ELEKTRO: přídavný akumulátor

1995 - 20..

Moderátoři: M@rty74, michall

Odpovědět
Uživatelský avatar
vilik
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2021
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Rakovnicko

Re: ELEKTRO: přídavný akumulátor

Příspěvek od vilik »

Marek77 píše: Jestli je gelová přímo z výroby, to opravdu nemám zdání. Ale ono už z celkem logických důvodů je blbost mít pod sedačkou kyselinovou baterku. Když opomenu jedovaté výpary kyseliny sírové a olova, které jistě zdravé nejsou, může se stát, že třeba při dopravní nehodě, když by došlo k převrácení vozidla na střechu nebo bok, by mohlo dojít k úniku elektrolytu a vážnému poškození zdraví cestujících. Než Tě někdo vyprostí ze zdemolované karoserie, můžeš mít tak rozsáhlé popáleniny a poleptaniny od kyseliny, že to nemusíš přežít.
Brácha má Scenica a když chce nabít, nebo vyndat baterii, tak musí skoro vyndat sedadlo spolujezdce, protože je pod ním baterie. Ale je fakt, že Frantíci mívají různé, někdy i hrůzné nápady. Viz budíky uprostřed palubovky. :mrgreen:
Gelové baterie jsou zatím stále ještě spíše v kategorii luxusního zboží. A ještě před několika roky to pro nás byla vesmírná technologie, z pohledu dostupnosti a ceny. :D Takže si myslím, že se na gelovky zas tak moc nehrálo. Zvláště když si to někdo dopastil extra. :wink: Ale o těch splodinách máš pravdu. Není to zrovna nej... sedět nad generátorem plynu. :mrgreen:
VW Sharan II 1.9 TDI PD 85 kW Family červený
VW Passat 1.9 TDI PD Variant 96 kW modrý

Uživatelský avatar
Fana
Řidič
Řidič
Příspěvky: 144
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Přerovsko
Kontaktovat uživatele:

Re: ELEKTRO: přídavný akumulátor

Příspěvek od Fana »

Já jsem měl v autě druhou baterku ještě origoš a byla to standardní baterka s kapalným elektrolitem, takže jsem novou koupil taky standardní. Odvod případných výparů je řešen hadičkou, které je napojená k baterce a jde ven z auta. Nicméně jak je to s bezpečností při havárii, to je samozřejmě diskutabilní, i když baterka je relativně dobře zakrytovaná a upevněná.

Uživatelský avatar
abeljozef
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3915
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Trnava

Re: ELEKTRO: přídavný akumulátor

Příspěvek od abeljozef »

OT. Ja som menil mimo ine vzduchovy firter na scenikovi II. Tiez zazitok. Ked otvoris kapotu tak pristupovy priestor k motorovemu priestoru zufalo maly (oproti SAG asi len polovicny) a ty francuzky kreteni daju vzduchovy filter tam kde je pri SAG u nadrzka na chladiacu kvapalinu (takze uz za kapotu) filter tam stoji takze ho musis vytiahnut (ma asi 18 cm). Aby si ho vytiahol tak musis cely ten drziak filtra vyklopit. Comu ti samozrejme brani baterka ktora je v predu a hlave RJ MOTORA ktory ty francuzky dementi vrazili medzi baterku a to vyklopne puzdro filtra. Vysledkom je ze ak chces na tom blbom aute vymenit vzduchovy filter tak musis dat dole baterku, rj motora, drziak autobaterie na ktorom je polozena a este k tomu aj saciu hubicu k filtru. Som mal take nervy ze keby ku mne prisiel niekto a pozdravil ma bon jur tak mu jednu je**em s racnou po hlave. Je to jedna z najcastejsie menenych veci a oni ju takto zasiju.

Aby som im zas tolko nekrivdil tak vymena peloveho filtra je prechadzka ruzovou zahradu. Je pekne v strede a len 2 motilov treba otocit o 60 stupnov a za par sekund je vonku.

Toto je uplne OT tema len v navaznosti na ulozenie baterie takze sa tu na nu moc nerozpisujme. Ked tak to dam aj do pokecu.

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: ELEKTRO: přídavný akumulátor

Příspěvek od Marek77 »

abeljozef píše:OT. Ja som menil mimo ine vzduchovy firter na scenikovi II. Tiez zazitok. Ked otvoris kapotu tak pristupovy priestor k motorovemu priestoru zufalo maly (oproti SAG asi len polovicny) a ty francuzky kreteni daju vzduchovy filter tam kde je pri SAG u nadrzka na chladiacu kvapalinu (takze uz za kapotu) filter tam stoji takze ho musis vytiahnut (ma asi 18 cm). Aby si ho vytiahol tak musis cely ten drziak filtra vyklopit. Comu ti samozrejme brani baterka ktora je v predu a hlave RJ MOTORA ktory ty francuzky dementi vrazili medzi baterku a to vyklopne puzdro filtra. Vysledkom je ze ak chces na tom blbom aute vymenit vzduchovy filter tak musis dat dole baterku, rj motora, drziak autobaterie na ktorom je polozena a este k tomu aj saciu hubicu k filtru. Som mal take nervy ze keby ku mne prisiel niekto a pozdravil ma bon jur tak mu jednu je**em s racnou po hlave. Je to jedna z najcastejsie menenych veci a oni ju takto zasiju.

Aby som im zas tolko nekrivdil tak vymena peloveho filtra je prechadzka ruzovou zahradu. Je pekne v strede a len 2 motilov treba otocit o 60 stupnov a za par sekund je vonku.

Toto je uplne OT tema len v navaznosti na ulozenie baterie takze sa tu na nu moc nerozpisujme. Ked tak to dam aj do pokecu.
Souhlasím, že výměna vzduchového filtru u Scénicu je porod.

Ale vem to z druhé strany: Pylový filtr měníš podle příruček častěji než vzduchový (i když víme, že výměna vzduchového filtru po 60.000 km, jak udává výrobce, je nesmysl). V tom případě Francouz nad námi vyhrává, protože pylový filtr u Scénicu vyměníš za pár sekund (zatímco u nás rozebíráš půlku motorového prostoru, což zase sejří mě).

Nic proti tomu - Renault mi nesmí do baráku, ale schválně si dovolím trochu "rejpnout". Ale Ty, Jožinku, to ode mě jistě vezmeš :-D.

Uživatelský avatar
coto.je
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 449
Registrován: 12.03.2008 20:15
Bydliště: Jih

Re: ELEKTRO: přídavný akumulátor

Příspěvek od coto.je »

Myslím, že pokud dojde k destrukci baterie pod sedačkou, tak už nám to bude asi jedno ne :idea:

Citroen Picaso má baterku pod sedadlem řidiče, ty francozi jsou tím nějak posedlí :lol:

Uživatelský avatar
jenda
Profík
Profík
Příspěvky: 943
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: u Č. Budějovic

Re: ELEKTRO: přídavný akumulátor

Příspěvek od jenda »

Marek77 píše:Pravdou je, že nezávislé topení až tak velký odběr nemá. Největší proudový odběr je v okamžiku startu topení, potom žhavicí svíčka už nepracuje a bufík využívá samovzněcování paliva v komoře. A jestli si za noc třikrát po deseti minutách přitopím, určitě mi to baterku nevybije.
V tomto už po zkušenostech nejsem moc optimista, bufík s čerpadlem a ventilátorem bere asi 10 A a akumulátor na konci své životnosti má jen asi 1/5 kapacity, u 74 Ah baterky když odešla jsem naměřil zbytkovou kapacitu méně než 15 Ah takže 1/2 hodiny při 10 A mi může ubrat energii tak že už nenastartuji.

Ještě k té baterii: na VW Lupu je baterie umístěná v kufru v prostoru pro rezervu, je klasická kyselinová ale je umístěna v plastové schránce a baterie má odvětrání ven. A ještě jeden zážitek, táta měl ve své Škodě 100 v kufru za zadními sedadly připojenou 120 Ah baterii z náklaďáku. Když mi nedala přednost Volha která odbočovala vlevo a se kterou jsem se srazil baterka vycestovala zpoza sedaček ven a skončila dnem vzhůru a přesto z ní téměř nic nevyteklo i vzhledem k tomu že většina elektrolitu je vázána v deskách. a v odvětrávacích víčkách byly jen malé dírky.
VW Lupo Obrázek VW Sharan Obrázek

prikryl
Řidič
Řidič
Příspěvky: 67
Registrován: 07.07.2008 20:47
Bydliště: Brno 628 00

Re: ELEKTRO: přídavný akumulátor

Příspěvek od prikryl »

ad Jenda - Přesně tak s tou spotřebou!

Zapoměli jste připočíst odběr vodního čerpadla a ventilátoru v interiéru...Vlastní zkušenost - 2 cykly topení á 10 minut a nenastartoval jsem!

PS: Sharani neměli druhou baterii vůbec? To jen Fordíci?

Uživatelský avatar
abeljozef
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3915
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Trnava

Re: ELEKTRO: přídavný akumulátor

Příspěvek od abeljozef »

Aj Sharani mali druhu bateriu. Ked mli nezavisle kurenie z fabiky.


Ja som bufal a kuril 2 hodiny a bez problemov som nastartoval. :wink:

Peters
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 223
Registrován: 12.05.2009 23:58

Re: ELEKTRO: přídavný akumulátor

Příspěvek od Peters »

Dá se nouzově použít 2. baterie pod sedadlem řidiče pro nastartování, pokud je vybitá (či se již nechytá) hlavní baterie?
Propojit jen "plus" z té baterie kabely z pod sedadla na hlavní baterii?

Není v tom nějaký háček? Stalo se mi, že nejde startovat hlavní baterií, tak si možná lze vypomoct sám v terenu a poradit si. :-)

Uživatelský avatar
abeljozef
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3915
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Trnava

Re: ELEKTRO: přídavný akumulátor

Příspěvek od abeljozef »

Standartne nie, je tam odpajacie rele. Navyse sa obavam ze to nebude statrtovacia bateria ktora je konstuovna aj na dodavky velkych narazovych prudov do startera takze jej to moze aj ublizit. Navyse prirez vodicov co k nej idu je na startovanie maly .

Peters
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 223
Registrován: 12.05.2009 23:58

Re: ELEKTRO: přídavný akumulátor

Příspěvek od Peters »

Tak jsem ucinil pokus, zapnute radio me asi vybilo pres noc baterku, nejde nastartovat.
Zkusim jsem propojit kabelem baterii pod sedadlem s plusem hlavni baterie a nic.
Pod sedadlem jsem to vzal primo z plusoveho kontaktu na pridavne baterii, to odpojovaci rele by potom muselo byt na minusu, coz je nepravdepodobne.

Hlavni baterie ma napeti ted 12,3 V, pridavna mela 12,7 V, ale asi neni schopna dat tolik proudu na nastartovani.
Jinak to vypada, ze krome nenastartovani se nic jineho nestalo :-)

Maly prurez vodicu, ktery by to mohl ovlivnovat, by potom musel byt jen problem na kostru, tam by to mohlo ovlivnit.

Uživatelský avatar
abeljozef
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3915
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Trnava

Re: ELEKTRO: přídavný akumulátor

Příspěvek od abeljozef »

Ono eistuju startovacie a trakcne akumulatory. Startovacie ru robene na dodavky velkych pudov. Trakce zas na mesie prudy ale konstantna zataz.

A nezabudni ze prilozit kabel nestaci lebo tam je velky prechoovy odpor.

Peters
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 223
Registrován: 12.05.2009 23:58

Re: ELEKTRO: přídavný akumulátor

Příspěvek od Peters »

Hm, tak ono nepomohlo ani startovani pres kabel z jineho auta, tak problem bude jinde.
Sharan absolvoval potupnou jizdu na lane (to jsem zatim s modelem I nezazil, zato model II se zatim rychle projevuje jinak...), snad nas nikdo nevyfotil, at nejsem za ostudu... :-(

Uživatelský avatar
abeljozef
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3915
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Trnava

Re: ELEKTRO: přídavný akumulátor

Příspěvek od abeljozef »

Svorka 50 je dobra ? Prechodve odpory medzi baterkou a starterom su ok ?


Toto je uz hode OT a mali by sme sa pesunut do spravnej temy.

Peters
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 223
Registrován: 12.05.2009 23:58

Re: ELEKTRO: přídavný akumulátor

Příspěvek od Peters »

ok, souhlas.

Odpovědět

Zpět na „SAG - Sharan Alhambra Galaxy“