ELEKTRO: přídavný akumulátor

1995 - 20..

Moderátoři: M@rty74, michall

Odpovědět
Uživatelský avatar
bikes
Řidič
Řidič
Příspěvky: 80
Registrován: 26.08.2009 05:42
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: ELEKTRO: přídavný akumulátor

Příspěvek od bikes »

Dobrý den pánove a dámy.
Uvažuji o předělání předehřevu na nez.topení na Sha.II, a tu kolem letí myšlenka na domontování 2.akumulátoru.

Zásadní otázka co vše je k tomu potřeba? Lze to vůbec (věřím, že zlaté české ručičky dovedou všechno).
Poradíte mi někdo?
Díky moc.

Uživatelský avatar
michall
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5719
Registrován: 25.09.2007 15:24
Bydliště: Praha

Re: ELEKTRO: přídavný akumulátor

Příspěvek od michall »

Tak asi základ je mít ho kam dát, tj. dodělat kastlík pod sedačku spolujezdce a vyřešit jeho dobíjení, na což zase existuje sada, třeba tahle
http://www.stualarm.cz/produkt/pc4-35-i ... e-baterie/" onclick="window.open(this.href);return false;

Připojení bufíku je potřeba trochu modifikovat, ale na to je zase jiné téma
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?t=18877" onclick="window.open(this.href);return false;
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)

Uživatelský avatar
bikes
Řidič
Řidič
Příspěvky: 80
Registrován: 26.08.2009 05:42
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: ELEKTRO: přídavný akumulátor

Příspěvek od bikes »

Díky moc, to je přesně to co jsem potřeboval. Ještě zbývá vyřešit držák akumulátoru a nějaký gelový nízky akumulátor.

Uživatelský avatar
michall
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5719
Registrován: 25.09.2007 15:24
Bydliště: Praha

Re: ELEKTRO: přídavný akumulátor

Příspěvek od michall »

S tou gelovkou opatrně. Pokud není určena přímo do auta, má jiný způsob dobíjení (někde to tuším popisuje Jenda) a je citlivá na vybití - při asi 10,5V na baterce jí může vzít a přesunout do nebezpečného odpadu. Tak bacha, aby ti nevyskákaly špuntíci :D :D :D
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)

Uživatelský avatar
jenda
Profík
Profík
Příspěvky: 943
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: u Č. Budějovic

Re: ELEKTRO: přídavný akumulátor

Příspěvek od jenda »

S dobíjením gelovky to není kritické, obecně platí buď trvalé dobíjení napětím 13,6 13,8 V nebo cyklické s konečným napětím 14,5 - 14,9 V. proud při zahájení dobíjení by měl být omezen na cca 1/4 kapacity při trvalém dobíjení to je pro 60 Ah cca 15A. nebo při cyklickém dobíjení nabíjení 1/10 kapacity do dosažení napětí 14,5 - 14,9 V nabíjení se ukončuje pokud se napětí po půl hodině nezmění. Podmínky nabíjení trvalým napětím je v autě zhruba splňěno protože regulátor udržuje napětí na cca 14V což je nepatrně výš než napětí pro trvalé dobíjení. ale auto obvykle není nastartované neustále, je zde pouze jedno riziko že pokud se předehřev bude pouzívat často a jezdit málo bude nutné přídavnou baterii dobíjet i externí nabíječkou.
Příklad zapnu předehřev 20 min před startem kompletní vytápění si vezme cca 12 A, z baterky vytáhnu 20 min = 0,3 hod * 12 A z toho vychází vybití 4 Ah, baterka má účinnost cca 70 % dodat musím 4/0,7 = asi 6 Ah Po nastartování sice začne do baterky téct poměrně vysoký proud 10-15 A ale během pár minut klesne na cca 1/10 kapacity takže pro vykrytí předehřevu bude třeba jet alespoň 1 hodinu aby se baterie dobila. Čim bude baterie starší tím jí bude klesat kapacita tím i dobíjecí proud který bude schopná absorbovat a doba pro vrácení odebrané energie se bude prodlužovat.

Na vybití je citlivá každá olověná baterie a ještě víc na přebíjení. Špuntíci vyskáčí při brutálním přebití nebo při vybíjení extrémnímy proudy.
VW Lupo Obrázek VW Sharan Obrázek

Peters
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 223
Registrován: 12.05.2009 23:58

Re: ELEKTRO: přídavný akumulátor

Příspěvek od Peters »

Dle manualu je tusim dano, ze pokud je v aute seriove 2. AKU pro nezavisle topeni, pak jak dlouhou dobu se pouziva predehrev, takovou dobu je treba jet (ci mit nastartovany motor).

Takze 20 min predehrevu = (alespon) 20 min jizdy.

A vubec, jakym zpusobem zmerit aktualni kapacitu 2. baterie? Klasickym zpusobem jak hlavni?
Mam k dispozici mereni ze znackoveho servisu z DE na sve auto, tak to delali vzdy pri servisni prohlidce, je to graf, kdy je vyjadrena max. kapacitu oproti 100%.

Uživatelský avatar
jenda
Profík
Profík
Příspěvky: 943
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: u Č. Budějovic

Re: ELEKTRO: přídavný akumulátor

Příspěvek od jenda »

Skutečně objektivní zjištění kapacity akumulátoru je jen kapacitní zkouška, což znamená změření doby za kterou se vybije akumulátor proudem rovnajícím se 1/20 kapacity a následné spočítání odebraných Ah. Kapacita akumulátorů klesá cca 20 % za rok. To měření ze servisu není spíš jen zjištění startovací schopnosti?
VW Lupo Obrázek VW Sharan Obrázek

Uživatelský avatar
bikes
Řidič
Řidič
Příspěvky: 80
Registrován: 26.08.2009 05:42
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: ELEKTRO: přídavný akumulátor

Příspěvek od bikes »

To je fajn vědět. Neexistuje nějaký spolehlivý akumulátor, který by neztrácel tolik ze svoji kapacity? A dal by se použít jako 2. pod sedadlo spolujezdce?

Peters
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 223
Registrován: 12.05.2009 23:58

Re: ELEKTRO: přídavný akumulátor

Příspěvek od Peters »

jenda píše:Skutečně objektivní zjištění kapacity akumulátoru je jen kapacitní zkouška, což znamená změření doby za kterou se vybije akumulátor proudem rovnajícím se 1/20 kapacity a následné spočítání odebraných Ah. Kapacita akumulátorů klesá cca 20 % za rok. To měření ze servisu není spíš jen zjištění startovací schopnosti?
Tak jsem se na to znovu mrknul a slo fakticky asi o startovaci proudy na hlavnim aku a ne na pridavnem. Mereni bylo proudem asi 330A, coz druhy pridavny asi neni schopen dat. Ten tedy nemerili.
Ale slo me hlavne o nej (nezavisle topeni), protoze kdyz bude odchazet hlavni, tak to zjistim jednoduse - nenastartuju. :-(

Uživatelský avatar
jenda
Profík
Profík
Příspěvky: 943
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: u Č. Budějovic

Re: ELEKTRO: přídavný akumulátor

Příspěvek od jenda »

bikes píše:To je fajn vědět. Neexistuje nějaký spolehlivý akumulátor, který by neztrácel tolik ze svoji kapacity? A dal by se použít jako 2. pod sedadlo spolujezdce?
Ale existuje například Niklkadmiové akumulátory s kapalným elektrolytem. Životnost při slušném zacházení klidně i 30 let, nevadí mu přebíjení, nevadí mu ponechání ve vybitém stavu, pro obnovení kapacity stačí vyměnit elektrolyt, jen není schopen dodávat vysoké proudy. Teď mínusy pro plné nabití 12V akumulátoru je potřeba napětí vyšší než 16 V což v autě nenajdeme. Pořizovací cena - před pár lety jsem nechával oceňovat akumulátor pro nouzová světla a akumulátor 12 V 80 Ah stál asi 19 000 Kč bez daně
VW Lupo Obrázek VW Sharan Obrázek

Uživatelský avatar
michall
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5719
Registrován: 25.09.2007 15:24
Bydliště: Praha

Re: ELEKTRO: přídavný akumulátor

Příspěvek od michall »

jenda píše:... 12 V 80 Ah stál asi 19 000 Kč bez daně
Tak to už bych uvažoval o dodělání toho kastlíku pod spolujezdce a koupě Pb aku 12V/60Ah (nebo jakej tam patří). Na druhou stranu je fakt, že popisované NiCd články jsou téměř nesmrtelné, alespoň vzhledem k životnosti auta.
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)

Uživatelský avatar
majatrabi
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 473
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Re: ELEKTRO: přídavný akumulátor

Příspěvek od majatrabi »

Ja mám druhou baterii a nezavislé topení nemám. A ani u hodin nic nemám. A nevypadá že byto bylo dodělavené.
Alhambra 1,9 TDi-PD 85kW AUY 2001
Jen létání je krásnější...Obrázek

šarkan
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 8
Registrován: 26.12.2009 01:02
Bydliště: Vígľaš

Re: ELEKTRO: přídavný akumulátor

Příspěvek od šarkan »

Zdarvím.Ja tak isto nemám nezávislé,mám len príhrev d3w a v aute mám druhú batériu.Je presne z toho roku v ktorom bolo vyrobené aj auto,takže usudzujem že je tam od výroby,a na hodinách mám len dve tlačice-hod a min

dibo
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 40
Registrován: 23.12.2009 07:12
Bydliště: Karviná
Kontaktovat uživatele:

Re: ELEKTRO: přídavný akumulátor

Příspěvek od dibo »

Ahoj chlapi.
Potřebuju radu, dnes jsem vlezl do kárky a ani prd.
Venku -20. Jak nabíjíte aku ? odpojujete to od auta, nebo ne ? A jak nabít ten přídavný aku k topení, musím se napíchnout někam extra na něj ? Nebo se to dobije při jednom.
Díky

Uživatelský avatar
Jose1
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2622
Registrován: 02.03.2008 16:51
Bydliště: Brno

Re: ELEKTRO: přídavný akumulátor

Příspěvek od Jose1 »

....a mě by zajímalo, jak je to řešené originál z výroby ten druhý akumulátor? Třeba typ aku, způsob dobíjení, odpojení od sítě, napájení pouze příhřevu.
Víte... :D
Alhambra II 1,9 TDi 96KW 03 šla do světa....
Galaxy II 2,2 TDCi, 147KW 2012

http://www.avjose.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Odpovědět

Zpět na „SAG - Sharan Alhambra Galaxy“