o napínací mechanizmus klínového řemenu alternátoru.
Skrz držák alternátoru vede tyčka,
na jedné straně je napínací kladka řemenu alternátoru a na druhé straně je tlumič
vybrací. Vypadlo mi totiž z toho držáku alternátoru kudy vede ta tyčka pouzdro a
tím pádem to při volnoběhu dost píská (jelikož tam je vůle). Když přidám plyn tak
se to našponuje a přestane pískat. Dá se koupit ten samotný držák alternátoru i s
tou tyčkou? Má s tým někdo nějaké zkušenosti? V příloze Vám posílám podrobné foto.
Předem děkuji za každou radu.
veselda
VW Sharan 1.9Tdi 81Kw r.v.1999
- widle
- VWmaniak
- Příspěvky: 6549
- Registrován: 25.09.2007 18:49
- Bydliště: Pržno okr. Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
Re: Napínací mechanizmus klínového řemenu alternátoru
já jsem měl ten samý problém, vyřešil mi to tady jeden kámoš a bez demontáže. Výstružníkem srovnal díru, z carobronzi vyrobil nové pozdra, ty po nasazení do díry opět vzal trošku vystružníkem, aby byla ta tyčka v rovině. Pak jsem do toho hliníku, co jsou v něm pouzdar navrtal díru, nařezal 6 závit, našrouboval tam maznici no a dovnitř natlačil vazelínu, která se používá do vodní pumpy, je dost hustá a šlape to jedna báseň. Ta caro bronz je podstatně tvrdší než ta mosaz, co tam byla.
žiju stále kupředu, protože tak je to správné.... http://www.Bodroteam.cz
- veselda
- Nový člen
- Příspěvky: 7
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Velichov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Napínací mechanizmus klínového řemenu alternátoru
Dík za radu, zajímalo by mně ještě jak se to celé demontuje. Myslím jak dostat tu tyčku z držáku ven, aby se tam nalisovali nové pouzdra
VW Sharan 1.9Tdi 81Kw r.v.1999
VW Sharan 1.9Tdi 81Kw r.v.1999
veselda
- widle
- VWmaniak
- Příspěvky: 6549
- Registrován: 25.09.2007 18:49
- Bydliště: Pržno okr. Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
Re: Napínací mechanizmus klínového řemenu alternátoru
stačí povolit silentblok motoru na pravé straně, t.j. té u rozvodů, motor nadzvednout a demontovat vzduchový filtr. Na jedné straně tyčky je pružina, tak tu povol a tyčku pak vysuň.Pzor, nesmí být ta tyčka moc opotřebovaná, jinak by netěsnila v té vložce z caro bronzi.
žiju stále kupředu, protože tak je to správné.... http://www.Bodroteam.cz
- veselda
- Nový člen
- Příspěvky: 7
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Velichov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Napínací mechanizmus klínového řemenu alternátoru
...ta pružina je ten tlumič vibrací?
takže stačí povolit ty 2 šrouby na tom tlumiči a vysunout ho z té tyčky?
takže stačí povolit ty 2 šrouby na tom tlumiči a vysunout ho z té tyčky?
veselda
- widle
- VWmaniak
- Příspěvky: 6549
- Registrován: 25.09.2007 18:49
- Bydliště: Pržno okr. Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
Re: Napínací mechanizmus klínového řemenu alternátoru
tam jsou ty šrouby tři. Nejdříve povol ten uprostřed, ten drží tu tyčku, pak ty zbývající dva po stranách....a pak sundáš tlumič vibrací, ty vložky musíš udělat na obou stranách,ale to asi víš.
žiju stále kupředu, protože tak je to správné.... http://www.Bodroteam.cz
- veselda
- Nový člen
- Příspěvky: 7
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Velichov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Napínací mechanizmus klínového řemenu alternátoru
...dík za radu, jenom doufám, že ta tyčka nebude opotřebovaná. Stejně budu muset ten držák altíku demontovat a vzít ho do práce klukům na dílnu, teď aspoň vím jak na to, snad se to povede
veselda
- widle
- VWmaniak
- Příspěvky: 6549
- Registrován: 25.09.2007 18:49
- Bydliště: Pržno okr. Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
Re: Napínací mechanizmus klínového řemenu alternátoru
s tím držákem si dej pozor, nastříkej šrouby něčím na povolování šroubů, ať je neukroutíš. Mi to dělal kámoš na autě a povedlo se mu to skvěle.
žiju stále kupředu, protože tak je to správné.... http://www.Bodroteam.cz
- marek000
- Nový člen
- Příspěvky: 43
- Registrován: 24.10.2007 16:32
- Bydliště: PÍSEK
Re: Napínací mechanizmus klínového řemenu alternátoru
Zdar , mám dotaz když povolim ty tři šrouby tak ten tlumič vybrací sundám aniž by se něco
stalo zdá se mi jako by tam byla nějaká pružina. Ještě něco výmněna napínací klatky , šlo by vymněnit jen ložisko v kladce ,? Koukal jsem naní a zdálo se mi že by to šlo. Jen to zkusit.
---------------------------
sharan 1,9 tdi 81 kw
stalo zdá se mi jako by tam byla nějaká pružina. Ještě něco výmněna napínací klatky , šlo by vymněnit jen ložisko v kladce ,? Koukal jsem naní a zdálo se mi že by to šlo. Jen to zkusit.
---------------------------
sharan 1,9 tdi 81 kw
- widle
- VWmaniak
- Příspěvky: 6549
- Registrován: 25.09.2007 18:49
- Bydliště: Pržno okr. Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
Re: Napínací mechanizmus klínového řemenu alternátoru
Marek00 tak kladka, po které jezdí řemen se dá odšroubovat a měla by jít koupit, já jsem ji kupoval kdysi na passata tdi, když chceš sundat to péro, tak nejdříve sundej řemen a pak to péro odšroubuj, je to v pohodě.
žiju stále kupředu, protože tak je to správné.... http://www.Bodroteam.cz
-
- Nový člen
- Příspěvky: 2
- Registrován: 26.07.2008 21:41
- Bydliště: Kolín
Re: MOTOR: napínací mechanizmus klínového řemene alternátoru
Zdravim vsetkych. Ako prosim Vas dostat tie puzdra von..?? Nejako sa mi nedary a nechce sa mi demonovot cely drzak. Za kazdu radu vopred DAKUJEM.
VW Sharan 1.9 TDI 110kW ..98 (AFN)
- widle
- VWmaniak
- Příspěvky: 6549
- Registrován: 25.09.2007 18:49
- Bydliště: Pržno okr. Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTOR: napínací mechanizmus klínového řemene alternátoru
saman
povol držák motoru, vedle vzduchového filtru, zvedni zvedákem motor, vyndej celý airbox vzduchového filtru a pak to krásně dostaneš ven
povol držák motoru, vedle vzduchového filtru, zvedni zvedákem motor, vyndej celý airbox vzduchového filtru a pak to krásně dostaneš ven
žiju stále kupředu, protože tak je to správné.... http://www.Bodroteam.cz
- sharáno
- Nový člen
- Příspěvky: 46
- Registrován: 18.11.2008 21:01
- Bydliště: Český Krumlov
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTOR: napínací mechanizmus klínového řemene alternátoru
Ten samý problém jsem měl u našeho sharána, vymlácené vystřeďováky, obroušená tyčka(časem sem hodim fotku, to musíte vidět) a hrozný hluk z motoru, takové chrochtání, při rozjezdu pískání. Komplet jsme to vyměnili - tyčka napínák podložky. Tak 500km krásný tichý chod, pak se to začlo opět vracet. V čem to může být????
dik za rady
dik za rady
- widle
- VWmaniak
- Příspěvky: 6549
- Registrován: 25.09.2007 18:49
- Bydliště: Pržno okr. Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTOR: napínací mechanizmus klínového řemene alternátoru
sharáno
máš vymlácený ten hliníkový držák....
buďto se to musí vyměnit celé, což stojí kolem 5tis, anebo....
výstružníkem srovnat díry a z káro-bronzi nechat udělat nové vložky. Já jsem tam navíc navrtal díru a našrouboval maznici.......
a hlavně!!!! nový řemen
máš vymlácený ten hliníkový držák....
buďto se to musí vyměnit celé, což stojí kolem 5tis, anebo....
výstružníkem srovnat díry a z káro-bronzi nechat udělat nové vložky. Já jsem tam navíc navrtal díru a našrouboval maznici.......
a hlavně!!!! nový řemen
žiju stále kupředu, protože tak je to správné.... http://www.Bodroteam.cz
- sharáno
- Nový člen
- Příspěvky: 46
- Registrován: 18.11.2008 21:01
- Bydliště: Český Krumlov
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTOR: napínací mechanizmus klínového řemene alternátoru
widle
No helet, když jsme to měnili, tak ten hliníkový kus jsme měli venku a byl vpoho, proto to nechápu. Řemen je čerstvej cca 15000. Když šestihranem došponovávám napínák tak to krásně utichne, ale jakmile to pustím, je to zpět
Četl jsem že to máš předělaný i na maznici.
Ještě to proberu s kolegou u kterého jsme to dělali, sám říkal, že ten hliník je OK.
Chtěl bych mít zase ten krásný tichý chod, bych se teď musel styděj jet někam na sraz, s takovým traktorem...
No helet, když jsme to měnili, tak ten hliníkový kus jsme měli venku a byl vpoho, proto to nechápu. Řemen je čerstvej cca 15000. Když šestihranem došponovávám napínák tak to krásně utichne, ale jakmile to pustím, je to zpět
Četl jsem že to máš předělaný i na maznici.
Ještě to proberu s kolegou u kterého jsme to dělali, sám říkal, že ten hliník je OK.
Chtěl bych mít zase ten krásný tichý chod, bych se teď musel styděj jet někam na sraz, s takovým traktorem...