ELEKTRO: přídavný akumulátor
- bikes
- Řidič
- Příspěvky: 80
- Registrován: 26.08.2009 05:42
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: ELEKTRO: přídavný akumulátor
Dobrý den pánove a dámy.
Uvažuji o předělání předehřevu na nez.topení na Sha.II, a tu kolem letí myšlenka na domontování 2.akumulátoru.
Zásadní otázka co vše je k tomu potřeba? Lze to vůbec (věřím, že zlaté české ručičky dovedou všechno).
Poradíte mi někdo?
Díky moc.
Uvažuji o předělání předehřevu na nez.topení na Sha.II, a tu kolem letí myšlenka na domontování 2.akumulátoru.
Zásadní otázka co vše je k tomu potřeba? Lze to vůbec (věřím, že zlaté české ručičky dovedou všechno).
Poradíte mi někdo?
Díky moc.
- michall
- Moderátor
- Příspěvky: 5719
- Registrován: 25.09.2007 15:24
- Bydliště: Praha
Re: ELEKTRO: přídavný akumulátor
Tak asi základ je mít ho kam dát, tj. dodělat kastlík pod sedačku spolujezdce a vyřešit jeho dobíjení, na což zase existuje sada, třeba tahle
http://www.stualarm.cz/produkt/pc4-35-i ... e-baterie/" onclick="window.open(this.href);return false;
Připojení bufíku je potřeba trochu modifikovat, ale na to je zase jiné téma
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?t=18877" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.stualarm.cz/produkt/pc4-35-i ... e-baterie/" onclick="window.open(this.href);return false;
Připojení bufíku je potřeba trochu modifikovat, ale na to je zase jiné téma
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?t=18877" onclick="window.open(this.href);return false;
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)
- bikes
- Řidič
- Příspěvky: 80
- Registrován: 26.08.2009 05:42
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: ELEKTRO: přídavný akumulátor
Díky moc, to je přesně to co jsem potřeboval. Ještě zbývá vyřešit držák akumulátoru a nějaký gelový nízky akumulátor.
- michall
- Moderátor
- Příspěvky: 5719
- Registrován: 25.09.2007 15:24
- Bydliště: Praha
Re: ELEKTRO: přídavný akumulátor
S tou gelovkou opatrně. Pokud není určena přímo do auta, má jiný způsob dobíjení (někde to tuším popisuje Jenda) a je citlivá na vybití - při asi 10,5V na baterce jí může vzít a přesunout do nebezpečného odpadu. Tak bacha, aby ti nevyskákaly špuntíci
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)
- jenda
- Profík
- Příspěvky: 943
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: u Č. Budějovic
Re: ELEKTRO: přídavný akumulátor
S dobíjením gelovky to není kritické, obecně platí buď trvalé dobíjení napětím 13,6 13,8 V nebo cyklické s konečným napětím 14,5 - 14,9 V. proud při zahájení dobíjení by měl být omezen na cca 1/4 kapacity při trvalém dobíjení to je pro 60 Ah cca 15A. nebo při cyklickém dobíjení nabíjení 1/10 kapacity do dosažení napětí 14,5 - 14,9 V nabíjení se ukončuje pokud se napětí po půl hodině nezmění. Podmínky nabíjení trvalým napětím je v autě zhruba splňěno protože regulátor udržuje napětí na cca 14V což je nepatrně výš než napětí pro trvalé dobíjení. ale auto obvykle není nastartované neustále, je zde pouze jedno riziko že pokud se předehřev bude pouzívat často a jezdit málo bude nutné přídavnou baterii dobíjet i externí nabíječkou.
Příklad zapnu předehřev 20 min před startem kompletní vytápění si vezme cca 12 A, z baterky vytáhnu 20 min = 0,3 hod * 12 A z toho vychází vybití 4 Ah, baterka má účinnost cca 70 % dodat musím 4/0,7 = asi 6 Ah Po nastartování sice začne do baterky téct poměrně vysoký proud 10-15 A ale během pár minut klesne na cca 1/10 kapacity takže pro vykrytí předehřevu bude třeba jet alespoň 1 hodinu aby se baterie dobila. Čim bude baterie starší tím jí bude klesat kapacita tím i dobíjecí proud který bude schopná absorbovat a doba pro vrácení odebrané energie se bude prodlužovat.
Na vybití je citlivá každá olověná baterie a ještě víc na přebíjení. Špuntíci vyskáčí při brutálním přebití nebo při vybíjení extrémnímy proudy.
Příklad zapnu předehřev 20 min před startem kompletní vytápění si vezme cca 12 A, z baterky vytáhnu 20 min = 0,3 hod * 12 A z toho vychází vybití 4 Ah, baterka má účinnost cca 70 % dodat musím 4/0,7 = asi 6 Ah Po nastartování sice začne do baterky téct poměrně vysoký proud 10-15 A ale během pár minut klesne na cca 1/10 kapacity takže pro vykrytí předehřevu bude třeba jet alespoň 1 hodinu aby se baterie dobila. Čim bude baterie starší tím jí bude klesat kapacita tím i dobíjecí proud který bude schopná absorbovat a doba pro vrácení odebrané energie se bude prodlužovat.
Na vybití je citlivá každá olověná baterie a ještě víc na přebíjení. Špuntíci vyskáčí při brutálním přebití nebo při vybíjení extrémnímy proudy.
-
- Jezdec
- Příspěvky: 223
- Registrován: 12.05.2009 23:58
Re: ELEKTRO: přídavný akumulátor
Dle manualu je tusim dano, ze pokud je v aute seriove 2. AKU pro nezavisle topeni, pak jak dlouhou dobu se pouziva predehrev, takovou dobu je treba jet (ci mit nastartovany motor).
Takze 20 min predehrevu = (alespon) 20 min jizdy.
A vubec, jakym zpusobem zmerit aktualni kapacitu 2. baterie? Klasickym zpusobem jak hlavni?
Mam k dispozici mereni ze znackoveho servisu z DE na sve auto, tak to delali vzdy pri servisni prohlidce, je to graf, kdy je vyjadrena max. kapacitu oproti 100%.
Takze 20 min predehrevu = (alespon) 20 min jizdy.
A vubec, jakym zpusobem zmerit aktualni kapacitu 2. baterie? Klasickym zpusobem jak hlavni?
Mam k dispozici mereni ze znackoveho servisu z DE na sve auto, tak to delali vzdy pri servisni prohlidce, je to graf, kdy je vyjadrena max. kapacitu oproti 100%.
- jenda
- Profík
- Příspěvky: 943
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: u Č. Budějovic
Re: ELEKTRO: přídavný akumulátor
Skutečně objektivní zjištění kapacity akumulátoru je jen kapacitní zkouška, což znamená změření doby za kterou se vybije akumulátor proudem rovnajícím se 1/20 kapacity a následné spočítání odebraných Ah. Kapacita akumulátorů klesá cca 20 % za rok. To měření ze servisu není spíš jen zjištění startovací schopnosti?
- bikes
- Řidič
- Příspěvky: 80
- Registrován: 26.08.2009 05:42
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: ELEKTRO: přídavný akumulátor
To je fajn vědět. Neexistuje nějaký spolehlivý akumulátor, který by neztrácel tolik ze svoji kapacity? A dal by se použít jako 2. pod sedadlo spolujezdce?
-
- Jezdec
- Příspěvky: 223
- Registrován: 12.05.2009 23:58
Re: ELEKTRO: přídavný akumulátor
Tak jsem se na to znovu mrknul a slo fakticky asi o startovaci proudy na hlavnim aku a ne na pridavnem. Mereni bylo proudem asi 330A, coz druhy pridavny asi neni schopen dat. Ten tedy nemerili.jenda píše:Skutečně objektivní zjištění kapacity akumulátoru je jen kapacitní zkouška, což znamená změření doby za kterou se vybije akumulátor proudem rovnajícím se 1/20 kapacity a následné spočítání odebraných Ah. Kapacita akumulátorů klesá cca 20 % za rok. To měření ze servisu není spíš jen zjištění startovací schopnosti?
Ale slo me hlavne o nej (nezavisle topeni), protoze kdyz bude odchazet hlavni, tak to zjistim jednoduse - nenastartuju.
- jenda
- Profík
- Příspěvky: 943
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: u Č. Budějovic
Re: ELEKTRO: přídavný akumulátor
Ale existuje například Niklkadmiové akumulátory s kapalným elektrolytem. Životnost při slušném zacházení klidně i 30 let, nevadí mu přebíjení, nevadí mu ponechání ve vybitém stavu, pro obnovení kapacity stačí vyměnit elektrolyt, jen není schopen dodávat vysoké proudy. Teď mínusy pro plné nabití 12V akumulátoru je potřeba napětí vyšší než 16 V což v autě nenajdeme. Pořizovací cena - před pár lety jsem nechával oceňovat akumulátor pro nouzová světla a akumulátor 12 V 80 Ah stál asi 19 000 Kč bez daněbikes píše:To je fajn vědět. Neexistuje nějaký spolehlivý akumulátor, který by neztrácel tolik ze svoji kapacity? A dal by se použít jako 2. pod sedadlo spolujezdce?
- michall
- Moderátor
- Příspěvky: 5719
- Registrován: 25.09.2007 15:24
- Bydliště: Praha
Re: ELEKTRO: přídavný akumulátor
Tak to už bych uvažoval o dodělání toho kastlíku pod spolujezdce a koupě Pb aku 12V/60Ah (nebo jakej tam patří). Na druhou stranu je fakt, že popisované NiCd články jsou téměř nesmrtelné, alespoň vzhledem k životnosti auta.jenda píše:... 12 V 80 Ah stál asi 19 000 Kč bez daně
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)
- majatrabi
- Jezdec
- Příspěvky: 473
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
Re: ELEKTRO: přídavný akumulátor
Ja mám druhou baterii a nezavislé topení nemám. A ani u hodin nic nemám. A nevypadá že byto bylo dodělavené.
Alhambra 1,9 TDi-PD 85kW AUY 2001
Jen létání je krásnější...
Jen létání je krásnější...
-
- Nový člen
- Příspěvky: 8
- Registrován: 26.12.2009 01:02
- Bydliště: Vígľaš
Re: ELEKTRO: přídavný akumulátor
Zdarvím.Ja tak isto nemám nezávislé,mám len príhrev d3w a v aute mám druhú batériu.Je presne z toho roku v ktorom bolo vyrobené aj auto,takže usudzujem že je tam od výroby,a na hodinách mám len dve tlačice-hod a min
-
- Nový člen
- Příspěvky: 40
- Registrován: 23.12.2009 07:12
- Bydliště: Karviná
- Kontaktovat uživatele:
Re: ELEKTRO: přídavný akumulátor
Ahoj chlapi.
Potřebuju radu, dnes jsem vlezl do kárky a ani prd.
Venku -20. Jak nabíjíte aku ? odpojujete to od auta, nebo ne ? A jak nabít ten přídavný aku k topení, musím se napíchnout někam extra na něj ? Nebo se to dobije při jednom.
Díky
Potřebuju radu, dnes jsem vlezl do kárky a ani prd.
Venku -20. Jak nabíjíte aku ? odpojujete to od auta, nebo ne ? A jak nabít ten přídavný aku k topení, musím se napíchnout někam extra na něj ? Nebo se to dobije při jednom.
Díky
- Jose1
- VWexpert
- Příspěvky: 2622
- Registrován: 02.03.2008 16:51
- Bydliště: Brno
Re: ELEKTRO: přídavný akumulátor
....a mě by zajímalo, jak je to řešené originál z výroby ten druhý akumulátor? Třeba typ aku, způsob dobíjení, odpojení od sítě, napájení pouze příhřevu.
Víte...
Víte...
Alhambra II 1,9 TDi 96KW 03 šla do světa....
Galaxy II 2,2 TDCi, 147KW 2012
http://www.avjose.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Galaxy II 2,2 TDCi, 147KW 2012
http://www.avjose.cz" onclick="window.open(this.href);return false;