Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 91 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: ELEKTRO: přídavný akumulátor
PříspěvekNapsal: 04.01.2010 18:30 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

26.08.2009

Příspěvky:

79

Bydliště:

Ostrava

Dobrý den pánove a dámy.
Uvažuji o předělání předehřevu na nez.topení na Sha.II, a tu kolem letí myšlenka na domontování 2.akumulátoru.

Zásadní otázka co vše je k tomu potřeba? Lze to vůbec (věřím, že zlaté české ručičky dovedou všechno).
Poradíte mi někdo?
Díky moc.

_________________
Sharan 1,9 85kW tiptronic


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: ELEKTRO: přídavný akumulátor
PříspěvekNapsal: 04.01.2010 18:48 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Hodnost:

Moderátor

Registrován:

25.09.2007

Příspěvky:

4812

Bydliště:

Praha

Tak asi základ je mít ho kam dát, tj. dodělat kastlík pod sedačku spolujezdce a vyřešit jeho dobíjení, na což zase existuje sada, třeba tahle
http://www.stualarm.cz/produkt/pc4-35-i ... e-baterie/

Připojení bufíku je potřeba trochu modifikovat, ale na to je zase jiné téma
viewtopic.php?t=18877

_________________
Respektujte Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru.

Realizace slaboproudých a bezpečnostních systémů.
A trocha mých konstrukcí.

_________________
SEAT Alhambra II, AUY, 2002; Tornado EVO; Piaggio X9 500 2002; Puchetta (kříženec Puch Newport II, asi 1978 s Babettou)


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: ELEKTRO: přídavný akumulátor
PříspěvekNapsal: 05.01.2010 20:55 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

26.08.2009

Příspěvky:

79

Bydliště:

Ostrava

Díky moc, to je přesně to co jsem potřeboval. Ještě zbývá vyřešit držák akumulátoru a nějaký gelový nízky akumulátor.

_________________
Sharan 1,9 85kW tiptronic


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: ELEKTRO: přídavný akumulátor
PříspěvekNapsal: 05.01.2010 21:17 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Hodnost:

Moderátor

Registrován:

25.09.2007

Příspěvky:

4812

Bydliště:

Praha

S tou gelovkou opatrně. Pokud není určena přímo do auta, má jiný způsob dobíjení (někde to tuším popisuje Jenda) a je citlivá na vybití - při asi 10,5V na baterce jí může vzít a přesunout do nebezpečného odpadu. Tak bacha, aby ti nevyskákaly špuntíci :D :D :D

_________________
Respektujte Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru.

Realizace slaboproudých a bezpečnostních systémů.
A trocha mých konstrukcí.

_________________
SEAT Alhambra II, AUY, 2002; Tornado EVO; Piaggio X9 500 2002; Puchetta (kříženec Puch Newport II, asi 1978 s Babettou)


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: ELEKTRO: přídavný akumulátor
PříspěvekNapsal: 05.01.2010 23:09 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

943

Bydliště:

u Č. Budějovic

S dobíjením gelovky to není kritické, obecně platí buď trvalé dobíjení napětím 13,6 13,8 V nebo cyklické s konečným napětím 14,5 - 14,9 V. proud při zahájení dobíjení by měl být omezen na cca 1/4 kapacity při trvalém dobíjení to je pro 60 Ah cca 15A. nebo při cyklickém dobíjení nabíjení 1/10 kapacity do dosažení napětí 14,5 - 14,9 V nabíjení se ukončuje pokud se napětí po půl hodině nezmění. Podmínky nabíjení trvalým napětím je v autě zhruba splňěno protože regulátor udržuje napětí na cca 14V což je nepatrně výš než napětí pro trvalé dobíjení. ale auto obvykle není nastartované neustále, je zde pouze jedno riziko že pokud se předehřev bude pouzívat často a jezdit málo bude nutné přídavnou baterii dobíjet i externí nabíječkou.
Příklad zapnu předehřev 20 min před startem kompletní vytápění si vezme cca 12 A, z baterky vytáhnu 20 min = 0,3 hod * 12 A z toho vychází vybití 4 Ah, baterka má účinnost cca 70 % dodat musím 4/0,7 = asi 6 Ah Po nastartování sice začne do baterky téct poměrně vysoký proud 10-15 A ale během pár minut klesne na cca 1/10 kapacity takže pro vykrytí předehřevu bude třeba jet alespoň 1 hodinu aby se baterie dobila. Čim bude baterie starší tím jí bude klesat kapacita tím i dobíjecí proud který bude schopná absorbovat a doba pro vrácení odebrané energie se bude prodlužovat.

Na vybití je citlivá každá olověná baterie a ještě víc na přebíjení. Špuntíci vyskáčí při brutálním přebití nebo při vybíjení extrémnímy proudy.

_________________
VW Lupo Obrázek VW Sharan Obrázek

_________________
LUPínO 1,2 TDI 3L, KIA Sorento V6 3,3 l 183 kW LPG


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: ELEKTRO: přídavný akumulátor
PříspěvekNapsal: 05.01.2010 23:47 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

12.05.2009

Příspěvky:

223

Dle manualu je tusim dano, ze pokud je v aute seriove 2. AKU pro nezavisle topeni, pak jak dlouhou dobu se pouziva predehrev, takovou dobu je treba jet (ci mit nastartovany motor).

Takze 20 min predehrevu = (alespon) 20 min jizdy.

A vubec, jakym zpusobem zmerit aktualni kapacitu 2. baterie? Klasickym zpusobem jak hlavni?
Mam k dispozici mereni ze znackoveho servisu z DE na sve auto, tak to delali vzdy pri servisni prohlidce, je to graf, kdy je vyjadrena max. kapacitu oproti 100%.

_________________
Sharan 1,9 TDI PD


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: ELEKTRO: přídavný akumulátor
PříspěvekNapsal: 06.01.2010 01:00 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

943

Bydliště:

u Č. Budějovic

Skutečně objektivní zjištění kapacity akumulátoru je jen kapacitní zkouška, což znamená změření doby za kterou se vybije akumulátor proudem rovnajícím se 1/20 kapacity a následné spočítání odebraných Ah. Kapacita akumulátorů klesá cca 20 % za rok. To měření ze servisu není spíš jen zjištění startovací schopnosti?

_________________
VW Lupo Obrázek VW Sharan Obrázek

_________________
LUPínO 1,2 TDI 3L, KIA Sorento V6 3,3 l 183 kW LPG


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: ELEKTRO: přídavný akumulátor
PříspěvekNapsal: 06.01.2010 14:56 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

26.08.2009

Příspěvky:

79

Bydliště:

Ostrava

To je fajn vědět. Neexistuje nějaký spolehlivý akumulátor, který by neztrácel tolik ze svoji kapacity? A dal by se použít jako 2. pod sedadlo spolujezdce?

_________________
Sharan 1,9 85kW tiptronic


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: ELEKTRO: přídavný akumulátor
PříspěvekNapsal: 06.01.2010 15:56 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

12.05.2009

Příspěvky:

223

jenda píše:
Skutečně objektivní zjištění kapacity akumulátoru je jen kapacitní zkouška, což znamená změření doby za kterou se vybije akumulátor proudem rovnajícím se 1/20 kapacity a následné spočítání odebraných Ah. Kapacita akumulátorů klesá cca 20 % za rok. To měření ze servisu není spíš jen zjištění startovací schopnosti?


Tak jsem se na to znovu mrknul a slo fakticky asi o startovaci proudy na hlavnim aku a ne na pridavnem. Mereni bylo proudem asi 330A, coz druhy pridavny asi neni schopen dat. Ten tedy nemerili.
Ale slo me hlavne o nej (nezavisle topeni), protoze kdyz bude odchazet hlavni, tak to zjistim jednoduse - nenastartuju. :-(

_________________
Sharan 1,9 TDI PD


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: ELEKTRO: přídavný akumulátor
PříspěvekNapsal: 07.01.2010 02:11 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

943

Bydliště:

u Č. Budějovic

bikes píše:
To je fajn vědět. Neexistuje nějaký spolehlivý akumulátor, který by neztrácel tolik ze svoji kapacity? A dal by se použít jako 2. pod sedadlo spolujezdce?


Ale existuje například Niklkadmiové akumulátory s kapalným elektrolytem. Životnost při slušném zacházení klidně i 30 let, nevadí mu přebíjení, nevadí mu ponechání ve vybitém stavu, pro obnovení kapacity stačí vyměnit elektrolyt, jen není schopen dodávat vysoké proudy. Teď mínusy pro plné nabití 12V akumulátoru je potřeba napětí vyšší než 16 V což v autě nenajdeme. Pořizovací cena - před pár lety jsem nechával oceňovat akumulátor pro nouzová světla a akumulátor 12 V 80 Ah stál asi 19 000 Kč bez daně

_________________
VW Lupo Obrázek VW Sharan Obrázek

_________________
LUPínO 1,2 TDI 3L, KIA Sorento V6 3,3 l 183 kW LPG


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: ELEKTRO: přídavný akumulátor
PříspěvekNapsal: 07.01.2010 07:45 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Hodnost:

Moderátor

Registrován:

25.09.2007

Příspěvky:

4812

Bydliště:

Praha

jenda píše:
... 12 V 80 Ah stál asi 19 000 Kč bez daně

Tak to už bych uvažoval o dodělání toho kastlíku pod spolujezdce a koupě Pb aku 12V/60Ah (nebo jakej tam patří). Na druhou stranu je fakt, že popisované NiCd články jsou téměř nesmrtelné, alespoň vzhledem k životnosti auta.

_________________
Respektujte Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru.

Realizace slaboproudých a bezpečnostních systémů.
A trocha mých konstrukcí.

_________________
SEAT Alhambra II, AUY, 2002; Tornado EVO; Piaggio X9 500 2002; Puchetta (kříženec Puch Newport II, asi 1978 s Babettou)


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: ELEKTRO: přídavný akumulátor
PříspěvekNapsal: 09.01.2010 22:10 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

473

Bydliště:

Frýdek-Místek

Ja mám druhou baterii a nezavislé topení nemám. A ani u hodin nic nemám. A nevypadá že byto bylo dodělavené.

_________________
Alhambra 1,9 TDi-PD 85kW AUY 2001
Jen létání je krásnější...Obrázek


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky  ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: ELEKTRO: přídavný akumulátor
PříspěvekNapsal: 10.01.2010 01:40 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

26.12.2009

Příspěvky:

8

Bydliště:

Vígľaš

Zdarvím.Ja tak isto nemám nezávislé,mám len príhrev d3w a v aute mám druhú batériu.Je presne z toho roku v ktorom bolo vyrobené aj auto,takže usudzujem že je tam od výroby,a na hodinách mám len dve tlačice-hod a min

_________________
šarkan 1,9 TDi 66kW rv 96


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: ELEKTRO: přídavný akumulátor
PříspěvekNapsal: 25.01.2010 10:16 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

23.12.2009

Příspěvky:

40

Bydliště:

Karviná

Ahoj chlapi.
Potřebuju radu, dnes jsem vlezl do kárky a ani prd.
Venku -20. Jak nabíjíte aku ? odpojujete to od auta, nebo ne ? A jak nabít ten přídavný aku k topení, musím se napíchnout někam extra na něj ? Nebo se to dobije při jednom.
Díky

_________________
VW Sharan 2007 TDi,2L


Nahoru
 ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: ELEKTRO: přídavný akumulátor
PříspěvekNapsal: 25.01.2010 11:06 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

02.03.2008

Příspěvky:

2611

Bydliště:

Brno

....a mě by zajímalo, jak je to řešené originál z výroby ten druhý akumulátor? Třeba typ aku, způsob dobíjení, odpojení od sítě, napájení pouze příhřevu.
Víte... :D

_________________
Alhambra II 1,9 TDi 96KW 03

http://www.avjose.cz


Nahoru
  Profil
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 91 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Bing [Bot] a 15 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  





Sháníte levné povinné ručení? - povinné ručení kalkulačka Vám pomůže.
Skvělé ceny a přístup najdete v autopůjčovně Automoc v centru Prahy.
E-regaly.cz - Dodáváme profesionální regály a regálové systémy, zajišťujeme dopravu a montáž. Policové regály skladem.

Powered by phpBB © 2007 phpBB Group