Stránka 1 z 7

ELEKTRO: přídavný akumulátor

Napsal: 20.07.2007 15:01
od tygl
Ahoj, zjistil jsem, že mi v kufru nefungují zásuvky, přední v palubce funguje. Tak jsem pátral v manuálu, kde jsem se dočetl, že zadní zásuvky jsou (pokud je přídavné topení) připojené na přídavnou baterii. Tu tam mám, pojistky jsem zkontroloval, jsou OK, ale stále nechodí, tak jsem zase četl a vypátral, že pokud klesne napětí na přídavné baterii pod určitou hodnotu (bohužel nevím, na kolik je ta hodnota určená), zásuvky se automaticky odpojí a připojí se, až napětí stoupne nad onu neznámou hranici. Tak jsem vzal měřák a na baterii naměřil něco přes 3 V bez nastartovaného motoru a při nastartovaném motoru to stouplo jen nepatrně. Tak by mě zajímalo, co teď, jestli je přídavná baterie dobíjena z alternátoru, nebo ji musím nabít ručně, nebo asi spíš koupit novou... Co vy na to, máte (nebo měl jste) někdo podobný problém ? To asi taky nebude fungovat přídavný topení, což... ?
Díky za rady...

Napsal: 20.07.2007 15:29
od jardahes
určitě se to tu řešilo, ale určitě to nemělo nic společného s tou přídavnou baterií na přídavné topení. Ta pojistka je tedy pod sedačkou spolujezdce a myslím, že to musí pracovat i bez té baterie pro přídavné topení ovládané hodinama na stropě. Já tam mám dodělávané přídavné topení Webasto, zřejmně se soudruhům v NDR nechtělo kuchat již dodávaný Eberspacher a tak tam prostě dali další topení a to vůbec nemá svou baterii, ale je napojené na normální. Víc neporadím. Jsou tu větší koumáci a ty se určitě ozvou.

DALSI AUTOBATERIE POD SEDADLEM SPOLUJEZDCE..nevim co napájí

Napsal: 05.08.2008 10:43
od Milhouse
Ahoj poradite mi prosim nekdo? Kdyz jsem jednou dukladne čistil interier tak jsem si řekl že to vyluxuju i pod předníma sedadlama (kapsy). A když jsem otevřel víko pod spolujezdcem.....nevěřil jsem vlastnim očím, že tam mam ješte jednu autobaterii. Ptal jsem se všude možně ale nikdo mi nedokáza říct k čemu slouží. Nuže obracim se s prosbou na vás. Děkuji

Re: ELEKTRO: přídavný akumulátor

Napsal: 07.08.2008 09:43
od Milhouse
Tak to ji musím taky zkusit zmeřit jaký ukazuje hodnoty, a vlastně jsem ještě ani nezkoušel jestli mi ty zasuvky v kufru fungujou? Jestli je ta baterka jen pro ty zasuvky tak je asi zahada vyřešena. Díky

Re: ELEKTRO: přídavný akumulátor

Napsal: 13.05.2009 09:49
od Memphis_sharan
to me zaujalo pridavna baterie ?jak to dopadlo k cemu je?je opravdu na zasuvky(to by byla bomba) ted sme kempovali a kamosi furtt(!) cumeli na notebook a ja mel docela strach ze nenastartuju(mozna blbost ale nemam rad zkousky co to vydrzi kdyz jsem v zahranici) hned se bezim kouknout jestli tam mam :D

pridavna batera jen na zasuvky to by bylo hraj tesi jak chcete stejne nastartuju 8O

Re: ELEKTRO: přídavný akumulátor

Napsal: 13.05.2009 09:58
od abeljozef
Ta bateria sa dodavala do aut ktore mali z fabriky nezavysle kurenie. Koly spotrebe ktoru kurenie ma.

Re: ELEKTRO: přídavný akumulátor

Napsal: 13.05.2009 10:00
od Peters
2. baterie (pod sedadlem spolujezdce) v SAG je z důvodu nezávislého přídavného topení (origo Eberspacher) - pozna se podle nastavitelnych hodin ve strope (nutne mit tlacitko "SET").
Dale jsou i verze s Webastem (i dalkove ovladatelnym), ale nevim zda vzdy i s pridavnym akumulatorem.

Re: ELEKTRO: přídavný akumulátor

Napsal: 13.05.2009 10:32
od abeljozef
do SAG sa Webasto fabricky nemontovalo.

Re: ELEKTRO: přídavný akumulátor

Napsal: 13.05.2009 10:39
od Peters
jj, asi to tak bude, ale tech verzi s Webastem je hodne. Ovladani tusim nekde vlevo, jak se zapinaji svetla, ne? A dalkovy ovladac k tomu... :-)

Re: ELEKTRO: přídavný akumulátor

Napsal: 13.05.2009 10:44
od Marek77
Hlavně pozor na jednu důležitou maličkost.

Pokud by někdo z vás pořizoval novou přídavnou baterku, jež je umístěna pod sedadlem spolujezdce, podle nových předpisů MUSÍ být gelová, nikoli kyselinová. To jen pro pořádek.Je to nové obecně platné pravidlo pro všechny akumulátory umístěné uvnitř prostoru pro cestující. Takže Picasso a další vozidla podléhají stejnému nařízení. Výjimku paradoxně tvoří Škoda 100 - 136, kde je baterka odvětrána mimo prostor pro cestující a navíc se nenachází přímo v oněm prostoru, ale je oddělena opěradly zadních sedadel.

Re: ELEKTRO: přídavný akumulátor

Napsal: 13.05.2009 10:45
od abeljozef
Ano ale je to ako domotnaze. Kazde SAG TDI ma z fabriky Eberspacher bufik ako prihrev. Nadstandartna vybava bolo rozsirenie prihrevu na nezavysle kurenie. V ramci toho bol v aute namontovany casovac ako riadiaca jednotka a pridavna bateria (a este nejake technicke drobnosti aby to fungovalo napr nuteny obeh kvapaliny). Ak ma niekto Webasto ovladac to znamena ze je to dodatocna prestavba na nezavysle kurenie. V tedy sa uz nikto druhym akumulatorom nezaobera.

EDIT: ten ovladac sice je Webasto ale bufik sa tam nechava v 99% Eerspacher povodny z fabriky.

Re: ELEKTRO: přídavný akumulátor

Napsal: 13.05.2009 10:48
od Marek77
Pravdou je, že nezávislé topení až tak velký odběr nemá. Největší proudový odběr je v okamžiku startu topení, potom žhavicí svíčka už nepracuje a bufík využívá samovzněcování paliva v komoře. A jestli si za noc třikrát po deseti minutách přitopím, určitě mi to baterku nevybije.

Re: ELEKTRO: přídavný akumulátor

Napsal: 13.05.2009 10:54
od abeljozef
Vacsinou sa to riesi tak ze ak sa do auta domontuje nazavisle kurenie tak sa batekou pod sedackou nikto nezaobera, pocka sa kym odyde klasicka baterka ktora ma vacsinou 80 - 85 Ah a nahradi sa najsilnejsou aka sa tam pod kapotu da narvat, a rezerva na 100 - 110 Ah pod kapotou je.

Este dost velky odber ma aj ventilator kurenia.

Re: ELEKTRO: přídavný akumulátor

Napsal: 13.05.2009 15:35
od coto.je
A baterka je z výroby gelová? Nemám auto po ruce, abych to šel zkoumat
Nebo myslíš dát gelovou až klekne?

Ď

Re: ELEKTRO: přídavný akumulátor

Napsal: 14.05.2009 07:52
od Marek77
coto.je píše:A baterka je z výroby gelová? Nemám auto po ruce, abych to šel zkoumat
Nebo myslíš dát gelovou až klekne?
Jestli je gelová přímo z výroby, to opravdu nemám zdání. Ale ono už z celkem logických důvodů je blbost mít pod sedačkou kyselinovou baterku. Když opomenu jedovaté výpary kyseliny sírové a olova, které jistě zdravé nejsou, může se stát, že třeba při dopravní nehodě, když by došlo k převrácení vozidla na střechu nebo bok, by mohlo dojít k úniku elektrolytu a vážnému poškození zdraví cestujících. Než Tě někdo vyprostí ze zdemolované karoserie, můžeš mít tak rozsáhlé popáleniny a poleptaniny od kyseliny, že to nemusíš přežít.