Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 91 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: ELEKTRO: přídavný akumulátor
PříspěvekNapsal: 14.05.2009 08:17 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

1946

Bydliště:

Rakovnicko

Marek77 píše:
Jestli je gelová přímo z výroby, to opravdu nemám zdání. Ale ono už z celkem logických důvodů je blbost mít pod sedačkou kyselinovou baterku. Když opomenu jedovaté výpary kyseliny sírové a olova, které jistě zdravé nejsou, může se stát, že třeba při dopravní nehodě, když by došlo k převrácení vozidla na střechu nebo bok, by mohlo dojít k úniku elektrolytu a vážnému poškození zdraví cestujících. Než Tě někdo vyprostí ze zdemolované karoserie, můžeš mít tak rozsáhlé popáleniny a poleptaniny od kyseliny, že to nemusíš přežít.

Brácha má Scenica a když chce nabít, nebo vyndat baterii, tak musí skoro vyndat sedadlo spolujezdce, protože je pod ním baterie. Ale je fakt, že Frantíci mívají různé, někdy i hrůzné nápady. Viz budíky uprostřed palubovky. :mrgreen:
Gelové baterie jsou zatím stále ještě spíše v kategorii luxusního zboží. A ještě před několika roky to pro nás byla vesmírná technologie, z pohledu dostupnosti a ceny. :D Takže si myslím, že se na gelovky zas tak moc nehrálo. Zvláště když si to někdo dopastil extra. :wink: Ale o těch splodinách máš pravdu. Není to zrovna nej... sedět nad generátorem plynu. :mrgreen:

_________________
VW Sharan II 1.9 TDI PD 85 kW Family červený
VW Passat 1.9 TDI PD Variant 96 kW modrý


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: ELEKTRO: přídavný akumulátor
PříspěvekNapsal: 14.05.2009 08:55 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

144

Bydliště:

Přerovsko

Já jsem měl v autě druhou baterku ještě origoš a byla to standardní baterka s kapalným elektrolitem, takže jsem novou koupil taky standardní. Odvod případných výparů je řešen hadičkou, které je napojená k baterce a jde ven z auta. Nicméně jak je to s bezpečností při havárii, to je samozřejmě diskutabilní, i když baterka je relativně dobře zakrytovaná a upevněná.

_________________
Ford Galaxy I 1,9TDi 81kW


Nahoru
 ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: ELEKTRO: přídavný akumulátor
PříspěvekNapsal: 14.05.2009 09:22 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Hodnost:

Moderátor

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

3915

Bydliště:

Trnava

OT. Ja som menil mimo ine vzduchovy firter na scenikovi II. Tiez zazitok. Ked otvoris kapotu tak pristupovy priestor k motorovemu priestoru zufalo maly (oproti SAG asi len polovicny) a ty francuzky kreteni daju vzduchovy filter tam kde je pri SAG u nadrzka na chladiacu kvapalinu (takze uz za kapotu) filter tam stoji takze ho musis vytiahnut (ma asi 18 cm). Aby si ho vytiahol tak musis cely ten drziak filtra vyklopit. Comu ti samozrejme brani baterka ktora je v predu a hlave RJ MOTORA ktory ty francuzky dementi vrazili medzi baterku a to vyklopne puzdro filtra. Vysledkom je ze ak chces na tom blbom aute vymenit vzduchovy filter tak musis dat dole baterku, rj motora, drziak autobaterie na ktorom je polozena a este k tomu aj saciu hubicu k filtru. Som mal take nervy ze keby ku mne prisiel niekto a pozdravil ma bon jur tak mu jednu je**em s racnou po hlave. Je to jedna z najcastejsie menenych veci a oni ju takto zasiju.

Aby som im zas tolko nekrivdil tak vymena peloveho filtra je prechadzka ruzovou zahradu. Je pekne v strede a len 2 motilov treba otocit o 60 stupnov a za par sekund je vonku.

Toto je uplne OT tema len v navaznosti na ulozenie baterie takze sa tu na nu moc nerozpisujme. Ked tak to dam aj do pokecu.

_________________
Diagnostika a opravy aut (aj mimo VW koncern), bufikov, inteligentne riadiace jednotky nezavysleho kurenia z vlastneho vyvoja, oprava a preprogramovavanie budikov (modifikaciou ich vlastneho sw nie nalievanim ineho sw na slepo) zmena podsvietena, Opravy MAXI a POLO DOTov a montaze vybav do SAG aj inych aut na urovni fabrickeho prevedia, Kompletny servis autoklimatizacii vratane vyplachov chladiaceho okruhu koly dekontaminacii pri dlhom otvoreni alebo po havarii kompresora. 0905/387337


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: ELEKTRO: přídavný akumulátor
PříspěvekNapsal: 14.05.2009 09:27 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

3829

abeljozef píše:
OT. Ja som menil mimo ine vzduchovy firter na scenikovi II. Tiez zazitok. Ked otvoris kapotu tak pristupovy priestor k motorovemu priestoru zufalo maly (oproti SAG asi len polovicny) a ty francuzky kreteni daju vzduchovy filter tam kde je pri SAG u nadrzka na chladiacu kvapalinu (takze uz za kapotu) filter tam stoji takze ho musis vytiahnut (ma asi 18 cm). Aby si ho vytiahol tak musis cely ten drziak filtra vyklopit. Comu ti samozrejme brani baterka ktora je v predu a hlave RJ MOTORA ktory ty francuzky dementi vrazili medzi baterku a to vyklopne puzdro filtra. Vysledkom je ze ak chces na tom blbom aute vymenit vzduchovy filter tak musis dat dole baterku, rj motora, drziak autobaterie na ktorom je polozena a este k tomu aj saciu hubicu k filtru. Som mal take nervy ze keby ku mne prisiel niekto a pozdravil ma bon jur tak mu jednu je**em s racnou po hlave. Je to jedna z najcastejsie menenych veci a oni ju takto zasiju.

Aby som im zas tolko nekrivdil tak vymena peloveho filtra je prechadzka ruzovou zahradu. Je pekne v strede a len 2 motilov treba otocit o 60 stupnov a za par sekund je vonku.

Toto je uplne OT tema len v navaznosti na ulozenie baterie takze sa tu na nu moc nerozpisujme. Ked tak to dam aj do pokecu.

Souhlasím, že výměna vzduchového filtru u Scénicu je porod.

Ale vem to z druhé strany: Pylový filtr měníš podle příruček častěji než vzduchový (i když víme, že výměna vzduchového filtru po 60.000 km, jak udává výrobce, je nesmysl). V tom případě Francouz nad námi vyhrává, protože pylový filtr u Scénicu vyměníš za pár sekund (zatímco u nás rozebíráš půlku motorového prostoru, což zase sejří mě).

Nic proti tomu - Renault mi nesmí do baráku, ale schválně si dovolím trochu "rejpnout". Ale Ty, Jožinku, to ode mě jistě vezmeš :-D.

_________________
Daewoo Matiz 0,8i 38kW (*1999)
Renault Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Renault GrandScénic II 1,6i 83kW (*2006)
Renault Clio III 1,2i 55kW (*2012)


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: ELEKTRO: přídavný akumulátor
PříspěvekNapsal: 14.05.2009 14:16 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

12.03.2008

Příspěvky:

441

Bydliště:

Jih

Myslím, že pokud dojde k destrukci baterie pod sedačkou, tak už nám to bude asi jedno ne :idea:

Citroen Picaso má baterku pod sedadlem řidiče, ty francozi jsou tím nějak posedlí :lol:

_________________
Když to jede tak to jede
Obrázek

http://speedtest.net/result/1423048033.png

_________________
Alhambra 1.9 TDI 96kW RED


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: ELEKTRO: přídavný akumulátor
PříspěvekNapsal: 14.05.2009 19:00 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

943

Bydliště:

u Č. Budějovic

Marek77 píše:
Pravdou je, že nezávislé topení až tak velký odběr nemá. Největší proudový odběr je v okamžiku startu topení, potom žhavicí svíčka už nepracuje a bufík využívá samovzněcování paliva v komoře. A jestli si za noc třikrát po deseti minutách přitopím, určitě mi to baterku nevybije.


V tomto už po zkušenostech nejsem moc optimista, bufík s čerpadlem a ventilátorem bere asi 10 A a akumulátor na konci své životnosti má jen asi 1/5 kapacity, u 74 Ah baterky když odešla jsem naměřil zbytkovou kapacitu méně než 15 Ah takže 1/2 hodiny při 10 A mi může ubrat energii tak že už nenastartuji.

Ještě k té baterii: na VW Lupu je baterie umístěná v kufru v prostoru pro rezervu, je klasická kyselinová ale je umístěna v plastové schránce a baterie má odvětrání ven. A ještě jeden zážitek, táta měl ve své Škodě 100 v kufru za zadními sedadly připojenou 120 Ah baterii z náklaďáku. Když mi nedala přednost Volha která odbočovala vlevo a se kterou jsem se srazil baterka vycestovala zpoza sedaček ven a skončila dnem vzhůru a přesto z ní téměř nic nevyteklo i vzhledem k tomu že většina elektrolitu je vázána v deskách. a v odvětrávacích víčkách byly jen malé dírky.

_________________
VW Lupo Obrázek VW Sharan Obrázek

_________________
LUPínO 1,2 TDI 3L, KIA Sorento V6 3,3 l 183 kW LPG


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: ELEKTRO: přídavný akumulátor
PříspěvekNapsal: 19.08.2009 07:14 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

07.07.2008

Příspěvky:

67

Bydliště:

Brno 628 00

ad Jenda - Přesně tak s tou spotřebou!

Zapoměli jste připočíst odběr vodního čerpadla a ventilátoru v interiéru...Vlastní zkušenost - 2 cykly topení á 10 minut a nenastartoval jsem!

PS: Sharani neměli druhou baterii vůbec? To jen Fordíci?

_________________
VW Passat Variant 1,9 TDi B5 VW Sharran Business 4motion 1,9 TDi


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: ELEKTRO: přídavný akumulátor
PříspěvekNapsal: 19.08.2009 07:25 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Hodnost:

Moderátor

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

3915

Bydliště:

Trnava

Aj Sharani mali druhu bateriu. Ked mli nezavisle kurenie z fabiky.


Ja som bufal a kuril 2 hodiny a bez problemov som nastartoval. :wink:

_________________
Diagnostika a opravy aut (aj mimo VW koncern), bufikov, inteligentne riadiace jednotky nezavysleho kurenia z vlastneho vyvoja, oprava a preprogramovavanie budikov (modifikaciou ich vlastneho sw nie nalievanim ineho sw na slepo) zmena podsvietena, Opravy MAXI a POLO DOTov a montaze vybav do SAG aj inych aut na urovni fabrickeho prevedia, Kompletny servis autoklimatizacii vratane vyplachov chladiaceho okruhu koly dekontaminacii pri dlhom otvoreni alebo po havarii kompresora. 0905/387337


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: ELEKTRO: přídavný akumulátor
PříspěvekNapsal: 19.08.2009 10:26 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

12.05.2009

Příspěvky:

223

Dá se nouzově použít 2. baterie pod sedadlem řidiče pro nastartování, pokud je vybitá (či se již nechytá) hlavní baterie?
Propojit jen "plus" z té baterie kabely z pod sedadla na hlavní baterii?

Není v tom nějaký háček? Stalo se mi, že nejde startovat hlavní baterií, tak si možná lze vypomoct sám v terenu a poradit si. :-)

_________________
Sharan 1,9 TDI PD


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: ELEKTRO: přídavný akumulátor
PříspěvekNapsal: 19.08.2009 12:24 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Hodnost:

Moderátor

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

3915

Bydliště:

Trnava

Standartne nie, je tam odpajacie rele. Navyse sa obavam ze to nebude statrtovacia bateria ktora je konstuovna aj na dodavky velkych narazovych prudov do startera takze jej to moze aj ublizit. Navyse prirez vodicov co k nej idu je na startovanie maly .

_________________
Diagnostika a opravy aut (aj mimo VW koncern), bufikov, inteligentne riadiace jednotky nezavysleho kurenia z vlastneho vyvoja, oprava a preprogramovavanie budikov (modifikaciou ich vlastneho sw nie nalievanim ineho sw na slepo) zmena podsvietena, Opravy MAXI a POLO DOTov a montaze vybav do SAG aj inych aut na urovni fabrickeho prevedia, Kompletny servis autoklimatizacii vratane vyplachov chladiaceho okruhu koly dekontaminacii pri dlhom otvoreni alebo po havarii kompresora. 0905/387337


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: ELEKTRO: přídavný akumulátor
PříspěvekNapsal: 19.08.2009 12:44 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

12.05.2009

Příspěvky:

223

Tak jsem ucinil pokus, zapnute radio me asi vybilo pres noc baterku, nejde nastartovat.
Zkusim jsem propojit kabelem baterii pod sedadlem s plusem hlavni baterie a nic.
Pod sedadlem jsem to vzal primo z plusoveho kontaktu na pridavne baterii, to odpojovaci rele by potom muselo byt na minusu, coz je nepravdepodobne.

Hlavni baterie ma napeti ted 12,3 V, pridavna mela 12,7 V, ale asi neni schopna dat tolik proudu na nastartovani.
Jinak to vypada, ze krome nenastartovani se nic jineho nestalo :-)

Maly prurez vodicu, ktery by to mohl ovlivnovat, by potom musel byt jen problem na kostru, tam by to mohlo ovlivnit.

_________________
Sharan 1,9 TDI PD


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: ELEKTRO: přídavný akumulátor
PříspěvekNapsal: 19.08.2009 12:57 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Hodnost:

Moderátor

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

3915

Bydliště:

Trnava

Ono eistuju startovacie a trakcne akumulatory. Startovacie ru robene na dodavky velkych pudov. Trakce zas na mesie prudy ale konstantna zataz.

A nezabudni ze prilozit kabel nestaci lebo tam je velky prechoovy odpor.

_________________
Diagnostika a opravy aut (aj mimo VW koncern), bufikov, inteligentne riadiace jednotky nezavysleho kurenia z vlastneho vyvoja, oprava a preprogramovavanie budikov (modifikaciou ich vlastneho sw nie nalievanim ineho sw na slepo) zmena podsvietena, Opravy MAXI a POLO DOTov a montaze vybav do SAG aj inych aut na urovni fabrickeho prevedia, Kompletny servis autoklimatizacii vratane vyplachov chladiaceho okruhu koly dekontaminacii pri dlhom otvoreni alebo po havarii kompresora. 0905/387337


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: ELEKTRO: přídavný akumulátor
PříspěvekNapsal: 19.08.2009 15:12 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

12.05.2009

Příspěvky:

223

Hm, tak ono nepomohlo ani startovani pres kabel z jineho auta, tak problem bude jinde.
Sharan absolvoval potupnou jizdu na lane (to jsem zatim s modelem I nezazil, zato model II se zatim rychle projevuje jinak...), snad nas nikdo nevyfotil, at nejsem za ostudu... :-(

_________________
Sharan 1,9 TDI PD


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: ELEKTRO: přídavný akumulátor
PříspěvekNapsal: 19.08.2009 17:20 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Hodnost:

Moderátor

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

3915

Bydliště:

Trnava

Svorka 50 je dobra ? Prechodve odpory medzi baterkou a starterom su ok ?


Toto je uz hode OT a mali by sme sa pesunut do spravnej temy.

_________________
Diagnostika a opravy aut (aj mimo VW koncern), bufikov, inteligentne riadiace jednotky nezavysleho kurenia z vlastneho vyvoja, oprava a preprogramovavanie budikov (modifikaciou ich vlastneho sw nie nalievanim ineho sw na slepo) zmena podsvietena, Opravy MAXI a POLO DOTov a montaze vybav do SAG aj inych aut na urovni fabrickeho prevedia, Kompletny servis autoklimatizacii vratane vyplachov chladiaceho okruhu koly dekontaminacii pri dlhom otvoreni alebo po havarii kompresora. 0905/387337


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: ELEKTRO: přídavný akumulátor
PříspěvekNapsal: 19.08.2009 20:00 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

12.05.2009

Příspěvky:

223

ok, souhlas.

_________________
Sharan 1,9 TDI PD


Nahoru
  Profil
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 91 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: sedrikp a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  





Sháníte levné povinné ručení? - povinné ručení kalkulačka Vám pomůže.
Skvělé ceny a přístup najdete v autopůjčovně Automoc v centru Prahy.
E-regaly.cz - Dodáváme profesionální regály a regálové systémy, zajišťujeme dopravu a montáž. Policové regály skladem.

Powered by phpBB © 2007 phpBB Group